بازدید 55331

بحث داغ مجلس در باره ازدواج مجدد مردان

کد خبر: ۲۳۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴ 05 March 2012
 پس از موضوع «ازدواج موقت»، بحث «ازدواج مجدد» در لایحه حمایت از خانواده به موضوعی چالش برانگیز در جلسه امروز مجلس بدل شد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از آنکه مواد 22 و 23 این لایحه روزها در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان به نتیجه نرسیدند، لایحه حمایت از خانواده بار دیگر به کمیسیون حقوقی و فضایی بازگردانده شدو پس از قریب به دو سال از آن زمان بار دیگر این لایحه به صحن علنی مجلس بازگشت. با این تفاوت که کمیسیون قضایی این بار ماده جنجال برانگیز »ازدواج مجدد مردان» را حذف کرده بود.

در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده آمده بود: دادگاه اجازه ازدواج دوم را در این موارد به زوج می دهد: در صورت رضایت همسر و اختیار همسر دائم بعدی منوط به توانایی مالی مرد و تعهد اجرای عدالت بین همسران. همچنین در صورت تعدد ازواج، چنانچه همسر اول مطالبه کند، ازدواج دوم منوط به پرداخت مهریه زن اول است.

اما علی مطهری مخالفت حذف این ماده بود و گفت: باید نگاه جامعی به قوانین و احکام خانوادگی در اسلام داشته باشیم. از این رو به موضوع ازدواج مجدد، ازدواج موقت، ارثیه و دیه کمتر زنان و .... باید توام با هم نگریست.

نماینده تهران با بیان اینکه اجازه ازدواج مجدد، از آن رو بوده که اسلام به دنبال حل یک معضل اجتماعی بوده است؛ افزود: دنیای غرب رابطه آزاد و فساد و فحشا را برای حل این معضل اجتماعی پذیرفته که خانواده در آن جامعه بی معنی شده است.

به گفته وی، به دلیل تلافات زیاد مردان در جنگ​ها و امور مختلف، تعداد زنان آماده ازدواج بیش از تعداد مردان آماده ازدواج است. از سوی دیگر زنان جوانی که شوهر خود را از دست می دهند، کمتر مورد مراجعه قرار می​گیرند. مردان مجرد همدیگر به اینگونه زنان مراجعه نمی​کنند و به دنبال دختران باکره هستند! حال تکلیف این زنان جوان که احتمالا فرزندانی هم از ازدواج نخست خود دارند، چیست؟ آیا نباید زمینه ازدواج مجدد و قانونی آنها را فراهم کرد؟

نادر قاضی پور نماینده ارومیه هم با مطهری هم نظر بود و گفت: ازدواج مجدد جلوی خلاف شرع را می​گیرد. ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم و نه در غرب و باید قوانین اسلامی را اجرا کنیم. در مجلس شورای اسلامی هم باید قوانین اسلامی تصویب شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اسلام زیر سوال برود، ادامه داد:با توجه به آمار جمعیتی به جنس زن و مرد، متوجه می​شوید که این حکم شرعی، بی حکمت نیست! به زندگی ائمه اطهار و امامان هم بنگرید متوجه اهمیت این موضوع می​شوید.

نماینده ارومیه خواستار رای نمایندگان به پیشنهاد مطهری شد تا ریشه فساد در کشور کم شود.

زهره الهیان نماینده تهران با ابراز تعجب از اظهارات مطهری، با تاکید بر اینکه در اسلام، اساس بر تک همسری است، ادامه داد: وجود چنین ماده چالش برانگیزی بود که باعث شد بررسی آن چهار سال به طول بیانجامد.

او که می​گفت ازدواج مجدد، آرامش روحی و روانی خانواده را مختل کرده و آرامش همسر اول و فرزندان را به هم می​ریزد، افزود: ازدواج مجدد، منجر به طلاق​های بسیاری شده است که نشان می​دهد بنیان خانواده را متزلزل می کند. باید ازدواج مجدد به شرایط استثنایی خاص محدود شود که مثلا زن مهجور، زندانی یا دچار بیماری صعب العلاج باشد. نباید این موضوع را به تمکن مالی مرد یا شرط عدالت، منوط کرد.

نماینده تهران تاکید کرد که نباید فضایی برای بدخواهان مجلس ایجاد کرد تا با مستمسک قرار دادن آن به مجلس و مصوبه آن هجمه​ای وارد کنند.

میرکوهی نماینده دولت با بیان اینکه این ماده به دلیل آنکه منافع زنان تامین شود، حذف شده است؛ افزود: اتفاقا حذف این ماده به ضرر زنان است. دادگاه باید احراز و عدالت مرد را احراز کند تا اجازه ازدواج مجدد صادر شود. اگر این ماده حذف شود، مردان بدون این شرایط می توانند به استناد حکم شرع، ازدواج مجدد داشته باشند. از این رو بهتر است محدودیتی برای مردان وجود داشته باشد.

نهایتا پیشنهاد مطهری برای بازگشت این ماده به لایحه حمایت از خانواده به رای گذاشته شد که مصوب نشد. به این ترتیب موضوع ازدواج مجدد از لایحه حمایت از خانواده حذف شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۹۶
انتشار یافته: ۱۱۰
حالا چي شد نفهميدم! يعني هر مردي ميتونه بره تا چهار تا زن بگيره بدون هيچ قيد وشرطي اي بابا شرط عدالت وتمكن كه شرطي است كه قران گذاشته اون هم حذف شد.حالا ما زن ها چيكار كنيم اون موقع شايد مرده دزدكي يه كاراي ميكردند ولي حالا....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اگر مسلمان هستیم باید به رای خداوند تمکین کنیم. شرط عدالت هم شخصی است و خود طرف باید رعایت کند و گرنه ملاک دقیقی برای آن موجود نیست. چند همسری هم خطرش از انبوه زنهای بی سرپست کمتره
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
نه دوست عزیزو اتفاقا نظر شما رو تصویب کردند. اما مهم اینه که هیچکی دقت نمیکنه که احکام اسلام یک کلیت جامع است و نمیشه یک تیکه اش رو کم کرد یک تیکه اش رو نگه داشت. همون اسلامی که میگه کسی که زنا کرد سنگسار، همون اسلام میگه چون من راه شرعی ازدواج مجدد یا موقت رو گذاشته بودم. ولی کیه که دقت کنه؟
همگيتون زن ذليليد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
حرف مرد یکیه و اونم حرف زنشه
آقای مطهری اگر به فکر جوانان و فحشا که بیشترین عاملش فقر می باشد هستید خواهشا به فکر اشتغال و تورم ثانیه ای باشید تا این مشکلات پیش نیاید در ضمن کانون خانواده ها به خاطر همسر دوم پاشیده می شود و همسر اول هم به فساد کشیده می شود چون اقای مطهری عزیز زمان قوم جاهلیت که نیست زن های الان با اون زنهای اون موقعه فرق می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
خانم محترم کمی هم به فکر همنوعان خود که آرزوی تکیه بر فردی به عنوان همسر در زندگی را دارند باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
به نظرم ازدواج مجدد بهتر از ازدواج موقت و یواشکی هست .من بعنوان یه زن با ازدواج مجدد موافقم چون تعهد وجود داره ولی تو ازدواج موقت تعهد وجود نداره و بی بند و باری وجود داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
لابد شما زن دومب که اینو می گی.مردی که ازدواج مجدد کنه هیچ وقت عدالت رو رعایت نمی کنه.زن اول هم بیشتر مواقع واسه بچه هاش می مونه .ولی واقعا از اون زندگی سیر میشه و افسرده من خودم دو موردش رو دیدم
با سلام حضور همه هموطنان.من مخالف چند همسری هستم اما همیشه این سوال برای من بوده و هست اگر چند همسری خلاف است چرا شرع حلال میداند و جایز برای مرد اگر مشکلی ندارد این قوانین بر خلاف شرع بین می باشد.مگر قانون ما بر گرفته از شرع و دین ما نیست؟چطور گرفتن مهریه و نفقه را حق شرعی و قانونی زنان می دانیم اما گرفتن همسر را شرعی اما قانونی نمی دانیم؟واقعا بی منطق هست و با کمی تفکر به نا عادلانه بودن این قانون برای مردان به این مشکل پی خواهیم برد.از نمایندگانمحترم تقاضا میکنم در زمان بررسی قوانین کمی هم به مسله از دید شرع هم توجه شود.با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
منظورتون چيه؟ واضح تر بگيد؟ اگه يه كم قرآن رو با دقت تر بخونيد مي بينيد كه خدا در قران فرمودند كه شما نمي تونيد عدالت رو برقرار كنيد هرچند كه راغب و حريص بر آن هم باشيد. پس نتيجه مي گيريم كه نبايد بيشتر از يك زن بگيريد. ولي در مورد مهريه و نفقه خداوند به طور قطعي گفتند كه حقي هست كه مرد بايد بدهد.
تابناك لطفا نظرمو بذار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اگه قانوني نيست پس اين همه مرد چند زنه از مريخ اومدن اينجا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
وا... ما خانوما حاضریم مهریه نگیریم و حق طلاق داشته باشیم. مثل کشورهای دیگه
چرا بايد يك مرد بر اساس تمكن مالي ازدواج مجدد داشته باشد ؟ ايا مردان جامعه دلشان بحال زنان مجرد جامعه ميسوزد ؟ آيا همسر اول روح ندارد يا زن به مثابه مستمسكي براي اهداف مرد مبدل شده تا هرگاه از او سير شد به سراغ ديگري برود ؟ آيا پدر ان ما اينگونه بوده اند ؟ چرا با اين قوانين بنيان خانواده را متزلزل ميكنيد ؟ شما اگر ابتداي عقد نامه را بخوانيد متوجه ميشويد كه ابتداي آن شرايط فسخ ازدواج يا ازدواج مجدد بنا به دلايل منطقي نوشته شده است پس چرا به حكم تمكن مالي ميخواهيد خانواده ها را دچار تزلزل كنيد مطمئن باشيد كمتر زني چنانچه همسرش زن دوم اختيار كند طلاق نميگيرد مطمئن باشيد آنوقت ان مرد ميماند با همسر دوم ، بچه ، آبروريزي و ... كه جامعه ما پذيراي ان نيست . شما شرايط ازدواج را براي جوانان از قبيل تحصيل ، كسب شغل آبرومندو حلال و داراي امنيت رواني و شغلي فراهم كنيد خاطرتان آسوده باشد جوانان ازدواج ميكنند . نه اينكه كسيكه يكبار ازدواج كرده را مجدداً به هوس بيندازيد و كاشانه اي را از هم بپاشيد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
خواهر عزیز(احتمالا)
ساختار ،احساسات و غریزه جنس مرد با زن فرق میکند بدور از مباحث عقلی که انسان را از حیوان متمایز میکند از بعد فیزئولیژیکی جنس نر انسان همانند آنچه در طبیعت میبینیم شباهت های بسیاری دارد
ببینید یک خروس چطور با چنگ و دندان یک دسته مرغ را اداره میکند و یا یک گوزن نر چگونه از جان خود مایه میگذارد ویک گله گوزن ماده را سرپرستی میکند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
ناشناس چه ربطي داره كه مي گي(( بینید یک خروس چطور با چنگ و دندان یک دسته مرغ را اداره میکند و یا یک گوزن نر چگونه از جان خود مایه میگذارد ویک گله گوزن ماده را سرپرستی میکند))
موضوع اينه كه آدما حيوون نيستن عزيز!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
چه ربطی داره؟ اگه ملاک حیواناتن، مانتیس ماده هم مانتیس نر رو میخوره. مثال های انسانی بزن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
آفرین
بجای فراهم کردن شرایط ازدواج اول برای جوانان دنبال قانونی کردن ازدواج دوم و مخفیانه مردان هستند و بجای ازدواج دایم دارند ازدواج موقت را تبلیغ میکنند.
کانون خانواده را سست کرده اند و روز به روز بر این کار می افزایند.
کافی یک سر به دادگاه خانواده بزنید تا متوجه شوید نتایج قانون های آقایان را
هرگز ازدواج موقت جلوی فساد بخصوص مردان ایرانی را نمیگیرد . هم اقای قاضی پور و هم جناب مطهری جنس مردان نوع ایرانی را میشناسند . ابدا اینگونه نیست . امروزه بر خلاف زمان قبل از انقلاب که محلی برای فواحش وجود داشت بیش از هزاران برابر خانه های امن و امان وجود دارد چه اینکه اغلب هم زنان تحصیلکرده و چه بسا شاغل به ازدواج های دوستانه غربی وار امور میگذرانند . این که مرد میتواند هم زمان چند همسر داشته باشد اولا خطاست و در ثانی بدون تصویب هم مردان ایرانی کمتر میتوان یافت که متعه و مترس نداشته باشند . مرد ایرانی که سفر تایلند و امارات میرود هزاران کوفت و کاری میکنند و به محض اینکه به فرودگاه امام در طهران رسیدند در همان پارکینگ فرودگاه برای هر زن رهگذر چادری و بی چادر بوق میزنند . باید نگه مردان را شست فقط
مهمترین مشکل مردم و مملکته دیگه! باید در اسرع وقت رسیدگی بشه!!!!!!!!!!!!!الان ازدواج اول هم توی این گرونی رویاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
قربانت بشم کلا موضوع برا پولداراست دیگه. دارن قانون میذارن که کسی که مایه داره وقتی میخواد چندتا زن بگیره باید خرج همرو مساوی بده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
برای خیلی ها رویاست، ولی بعضیها نه
بابا به خدا به پیر به پیغمبر همه مشکلات ما مربوط به کنار گذاشتن حکم خدا و به میان آوردن تصورات و افکار ناقص خود است.
نکنید، شما را به خدا به دین خدا خیانت نکنید که باید پاسخگو باشید.
چرا روی حکم خدا حرف میزنید، آیا نمیدانید همین الان 6 میلیون زن مطلقه در جامعه وجود دارد!!!!؟ این 6 میلیون نفر چه گناهی کردند که به خاطر حسادت‌های زنان دیگر و مانع تراشی آنها و همراهی عده‌ای آقا که نظر خود را بر نظر خداوند غالب می‌دانند، باید تا آخر عمر بسوزند و بسازند.
نکنید چنین ظلمی به این زنان نکنید
آیا میدانید آمار پیر دختران جامعه چقدر است؟ آیا این بیچاره‌ها حق حیات ندارند.
خود شما در محیط کار به اطرافتان نگاه کنید ببیند چند دختر به سننین 40 و 50 سال رسیدند و خواستگاری نداشتند. آخر اینها چه گناهی کردند که باید تاوان حسادت زنان متأهل را پس دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
ببخشید!!! راه حل شما واسه چین که واسه مردها زن پیدا نمی شده چیه؟؟؟ حتما چند شوهری دیگه!!!؟
محض اطلاعتون این روند تو چند سال دیگه در ایران هم برعکس می شه. اون وقت اگه خانومت چند تا شوهر کرد حسودی نکنی ها!!!
(تو رو خدا پیغام من رو بذارین تا مردهایی که فقط به خاطر هوس می خوان از این شرایط استفاده کنند بدونن که راه حلشون پر از ایراده- اگه 20-30 سال پیش هم مثل الان فاصله سنی ازدواجها کم بود این موضوع به بحران تبدیل نمی شد. این رو واسه کسایی نوشتم که دلیل اصلی بی شوهر موندن بعضی از دخترامون رو می دونن نه اونهایی که همین جوری یه حرفی می زنن)
معصومه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
من حاضرم تا آخر عمرم مطلقه بمونم ولی زندگیمو روی زندگیه یکی دیگه نسازم. شما دلت به حال سست عنصری خودت سوخته.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
تاوان حسادت زن های متاهل ؟؟؟؟؟؟؟؟ حالت خوبه ؟ این همه مرد مجرد .. این خانم هایی که به قول شما سنی ازشون گذشته برن با اونا ازدواج کنند ... ببینم اگه داماد عزیزت بره سر دخترت یا خواهرت هوو بیاره تا به چنین زنانی ظلم نشه خوشت می آد ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
عجب.شما که انقدر دلت میسوزه یه هفت هشتهاییش رو بگیر ببر خونه با زن اولت بشون سر سفره.تا بقیه مردها هم یاد بگیرن.خجالت اوره.بیچاره خدا .بیچاره اسلام که به اسمش چه هوسرانیها نمیکنید شما مردها.
برین شرایط رو عوض کنین.کار جوونها مسکنشونو تامین کنین تا ببینین کمتر دختری میشه ترشیده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
هیچ کدوم از این پیر دخترهایی که شما گفتید اگر بمیرند هم حاضر نیستند هووی یک زن دیگه بشن.مگر عقلشون رو از دست دادن؟هیچ مردی هم برای رضای خدا تجدید فراش نمی کنه.خواهش می کنم اینو بفهمید آخه! خیلی سخت نیست به خدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
بیش از 90 درصد اینهایی که نظر مخالف دادند یقینا زن هستند و در این مورد زنان فقط از روی حسادت حرف میزنند و لاغیر.
نه به فکر همنوعان خود هستند و نه درد آن زن جوانی که همسرش را از دست داده یا در اوج جوانی مطلقه شده را میفهمند.
این خانمهایی هم که ادعای مطلقه بودن و تن ندادن به ازدواج مجدد با مرد متأهل و یا زادواج موقت را دارند، یا دروغ می‌گویند و به جای یک زن مطلقه حرف میزنند و یا هنوز از زمان جداییشان 6 ماه هم نگذشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
در پاسخ به مخالفان نظر این کاربر:
با سلام
تمام موافقت و یا مخالفت ما در این موضوع باید مبتنی بر باورهای دینیمان باشد. اگر بحث از امکان ازدواج موقت و یا مجدد برای مردان است دلیلش استناد به حکم خداست.
واقعا جای شرمساری است که یک عده از روی حرص و برای پاسخ دادن و برای لجبازی روی حرف نفس خود، موضوع جواز چند همسری زنان را به میان میکشند. کمی حیا در پیشگاه خداوند بد نیست. استناد یک عده برای جواز ازدواج مجدد یا موقت مردان قرآن، سیره پیامبر و احکام الهی است، استناد شما برای این گونه پاسخگویی بی شرمانه آیا جز حسادت و حرص و کینه‌توزی است؟!
ملاک خوبی و بدی، زشتی و زیبایی، درستی و نادرستی فقط و فقط رضایت و حکم خداست و نه آنچیزی که من و شما از آن خوشمان می‌اید و یا نمی‌آید.
این بنده خدا راست گفته همه مشکلات ما واقعا مربوط به کنار زدن حرف خدا و به کرسی نشاندن حرف دل خودمان است.
وقتی دو سه زن بدون چالش وبا مهربانی زیر یک سقف باهم کنار بیایند هیچ مشکلی پیش نمیاد.مشکل شما زنان اینه که در کسادی شوهر فکر میکنید که مالک شوهر شده وفکر اینکه دختران پاک ومعصومی هستند که سن ازدواجشان به علت انحصار طلبی امثال شما بالا رفته وتنها به یک سایه بالای سر دلخوشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
خاک بر سر اون زنی که بره بشه زن دوم یه مرد زن و بچه دار به امید داشتن سایه بالای سر!!!!!!!!!!!!زیادی خودتون رو تحویل میگیرین شما مردها.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
کسادی شوهر نیست کسادی مرد خوب داریم!وگرنه مردا طبق آمار سرشماری نفوس بیشتر از زنهاست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
با نظر ناشناس دوم موافقم من خودم یک دخترم خیلی هم خواستگار دارم ولی به قول ایشون کو مرد اهل زندگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
آخه کی رو گول میزنبد؟آقایونی که ازدواج مجدد می کنند نمیرن بیوه یا دخترای سن بالا بگبرند سلکه دخترای فقیر یا پر جمعیت می گیرند که هنوز نو جوانند
امروزه خیلی از زن ها کار می کنند و صاحب درآمد و توان اداره حتی بیش از یک خانواده هم هستند. آیا به آنها هم حق ازدواج مجدد داده می شود؟ ازدواج مجدد ظلم به زنها است و وسیله خوشگذرانی مردان طبقات ثروتمند.
با سلا
از اینکه دوباره این موضوع ازدواج مجدد وموقت داغ شده است بسیار خوب است. اما باید به این مسئله از دو نگاه متفاوت زن و مرد نگاه کرد.
از نگاه زنان این موضوع منفی است و بعضا نوعی هرزگی؟ از نگاه مرد امری شرعی و بعضا در شرایطی لازم و ضروری. اما اسلام تحت شرایطی این امر را برای مردان مجاز شمرده است. بنابراین هر شخص باید متناسب با شرایط خود تصمیم بگیرد. ضمنا زنان ما هم باید واقع گرا باشند و در بعضی مواقع از خودخواهی دست بکشند. اگر مرد قرار است نفقه بدهد. مهریه عند المطالبه بدهدو..... پس باید اختیار ازدواج مجدد را هم در شرایط خاص داشته باشد. این امر بایستی با کار فرهنگی و توجیه زنان حل شود وگرنه تا ابد موضوع چالش برانگیز خواهد ماند.
سلام من 31 سالمه و مجرد و دارای امکانات شاید بشه گفت خیلی خوب . این همه ازدواج موقت که میکنید کو یه خانومی که مایل به ازدواج موقت باشن آخه ؟! یا معذرت الکی بعضی خانوما دم از ازدواج موقت میزنن تا به پول برسن به این بهانه یا زنا رو ترجیح میدن بعضی ها یا هم که پسری که بلد باشه خالی بندی کنه و ابراز احساسات الکی رو بروز بده تا به رابطه برسه رو باهاش .... و بعد هم پشیمانی . اما اینکه خانومی که واقعا متدین باشن و قصد ازدواج موقت داشته باشن کو آخه ؟! همچین میگید انگار صف کشیدن خانوما برای ازدواج موقت .
با سلام
بايد ازدواج مجدد رواج پيدا كند چون با مهريه هاي سنگين چيزي به معني تبعيت از شوهر وجود ندارد و امروزه مردان ايراني كاملا بدليل قوانين موجود كه به نحو زن است مظلوم واقع مي شود و اگر مرد ازداوج نكند حداقل زن مي داند بي مهري او موجب خواهد شد مرد ازدواج نمايد لذا از اين همه شركشي و طغيان و خيانت رنها كاسته مي شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
امثال شما با این نظرات مشعشع هستین که راهم برای فمینستها باز میکنین.
جناب مطهري شما مي خواين براي يه نفر (همسر دوم)زندگي بسازيد به قيمت نابود كردن زندگي يه نفر ديگه(همسر اول)
لطفا بررسي كنيد و ببينيد چه بلايي به سر زندگي همسر اول مرد اومد.
من خودم شخصا چند همسری را در شرایط کنونی کار صحیحی نمی پندارم اما خواهشا کلاهتون رو قاضی کنید اگر مسلمان هستید به حکم اسلام تن در دهید وگرنه اسلام را کلا کنار بگذارید. چطور شده که مسئله ی نفقه و مهریه و.. را از روی اسلام به نفع زنان قرار دادیم اما حق مشروع مردان را محکوم می کنید؟ لابد ما ابیش از شارع مقدس می فهمیم؟
پاسخ ها
الهام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
نیست که مهریه رو هم خیلی پرداخت کردین؟؟؟!!
هر بار حرف مهریه بشه: دادگاه خانواده => طلاق و بعد یا به زندانی شدن مرد میرسه یا بالاخره ذره ذره با قسط بندی پرداخت میکنه ولی طلاق روشاخشه و زنه می مونه و یه عمر حسرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
من یه زن رو هم نمیشناسم که تونسته باشه مهریه بگیره یا حداقل راحت بگیر ه.قسطی و ماهی نصف یه سکه و بعد چند سال دوندگی و بدبختی و انگشت نما شدن.به این میگین قانون؟تو رو خدا بس کنین.شرم آوره.مهریه زن اول رو بدین کامل.خونه و درامد مکفی براش فراهم کنین.ببینم اونجوری چند درصدتون توان ازدواج مجدد دارین/اخه هر چی دارین از صبر و کدبانوگری و بسازی زنهای ایرانی دارین که.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
بله درسته در شرایط فعلی جامعه ما، چند همسری و ازدواج موقت واقعا یک ضرورت است.
به فرمایش شهید مطهری اگر این ازدواج موقت یک تفاله غربی و بود نه یک میراث شرقی الان در باره خوبی آن کنفرانس‌های میگذاشتند و مقالات می‌نوشتند که ببینید که ما چه راه حلی داریم
لطفا آمار دقیق زنان و مردان کشور رو در همین سالهای اخیر بیان کنید!
اگر تعداد مردان کشور بیشتر از زنان باشد چی؟؟؟ آنوقت آقای مطهری اجازه می دهید که ما زنها برای اینکه مردان به گناه نیافتند چند تا شوهر کنیم؟؟؟؟
نگران این هم نباشید که معلوم نشود بچه های این ازدواجها مال کی هست!!!!!!!!!
علم خیلی پیشرفت کرده آقای مطهری!!!!!!!!!
تابی جون خواهشا درج کن! اینها واقعا از ظلم هایی که با این قانون به زنان شده خبر ندارند انگار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
هر وقت رشد جمعیت کاهش پیدا کنه تعداد زنها کمتر میشه، مجلس از الان یه فکری هم برا اون موقع بکنه. رشد جمعیت 1/3 است.
تک همسری باعث زن ذلیلی مردان شده است چون زن ها مطمعن هستند که هرزوری به مردان بگویند دست مرد به جای بند نیست ضمنا من اطمینان دارم که زن دوم باعث می شود که زن اول بیشتر به شوهرش محبت بکند چون درغیر این صورت زن دوم پیش شوهر عزیز خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
تو که اینقدر زن ذلیلی مهرتو حلال کن جونتو آزاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
جناب توهم برداشتت. روزگار مردای دو زنه سیاهه
کاش در مجلس به موضوع صیغه نمودن مردان نیز پرداخته می شد اینجتنب الان 16 سال هست ازدواج کرده ام و با داشتن دو فرزند بزرگ همسرم مخفیانه زن صیغه نموده و 6 ماهه که ترک منزل نموده ومن مانده ام با کوله باری از مشکلات قانون هم میگه زن صیغه نمودن ایراد شرعی نداره آیا شرع واقعا به مرد این اجازه رو داده که بره دنبال هوس هاش و نسبت به زن رسمی اش هیچ تعهدی نداشته باشه ویا این که مردا میرن صیغه 99 ساله میکنن خوب این چه تفاوتی با ازدواج دائم دارد کاش صدای عدالت خواهی ما زنان بی پناه را کسی می شنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
سلام
دقیقا به همین علت است که قانون گذار این قانون را وضع کرده، آیا اگر این قانون الان در وضعیت پایدار و اجرایی مناسبی بود، شما امکان دادخواهی مطمئن‌تر و بهتری نداشتید؟
متأسفانه رفتارهای احساستی و حسادت ورزانه زنان با اساس این قانون مخالفت میکند و سنگ اندازی. در حالیکه این قانون بیشتر به نفع زنان است تا مردان. به همین دلیل است که غالبا مردان تصور میکنند رفتارهای و تصمیمات زنان غالبا از روی احساست است تا تعقل.
آخرش نفهميديم، چند تا زن بايد بگيريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
شما فعلا اگه تونستی یک زن بگیر بقیه اش پیش کش!!!!
جمعیت مردان همیشه بیش از زنان یک جامعه است! در ایران حتی دوره ی جنگ هم جمعیت مرد کمتر از زنان نشد!!‌ و اکنون هم جمعیت مردان ایران یک میلیون بیش از زنان است/ تنها دلیلی که باعث شده دختران زیادی مجرد بمانند این است که الگوی ازدواج ما 5-6 سال فاصله سنی مرد با زن است و قطعا موالید دهه شصت بیش از دهه ی پنجاه است یعنی دخترانی 25 ساله ای که در انتظار ازدواج با پسران 30 ساله هستند هم اکنون جمعیت بیشتری دارند و اگر ازدواج با هم سن رایج شود این معضل نیز کاهش می یابد
پاسخ ها
حسين احمدي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اون موقع دوباره آمار طلاق بالا ميره عزيز
در کتاب آسمانی ما قرآن در سوره نساء صراحتا بدون ماده وتبصرههای امروزی آمده هر مرد می تواند تا چهار زن همراه با عدالت اختیارکند . درکشور ما خانمهای بی سرپرست کم نیستند جامعه اسلامی ونمایندگانی که با رای مردم به مجلس میروند باید بدون حواشی به فکر این بنده خداها باشند . اینگونه خانمها هم از نظر سرپرستی وتامین معاش وغریزه جنسی چه باید بکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
این افراد عدالت خواه پولی رو که میخوان صرف همسر دومشون کنن جمع کنن به فقرا برسن. لازم نیست حتما زن دوم بگیرن که کمک بشه. بعدشم وقتی می خواستن زن اول بگیرن، یه زن بی سرپرست می گرفتن که هم ثوابش بیشتره و هم فرهنگ سازیه. تعداد زنها از مردها بیشتر نیست. اگه هر مرد پولداری چند تا زن بگیره اونوقت تعداد زن ها کمتز از مردها میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
آخی!!شما چقدر مهربونی!!میشه بگی درامدت چقده که میخوای بیای سرپرست چند خونه بشی رستم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اخی شما واقعا به فکر اون زنهای بی سرپرستین الان؟خوب پول بریزین به حسابشون.اها!یادم نبود.زنها اقا بالا سر لازم دارن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
لطفا بی اطلاع از قرآن حرف نزنید.شرط قرآن از لایحه های قانون ما سخت تره و اون عدالته که تو خود قرآن تصریح شده قادر به اجراش نیستید پس یک زن بگیرید.لطفا قران را دقیق بخونید و طبق امیالتون اون رو تفسیر نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
موضوع عدالت بین زنان از آن موضوعاتی است که غالبا توسط خانمها تفسیر به رأی میشود، در حالیه در اکثر تفاسیر موجود موضوع عدالت مربوط به تمکن مالی است و بسیاری از مردان تمکن مالی دارند. اینهایی که زود به موضوع عدم توانایی اجرای عدالت در قرآن اشارهع میکنند، مراقب باشند که آیات خدا را به نفع خودشان تفسیر نکنند و در هر موضوعی به اهل آن مراجعه کنند و در این موضوع ملاک نظر مفسران قرآن و مراجع تقلید هست و البته نظر مفسران در تفاسیر به روشنی آمده است
جدای از مسایل شرع باید به این مسئله هم پرداخت که اصولاً انحصار هر چیزی خود مایه فساد است . خیلی از آقایان با حجب و حیا هم هستند که واقعا بنا به بدرفتاری زنان ، زن خود را تحمل میکنند و فقط بعلت تک همسری ! رقابت بعضی جاها هم طرف را به عقب نشینی وامیدارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
آیا حالت عکسش وجود نداره؟ یعنی بیشتر مواقع زنها مردها رو تحمل می کنند. ولی نمی تونن طلاق بگیرن. مردها که می تونن طلاق بگیرن
ميخواهم به اون خانوم نماينده بگم كه اتفاقاً اساس اسلام بر چند همسري است نه تك همسرس چون اگر ازدواج دوم و سوم و ... بد بود خود پيامبر و امامان معصوم اينكار را نميكردند . اگر تعداد همسران بيشتر باشد اين زنها ديگر اينقدر براي شوهرانشان يكه تازي نميكندد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
شاید شرایط اون دوران فرق میکرد. به علاوه اونها معصوم بودن ولی شماها نه و نمی تونید عدالت رو برقرار کنید. چرا علمای امروزی چند همسر ندارند؟
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
بد نیست اساس رو بر عقلتون هم بزارید و یه ذره ازش استفاده کنید
آیا آقایان متوجه هستند که تعدد بیشتر جنس مذکر نسبت به جنس مونث در حال برعکس شدن است و در حال حاضر تعداد موالید پسر از دختران پیشی گرفته است؟آیا به شرایط ناگوار سالهای آتی در صورت تصویب این قانون فکر کرده اند؟
آقا ما زن گرفتیم و تمکین نمی کنه و حالا مهریه هم می خواد ، چکار کنم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
مهریه ربطی به تمکین نداره.هر وقت خواست باید بدین.وقتی قبول میکردین باید فکر اینجاشم میکردین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
برو با یکی عقد موقت بخون و تردید هم نکن
اگر به واسطه این موضوع شما به حرام بیفتید نه تنها همسرتون در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشد بلکه خود شما هم که احکام خدا عمل نکردید باید پاسخگو باشید. زیرا راه برای شما باز بوده است
اگرشرایط ازدواج برای جوانان فراهم شودنه تنهاانچه اقایان نگران ان هستندیعنی فسادکمترمیشودوهم بنیان خانواده ها متزلزل نمیشود
به جای حل مسئله صورت مسئله پاک شد!!!؟؟؟
آقای مجلسی هی دم از ازدواج مجدد بزن بعد دوباره فریاد بزن چرا تعداد دخترای مجرد زیاده؟؟!!! هرچند من مردهای مجرد هم زیاد میشناسم (نمیگم پسر مجرد چون دلیل داره!!)
آقای مثلا محترم وقتی آزادی روابط حتی با نام ازدواج موقت بد نباشه، دیگه کدوم مرد عاقلی میره سراغ ازدواج دائم؟؟ خدایی من هم اگه پسر بودم این کار رو نمیکردم و دم از قانون خدا میزدم و میگفتم قانون خدا رو دارم اجرا میکنم!!
اینجاست که دخترهای خوب و پاکدامن که دوست دارن زندگی ساده و معمولی داشته باشن با همسری که فقط مال خودشون باشه ازدواج نکرده باقی می مونن
و شما باز فریاد بزن ازدواج مجدد
ازدواج مجدد مردها چاره کار این دخترها نیست.
زنی هم که بره همسر دوم بشه، همسر اول از کاشانه خودش آواره میشه (به دادگاه های خانواده رجوع شود) اون وقت این همسر اول بره همسر دوم کدوم مرد بشه؟!!!
هموطنان عزيز واقعيت ها را بپذيريم تا سعادت دو دنيا را بدست آوريم:
1- متاسفانه قبح زنا بدلايل مختلف در حال ريختن است
2-زنان بيوه بويژه خانه دار يا بايد تا آخر عمر بيوه بمانند يا ...
3-به حكم قرآن زنان و مردان همسر از دست داده هرچه زودتر بايد ازدواج كنند.
4-مشكلات ازدواج دايم در حال افزايش و آمار آن در حال كاهش و آمار طلاق در حال افزايش است
5-ازدواج دايم دوم به بعد تبعات بسياري بدنبال دارد.
به نظر بنده راه حل اين مشكل ايجاد مراكز شرعي و بهداشتي جهت ازدواج هاي موقت چند ساله به شرط تمكن مالي مي باشد
من نمی دونم به اینجا که می رسه مه پیغمبر می شناسیم نه امام خوب اگر تابعید این هم جزی از تبعیت اگر هم نیستید پس چرا اشم اسلام رو یدک می کشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
اتفاقا تنها برعكس!
تنها چيزي كه مردا خوب از پيامبر مي دونن چند همسريشونه.
حضرات آقایون حاضرید شوهر خواهرتون بره دوتا زنه دیگه هم بگیره؟؟؟؟؟؟ حاضرید پدرتون چندتا زن داشته باشه و شما چندتا مادر؟؟؟؟
پاسخ ها
کاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
پدر من دوتا داشت خدا رحمتش کند ما هم راضی بودیم و حالا هم راضی هستیم و با خواهر و برادر ناتنی هم روابطمان خوب است. شما اسمت اسلامی هست افکار و عقایدت اسلامی نیست.
مشکل اصلی جوان های ما، سد ازدواجه. خیلی ها هم تو اولی موندن. با این شرایط اقتصادی کی میتونه ازدواج کنه. یه نگاهی به دور و ورمون بندازیم ببینیم چقدر سن ازدواج بالا رفته. همین خانواده ها هم هر روز شرایط رو برای ازدواج سخت تر می کنن. بعد چه انتظاری هست؟ دختر و پسری که همو دوست دارن اما خانواده ها مخالفن. خودتون حدس میزنید که نتیجه ش چی بشه؟
به فکر درست کردن بستر ازدواج باشید. بقیه ش پیشکشتون...........
مگه تو این زمونه ، مرد هم پیدا می شه ؟!
من تازه آلان فهميدم چرا مجلس چند ساله درگير اين موضوع هست ببينيد چند نفر نظر دادن دوتاشون هم عين هم نيست .!!
من خيلي اهل نظر دادن نيستم اما خواهشا اينو پخش كنين!
آقا يكي از دوستان من مدتي هستش كه ازدواج كرده و به همسرش كمتر از يك هفته در زير يك سقف زندگي كرده و تا انجا كه من اطلاع دقيق دارم خانمش همچنان دوشيزه هستش!.
همسر ايشان بعد از پنج روز زندگي مشترك با اين دوست ما تقاضاي مهريه كرده و از تمكن خود داري كرده و حتي اين بنده خدا رو به زندان انداخته الان هم كه دادگاه گفته هر سه ماه يك بار يك سكه بايد داده بشه و همچنان اين دو جدا زندگي ميكنند.
البته بگم اين دوست من مثل اكثر مردم زير خط فقر هستش و در امد خاصي هم نداره!
حالا اين بنده خدا نميتونه ازدواج كنه؟ بايد (فعل حرام ) انجام بده؟ البته اون تا مهريه تموم نشه نميتونه ازدواج كنه (تا اون موقع سنش بالاي 45 سال ميرسه)!
حالا حكم شما چيه؟
اون موقع(كه مهريه رو پرداخت كرد تموم شد بايد از همسر اولش كه هنوز دوشيزه هست بايد اجازه بگيره براي ازدواج؟
حالا بعضيا هم ميان تز روشن فكري ميدن ميگن اسلام مال 1400 سال پيشه الان شرايط فرق كرده!!!
تابناك جون مادرت تائيدش كن جهت نمايش در سايت!
در ضمن من اطلاعات موثقي دارم كه بعضيا كارشوون منفي دادن و مخالفته .اينا يه باند اند كارشون منفي دادنه!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
دادگاه همانطور که مرد رو به پرداخت مهریه مجبور کرده باید زن رو هم به تمکین کردن مجبور کنه. البته به نظر این زندگی دیگه زندگی نمیشه! طلاق بگیرن زنه هم مهرشو ببخشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
جناب موثق
اين قانون كه ميگي نمي تونه ازدواج كنه رو از كجا آوردي؟
من باچندهمسری کاملا موافقم چون یکی از دوستانم که فقط بیست سال دارد همسرش را از دست داده بدون گناهی باید تا اخر عمر مجرد بماند چون مردان مجرد کمتر حاضر به ازدواج با یک زن بیوه میشوند مگر اینکه همسر دوم شود بعدشم اگر مردی قانونی از ازدواج مجدد ممنوع شود به طرف روابط غیر مشروع میرود در ازدواج مجدد هر دوزن از حقوقی برخوردار هستند اما در روابط نامشروع چطور؟قران می گوید هیچ یک از بندگان نمی تواند حق خدا رو به جابیاورد اگه اینطور که شما میگویید باشد پس هیچ کس نماز نخواند چون حق خداوند را نمی تواند به جا بیاوردلطفا نظرمو بزارین تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
شما كلا قضيه رو اشتباه متوجه شدي!
مگه نيستن مردايي كه يا از همسرشون جدا شدن يا اينكه همسرشون فوت كردن!
تا با دوست شما ازدواج كنن.
در ضمن امثال دوست شما يه زندگي نصفه نيمه واسه خودشون مي سازن به قيمت نابودي زندگي يه زن ديگه و بچه هاش
متاسفم كه خانما درك نمي كنن اين موضوع رو و ما در تلاشيم مردا رو قانع كنيم.
بسمه تعالي
اگر شرايط جامعه ما مهيا بود مورد آقاي مطهري صحيح بود ولي در حال حاضر همان گزينه حذف بهترين گزينه است. حفظ زندگي اول واجبتر از تشکيل زندگي دوم است. که با شرايط امروز جامعه ما قطعاً آمار طلاق بالاتر خواهد بود. چون اگر حساب خدا و پيغمبري و رعايت اينها بود بايستي اين معضلات در جامعه کنوني ما ديده نمي‌شد.
مردها با زنها فرق می کنند. برای یک مرد داشتن دو زن مثل داشتن دو تا بچه است که با اومدن دومی اولی هنوز دوست داشتنیه. من فکر می کنم اگر عرف ما ایرانیها این قانون اسلام را می پذیرفت نه تنها به ضرر خانمها نبود بلکه بسیار به نفعمون بود.
مجلس به هر شکلی که بلده قانون گذاری کنه . خداوند ماهی تابه رو که از ما زنها نگرفته . ما هم قانون خونه مون رو خودمون تعیین میکنیم . تابناک تو رو جدت فقط همین نظر رو برام انتشار بدی عوض سالها تابناک خونی رو برای من در اومدی . ای جونم تابی . با فونت درشت لطفا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
منم اجازه نمي دم اين قوانين مسخره زندگيم رو نابود كنه
اون شوهر رو از سقف آويزون مي كنم!!!!!!!
ببينم آقاي مطهري مي ياد نجاتش بده؟
نصف جوونهای کشور یا توان ازدواج ندارند به علت نداشتن کار و امینت شغلی و خونه و ....!شما به فکر دو زنه و سه زنه کردن مردهای همسر و بچه دارین؟خدا بهمون رحم کنه واقعا.

به جای این بحثها برین فکر کنین ببینین دلیل ازدواج نکردن جوونهای امروزی چیه؟مشکل این دخرتای خیابونی و پسرایی که بی هدف میچرخن چیه.

فامنیل ما سه تا زن داشت.هر سه زنش ازش متنفر بودن.بچه هاش ازش بیزار بودن.همیشه تنها و بدبخت زندگی میکرد.همه بهش خیلی بد و به چشم یه مرد هوسران نگاه میکردن.نه تحکیم خانواده ای ما دیدیم نه ارامشی.نه علاقمندی زن اول و دوم به زندگی و...!اخرشم وقتی مرد همه گفتن:مردک دو سه تا زن دیگه هم داشته انگار.
ما که هنوز یکی هم نگرفتیم ؛شما میگین چنتا!
آقایونی که از چند همسری دفاع می کنین آیا حاضرید پدرتون حتی اگه شرایط مالی و عدالتشو داشته باشه ازدواج مجدد کنه ؟ فکر اینو کردید مادرتون چه ضربه ای می بینه ؟یا شوهر خواهرتون همینطور ؟ میدونید چند همسری چه ضربه ای به هردو همسر و فرزندانشون میزنه ؟ واقعا تعجب میکنم...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
يه مرد پيدا شد بالاخره!
واقعیتش تمامی کامنت ها را خوندم ، من که توی اولیش مونده ام الان رفته خونه ی باباش مهرشو گذاشته اجراء ، مگه زن ها آش دهن سوزی هستند که سر اون این همه بحث راه انداخته اید؟ باور کنید با این بحث و جدل ها خانوم ها فکر می کنن تحفه ان
من اگر بمیرم هم زن دوم هیچ مردی نمی شم! چرا اینقدر به ما توهین می کنید آخه؟!
یکی نیست از این زنهای بدبخت زبون بسته نظر سنجی کنه ببینه چند درصدشون حاضرن زن دوم و سوم مردای مغرور و خودخواه جامعه ما بشن؟
با این کارا میخواین مشکل چند درصد جامعه رو حل کنید؟و برای چند درصد مشکل درست کنید؟
خدا به همه چیز عالم است و بهتر میداند که هر چیزی را کجا قراردهد همانطور زن را زن آفریده و مرد را مرد و برای شرایط زندگیشان هم قوانینی را در قران کریم ذکر نموده است پس بهتر است بالاتر از قوانین آسمانی پا را فراتر نگذاریم و حدود الهی را رعایت نماییم .
مگر با این قانون مردها می خواهند که دوباره ازدواج کنند؟
برای ازدواج مجدد خدا در قران موارد لازم را ذکر فرموده که مردان خدا هم آن را مراعات مینمایند .
به غیر از مردان هوسران که این هم حسابش با کرام الکاتبین است وبیشتر به موضوع فساد برمیگردد تا زندگی زناشویی.
تکلیف ما رو معلوم کنید بریم زن دوم بگیریم یا نه؟ منتظرم
آقایی که در مورد بیچارگی پیردختران (در اصطلاح خودتون) نظر دادید لطفا از طرف خانوما نظر نده. من اگه تا اخر عمرم هم ازدواج نکنم با یک مرد متاهل ازدواج نمی کنم که زندگی یک زن دیگه رو خراب کنم. مرد توی این نقضیه فقط به فکر هوس رانی هستند. شماها بتونید همون ازدواج اولتونو اداره کنید شاهکار کردید. در ضمن مثل اینکه شما تو دوران قاجار زندگی می کنید که می گید پیر دختر. اقا الان قرن 21 هستیم. یکم دیدتونو باز کنید.
تعدد ازدواج!!! قرن 21 !!! تورم سرسام آور !!! ...
به نطر بنده اگه آقایان محترم خوب چشماشونو باز کنند می بینند هر زندگی که مرد ازدواج مجدد داشته زندگی اول متلاشی شده و در اغلب موارد بچه هایی قربانی این امر بوده و هستند .من 34 سالمه و هنوز موردی ندیدم که چند زن در کنار هم با یک مرد زندگی کنند. از طرفی از اونجا که من یک زنم و جنس خودم رو می شناسم زنانی که تن به زندگی با مردی که زن و زندگی داره می دن یک جای کار مشکل داره .البته نمی خوام به همه توهین کنم اما قریب به اتفاق اونها دنبال یک زندگی نرمال نیستند ؟!!!! حالا با قوانینی که از قبل بوده کی عمل کرده ؟ شما کدوم مردی رو دیدین که از همسر اول اجازه گرفته باشه ؟؟؟ خوبه واقع گرا باشیم اوضاع از این حرفا خرابتره ! بهتره بیشتر رو انتخابهای قبل ازدواج کار بشه تا پشیمانی پیش نیاد و این همه آمار طلاق بالا نره و لزومی به ازدواجهای مجدد و پیامد های بعدی که گریبان همه را می گیره نباشه.به امید اون روز!!!!!!!!!!!!!!!
در ایه 4 سوره نساء در خصوص نکاح ابتدا از دو تا وسپس از سه تا وبعد از چهار تا صحبت میکنه واگر خوف دارید که به عدالت رفتار نکنید انوقت یک زن بگیرید. قوانین اسلامی باید با قران و عترت هم خوانی داشته باشد ومخالف انها نباشد.
متاسفم برای خودم که دارم تو این جامعه زندگی میکنم.
طبق رایی که امروز نماینده هادادن وقانونی که تصویب کردن.ازفردا هر مردی باهرشرایطی میتونه بره چند تا زن بگیره .اونم قانونی وشرعی .ونظر زن اول هم کشک .
طبق قانون قبلی باید مرد ده تا شرطو رعایت میکرد که مهمترینش اجازه همسراول بود .با این که بیشترمردان این شرطو رعایت نمیکردند ومخفیانه ازدواج مجدد داشتند ولی طبق قانون کارشون غیر قانونی بود.اما الان کارشون قانونی قانونی وزن اول هم نمیتونه حرفی بزنه چون هیچ قانونی وجود نداره وشرع هم که اجازه داده.یعنی قانون جنگل ازفردا درباره ازدواج مجدد رعایت میشه .پس خوش بحالتون اقایون عزیز حالا چرا ناراحت هستین ؟
ده شرط که تو قانون قبلی که سال53تصویب شده بوده وتاحالا اعتبارداشته با اومدن لایحه جدید ازبین میره.نظر دولت ومطهری این بوده که فقط مردای پولدار اونم باید حتما میرفتن دادگاه واز دادگاه اجازه میگرفتن وقبلش هم باید مهریه زن اولو کامل میدادند وبعدش هم باید عدالتو رعایت میکردن .با اون چیزی که امروز تصویب نشد که یعنی فقط پولدارا میتونستن زن دوم بگیرن .ازفردا هر کی به هرکی وهرکی میتونه هرچندتا زن خواست بگیره بدون اینکه به هیچ کس جواب بده.وزن اول هم نمیتونه کاری کنه . پس,خانمها شماها زیاد خوشحال نباشین اگر چه نظر مطهری و دولت ازقانون سال 53بدتر بود اما دایره مردایی که میخواستن زن دوم بگیرن کمتر میشد وبه زنها اول هم امتیازاتی میداد.اما الان هیچ قانونی نیست وهیچ محدودیتی هم نیست.به همین سادگی
این همه جوون مجرد و در معرض گناه بدون زن موندن اونوقت شما رفتید سراغ کسانی که همسرم دارن تا مجوز بدید بروند زن دوم یا سوم بگیرن!؟
من یک همسر دایمی دارم و دو تا موقت و بسیار راضیم اقایان بخدا ثواب داره و برکت امتحان کنید
اقایون عزیز
طبق امارها تعداد پسرا در هررده سنی بیشتر از دختراست
تعدادزنهای بیوه که شوهراشون فوت کردن اونقدرها نیست که شما دلسوزشون باشین و خیلیهاشونم به خاطر بچه داشتن اصلا نمیخوان ازدواج کنند ودر ثانی اخ شماها چقدردلسوزم هستین اخه کی میره بیوه ای که سنش بالا باشه وبچه داشته باشه رو بگیره ماکه هرچی دیدیم همه زنهای دوم دخترای ترگلل ورگل هستن نه زنه بیوه چهل
ساله با چندتا بچه.
میمونن زنهای مطلقه که خیلیهاشون طبق همین امارها ازشوهراشون الکی طلاق گرفتن خیلیهاشون شوهره اولو بیچاره کردن انداختن زندان مهریه کامل گرفتن وکارشونم اینه که وصل زندگی متاهلها پولداربشن یه مدتی بخورن وبچاپن وبعدم اگه شدزنه اولو بچه هاشو اززندگی  ببیرون کنند نشد فقط مردرو بچاپن .حالا دلسوز این جورزنها شدین؟
یه عده شونم دخترای با سن بالاهستن که وقتی جوون بودند خواستگاراشونو به هزاربهونه رد کردن که پول نداره ماشین نداره خونه نداره .تا یه مردپولدار متاهل میبینند میچسبن.این دختراهم دلسوزی ندارن.
یه دختر بدبخت به خواستگار بی پولش تو جوانی جواب مثبت میده .با نداری بدبختی وبیچارگی شوهرش میسازه مثل کلفتا کار میکنه وصرفه جویی میکنه تا شوهرش کسی میشه وپولدار . که چی سر پیری یا نه همون جونی یکی از این زنهای مطلقه که خون شوهر سابقشونو توشیشه کردن وبه یه بهونه کوچک جداشدن یایکی از این دخترای با سن زیاد که دل هزار تاخواستگارشوونو شکستن وبه بهونه های الکی ردشون کردن وبه خاطر پول بیان بشن هووهاش !این عدالته ؟این همونی که خدا تو قرانش اورده ؟من که بعید میدونم.
من یک مردم و با شهامت اعلام میکنم که "مخالف چند همسری مردان هستم!"
سلام
جاي بسيار تاسف است كه دلايل رد اين موضوع به چيزهايي مانند انحراف اخلاقي زن اول و طلاق و بهم ريختن آرامش رواني خانواده و تغيير زمانه وغيره اطلاق مي شود . براي وقوع چيزهايي كه آقايان و خانم هاي نماينده گفتند و نيز خوانندگان محترم ميلياردها دليل گوناگون وجود دارد بگذاريد يكيش هم دليل شرع باشد مطمئن باشيد اگر تنها دليل وقوع حوادث بالا مخالفت شخص با شرع باشد ضررش از همه كمتر است . مشكل در اين جاست كه ما شرع و دين را براساس هواي نفس و طرز تفكر و تربيت خودمان مي خواهيم اصلاح و وتفسير و اجراكنيم در حالي كه اگر فهم آن را نداريم بايد بارهاو بارها قانون شرع را بخوانيم رويش فكر كنيم و حتي تحقيق علمي كنيم تا آنچه را خدا مي خواهد درك كنيم و بفهميم و سپس فكر خود را براساس آن اصلاح كنيم حتي اگر به نتجه اي نرسيديم به خاطر اعتماد به خداي دانا و مهربان آن را بپذيريم تا بركات آن را به چشم ببينيم . """"**** فكر ما بايد بر اساس شرع و دين تغيير كند نه شرع بر اساس فكر ما و هزار البته شرعي كه خدا خواسته نه يك واو زياد و نه يك واو كم و البته اين مهم هم پاكي دل و هم ايمان به خدا و اعتماد به حق بودن حرف او و هم اخلاق حسنه نياز دارد كه ما تقريبا هيچ كدامش را نداريم """"***** . خداوند مارا اصلاح كند خيلي وضعمان خراب است
ازقدیم این ضرب المثل بود که :

خدا یکی مرد یکی زن یکی یکی یکی یکی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل