بازدید 17786

رویانیان: قيمت بنزين بايد آزاد شود

رويانيان گفت: نمي‌توان تا ابد سهميه بنزين ارائه داد و بايد به جاي ارائه سهميه بنزين اين موضوع را از ديگر حوزه‌ها نظير پايين بودن قيمت ماشين يا بالا بردن نرخ جابجايي جبران كرد.
کد خبر: ۲۳۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵ 12 March 2012
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت گفت: منطق ما اين است كه اصلا سهميه‌بندي بنزين نبايد وجود داشته باشد و قيمت بنزين بايد آزاد شود.

به گزارش ایسنا، رويانيان در جشن نوسازي ناوگان تاكسيراني با بيان اينكه كيفيت خودروهاي داخلي واقعا خوب نيست، گفت: بايد اساسي تر صحبت كنيم. مشكل اساسي در نظام تاكسيراني بحث كيفيت خدمت است.

رويانيان گفت: نمي‌توان تا ابد سهميه بنزين ارائه داد و بايد به جاي ارائه سهميه بنزين اين موضوع را از ديگر حوزه‌ها نظير پايين بودن قيمت ماشين يا بالا بردن نرخ جابجايي جبران كرد.

وي افزود: در چند ماهه اخير سهميه بنزين اضافه شده است و باز هم به فكر افزايش آن هستيم.

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور در ادامه با اشاره به مشكلات بيمه‌اي رانندگان تاكسي گفت: رييس جمهور به وزير اقتصاد دستور داده است بيمه رانندگان تاكسي تا سه سال ديگر ادامه داشته باشد. اين مصوبه ابلاغ شده و بايد اجرا شود و طبق اين مصوبه رانندگان تاكسي 50 درصد حق بيمه خود را پرداخت مي‌كنند و دولت هم 50 درصد باقيمانده را پرداخت مي‌كند و اگر اين موضوع تا كنون اتفاق نيفتاده است بايد عرض كنم من و تاكسيراني مقصر هستيم.

رويانيان در زمينه بيمه اجتماعي رانندگان بالاي 50 سال گفت: اين موضوع منع قانوني دارد و بايد در مجلس به تصويب برسد و بايد عرض كنم وقتي كه 300 هزار راننده تاكسي بيمه مي‌شوند، بيمه نشدن 30 هزار راننده بالاي 50 سال هيچ استدلال منطقي ندارد و اشكالات اين موضوع اشكالات قانوني است و لازم است شهرداري كه نقش تاثيرگذاري در مجلس دارد براي رفع اين اشكالات قانوني اقدام كند.

وي با بيان اينكه خودروي ساخت داخل، سيستم نظارت و مديريت ، ساماندهي تاكسي‌ها و نحوه ارائه خدمات اشكال دارد، اظهار كرد: لازم است رانندگان تاكسي اصولي را در برخورد با مسافران رعايت كنند. از سوي ديگر مديريت ما هم اشكال دارد و بايد تمام اين اشكالات را پذيرفت.

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بيان اينكه مشكل اساسي دوم جايگاه تاكسي‌ها در كشور است، عنوان كرد: در هيچ جاي دنيا تاكسي مانند ايران نيست. در كشور ما تاكسي نقش اتوبوس و مترو و ميني بوس را ايفا مي‌كند اما اهميت تاكسي و نرخ كرايه تاكسي پايين است.

وي افزود: در زمينه ميزان افزايش هزينه تاكسي‌ها از سال گذشته تاكنون بايد عرض كنم اين هزينه كرد در ميان مسافران تاكسي‌ها تقسيم مي‌شود.

رييس ستاد حمل‌ونقل و سوخت ادامه داد: در زمينه ساماندهي و توزيع مسافر اشكالاتي وجود دارد و در اكثر شهرها مديريتي در عرضه و تقاضا وجود ندارد و چالش اصلي جايگاه تاكسي است و بايد دانست كه تاكسي نمي‌تواند به اندازه اتوبوس مسافر جا به جا كند و بايد تنها به يك نفر سرويس دهد و كرايه و سود خود را بگيرد.

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت در ادامه با بيان اينكه دو اصل اساسي را در زمينه رفع مشكلات اساسي تاكسي‌ها بايد دنبال شود گفت: نخستين اصل كيفي سازي خودرو و مديريت در خدمات است و اصل دوم قرار گرفتن تاكسي در جايگاه خود است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸۸
انتشار یافته: ۳۶
وقتی قیمت بنزین گرون میشه هزینه خودرو شخصی بالا میره پس میصرفه تاکسی سوار شی با زحمتش
اما از اون طرف هزینه خودرو تاکسی هم بالا میره پس کرایه گرون میشه
وقتی کرایه گرون شد هزینه ماشین شخصی به صرفه تر میشه با توجه به اینکه زحمت هم نداره
پی ماشین شخصی میاریم بیرون
وقتی ماسین شخصی آوردی بیرون ترافیک زیاد میشه و تعداد مسافر هم کم میشه پس درامد تاکسی میاد پایین , و باز هم کرایه رو گرون تر میکنیم تا درامد تاکسی جبران شه ولی مسافر کمتر میشه
البته در خصوص همه موارد دیگه هم بجز بنزین همین رابطه ها صدق میکنه با یک کم تفاوت تنها نقطه مشترک تمام این پروژه ها اینه که هزینه تمام اینها رو مردم میدم و هیچ وقت هیچ مسئولی در باره این سعی و خطا ها پاسخ گو نمیباشد .
در آخر فکر میکنید اگر بنزین بشه لیتری 5000 تومان چه اتفاقی میفته ؟؟؟
من بهتون میگم : هیچ اتفاقی در جامعه نمیفته بجز اینکه به علت ثابت ماندن درامد بخش حقوق بگیر یا متوسط ، اونا از بین میرن والا مابقی بخشها که حقوقشون و درامدشون از جیب دیگر مردم است ( هر شغل غیر دولتی ) مطابق با تورم افزایش درامد خواهد داشت
آقايان لطفا اين جمله "در هيچ جاي دنيا تاكسي مانند ايران نيست" را در صورتي بكار ببريد كه قابل قياس باشد...حقوق و در امد ما هم مثل دنيا نيست..سبك زندگي و رفاه ما هم قابل قياس نيست...چرا فكر ميكنيد الان زماني است كه مردم هيچ جاي دنيا را نديدند..
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
مترو هم مثل ایران نیست .. اتوبوس هم همینطور!!!
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
قیمت ماشین هم مثل ایران نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
آیا اتوبوس و مترو ما مثل جاهای دیگر هست که از تاکسی به جای اتوبوس استفاده نکنیم
تا بوده همین بوده اول قیمت پایین و سهمیه بندی و بعد قیمت بالا و آزاد بدبخت ملت ایران
رويانيان گفت: نمي‌توان تا ابد سهميه بنزين ارائه داد و بايد به جاي ارائه سهميه بنزين اين موضوع را از ديگر حوزه‌ها نظير پايين بودن قيمت ماشين يا بالا بردن نرخ جابجايي جبران كرد.:ما میلیاردر نیستیم.وبه سختی وباهزاربدبختی داریم زندگی میکنیم.
بنزین را آزاد کنید اما خداییش قیمت ماشینهای خارجی را هم آزاد کنید!
بفرمائید که دعوا سر لحاف ملا بود دیگه.
اون موقع که میخوان سهمیه بندی کنن هزار و یک دلیل میارن که باید سهمیه بندی بشه تا کاهش و صرفه جوئی داشته باشیم. حالا که قیمتها را بالا بردند میگن اصلا سهميه‌بندي بنزين نبايد وجود داشته باشد.
آقا جان اون اروپاست که حمل و نقل عمومیش عالیه مترو داره قطار زمین یو هوایی و همه چی داره بنزینشم بالاست نه اینجا که هیچی نداره. بعدشم این نفت مال مردمه.
کم کم ما رو دارید به بنزین 1000 تومانی عادت می دهید نکنید این کارا رو
قیمت ماشین تو ایران اسلامی الان چند برابر کل دنیاس ، باز ميگن گرون بشه
مگر الان به همه خودرو ها سهميه سوخت مي دهيد كه مي گويد قيمت بنزين بايد آزاد باشد
آقای روبانیان
شما همان بودید که می گفتید هدف از سهمیه بندی بنزین جلوگیری از قاچاق آن است . حالا دم از آزاد بودن میزنید
کمی به فکر مردم مستضعف باشید
اگر بنزین آزاد بشود کمر مردم زیر بار افزایش قیمتها خرد میشود.
رويانيان:

بنزين يارانه اي آزاد بايد گردد


كارمند و كارگر:

حقوق يارانه اي اعدام بايد گردد

حقوق متناسب با تورم آزاد بايد گردد
به سردار رويانيان عرض بفرمائيد دائما" اينجارا را ساير كشوره قياس نكند .به چند دليل :
1- اكثركشورهاي بخصوص اروپايي وآسياي جنوبشرقي داراي چاه نفت وپول فروش نفت نيستند واز راه ماليات وساير درآمدهاي عمومي كشورشان اداره مي كنند.
2- اتوبوس ومترو دراكثركشورها نرخشان از تاكسي ارزان تر است.اما اين نكته نبايد فراموش گردد كه دراين كشورها هرزمان وهرساعت از شبانه روز وبصورت كاملا" منظم ودقيق سرويس هاي حمل ونقل عمومي مهيا ودرحال ارائه خدمت هستند .نه اينكه بعد ازگذشت بيش از نيم ساعت كه دريك ايستگاه معطل شده اي (مثلا" درمسير تجريش -راه آهن) دريك ايستگاه 6الي 7 اتوبوس همزمان بيايند وتاسقف خود ازجمعيت پرشده وشما بخواهيد تازه سوار بشويد.
3-دراكثركشورهاي اونور آبي(اسمش را نيار) مسئولين جزء همين مردم حساب مي شوند وهميشه يك ماشين دولتي درركاب ايشان نمي باشند وصبح ها با سرويس ومترو سركار خود حاضر مي شوند.بنابراين از حال واحوال مردم و اوضاع اقتصادي واجتماعي وترافيك و... بخوبي خبردارند. تازه يادم رفت بگويم كه خط ويژه آنها صرفا" براي اتوبوس ووسايل اورژانسي مي باشد.نه مثل خط ويژه ما كه هرچه فكرش را بكني از آن خط استفاده مي كنند.
4-بازهم برمي گرديم سرنقطه آغازين كه آقا ابتدا اتوبوس وميني بوس ومترو خود را گسترش بدهيد وامكانات حمل ونقل داخل شهر را افزايش بدهيد بعدا اگر لازم بود نرخ هاي بي حد وحساب خود را افزايش بدهيد.«يادتان نرود كه شما هم روز جزيي از همين مردم بوديد»
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
در اون کشور های حداقل حقوق حدود ساعتی 10 دلار هست . یعنی حقوق یک کارگر ساده حدود ماهی 1400-1600 دلار هست..!!
قیمت ماشین نصف ایران هست .. همون هم بابهره 3-4درصد قسطی می فروشن !!
خدمات بعد از فروششون عالی هست ..
وقتی ماشین مدل سال میگیری این نیست که ماشین 20 سال پیش رو امسال تولید کرده باشند !!! وافعاً تکنولوژی جدید ، ایمن با مصرف سوخت پایین هست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
فقط تهرانه که مترو داره. پس بقیه ملت چه کار باید بکنن-
شما اول میاین ی سازمان عریض طویل درست میکنید بعد حالا میگید سهمیه بندی باید تعطیل شه ......
اقای رویانیان مثل اینکه سرشان خیلی به فوتبال گرمه و نمیدونن که بنزین سهمیه شده 60 لیتر مردم بنزین 100 لیتری شده 60 لیتر یعنی افزایش پیدا کرده
مگه حقوق ما جهانیه که قیمت بنزین به نرخ جهانی حساب بشه!! تازه با ماشین هایی که 3 برابر نرخ جهانی می خریم!
لطفا حقوق كارمندان هم بادلار محاسبه بشه با نرخ جهاني و خودروهاي خارجي هم به قيمت اصلي فروخته شود
تنها کشوری که هم نرخ بنزين ميره بالا هم نرخ ماشين ( هم همچی ! )
بنزین جهانی ماشین جهانی میخواد نه پراید و 405 و سمند که به اندازه خاور مصرف بنزین دارند حالا بحث ایمنی و کیفیت جدا !!!
درضمن بنزین جهانی هم مثل همین بنزین تولیدی شماست ؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
بنزین جهانی خیابان جهانی ، بزرگراههای جهانی ، حقوق جهانی و . . . میخواد
ظاهر حرفاي آقاي رويانيان قشنگه اما چرا هميشه به مردم زورتون مي رسه؟ اگر راست مي گيد بريد گردن خودروسازها رو فشار بديد و مجبورشون كنيد خودروهاي باكيفيت تر درست كنن
آقای رویانیان ، خرج جهانی ، درآمد جهانی هم میطلبد . در هیچ کجای دنیا حقوق کارگر 250 دلار در ماه نیست.
فروشی: ماشین ماروتی بسیار تمیز.کولر عالی.دوگانه سوز. مدل 2004.فقط 800.000 تومن.از هند.مزایدهههههههههههههه
سهمیه بنرین را هفتگی کنید هرهفته یک باک بهتراست
يعني اين که فقط طبقه مرفه ماشین سوار شوند و لا غیر
قیمت ماشین در ایران تقریبا دو برابر قیمت جهانی هست .. بعنی حداقل برای هر خریدار 6میلیون تومان دارید اضافه می گیرید !!!! ماشین های خارجی که به حداقل 20 میلیون می رسه!!
این رقم معادل پیش خرید حداقل 6000 لیتر بنزین 1000 تومانی هست که اگر مصرف حدود 8 لیتر تو هر 100 کیلومتر حساب کنید .. معادل 75000 کیلومتر میشه!! تقریبا حدود 4-5 سال استفاده خودرو!!! برای خودرو های خارجی این رقم به چیزی حدود حداقل 20 سال استفاده خودرو می رسه!!!
یعنی با گران فروشی خودرو به مردم، پولی معادل 5-20 سال مصرف رایگان بنزین رو از مردم گرفته مي شه!!! بعد باز هم حرف نرخ جهانی می زنید ؟؟؟؟؟
با سود پول حساب کنید .. بنزین مجانی هم برای مردم گرون تر از نرخ جهانی در میاد!!!!
آقای سردار لطفا درد دل این مردم را دقیق بخوان بعد در باره قیمت بنزین تصمیم بگیر .
هموطن عزیزم - بیائید همگی الاغ سوار بشیم خیلی بهتره - نه بیمه میخاد نه بنزین میخاد نه معاینه فنی - نه قطعاتش خراب میشه - نه نیاز به جاده آسفالت و سرعتگیر داره همه جا میتونه بره - امنیت داره چون سرعتش بالاتر از 40 نمیره - روندنش گواهینامه نمیخاد - نه هوای پاک رو آلوده میکنه - و نه میخاد منت دولت و خودروسازان رو بکشیم که ارزون کنن - در کل به نظر من بهترین وسیله حمل و نقل درون شهریه - اگه همه در شهر الاغ سوار بشن تمام مشکلات حملونقلو ترافیکو آلودگی هوا و ...هم حل میشه - دوستان لطفا محاسن دیگر خودروی الاغ با پلاک ملی رو شما بگید .
قیمت گران ترین بنزین امریکا در لس انجلس هر گالن 4.35 دلار - هر گالن 4.5 لیتر میباشد یعنی هر لیتر حدودا 1 دلار
- درامد مهندس نرم افزار در امریکا 10000 دلار (شغل من 500000 تومان)
یعنی 20 برابر - 1 دلار تقسیم بر 20 حدودا 100 تومان (دلار 2000 تومانی)
نتیجه : قیمت بنزین در امریکا 100 تومان کمتر !!!
نتیجه بنزین در
مگه سطح حقوق و رفاه و زندگي ما مثل اروپاست كه بايد پول بنزين و كليه هزينه ها با اروپا قياس شود،تر اروپا هزينه درمان رايگانه، اون رو چرا نمي گي؟ تو اروپا سطح درامد ١٠ برابر ايرانه.
لطف کنند اول سایر زمینه ها رو آماده کنند مثل ماشینا استاندارد باشن جاده ها استاندارد باشن بنزین هم استاندارد باشه ولی واقعا نه توی شعار حقوقا هم جهانی باشه بعد از اون صحبت از گرون شدن بنزین کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی