بازدید 21732
۷

معرفی پرسر و صداترین مناطق تهران

آلودگی صوتی برخلاف آلودگی هوا به شرایط جوی بستگی ندارد، میزان آلودگی صوتی شهر تهران بیشتر به مولدهای متحرک از قبیل خودروها و موتورسیکلت‌ها بر می‌گردد. به‌دلیل وجود همین منابع متحرک هم هست که هم‌اکنون اکثر مناطق و معابر اصلی شهر تهران از میزان بالای آلودگی صوتی رنج می‌برند.
کد خبر: ۲۳۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱ 04 March 2012
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت:مناطق 6،11 و 12به ترتیب آلوده ترین مناطق شهر تهران از لحاظ آلودگی صوتی هستند.

یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هر سال میزان آلودگی صوتی در پایتخت سنجیده می شود گفت: ایستگاههای سنجش آلودگی صوتی به طور اتوماتیک این اطلاعات را استخراج می کنند و به زودی این اطلاعات در سایت شهرداری نیز قرار می گیرد.

وی ادامه داد: آلودگی صوتی برخلاف آلودگی هوا به شرایط جوی بستگی ندارد، میزان آلودگی صوتی شهر تهران بیشتر به مولدهای متحرک از قبیل خودروها و موتورسیکلت‌ها بر می‌گردد. به‌دلیل وجود همین منابع متحرک هم هست که هم‌اکنون اکثر مناطق و معابر اصلی شهر تهران از میزان بالای آلودگی صوتی رنج می‌برند.

رشیدی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی افزود: ما هم‌اکنون 45 ایستگاه فعال سنجش آلودگی صوتی داریم که به جرات می‌توانم بگویم تهران تنها شهری است که در کشور دارای ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی است.

وی با اشاره به افزایش سالانه آلودگی صوتی، وجود این نوع آلودگی را یک تهدید برای شهر خواند و گفت: سنجش میزان افزایش آلودگی صوتی از الگوی لگاریتمی متابعت می‌کند. از این‌رو سالانه حدود0.7 تا 0.80 دسی بل به میزان آلودگی صوتی اضافه می‌شود و این در حالی است که در دو سال گذشته حدود 2 دسی‌بل به میزان آلودگی صوتی شهر تهران افزوده شده است. از سویی اثرات ناشی از آلودگی صوتی در درازمدت نمایان می شود. به همین دلیل با اطمینان می‌توان گفت اگر شرایط همین طور ادامه یابد، تهران با یک تهدید جدی مواجه است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا احداث دیوار صوتی را آخرین راه حل کاهش آلودگی صوتی دانست و بیان داشت: همانطور که اشاره شد آلودگی صوتی شهر تهران بیشتر ناشی از آلاینده‌های متحرک است از این‌رو دقت در تولید و استانداردسازی وسایل نقلیه مولد و نیز وضع مقررات سختگیرانه در این زمینه می‌تواند مثمرثمر باشد. با وجود این احداث دیوارهای صوتی هم می‌تواند سهم بسزایی در کاهش آلاینده‌های صوتی داشته باشد به‌طوری که در پشت دیوارهای صوتی تا حدود 15 دسی بل کاهش آلاینده‌های صوتی را شاهد هستیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۷
با سلام به نظر میرسد یکی از آلودترین مناطق شهر اطراف فرودگاهها ست به لحاظ آلودگی صوتی ساکنین به شعاع 5 کیلومتر از باند فرودگاه به شددت آسیب پذیر همچنین از نظر آلودگی هوا در معرض بیماری های تنفسی میباشند بنا به نظر پزشکان ساکنین این محلها باید همواره روزانه حداقل یک لیوان شیر مصرف کنند تا شاید از اثر این آلودگیها کاهش یابد باتوجه به شرح مزبور از نظر مدیر عامل محترم کنترل کیفیت هوا این امر مغفول واقع گردیده به لحاظ استاندارهای بین المللی فرودگاهها باید بین 40 تا50 کیلو متر از شهر فاصله داشته باشند.
احتمالا 12 بدترین این مناطق هست
اهالی منطقه 12 را دریابید که از آلودگی های صوتی و سر و صدای موتورها در معرض سکته هستند و هیچ کس هم به فکرشان نیست !!!!
خوب حالا که چي؟ قراره صداي موتورسيکلت‌هاي پرصدا رو کم کنين يا فقط اعلام کنين که تهران پرسر و صدا است؟ اينو که همه ميدونن !
آقا 90 درصد آلودگی صوتی مربوط به موتور سیکلت ها است
با سلام و احترام
خانه ما کنار خیابان منتهی به بزرگراه است. و از آلودگی صوتی بشدت رنج می بریم.
استدعا دارد چگونگی درخواست برای نصب دیوار صوتی را قید فرمایید.
ارادتمند.
کی می خوان در مرد سیتم های صوتی ماشین ها با اوون صدای شدید تصمیم بگیرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار