بازدید 12959

انصراف از دریافت یارانه اجباری نیست

کد خبر: ۲۳۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۷ 13 March 2012
 مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: انصراف از دریافت یارانه نقدی به هیچ وجه اجباری نیست و کاملا اختیاری است.

به گزارش  فارس، بهروز مرادی مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها امشب در برنامه 20:30 در مورد پیامک‌های انصراف یارانه گفت: از ابتدای انجام کار بزرگ هدفمندی یارانه‌ها مبنای و عنصر اختیار و انتخاب مردم قرار داده شد.

وی افزود: فردی که فرم اقتصادی تکمیل می‌کند، با اختیار و حق انتخاب است و در زمان دریافت شماره حساب نیز از مردم درخواست شد، کسانی که متقاضی‌ هستند، هر گونه شمار حسابی که مد نظر دارند، اعم از بانک‌های خصوصی، دولتی و یا موسس مالی و اعتباری مورد تایید بانک مرکزی ارائه کنند.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: پیامک‌های که برای مردم ارسال شد، در واقع به آنها گفته شد به سامانه  www.refahi.ir مراجعه کرده و در آنجا نیز گزینه خود انصرافی وجود دارد که ظرف یک دقیقه وارد این سامانه می‌شوند و در آنجا خواسته شده است، چنانجه موافقید این گزینه را انتخاب کنید و اصولا این امر اختیاری است.

مرادی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که بسیاری از مردم می‌گویند این پیامک کلام اختیار ندارد و آیا اجباری است، گفت: در ارسال متن پیام محدودیت فنی وجود دارد و نمی‌توان بیشتر از 70 شناسه یا کاراکتر را پیامک نمود و پیام اصلی این است که به مردم می‌گوید به سامانه رفاهی مراجعه کنند.

مرادی در مورد سؤال مجری برنامه که اعلام کرده بود این پیامک در مردم التهاب ایجاد کرده، گفت: هیچ التهابی وجود نداشته که در این لحظه مجری گفت: تماس‌های زیادی از جانب مردم دریافت کرده‌ایم.

مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها با مجموعه تشکیلات دولتی در 335 فرمانداری، 31 استانداری و هزار بخشداری کشور، تاکنون هزار پیامک دریافت کرده‌ایم که در هر استان حدود 35 پیامک دریافت شده است.

مرادی تاکید کرد: از ابتدای طرح هدفمندی یارانه‌ها بحث خود اظهاری وجود داشت و در زمان پرداخت نقدی یارانه به متقاضیان نیز بحث خود انصرافی برای کسانی که نیازی به یارانه ندارند، عنوان شد.

وقتی خبرنگار از مرادی پرسید ملاک اختیار افراد برای ارسال پیامک انصراف چه بود، گفت: رویکرد ما چیزی غیر از این نیست و بحث خود انصرافی از ابتدا وجود داشته و از یکی دو ماه بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها مراجعاتی وجود داشت. چون مردم به چشم دیدند برداشت‌های غلطی که عده‌ای عنوان می‌کردند و اعداد عجیب و غریب از تورم را بیان می‌کردند، اما مردم با اجرای قانون متوجه شدند چنین قصه‌ای وجود ندارد، لذا در خواست انصراف از دریافت یارانه ارائه کردند.

مرادی تاکید کرد: از ابتدا عده‌ای از مردم از طریق بانک‌های کشور که در 18 هزار شعبه سراسر کشور به پرداخت یارانه مشغول هستند، مراجعه می‌کردند و علت اینکه سیستم انصرافی سامانه‌ای نشده بود، به دلیل محدودیت فنی بود.

وی در مورد این پرسش که عده‌ای از مردم اوضاع مالی مناسبی ندارند، اما برای آنها پیامک انصراف ارسال شده است، گفت: کسانی که متقاضی انصراف هستند، می‌توانند وارد سامانه رفاهی شوند که در آنجا نیز مبتنی بر اختیار فرد و به صورت داوطلبانه است که دارای 4 گزینه است که گزینه اول انصراف از تمام یارانه‌ها، گزینه دوم انصراف از نیمی از یارانه‌ها، گزینه سوم عدم دریافت مابه تفاوت این مرحله و مرحله بعدی و گزینه چهارم عدم انصراف است که ظرف یک دقیقه می‌توان وارد سامانه شد و یکی از گزینه‌ها را انتخاب کرد.

وی تاکید کرد: انصراف از دریافت یارانه مبتنی بر اختیار است و هیچ اجباری نیست و مردم نگران نباشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این پیامک‌ها که از شماره 98300025 ارسال شده، آمده است: آقای ... نظر به تمکن مالی، لطفا جهت انصراف از دریافت یارانه به سامانه www.refahi.ir مراجعه کنید، سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان