بازدید 5715

کلاهبرداري «دختران دروغين» با طعم هوس

کد خبر: ۲۳۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹ 11 March 2012
دو پسر جواني که با معرفي خود به عنوان دختر در فضاي اينترنت سعي در فريب کاربران داشتند و از آن ها کلاهبرداري مي کردند، دستگير شدند.

 به گزارش خراسان اين دو پسر در صفحات اجتماعي اينترنت، خود را به عنوان دختر جوان معرفي مي کردند و با قرار دادن تصاويري با پوشش نامناسب از زنان و دختراني که هويت آن ها مشخص نيست، از کاربران درخواست کمک مي کردند و يا از آنان مي خواستند که به منظور برقراري رابطه نامشروع ابتدا مبالغي را به حسابشان واريز کنند.در يکي از اين موارد کارآگاهان پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات اردبيل، هنگام رصد فضاي اينترنت براي شناسايي مجرمان و مقابله با جرايم و تخلفات اينترنتي در يکي از شبکه هاي اجتماعي با صفحه اي مواجه شدند که در آن صفحه دختري با قرار دادن عکس هاي زننده خود از شهروندان تقاضاي کمک مالي کرده و بدين منظور شماره حسابي را در آن صفحه قيد کرده بود و از کاربران خواسته بود چون سرپرستي ندارد تا از وي نگهداري کند، کمک هاي خود را به اين شماره حساب واريز کنند.

 کارشناسان پليس فتا با ديدن اين صفحه اجتماعي و تصاوير درج شده در آن به موضوع مشکوک شدند و بررسي خود را براي اطلاع از صحت و سقم ادعاهاي نامبرده آغاز کردند. ماموران پس از تحقيقات فراوان و بررسي شماره حساب متهم، دريافتند که اين شماره حساب متعلق به يک پسر جوان است.

بنابراين با شناسايي محل زندگي وي، او را دستگير کردند. متهم دستگير شده در بازجويي ها صراحتا به جرم خود اعتراف کرد و گفت: بيکارم و به منظور کسب آسان درآمد چنين نقشه اي به ذهنم خطور کرد.

در مورد دوم نيز پسر جواني در همدان پس از عضو شدن در يکي از شبکه هاي اجتماعي، تعدادي عکس با پوشش نامناسب و زننده از زناني که هويت آن ها نامعلوم است در صفحه اي که ايجاد کرده بود، قرار داده و در اين صفحه ضمن معرفي خود به عنوان دختري جوان تقاضاي برقراري رابطه نامشروع با کاربراني که تمايل به انجام آن دارند، کرده و در آن صفحه شماره حسابي را قيد کرده بود تا به منظور برقراري ارتباط مبلغي را به اين شماره حساب واريز کنند.

اين گزارش حاکي است با توجه به حساسيت موضوع و از آن جا که بعيد به نظر مي رسيد زن جواني با انتشار عکس هاي خود در اينترنت چنين درخواست هاي شرم آوري را مطرح کند، گروهي از کارآگاهان پليس فتا به دستور سرهنگ وطني رئيس پليس فتاي استان همدان مامور شناسايي اين فرد شدند و پس از رصد آدرس اينترنتي و شماره حساب متهم، محل سکونت وي را شناسايي و او را که پسري جوان بود دستگير کردند. اين متهم نيز هدف خود از اين اقدام را کلاهبرداري و کسب درآمد ذکر کرد .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی