بازدید 39303

ایران به جمهوری آذربایجان، کمک «میلیون دلاری» بلاعوض می‌دهد!

در حالی که دولت باکو در پانزده سال گذشته، از هیچ کار ضد ایرانی و اسلامی فرو گذار نکرده، خبرهای رسیده حاکی از این است که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور نفت‌خیز، کمک میلیون دلاری بلاعوض کرده است!
کد خبر: ۲۳۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۳ 11 March 2012
منابع آگاه مدعی شده اند که وزارت خارجه دولت جمهوری اسلامی در اقدامی شگفت‌انگیز، در صدد پرداخت مبلغ چشمگیری به صورت بلاعوض به دولت باکو است!

به گزارش «تابناک»، در حالی که دولت باکو در پانزده سال گذشته از هیچ کار ضد ایرانی و اسلامی فرو گذار نکرده و اقداماتی مانند مشارکت فعال در اشغال افغانستان و عراق، انجام همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی با رژیم صهیونیستی علیه‌ ایران و همکاری با این رژیم در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان، حمایت از تشکل‌های تجزیه طلب ضد ایرانی و فعالیت آزاد این تشکل‌ها علیه تمامیت ارضی ایران در باکو، توقیف تجهیزات هسته‌ای ارسالی از سوی روسیه در دو مرحله در مرز، تبلیغات رسانه‌ای گسترده علیه جمهوری اسلامی، تخریب و تعطیلی مساجد و حوزه‌های علمیه، ممنوعیت حجاب اسلامی و آموزش قرآن کریم در مدارس و تبلیغات اهانت آمیز به مقدسات مسلمانان و انتشار مقالات اهانت آمیز در حق معصومین ـ علیهم‌السلام ـ و...را در کارنامه خود ثبت کرده است و به تازگی تبلیغات این رژیم علیه جمهوری اسلامی و مرجعیت شیعه به صورت چشمگیری افزایش یافته است، منابع آگاه از اقدام وزارت امور خارجه برای پرداخت مبلغ یک میلیون و دویست هزار دلار به رژیم باکو با نام «کمک توسعه‌ای بلاعوض» خبر می‌دهند.

این در حالی است که رژیم باکو به موازات تبلیغات علیه اسلام و ایران در ماه‌های اخیر به دستگیری و زندانی کردن اسلامگرایان، روحانیون، فعالان هیأت‌های مذهبی در سراسر جمهوری آذربایجان به ویژه شهرهای گنجه، نخجوان، باکو، نارداران، لنکران و جلیل آباد دست زده و ده‌ها تن از این گروه را به دلایل و اتهام‌های ساختگی به زندان سپرده است. رژیم باکو از زمان به قدرت رسیدن حیدر علی اف (‌1994‌) در همگرایی آشکار با غرب و رژیم صهیونیستی حرکت کرده و پس از مرگ حیدر علی اف و به قدرت رسیدن فرزندش الهام علی اف، سیاست همگرایی با غرب و رژیم صهیونیستی روز به روز پررنگتر شده است.

در ماجرای سوریه نیز دولت باکو، مواضع خود را بر پایه مواضع آمریکا و دیکتاتورهای عرب تنظیم کرده است. در این وضعیت و با نگاهی به رفتار دولت باکو نسبت به همسایه بزرگ خود ایران طی پانزده سال گذشته، اقدام وزارت امور خارجه در پرداخت یک و میلیون دویست هزار دلار از جیب بیت‌المال به رژیمی اسلام ستیز و ضد ایرانی با هیچ منطقی سازگار نیست؛ افزون بر این که دولت باکو با جمعیتی اندک و چند میلیونی، از درآمد هنگفت صادرات نفت برخوردار است و به هیچ وجه نیاز به کمک ندارد.

در چند روز اخیر، خبر معامله یک میلیارد و دویست میلیون دلاری دولت باکو با رژیم صهیونیستی و خرید تجهیزات نظامی و امنیتی از این رژیم در رسانه‌ها پیچید و حتی اعتراض رسمی ایران را نیز در پی داشت.

بنا بر این گزارش، کمک بلاعوض به دولت باکو از دوره اصلاحات سابقه دارد و در سال 1380 نیز مبلغ دو میلیون دلار به صورت بلاعوض به دولت باکو از سوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اهدا شد. پس از دولت اصلاحات نیز روند حمایت مالی از رژیم دیکتاتوری باکو ادامه یافته و در اوایل دولت نهم نیز نزدیک یک میلیون دلار با پیگیری سفیر وقت ایران در باکو به طرف مقابل پرداخت شد.

ادامه حمایت مالی شگفت‌انگیز دولت جمهوری اسلامی از دولت باکو که نه تنها کوچکترین تغییر و تجدید نظری در سیاست ضد اسلامی و ضد ایرانی خود انجام داده و روز به روز نیز این سیاست را تعمیق و گسترش داده است، پرسش‌ها و گمانه‌ زنی‌هایی را در محافل سیاسی و خبری کشورمان ایجاد کرده است.

به راستی، کدام دستها و چه کسانی، انجام این گونه حمایت‌های مالی را از دولتی ضد اسلامی و ضد ایرانی در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران کارسازی می‌کنند؟ آیا برخی افراد در کارسازی‌های حمایت مالی از دولت باکو، منافع خاصی دارند و یا انگیزه‌های دیگر در این اقدام غیر منطقی و غیر شرعی (حمایت مالی بلاعوض از دولت ظالم و ضد اسلامی) دارند؟ پیش از این، برخی سفیران سابق ایران به کارهای تجاری و... در باکو اشتغال داشتند و از این طریق نیز مراودات خاصی برقرار شده بود.

در هر حال، نمی‌توان چندان با گمانه زنی، علت واقعی حمایت مالی چشمگیر وزارت خارجه دولت جمهوری اسلامی از دولت ضد ایرانی باکو را که حتی در کتاب‌های درسی و رسمی آن علیه ‌ایران اسلامی تبلیغات می‌شود، روشن کرد؛ بنابراین، انتظار می‌رود، نمایندگان دلسوز مجلس شورای اسلامی، نهادها و مراجع اطلاعاتی و بازرسی، ضمن کشف علل این گونه اقدامات و عناصر دخیل در کارسازی آن، مانع از پرداخت یک و میلیون و دویست هزار دلار از بیت‌المال ملت ایران به دولت باکو شده و برای همیشه به ‌این گونه اقدامات پایان دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸۱
انتشار یافته: ۵۴
این دولت به شدت برای تمامیت عرضی جمهوری اسلامی ایران خطرناک است و چنانچه روزی زورش برسد خیال اشغال آذربایجان ایران را هم در سر میپروراند.
زهر چشم دیپلماتیک یک راه موثر برای گوشمالی این همسایه شمالی است که متاسفانه سیاست خارجی ما که آن را ممکن نمیسازد.
این کشور نقاط فراوان ضعف در حاکمیت خود و تعامل با مردم و همسایگان خود دارد و به روش خودش به راحتی میتوان مشت نخورده گیج و منگش کرد فقط دیپلماسی فعال میخواهد که متاسفانه ما نداریم .
دولت ایران به کمک های بلا عوض به همه کشورهای دنیا شهره است حالا مردمش به خاطر نداری اگر دچار مشکلات وحشتناک اجتماعی مانند طلاق و فحشائ و مواد مخدر باشند هیچ اشکالی ندارد خدا نکند کارش به بیمارستان بکشد کلا بیچاره است کافی یک روز به بیمارستان آتیه بروید کاری که با 30 هزارتومان جواب می داد از ما 95 هزارتومان گرفتند همه مراجعین شاکی از قیمت تخت و همراه
بعد ميگن دولت كسري بودجه داره
معلوم شد پول نفت كجاها ميره
واقعا ما ایرانی هستیم؟ جدا از مشکلات سیاسی، این همه نیازمند تو این مملکت هست، چرا به این افراد کمک نمیشود؟ به خصوص بااین تورم روز افزون. یک وام میخواهی بگیری، خوش شانس باشی با بازپرداخت 27% باید بگیری ، کاش یک کم از این کمک های بلاعوض مال خود مردم ایران بود!!!!
تا بیان مصوبه قانونی پیدا کنند، که از راه قانونی شکایت کنند، فرد یا افراد متخلف در این امر رو شناسایی کنند دولت آذربایجان نصف ایران رو با همین پول به نفع خودش مصادره کرده، پوله هم هپل و هپو شده، ووو به ما و نوادگان ما ثابت میشه که سرعت خراب کاری ما بیشتر از جلوگیری از خرابکاریهای ما هست!!! واقعا تا الان باید سفارت آذربایجان رو بسته بودیم و کلا و اساسا مرز رو هم طوری میبستیم که پشه هم از اون مرز رد نشه!!!! خودش میدونست و نخجوانش!
ماكه سرمان از سياست درنميايد چرااين پولهارادركشور خودمان براي اشتغال زائي بكار نميبرند.
من میگم شاید واسه خودشیرینی دادن یا شاباش دومادی یه آقازاده می با شد .
میگم شاید از قبلنا بدهی داریم !
من هم یه ایرانی هستم 3 ماه است سرما خوردم به دلیل گرانی ارزدکتر نرفته ام و خوب نشدم الان مشکل تنفسی برام ایجاد شده یعنی بیماری COPD گرفته ام وقتی انجور اخباری رو میشنویم و میبینیم پول دارند و دارند ما مردم رو ازیت میکنند..... نمی دانم بقیشو چطور تمام کنم اقای رییس جمهور.
مردم ايران بخاطر پايمال نشدن خون شهدا و حفظ نظام مقدس جمهوري اسلامي مشكلات اقتصادي و گراني را تحمل ميكنند ولي متاسفانه بعضي از آقايان بخاطر چه سياستي از مال اين مردم خوب و با معرفت حاتم بخشي ميكنند ؟
این اتفاق جدیدی نیست . این درحالی است که در جای جای کشور صدها هزار نفر و شاید هم به میلیون هم میرسند کسانی که شبها را با شکم خالی و بدون وسائل گرمایشی دارن میخوابن.
جای تعجب دارد که حتی اگر براساس تألیف قلوب هم باشد در مورد آذربایجان ،«میخ آهنین نرود به سنگ سخت » مصداق دارد.البته یک میلیون دلار که مبلغی نیست جمهوری خودمختار نخجوان به دلیل نداشتن راه ارتباطی به سرزمین آذربایجان ،تمام امکانات شهری مثل اردبیل را دارد آنهم از طرف ایران و در واقع نفس اش در دست ایران است. .البته این هم یک نوع «تنش زدایی »است!!
بابا خب داریم نفتو 100 و خورده ای دلار میفروشیم پول باید یه طوری خرج شه ،فقط نباید تو کشور واسه ملت خرج شه
مشکوکه... دولت باکو نیازی به کمک هیچ کس ندارد و خود اقتدار لازم را برای اداره خود دارد شما خودتان را نکشید و بهتر است این پول را به مردم خود بدهیم.
تابناک يک ذره شفاف سازي کن ببينيم اين مبلغ 1.2 ميليون دلار که حتي باهاش نميشه يک هتل کوچک هم ساخت براي چي به آذربايجان اعطاء مي‌شود؟
اصطلاح کمکهاي توسعه اي خيلي اصطلاح بزرگي خصوصا" براي آذربايجان که چندين ميليارد دلار درٱمد نفتي و بالاترين رشد اقتصادي را در سالهاي اخير داشته است.
بابا زشته اين كارها. بديد به جشن نيكوكاري. فقير كم نداريم به خدا.
آیا این پول سهم ایجاد اشتغال جوانان ایران نباید شود چرا دولت چنین تصمیم های میگیرد مگر بیت المال ارث آنان است
كساني كه اين سرمايه ملي ايران ( بيت المال) رو اين جور حيف وميل ميكنن اون دنيا بايد به تك تك مردم ايران جواب بدن
فردا تكذيبيه اش منتشر مي‌شه. پس فردا هم پرداخت ميشه!!
"اول همسایه شمالی بعد فقرای جنوب شهری"
برای گرفتن یک میلیون و پانصد هزار تومان وام با بهره 20 درصئ چند بار باید رفت بانک؟ چند تا ضامن میخواهد؟ با چند تا فاککتور آقای رئیس جمهور؟
شايد عدالت ميگه كه بايدبه آذربايجان كمك بشه!!! تو چه داني از عدااااااااااااااالت. ياد يه مقاله تو روزنامه(عدالت محور) افتادم كه ميگفت بعضي واژه ها معنيشون به مرور رمان عوض ميشهاميدوارم تا معني عدالت واسه مردم عوض نشده يه كاري بكنن!!!!
اگه این خبر واقعیت دارد چرا دولت باید چنین کاری بکند که جراید دست به دامن مجلس بشوند مگر دولت خود حافظ منافع ملت نیست !!!!!؟؟؟ شمارو به خدا با احساسات ملی و مذهبی این مردم بازی نکنید . مردم فهمیده ای که با وجود این همه نا مردی ها در عرصه ی سیاست برای مقابله با دشمنان و حفظ نظام اسلام این گونه در صحنه حاضرند .
اونوقت به چه مناسبت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وقتی مردم خودمون اینقدر نیاز دارند.
یعنی چی؟ یعنی دولت آذربایجان هم جزو کشورهایی بود که از ایران کمک بلاعوض دریافت میکرد؟ وای به حال ما؟ این همه گرسنه در کشور، کودکان کار، ... اونوقت ما به خاطر بازیهای سیاسی که همش رو هم داریم یکی یکی می بازیم.....
آقا غصه نخور ماليات بر ارزش افزوده را زياد ميكنيم و جبران مي شود .
به علت نبود هیچ مشکل مالی در ایران و در راستای شعار بنی ادم اعضای یکدیگرند . این کمک مالی نیر گوشه ای از سخاوتمندی دولت خدمتگزار به کشور بی بضاعت آذربایجان جهت تسریع در ساخت جزایر مصنوعی در دریای خزر می باشد .
جناب تابناک عزیر بجای خرده گرفتن به دولت . گوشه هایی از 25 میلیارد شغلی که دولت خدمتگزار در سال 90 برای ملت تا بن دندان ثروتمند ایحاد کرده را بازتاب دهید .
باشد که اندکی قدرشناس این دولت خدوم باشید
من الله توفیق
چــــــــــــــــــــــــــــرا؟
به خدا به خاطر بیکاری زندگیم رو باختم
دو میلیون وام بدون ربا نتونستم بپیدا کنم
به خدا عواقب خطرناکی داره این بیت المال رو سوزوندن!!!!
اگر مایک قدم عقب بگذاریم دشمن ده قدم جلو می اید امام مام خمینی ماکه راضی نیستیم
آنوقت بنا به فیلم مستند دهنمکی، دختر ایرانی برای تامین زندگی خود و مادر بیمارش ناچارا تن فروشی کند.
لابد تو اذربايجان بعضي از ما بهترون خيال سرمايه گذاري دارند.
واقعاً متأسفم
یک پول چای که این همینه بوق و کرنا ندارد.ما به خیلی از کشورها از این پول میدهیم.این قبیل تحرکات ما را به یاد این عبارت زیبا می اندازد که :چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .
اين كه چيز تازه اي نيست ...خودمون نون نداريم بخوريم...من كه از مسولين به سهم خودم نمي گذرم
باسلام.همواره معلول کنار علت بوده است و هیچ کدام به تنهابی مفهوم تام کلمه را ندارد.کمکهای مالی ایران نه تنها به اذربایجان بلکه به سایر کشورهای همسایه بوده و زبانزد جهانیان است و این درحالی است که مردم خودمان محتاجتر از انها هستند.بدین جهت جمله معروف چراغی که به خانه رواست به مسجد....کاملا بی معنی است و قدما و علما جمله را پس بگیرند بهتر است.به امید ایرانی با جاده هایی بهتر.
اين قضيه بايد براي مردم روشن شود و مجلس بايد وارد عمل شود
قابل توجه مجلس محترم.
به به خوب مگر نمي دانيد كه بايد دنيا را آباد كنيم ولي ايران خودمان را!!!!!!!!
کم مانده نفت مجانی هم به مفت‌خورها بدهند. حقش است که وزیر و مسئولانش استیضاح شوند.
خدايا بر دولت مردان ما چه گذشته است كه اين گونه بر بيت المال چوب حراج مي زنيم و براي كمك به افراد تحت حمايت كميته امداد هزار تا شرط و شروط گذاشته ايم ولي براي اين گونه كمك ها هيچ نظارتي وجود ندارد.
اللهم عجل لوليك الفرج
دوستی داشتیم وقتی کسی دروغ بزرگی میگفت ، میگفت دروغ به این بزرگی نمیشود حتما راست است الان داستان کمک به اذریها هم همینطور است باید گفت خطای به این بزرگی نمیشود حتما خدمتی در ان است !!!
دوستان را نمی بینیم و با کشورهایی مثل چین و ونزولا و روسیه هستیم. پس این خبر عجیب نیست و خیلی هم تکراری است.
از فواید "دیپلماسی فعال" ایرانی برای کشور دوست و همسایه آذربایجان!
اون دفعه که دادن پول نقدی برای چندمین بار به کرزای لو رفت و ایشان هم با چهره ای حق به جانب این مسایل را که بخشش از جیب ملت ایران هست با اون همه فقیر و نیازمند، یک امر عادی دانسته و الان هم کمک به آذرباییجان!
از مسئولين محترم كه به فكر مردم آذربايجان هستند كمال تشكر را داريم
اينجانب بين سالهاي 1382 تا 1389 دو سه بار به نخجوان مسافرت كرده ام و در اوايل مسافرتم نخجوان را با روستاهاي نسبتا بزرگ خودمان مقايسه مي كردم نه با شهرهايمان
اما آخرين بار نيز در سال 1386 يا 87 به انجا رفتم و رشد چشمگيري را مشاهده كردم به جرات مي توانم بگويم كه در قياس با كلان شهرهايمان برابري مي كنند يا شايد هم بيشتر ،
اين رشد اقتصادي و .... از كجا بدين سرعت پديد آمده؟ تفسيرش با خبر فوق و خوانندگاني كه رشد را از زواياي مختلف بررسي مي كنند
من بازهم حيرانم از اينهمه رشد سريع !!!!!
از بیت المال مردم ایران اگر بخشش میکنند ما از حق خود را اجازه نمی دهیم چون خود ما مستحقتر از مردم کشور دیگران هستیم
واقعاً چه کار کرد از دست این مسئولین. آخر ما با این همه مشکلات و مصائب در کشور خودمان و این همه افراد نیازمند، اقتصادی ضعیف و ... باید به آذربایجان کمک کنیم. وقتی درآمد نفتی کشور را صرف نیازهای مردم افغانستان، غزه، لبنان و عراق می کنیم باید به آذربایجانی ها هم کمک کنیم!!!
وقتی همت به اشتغال جوانان و رفع معضلات اجتماعی و مسکن نشود باید هم پول های این مردم مسلمان دوستدار اسلام نصیب آنها شود
شاید مگر می شود چنین اتفاقی بیفتد و دولت و شخص رئیس جمهور از آن بی اطلاع باشد امیدوارم که بقیه چشم خود را روی این موضوع و موضوعات شبیه به این نبندند.
باسلام،با توجه به اينكه ملت آذربايجان و ايران از لحاظ ديني و اخلاقي و خيلي به يكديگر نزديك ميباشند بهتر است رفتار بهتري نسبت به دولت آذربايجان داشته باشيم چرا كه مردم آذربايجان هيچ وقت اينگونه كمكهاي ايران را فراموش نخواهندكرد و دشمن تراشي در اين موقعيت لازم نيست و بنظر بهترين كار را دارند انجام ميدهند
من 6 ساله بيكارم الان 27 سالمه!
چرا نميميرم؟
بابا با همه که نمیشه جنگ کرد، جلوی بعضی فتنه ها رو با پول بهتر میشه گرفت .
دلم میسوزد از باغی که میسوزد هنوز......
سیاست خارجی ایران فقط و فقط با کمک دلارها پیش می رود . به هر مسئولی یک کیف پول داده می شود.به هر سفیری یک کیف دلار داده می شود و گفته می شود برو سیاست خارجی را پیش ببر. این است دانایی محوری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار