بازدید 4170

سبحاني‌نيا: راهي براي توقف سوال نيست

وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود نمايندگان حامي دولت تصميم دارند روز چهارشنبه با آبستراكسيون مجلس را از رسميت بياندازند، گفت: من از اين موضوع اطلاعي ندارم.
کد خبر: ۲۳۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸ 12 March 2012
عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: طبق آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي راهي براي متوقف كردن سوال از رئيس جمهور نيست و اين سوال چهارشنبه در صحن مطرح مي شود.

حسين سبحاني نيا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاين با اشاره به موضوع طرح سوال از رئيس جمهور افزود: طبق برنامه سوال از رئيس جمهور در دستور كار روز چهارشنبه مجلس قرار دارد و اين كار انجام مي شود.

وي با اشاره به پیشنهاد هفت نماینده در خصوص مطرح نشدن سوال از رئیس جمهور در صحن مجلس و دعوت از احمدی نژاد برای گفت و گو تصريح كرد: اين نمايندگان پيشنهادي را مطرح كردند اما طبق آئين نامه داخلي مجلس در اين مرحله كه سوال از رئيس جمهور در دستور كار است، نمي توان آن را متوقف كرد.

" در جلسه سوال از رئيس جمهور طبق آيين نامه داخلي مجلس تنها يكي از نمايندگان سوال كننده به عنوان منتخب به مدت يك ربع در خصوص محتواي سوال توضيح مي‌دهد و نمي توان اين وقت را بين چند نماينده تقسيم كرد."

سبحاني نيا توضيح داد: سپس رئيس جمهور يك ساعت فرصت دارد تا به سوالات پاسخ دهد.

وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي شود نمايندگان حامي دولت تصميم دارند روز چهارشنبه با آبستراكسيون  مجلس را از رسميت بياندازند، گفت: من از اين موضوع اطلاعي ندارم.

هفت نماینده مجلس شامل حسین فدایی، احمد توکلی، الیاس نادران، علیرضا زاکانی، حسین نجابت، پرویز سروری و زهره الهیان روز يكشنبه در بیانیه ای با اشاره به طرح سئوال از رئیس جمهور پیشنهاد کردند که به جای طرح سوال، در همین هفته احمدی نژاد به مجلس دعوت شود و نمایندگان با دولتمردان به گفت‌وگو بنشینند و با تعاملی دو جانبه برای چاره جویی مشکلات واقعی، اهتمام ورزند.

طرح سوال از رئيس جمهور سال گذشته از سوي علي مطهري نماينده تهران در مجلس مطرح شد و سرانجام پس از كش و قوسهاي فراوان 18 بهمن ماه امسال گزارش قانع نشدن نمايندگان از پاسخ نمايندگان رئيس جمهور به اين سوالات در صحن مجلس قرائت شد.

قرار است رئیس جمهور چهارشنبه این هفته با حضور در صحن مجلس به 10 سوال نمایندگان پاسخ دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار