بازدید 71874

چرا خواهر احمدی‌نژاد رأی نیاورد؟

رأی نیاوردن خواهر احمدی نژاد، یکی از مباحث مطرح در انتخابات، عدم اقبال مردم گرمسار به خواهر رئیس‌جمهور بود؛ اما آیا این عدم اقبال به خواهر رئیس‌جمهور را می‌توان دارای معنایی خاص دانست؟
کد خبر: ۲۳۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷ 10 March 2012

روزنامه دولت عنوان کرده است که طراحان پرسش از رئیس‌جمهور در انتخابات مجلس، رأی نیاورده‌اند و به دنبال القای این است که مردم به آنها پاسخ منفی داده‌اند. واقعیت این است که آمار ارائه شده از سوی آنان درست نیست و از جمله ترفندهایی است که دولت برای سمت‌دهی افکار عمومی استفاده می‌کند.

به گزارش «تابناک»، مصطفی رضاحسینی، سخنگوی سؤال‌کنندگان از رئیس‌جمهور در ادامه افزود: در حوزه‌هایی که طراحان سؤال از رئیس‌جمهور رأی نیاورده‌اند، مسئولین دولتی الی ماشاءالله برای رأی آوردن کاندیدای خود کار کرده‌اند، این موضوع کاملا مشهود بود و مقامات دولتی در این فرآیند تأثیری محسوس داشته‌اند.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم در ادامه افزود: بحث دیگر، رأی نیاوردن خواهر رئیس جمهور در زادگاه خود است که پیام بزرگ و سنگینی برای دولت است. باور بنده، عکس نظر دولتی‌هاست. رأی نیاوردن خواهر احمدی نژاد، در حقیقت به معنای عدم اقبال به خود آقای احمدی نژاد است؛ این پاسخ منفی و اعتراض به رفتار و کردار دولت است.

رضاحسینی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای مطهری به عنوان سرلیست صدای ملت و به عنوان طراح اصلی طرح سؤال از رئیس‌جمهور و لیدر پرسش‌کنندگان، جزو 9 نفر نخست در تهران است و حضورش بالاتر از آقایانی که دولتی‌ها به دنبال آنها بودند، نشان از آن دارد که طراحان سؤال از رئیس جمهور، مورد اقبال مردم واقع شده‌اند. تفسیر و تعبیر روزنامه ایران برای یافتن راه فرار و گریز به جلوست؛ آن هم برای فرار رئیس دولت از حضور در مجلس و پاسخگویی به نمایندگان مردم.

نمانیده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات اخیر تیم رسانه‌ای دولت در راستای تخریب سؤال کنندگان از دکتر احمدی‌نژاد، گفت: آنها از این موضوع نگران هستند و در یک ماه گذشته، لابی‌هایی را انجام داده‌ و حتی برخی وزرا به دنبال برخی نمایندگان رفته‌اند که موفق به این کار نشدند.

از سوی دیگر، نمایندگانی که از سوی رئیس جمهور در کمیسیون‌های مجلس برای پاسخگویی آمده بودند، پاسخ‌هایی مبتدیانه و غیرکارشناسانه می‌دادند که به هیچ عنوان پذیرفته نبودند.

رضا حسینی با بیان اینکه دوستان رئیس جمهور به دنبال آن هستند که وی را از این مخمصه نجات دهند، گفت: شرایط کنونی، حاصل عملکرد خود دولت است و گویا، عمدی در کار است، وگرنه دولت به راحتی می‌توانست با دیگر قوا تعامل برقرار کند.

وی در پاسخ به این که علت این موضوع، که وجه مشترک بیشتر نمایندگان و مردم انتقاد به سیاست‌های اقتصادی و همچنین سیاست‌های خارجی دولت است، چیست، اظهار داشت: تاکنون مجلسی نداشته‌ایم که تا این اندازه به دولت انتقاد داشته باشد. موضع‌گیری‌ها نسبت به دولت از جانب کسانی نیست که بیرون از کشور و یا بیرون از دایره اصولگرایان هستند، بلکه بیشتر اینها، کسانی هستند که برای رئیس جمهور شدن احمدی نژاد تلاش کرده‌اند. بیش از 80 درصد طراحان از حامیان وی در دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اند.

موضع نمایندگان به کردار و اعمال دولت بازمی‌گردد. تکروی‌ها و قانون‌گریزی‌های دولت و تقابل وی با مجلس و نادیده گرفتن قانون و مصوبات، کار را به اینجا رساند و در این شرایط است که نماینده صادق و قاطع،‌ به رغم حمایت‌های گذشته در برابر احمدی نژاد می‌ایستد. ما روی خط قرمز‌های نظام با کسی شوخی نداریم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی