بازدید 12880

برآشفتگي رژيم سعودي از شبکه العالم

کد خبر: ۲۳۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۰ 12 March 2012
شبكه خبري العالم براي مستند كردن گزارش هاي خود از اوضاع بحراني مناطق مختلف عربستان سعودي از جمله شهر ابها ، بخش هايي از مصاحبه " صالح الحمادي" نويسنده روزنامه الشرق با شبكه معروف سعودي " روتانا " را پخش كرد.

الحمادي در اين مصاحبه كه در برنامه موسوم به " يا هلا" صورت گرفت، به مشكلات داخلي در رژيم سعودي بويژه فساد اداري و مالي پرداخت كه اعتراض هاي مردم عربستان را شدت بخشيده است.
اين شبكه سعودي كه با پخش بخش هايي از مصاحبه نويسنده عربستاني با آن در شبكه العالم در تنگنا و تحت فشار قرار گرفته است، درصدد برآمده با فرار به جلو صحبت هاي الحمادي را توجيه و آن ها را براي مصرف داخلي قلمداد كند.

اين شبكه سعودي خاطرنشان مي كند: اگر سر خود را در برف فروكنيم و به راحتي درباره مشكلات روزمره شهروندان صحبت كنيم ديگران از آن استفاده مي كنند.

روتانا كه از اقدام العالم در استفاده حرفه اي از اظهارات اين كارشناس عربستاني و تاثير گزارش العالم خشمگين شده است، تلاش كرده تا بحران در رژيم سعودي و اعتراض هاي دانشجويي را كم اهميت جلوه دهد و براي فرار از بار فشارها بار ديگر با الحمادي تلفني گفت وگو كرده است.

در همين حال پايگاه هاي اينترنتي وابسته به رژيم سعودي نيز با هجمه به شبكه خبري العالم از يك سو عصبانيت خود را آشكار ساختند و از سوي ديگر به تاثير توليدات خبري العالم اعتراف كردند.

پايگاه اينترنتي موسوم به "ميثاق " در اقدامي شكست خورده گزارش هاي مستند و مصور العالم از تظاهرات مردم عربستان بويژه در ابها ، تحصن دانشجويان دانشگاه اين شهر و شهادت يك دختر دانشجو توسط نيروهاي امنيتي سعودي را " ساختگي" قلمداد كند.

پايگاه اينترنتي " ازد " نيز با لحني كاملا غيرحرفه اي و غيرخبري اقدام به فحاشي به شبكه العالم كرده است.

اين پايگاه حتي پا را فراتر گذاشته و به مصاحبه شونده هاي العالم ناسزا گفته و اتهاماتي را به آنها نسبت داده است.

هزاران دانشجوي دختر و پسر دانشگاه ملك خالد در شهر ابهاي عربستان دو روز قبل در تظاهراتي گسترده ، به اقدام نيروهاي رژيم سعودي در كشتن يك دانشجوي دختر و زخمي كردن 54 دانشجوي ديگر اعتراض كرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها