بازدید 4902

اشغالگران باید فورا از بحرین خارج شوند

کد خبر: ۲۳۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵ 12 March 2012
کمیته اجرایی حزب "تیار الوفاء الاسلامی" بحرین که از احزاب مخالف رژیم آل خلیفه است، با صدور بیانیه ای رسمی به مناسبت اولین سالگرد اشغال بحرین توسط ارتش اشغالگر عربستان سعودی، خواستار فاش کردن طرح های اشغالگرانه عربستان در بحرین که به همراه توطئه آمریکاست، شد.

به گزارش صفحه عربی تابناک،در ادامه این بیانیه آمده است ما رژیم آل خلیفه را مسئول اصلی اشغال شدن بحرین توسط عربستان می دانیم و بر همین اساس از ملت انقلابی و علمای بحرین می خواهیم که با آمدن به خیابان ها، نسبت به اشغال وقیحانه کشورمان اعتراض کنند.

نقش عربستان در بحرین در راستای سیاست های آمریکا و اسراییل است

تعدادی از علمای دینی لبنان ضمن انتقاد از اشغال بحرین توسط ارتش سعودی که اکنون در اولین سالگرد آن هستیم، اعلام کردند که نقش عربستان در بحرین در راستای سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

در همین راستا شیخ «احمد الزین» رییس هیئت امنای تجمع علمای مسلمان لبنان، طی اظهاراتی گفت: ارتش عربستان باید از بحرین خارج شود و به سیاست های فعلی خود که در راستای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در دیگر کشورهای عربی و اسلامی است، پایان دهد زیرا این سیاست ها به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

در همین حال شیخ «ماهر حمود» مفتی شهر صیدا در جنوب لبنان نیز طی اظهاراتی گفت: تنها راه حل پایان دادن به بحران بحرین، اعطای حقوق ملت بحرینی و خروج فوری نیروهای ارتش عربستان از بحرین است زیرا حضور این ارتش، هیچ توجیه قانع کننده ای ندارد.

از سوی دیگرشیخ «محمد موعد» مسئول روابط بین الملل مجلس علمای فلسطین نیز در این باره گفت: بنده خطاب به حکومت بحرین می گویم، بهتر است حکومت ملت خود را بدهی. همچنین خطاب به حکومت سعودی می گویم، بهتر است از بحرین خارج شوی و در مسائل داخلی این کشور دخالت نکنی.

سعودی باید فورا از بحرین خارج شود

در همین حال سایت شیعه آنلاین نوشت، شیخ «محمد موعد» عالم دینی فلسطینی و مسئول روابط بین المللی و اطلاع رسانی "مجلس علمای فلسطین" طی اظهاراتی گفت: عربستان سعودی باید هر چه سریع تر نیروهای خود را از بحرین خارج کند.

وی در ادامه افزود: باید ملت بحرین را رها کرد تا خودش برای آینده و سرنوشت خود، تصمیم بگیرد. نباید به آنان ظلم و ستم کرد و دست به کشتار آنان بزنیم تا به راحتی تصمیم بگیرند.

او همچنین موضع غرب و جهان عرب و همچنین جهان اسلام نسبت به موضع بحرین را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: ملت بحرین حق دارد که خواستار تغییر و اصلاحات باشد. عربستان سعودی و یا هیچ کشور دیگری هم حق دخالت در امور داخلی بحرین را ندارد.

شیخ «محمد موعد» در پایان گفت: ما ضمن دعوت عربستان سعودی به خروج فوری از بحرین، این کشور را دعوت می کنیم که به رژیم اسراییل فشار بیاورد تا دست از یهودی سازی بیت المقدس اشغالی بردارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها