بازدید 4276

ماندگاری: برخی رهسپارند با ولایت تا منفعت!

کد خبر: ۲۳۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵ 12 March 2012
حجت الاسلام ماندگاری تطابق سیره شهدا با آیات قرآن را بهترین راه تبیین و عملی ساختن این کتاب آسمانی دانست و گفت: این کار بستر سازی ظهور امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه شب گذشته در چهارمین یادواره شهدای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه شهدا در تجارت خانه جهان دریافتند که باید با چه کسی معامله کنند، افزود: ما حوزویان باید آیات قرآن را با شهدا ترجمه کنیم تا مردم ببینند چه زیبا می توان قرآنی زندگی کرد.

وی زیباترین مصادیق آیات قرآن را شهدا دانست و افزود: زندگی شهدا نمود ارزش‌های اسلامی است و بیان آنها موجب بستر سازی برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می شود.

روایتگر سیره شهدا افزود: با روایت زندگی شهدا می توانیم امکان عقلی و وقوعی اسلامی زندگی کردن را به مردم نشان دهیم و ثابت کنیم که بهترین مدل زندگی همین است؛ مردم وقتی اینها را حس کردند می فهمند هرکس بدون دین زندگی کند ضرر کرده است.

حجت الاسلام ماندگاری با تایید جمله شهید عمار راستگو که گفت « اهدنا الصراط المستقیم یعنی اهدنا الصراط الخمینی(ره) » اذعان داشت: راه مستقیم همان صراط ولایت است؛ روایت شهدا یعنی گفتن از رهسپاری با ولایت تا شهادت، متاسفانه امروز بعضی ها رهسپارند با ولایت تا منفعت.

این استاد حوزه علمیه با بیان آیه 110 سوره توبه اظهار داشت: در روایت هم داریم که قیمت شما بهشت است خود را به کمتر از آن نفروشید؛ گران فروشی در متاع دنیا خوب نیست ولی در این وادی هرکه گران تر بفروشد خدا خریدار است.

وی با بیان اینکه برخی در دوران جنگ با شهدا بودند ولی امروز تغییر کرده اند گفت: برخی از خانواده شهدا، بعضی ازعمامه به سرها اگر آن زمان شهید می شدند امروز الگوی ما بودند، ولی متاسفانه دیدیم که سقوط کردند.

این روایتگر سیره شهدا، نهضت بیداری اسلامی را بر گرفته از انقلاب و عملکرد شهدای ما دانست و تصریح کرد: جوانان بحرین و یمن یاد گرفتند که از مرگ نترسند و آن را بترسانند.

حجت الاسلام ماندگاری یکی از هزینه لازم برای رسیدن به شهادت را ایمان به غیب عنوان کرد و گفت: آنها اعتقاد داشتند که چه بکشند و چه کشته شوند سعادتمند خواهند بود چرا که به تکلیف خود عمل کرده بودند؛ در انتخابات هم اگر کسی واقعا به تکلیف خود عمل کند اگر چه رای بیاورد و چه نیاورد پیروز است.

وی توسل دائمی به اهل بیت علیهم السلام را به عنوان یکی از ویژگی های شهدا مطرح کرد و اظهار داشت: آنها به درستی عمق معنای « وابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ » را دریافتند؛ آنها اهل رکوع، سجود، امر به معروف و نهی از منکر بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر