بازدید 15193

تجمع سوال‌کنندگان گرد مطهری

کد خبر: ۲۳۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴ 14 March 2012
آغاز جلسه بررسی طرح سوال از رئیس جمهور با حاشیه‌های جالبی همراه بود که مهمترین آن رایزنی‌های میرتاج‌الدینی با علی لاریجانی و حسن ابوترابی فرد و سپس مذاکرات ابوترابی با مطهری و چانه زنی برای اصلاح متن سخنرانی او در صحن علنی مجلس بود.

به گزارش مهر، آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال 1390 امروز با حضور 200 نماینده راس ساعت 8:30 آغاز شد.

سوال از رئیس به عنوان دومین دستور جلسه علنی امروز توسط هیات رئیسه قرائت شد.

* میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس جمهور ساعت 8:30 وارد مجلس شده و در بدو ورود به جایگاه هیات رئیسه رفت و رایزنی ‌های خود را با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محسن کوهکن سخنگوی هیات رئیسه آغاز کرد. گفتگوی میرتاج‌الدینی و کوهکن به درازا کشید.

* معاون پارلمانی رئیس جمهور با خروج از جایگاه هیات رئیسه مذاکرات خود را در صحن علنی مجلس ادامه داد و با محمدحسن ابوترابی که در مراحل مختلف اختلافات دولت و مجلس از افرادی بود که مامور رایزنی با دولت می‌شد به گفتگو پرداخت. مدتی بعد در گوشه دیگر از مجلس نیز گفتگوی میرتاج‌الدینی نیز با مهدی کوچک‌زاده که به طرفداری از دولت در مجلس شهرت دارد آغاز شد.

* ابوترابی پس از گفتگو های مفصلش با میرتاج‌الدینی نزد علی مطهری طراح سوال از رئیس جمهور و کسی که قرار بود طرح سوال از رئیس جمهور را قرائت می‌کند رفت و برگه‌ای را که علی مطهری در حال مرور آن برای قرائت در صحن علنی مجلس بود  مطالعه کرد تا قبل از برگزاری جلسه سوال از رئیس جمهور در جریان نطق طراح سوال از رئیس جمهور قرار گیرد. توکلی و ابوترابی از متن سخنرانی مطهری در جلسه سوال از رئیس جمهور از وی پرس و جو می کردند.

* در ادامه میرتاج‌الدینی مذاکرات خود را با آقاتهرانی عضو جبهه پایداری و از طرفداران دولت در مجلس ادامه داد.

* سوال کنندگان از رئیس جمهور در حاشیه مجلس گرد مطهری جمع شده بودند و مطهری نیز مشغول مرور متن نطق خود بود.

* طراحان سوال از رئیس جمهور قصد داشتند وقت سوال را منقطع کنند تا مطهری 5 دقیقه بعد از صحبت‌های احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالات طراحان بتواند صحبت کند اما هیات رئیسه معتقد بود باید طراح در آغاز جلسه یک ربع به صورت پیوسته صحبت کند.

* بیش از 200 خبرنگار و عکاس برای پوشش جلسه سئوال از رئیس جمهور در مجلس حضور یافتند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم از تعداد خبرنگاران و عکاسانی که برای انعکاس خبرهاهی امروز در صحن علنی حضور یافته بودند متعجب شده بودند.

* حدود ساعت 9 محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور با استقبال حسن ابوترابی فرد وارد مجلس شد. لطف‌الله فروزنده معاون نیروی انسانی رئیس جمهور، نیکزاد وزیر مسکن و راه و ترابری؛ غضنفری رئیس صنعت، معدن و تجارت، بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور، خلیلی وزیر کشاورزی، ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور و حمید بقایی سرپرست نهاد ریاست جمهوری و رحیمی معاون اول رئیس جمهور احمدی‌نژاد را در این جلسه همراهی می کردند.

* روح‌الله حسینیان رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی و عضو جبهه پایداری و مهدی کوچک‌زاده و حمید رسایی اولین نفراتی بودند که در صحن علنی مجلس به استقبال رئیس جمهور رفت و با وزیران و رئیس جمهور روبوسی کردند. البته خوش و بش حسن غفوری فرد و نصیرپور نماینده سراب با حمید بقایی نیز جالب توجه بود.

* دقایقی بعد از آغاز جلسه سئوال حاجی بابابایی وزیر آموزش و پرورش ، دانشجو وزیر علوم ، تقی پور وزیر ارتباطات و زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وارد مجلس شدند.

* با ورود رئیس جمهور هنوز بررسی طرح قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت در صحن علنی در جریان بود اما نمایندگان برای خوش و بش و صحبت با وزرا و رئیس جمهور صندلی‌های خود را ترک کرده و جلوی صحن علنی مجلس حاضر شدند. این اقدام باعث شد علی لاریجانی برای رای گیری جهت تصویب ماده 15 این طرح از نمایندگان بارها درخواست کند که در جایگاه خود حضور یابند تا رای گیری انجام شود.

* جلسه سئوال از رئیس جمهور با حضور حدود 248 نماینده برگزار شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان