بازدید 2081

حبیبی: بعید است وحدت اصولگرایان شکل بگیرد

اتفاق خاصي نخواهد افتاد؛ چرا كه شرايط دور اول همچنان به قوت خود باقي است و مفهوم رقابتي كه در مرحله اول وجود داشت، نيز در دور دوم حساسيت خاصي ندارد و با شناختي كه ما از جريان‌ها داريم، بعيد به نظر مي‌رسد كه وحدتي شكل بگيرد
کد خبر: ۲۳۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷ 13 March 2012
دبيركل جبهه ايستادگي ايران اسلامي گفت: وحدتي كه مردم در انتخابات نشان دادند، در معادلات جهاني موثر خواهد بود.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين يدالله حبيبي در نشست خبري اين جبهه با اشاره به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: راي مردم در اين انتخابات، راي به اصل نظام بود و تجربه انتخابات گذشته نشان داده است كه با مشاركت بالا و شور و نشاطي كه مردم در انتخابات شركت كرده‌اند، هر بار تولدي جديد در جامعه روي داده و اين اثر خود را در باز توليد روحيه اجتماعي كشور گذاشته است.

وي حضور مردم در انتخابات را هوشمندانه عنوان كرد و افزود: عده‌اي تهديد و عده‌ ديگر نيز قهر را استراتژي خود قرار داده بودند و تصورشان اين بود كه مشاركت مردم در اين انتخابات بالا نخواهد بود. از بعد خارجي نيز با توجه به اين‌كه همچنان در شرايط تهديد به سر مي‌بريم و دشمن تلاش مي‌كند از هر فرصتي براي ضربه زدن به نظام استفاده كند، اين انتخابات توانست راهگشا باشد و همچنان تاثير خود را خواهد داشت و وحدتي كه مردم از خود در اين انتخابات نشان دادند، در معادلات جهاني موثر خواهد بود.

دبيركل جبهه ايستادگي، انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي را به عنوان يكي ديگر از نقاط عطف در تاريخ انقلاب اسلامي و روند تكاملي آن دانست.

حبيبي در پاسخ به سوال خبرنگاري در باره استراتژي جبهه ايستادگي در مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، گفت: جبهه ايستادگي بر اساس همان تحليل و وظيفه‌اي كه براي خود قائل شد و در انتخابات شركت كرد، به همان دليل و با همان استراتژي در مرحله دوم نيز در انتخابات شركت خواهد كرد. ما در مرحله اول توفيقاتي خوبي داشته‌ايم و ادامه اين توفيقات نيز بايد تكميل شود و ما با همان شكل و روش در تهران و شهرستان‌هايي كه انتخابات به مرحله دوم كشيده شده است عمل خواهيم كرد و حتما ليست خواهيم داد.

وي در ادامه از رسانه‌ها انتقاد كرد و گفت: رسانه‌ها نوعا تحت تاثير جبهه متحد و جبهه پايداري بوده‌اند، در حالي كه واقعيت چيز ديگري بود. معتقدم كه انعكاس اخبار از سوي رسانه‌ها منصفانه نبود و برخي استعدادها و قابليت‌هاي ديگر جريان‌ها را مورد بي‌مهري قرار دادند.

دبيركل جبهه ايستادگي درباره احتمال وحدت ميان جريان‌هاي مختلف اصولگرايي براي مرحله دوم انتخابات مجلس نيز پاسخ داد: اتفاق خاصي نخواهد افتاد؛ چرا كه شرايط دور اول همچنان به قوت خود باقي است و مفهوم رقابتي كه در مرحله اول وجود داشت، نيز در دور دوم حساسيت خاصي ندارد و با شناختي كه ما از جريان‌ها داريم، بعيد به نظر مي‌رسد كه وحدتي شكل بگيرد. جبهه ايستادگي رويكردي را كه در دور اول داشت، در اين رقابت و انتخاب اصلح ر ا در دور دوم نيز عملي خواهد كرد. حبيبي افزود: در حالي كه همه تصور مي‌كردند كه رقابت تنها بايد بين دو جناح كاملا مخالف شكل بگيرد، اما انتخابات مجلس نهم ظرفيت جديدي معرفي كرد و رقابت بين جريان‌هاي اصولگرايي اتفاق افتاد. معتقدم در مجلس رفاقت بر رقابت غلبه خواهد كرد و اختلافات نگران كننده‌اي در مجلس نخواهيم داشت و اين هيچ منافاتي با رقابت ندارد.

وي در پاسخ به سوال ديگري گفت: جبهه ايستادگي تفكري است كه در يك ايستگاه انتخاباتي متوقف نخواهد شد و پس از مرحله دوم انتخابات مجلس، ظرفيت‌هاي جديد و گروه‌هايي كه مايلند در جبهه ايستادگي باشند را سازماندهي خواهد كرد و با برنامه‌اي جامع‌تري در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم و شوراي شهر شركت خواهد داشت.

دبيركل جبهه ايستادگي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري گفت: مردم با حضور در اين انتخابات نظر خود را در مورد مجلس فعلي بيان كردند. با توجه به اين‌كه بيش از دو سوم نمايندگان فعلي مجلس ريزش داشته‌اند، مجلس آينده بايد اين مساله را تحليل كند تا بتواند پيام مردم را درك كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار