بازدید 10892

دایی بی‏رحم، کودک 2 ساله را کشت

بازپرس شعبه‌ سوم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران در مورد تحقيقات تازه در اين پرونده گفت: بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد كه پزشك اول مقصر بوده است اما اين پزشك توانست از والدين كودك رضايت بگيرد.
کد خبر: ۲۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۶ 28 October 2008
در پي مرگ كودكي دو ساله كه والدينش مدعي بودند بر اثر افتادن در بشكه‌ آب خفه شده است، اظهارات برادر سه ساله متوفي تحقيقات در اين پرونده را وارد مرحله‌اي تازه كرد.

به گزارش ايسنا، پدر كودك صبح روز ‌١٢ تيرماه سال جاري در مقابل قاضي روشن بازپرس ويژه‌ قتل تهران مدعي شد: حدود ساعت ‌٥/٨ ديشب مشغول تماشاي اخبار بودم كه ناگهان ديدم دختر چهار ساله‌ام به نام فاطمه، پسرمان به اسم فرهاد را كه دو سال سن داشت در حالي كه بغل گرفته بود آورد و گفت كه فرهاد مرده است.

اين پدر افغان ادامه داد: ما به خاطر آنكه در خانه‌اي خرابه كه فاقد آب است زندگي مي‌كنيم، هميشه يك بشكه آب براي استفاده در گوشه‌ حمام داريم كه به نظرم فرهاد داخل آن افتاده است.

وي با بيان اين‌كه كودك را بلافاصله به درمانگاه شبانه‌روزي در حوالي ميدان اتريش دهكده‌ المپيك رسانده، گفت: وقتي به درمانگاه رسيدم، قلب فرهاد مي‌زد اما پزشكي كه در حال درآوردن روپوش خود بود ما را نپذيرفت و گفت كه درمان كودك كار آنها نيست. بعد از آنكه ما را پذيرش نكردند، به بيمارستان ديگري رفتيم كه در آنجا پزشك بعد از معاينه‌ فرهاد گفت چند دقيقه قبل فوت كرده است.

بازپرس شعبه‌ سوم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران در مورد تحقيقات تازه در اين پرونده گفت: بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد كه پزشك اول مقصر بوده است اما اين پزشك توانست از والدين كودك رضايت بگيرد.

وي ادامه داد: با انجام تحقيقات بيشتر در پرونده مرگ اين كودك، متوجه شدم كه پدر و مادر كودك دچار تناقض‌گويي‌هاي فراواني هستند و حضور فردي را در خانه زمانيكه حادثه رخ داده است، كتمان مي‌كنند. به همين دليل از هر دو نفر به صورت جداگانه تحقيق به عمل آمد و نهايتا پدر كودك گفت در آن زمان برادر همسرش در خانه بوده است. تحقيقات از پدر كودك نشان داد كه آنها با دايي بچه‌ها از قديم دچار اختلاف بوده‌اند و اين شخص به نام عبدالمناف بارها خانواده را به قتل فرزندان تهديد كرده است.

قاضي روشن افزود: با توجه به اين امر، برادر سه ساله فرهاد مورد تحقيق قرار گرفت و مدعي شد چند دقيقه قبل از وقوع حادثه، برادرش را ديده كه بغل دايي‌اش بوده و دايي با دست گلوي فرهاد را فشار مي‌داده و زمانيكه فرهاد شروع به دست و پا زدن كرده است، او را داخل بشكه انداخته است.

بازپرس ويژه قتل تهران گفت: در حال حاضر اظهارات كودك سه ساله به عنوان شاهد پذيرفته نيست اما به هر حال قرينه‌اي است كه با استفاده از آن مي‌توان تحقيقات بيشتري در مورد مرگ مشكوك فرهاد انجام داد. ضمن اينكه عبدالمناف منكر قتل است و مدعي است پيش از مرگ كودك با او در حال بازي بوده است.

وي در خصوص اظهار نظر پزشكي قانوني نيز خاطرنشان كرد: پزشكي قانوني در اظهارنظر اوليه اعلام كرده كودك بر اثر خفگي جان باخته اما دقيقا اعلام نشده كه عامل خفگي چه چيزي بوده است. حال بار ديگر از پزشكي قانوني استعلام كرديم كه اعلام كنند خفگي ناشي از چه امري بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
با سلام به عنوان یک پزشک عمل به دور ازشان مقام پزشکی را که ایشان مرتکب شده است محکوم میکنم وظیفه علمی اخلاقی وانسانی ایجاب میکند در این شرایط بیمار stable(پایدار)شده واگر امکانات درمان بعدی نیاز به تخصص وتجهیزات ویژه دارد با آن مراکز هماهنگی فوری صورت گیرد ومصدوم با آمبولانس مجهز وهمراه کادر مجرب به آن محل انتقال یابد.این امر ابتدائی ترین مسائل مربوط به پزشکی است.بهتر است مراکز درمانی از بکار گیری افراد بی تعهد ونا لایق اجتناب نمایند.این مسئله هشداری به سیاستگزاران امر بهداشت ودرمان جامعه نیز میباشد.
بعضی از پزشکان از آن طرف دنیا به ایران می آیند و در مناطق محروم به مداوای بیماران می پردازند موقع رفتن تمام وسایل و دارو ها را در اینجا باقی می گذارند این پزشک چطور توانسته این کودک 2 ساله را رها کند؟
سازمان نظام پزشکی با این پزشک که ذره ای احساس وو جدان کاری نداشته است ، برخورد شدید قانونی کند!1 در ضمن پیگیری کنند چرا خانواده مظلوم افغانی ، به راحتی از بی توجهی پزشک بیمارستان که منجر به مرگ فرزندشان شده گذشت کنند!!! این موضوع مهم هم قابل پیگیری است ( هوشنگ حیدری - روزنامه نگار بوشهر )
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار