بازدید 28942

51 خانه و 26 خودرو در آتش سوختند

کد خبر: ۲۳۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۷ 13 March 2012

تاکنون 290 گروه آتش نشان برای امداد و نجات حوادث چهارشنبه پایان سال به محلهای وقوع حادثه در پایتخت اعزام و هشت شهروند نیز مصدوم شده‌اند.

به گزارش مهر مستقر در ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، بر اساس آخرین آمارها تا کنون چهار هزار و 700 تماس با سامانه 125 گرفته شده و 290 گروه آتش نشان به محل رخداد حوادث اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تا لحظه مخابره این خبر، 290 حریق در پایتخت  اتفاق افتاده داده است و 8 شهروند هم مصدوم شدند.

همچنین در حوادث رخ داده 101 مورد سطل زباله، پنج فروشگاه، 51 خانه مسکونی و 25 درخت دچار حادثه و آتش سوزی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۳۵
متاسفانه مسئولان ما به جای ارائه راه حل سازنده در برابر رسوم باستانی حالت تهاجمی گرفته، جو را نظامی کردند، قافل از اینکه همین باعث می شود افراد بیشتری در خانه وسایل آتش بازی را آماده کنند، به جای ممنوعیت می توانند در قالب جشن ملی آتش بازی برگزار کنند، هزینه و تلفات هم کمتر است،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
مي خواهي بيان تو انزار عمومي تا علاوه بر خودشان دويست سيصد نفر رو هم مصدوم کنند.
فقط یادتون بندازم
کلمه ای هست
که شما ها یادتون میره
خجالت

بعضا به این کلمه هم فکر کنین
به نظرمن مردم ایران خود آزاری دارند.بشینید تو خونه هاتون مگه خودآزاری دارید خودتونو عذادار می کنید؟
پاسخ ها
کاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
لطفا حماقت چند نفر را به حساب همه مردم ایران نگذارید چون خودتان را نیز شامل می شود.
این فرهنگ 2500 ساله چقدر خودنمایی می کنه!
با سلام
باید افرادی که دست به تخریب می زنند شناسائی و بعد از چهارشنبه سوری در فرصت مناسب احضار ،ارشاد و درصورت تکرار به شدید ترین وضع تنبیه شوند وخسارت به اموال عمومی وشخصی مردم از آنان مطالبه ونقره داغ شوندـا شاید عبرت گیرند.
چهارشنبه سوری یکی از سنت های غلط است که نشانه ی جهالت است.
واقعا بعضی ها معلوم نیست کی می خواهند آگاه بشوند، گوشه بیمارستان یا قبرستان؟؟!!
پاسخ ها
محمد
| Malaysia |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
ناشناس عزیز.... چهارشنبه سوری رسم شاد بودنه، اما ما به جای همراهی با مردم حالت بازدارندگی به وجود مياريم و این باعث میشه خیلی چیزها از حالت عادی و کنترل شده خارج بشه... همین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
چهارشنبه نه غلطه و نه نشانه جهالت بلکه یک جشن بسیار شاد و باستانی با اداب و رسوم قشنگ که افسوس به بیراه کشاندنش یعنی با بمب و انفجار و ... مردم را در چنین شبی که همه باید بیرون از منزل و خوش باشند را خانه نشین کردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
من سی ساله چهارشنبه سوری رو جشن میگیرم...نه قبرستون رفتم نه بیمارستان.کافیه آدم عقلشو بکار بندازه!
اصلا" جای غصه خوردن وجود نداره. چقدر همه هشدار بدهند.
اين وحشي بازيها فقط در ايران انجام مي شود و چيزي از فرهنگ غني در آن مشاهده نمي شود.
اگر صحيح ميباشد افراد مثلا آزاد در خارج از كشور چرا اين فرهنگ انفجار و تخريب را اجرا نمي كنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
در همين كشورهاي اروپايي يك روز در سال مردم را آزاد مي گذارند تا هر قدر دلشان مي خواهند خرابكاري كنند و شيشه ها را بشكنند و تخريب كنند.
نسرين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
جهت اطلاعتون اتفاقا نشان از فرهنگ غني داره و اگر اصل موضوع را بدانيد مي بينيد كه نشان از مسلماني ما هم داره
آيا اين هم جشن است ؟ جشني كه با برگزاري اينچنين آن با آرامش ؛ سلامت ؛ امنيت و آسايش مردم در تضاد است ؟؟؟
به اين مسولين بگوييدكه فراموش كردند مردم احتياج به شادي دارند نه از نوع كه انها رائه مي دهند از نوع گرامي داشتن سنتها و فرهنگ ايراني با بيشترين امكاناتي كه مي شود كه در اختيار مردم گذاشت و خود اين اقايان در ان شريك باشند
متاسفانه سنت های قشنگ به "وحشی بازی" تبدیل شده است و همین ها هستند که اصل قضیه را لوث می کنند. ببخشید که مجبور شدم از لفظ نامنوس فوق استفاده کنم.
اونوقت 26 خودرو کجای آمار بالا بود؟؟؟
به جای نفرین فرهنگ غنی گذشته و پناه بردن به هویت بیگانگان آیا نمی شود با فکر و برنامه آئین های باستانی را گرامی داشت؟ چرا می شود اما مدیر می خواهد.
ملتها با آيين وسنت هايشان زنده اند ژاپن را نگاه كنيد؟ متاسفانه با محدوديت درست كردن حرص وولع را زياد ميكنند اگر در قالب جشن باشد اين اتفاقات نمي افتد.
درتمام دنیا از این جشن ها وجود داشته وممکن است افرادی هم بدلیل افراط وهمچنین فشار غیر منطقی وپلیسی کردن فضا دچار مشکل شوند.بنابراین با تهیه وتامین مواد اتش بازی مناسب وبی خطر میتوان از شدت وحدت این قبیل حوادث کاست .
بعضی ها می گویند چرا نظامی گری .بنده می گویم چرا نظامی گری نه. با وجود این همه وحشی بازی آیا حضور افراد پلیس دلسوز لازم نیست.
51 خانه!!
در چه حد ؟
این چه طرز درج خبر هست؟
چه ربطی به مسئولان داره مردم کور ن این همه تلویزیون میگه اتش گرفتن هم شد شادی بخدا حالم گرفته شد تو اخبار شنیدم پسری فوت شده
در کشوری که دم از فرهنگ زده می شود جای تعجب دارد .هرسال تعدادی معدودی از افراد فرصت طلب اسایش را از مردم سلب میکنند و باعث درد سر برای شهر وندان می شود بهتر است همه در خانه بنشینند و از شرچهار شنبه سوزی خود رادر امان نگهدارند و مسئولین با ارازل برخورد دی داشته باشند.
فرهنگ غني ايراني . . . . . .
متاسفانه اسم اين وحشي بازيها را اجراي سنت ايراني گذاشته اند و خجالت هم نميكشند .
تفریح هیجان جیغ و و برای همه لازمه ولی نه بقیمت ازار وخسارت به دیگران
خداییش یه نگاه به کامنت ها و یه نگاه به امتیازهاشون بندازید. چرا نمی پذیرید که با وجود سانسوری که تابناک انجام میده ولی فرهنگ و نگرش غالب چیزی متفاوت از نگاه حاکم است؟
شادی مدیریت شده به مردم هدیه بدهید، اجازه بدهید شادی کنند، تا فرهنگ شاد بودن و شادی کردن را یاد بگیرند، وقتی همه جا مخالفت باشه، طبیعی است که رفتار هم منطقی و اصولی نخواهد بود.
به نظر من نباید با این قضیه امنیتی و نظامی برخورد کرد. مگر در سالیان دور گذشته شاهد این بی قانونی ها بودیم که حالا آن را به پای سنت ها می گذاریم؟ اگر این مسئله مدیریت شود به جای اضطراب شب چهارشنبه سوری شادی جشن ملی چهارشنبه سوری خواهیم داشت. در این کشور هیچ گاه جشن عمومی و کارناوال وجود نداشته و هیجانات مردم تخلیه نمی شود.
اگربجای تقابل باآن به آن بعنوان جشنی ملی نگاه میکردیم وبه آن شکلی اسلامی میدادیم وحکومت بابراه انداختن کارناوال وآتش بازیهای بی خطر وزیباومحسورکننده به استقبال آن میرفت نه این همه خسارت واردمیشد نه این جشن به عاملی برای تبلیغ ادیان گذشته تبدیل میشد .
یاد چهارشنبه سوریهای قدیم بخیر. قاشق زنی ، فالگوشی، پریدن از رو آتیش، رنگ کردن تخم مرغ،آجیل مشکل گشا و ...... یعنی میشه روزی به این سنتهای قشنگ و بی دردسر برگردیم و از اسم چهارشنبه سوری چهارستون تنمون نلرزه ؟؟؟؟؟؟؟
خدا لعنت کند کسانی را که ترقه میسازند میخرند واجازه میدن ترقه وارد بازار بشه چند تا نادان به اسم 4شنبه سوری اعصاب مردم را خراب کنند جوونهای احمق بیشعور خاک ب سرتان پول مملکتتان را آتش میزنید میریزید تو دامن چین کمونیست از خدا بیخبر یه کم فکر کنید کجای دنیا پول مملکتو آتش میزنن بعد هی نق بزنید بگید فلانچی گرونه دیروز و امروز چند هزار میلیارد پول مملکت ایران ارز ایران بدست هزاران بجه احمق به اتش کشیده شد چه کسی باید جوابگو باشه چرا جلو موتور لنجهایی که ترقه میارند را نمیگیرید جریمه سنگین صادرکنید ببینید جواب میدهد یانه
مثل خیلی از روسوم چه باستانی و چه دینی این رسم زیبا هم در طی 40-50سال کاملا چهره عوض کرده و از مراسمی که شبیه جشن هالووین هست و قاشق زنی میکردند و شال اندازی بود مردم به هم آجیل و ... میدادن الان به جاش ترقه زیر پای هم میترکونن و از ترسیدن اون یکی خوشحال میشن.
آخه این ترق و طروق جز صدای بلند چی داره . برو هدفن بزار گوشت تا بترکه .
وای بر ما که چی بودیم و چی شدیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها