بازدید 3782

اوباما: تنش با ایران عامل گرانی نفت است

کد خبر: ۲۳۲۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶ 14 March 2012
رییس‌جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد تنش‌ های ایجاد شده در خصوص احتمال آغاز جنگ علیه ایران عامل اصلی افزایش قیمت نفت است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز ، قیمت بنزین در آمریکا طی دو هفته گذشته بیش از 12 سنت افزایش داشته و هم‌ اکنون به طور متوسط به بیش از 3.81  دلار در هر گالن رسیده‌ است .

بر اساس این گزارش باراک اوباما رئیس جمهور این کشور تصریح کرد بزرگترین محرک برای افزایش قیمت بنزین احتمالاتی است که درباره احتمال وقوع جنگ در خاورمیانه بیان می شود و برای همین است که سعی داشتیم از حرف‌های نا مرتبطی که درباره جنگ با ایران زده می‌شود بکاهیم .

اوباما افزود شرایط جهانی به‌ ویژه صحبت در مورد جنگ احتمالی با ایران ، و افزایش تقاضای خرید نفت از سوی چین و هند قیمت نفت را افزایش داده است و بهترین راه کاهش قیمت نفت در بلند مدت تلاش برای کاهش مصرف انرژی است .

بر این اساس تازه ترین نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش نا رضایتی رای‌ دهندگان آمریکایی در ارتباط با شیوه برخورد دولت باراک اوباما با مسئله قیمت نفت است و رقبای انتخاباتی وی از حزب جمهوری‌ خواه نیز حملات لفظی گسترده‌ای را به دولت اوباما آغاز کرده‌اند .

کاخ سفید تلاش های گسترده‌ ای را برای دفاع از سیاست‌های انرژی باراک اوباما آغاز کرده است که یکی از این تلاش‌ها ، کاستن از گمانه‌ زنی‌ها در خصوص جنگ احتمالی علیه ایران است .

باراک اوباما هفته پیش نیز در یک سخنرانی نسبت به آنچه اظهارنظرهای نا مرتبط برخی کارشناسان و سیاستمداران در مورد جنگ با ایران نامید انتقاد کرد و به تازگی در سخنرانی دیگری در همایش ایپک ، نیز گفت: پرگویی درباره جنگ با ایران ، تنها در راستای منافع ایران خواهد بود .

هانی حسین ، وزیر نفت کویت ، نیز در مصاحبه‌ با تلویزیون دولتی این کشور گفت تهدیدات مربوط به بستن تنگه هرمز، بحران حوزه یورو ، گمانه‌زنی‌ها و افزایش قیمت نفت ، وضعیت را پیچیده کرده‌اند و این جای نگرانی دارد .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر