بازدید 71248

حکم شرعی یهودیان درباره حمله به ایران مشخص شد!

مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر، اظهارات خود درباره حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را تشدید کرده‌اند. با این حال، در این مدت هیچ گاه حکم شرعی یهودیت در این باره ابراز نشده بود. به تازگی این کار هم انجام شده است.
کد خبر: ۲۳۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۵ 05 March 2012
در هفته‌های اخیر، مقامات رژیم صهیونیستی، اظهارات خود درباره حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را تشدید کرده‌اند، ولی در این مدت هیچ گاه واکنشی از سوی جامعه مذهبی یهودیان در این باره ابراز نشده بود؛ اما گویا این سکوت به پایان رسیده و اظهارنظرها در میان این گروه نیز آغاز گشته است.

به گزارش «تابناک»، حاخام «مایکل نوف»، از چهره‌های مذهبی جامعه یهودیان آمریکا، مقاله را در رابطه با این موضوع به نگارش درآورده که در برخی از نشریات اسرائیلی منتشر شده است.

وی در این مقاله با بررسی متون دینی یهودیان، به ارزیابی این امر می‌پردازد که آیا جنگ با ایران از نظر این دین توجیهی دارد یا خیر؟

وی در آغاز با بیان اینکه سنت یهود، نظر یکپارچه‌ای درباره اخلاق جنگ ندارد، اظهار می‌دارد با این حال، می‌توان با نگاهی دقیق‌تر به این آیین، به برداشت‌هایی در رابطه با موضوع مورد نظر رسید.

حاخام نوف اشاره می‌کند، در زمان کنونی، تنها جنگی که آیین یهود اجازه آن را می‌دهد، جنگ دفاعی است.

وی بر این باور است، هرچند در این آیین دست زدن به «جنگ خودخواسته» برای فتح قلمرو یا اثبات سلحشوری نظامی پیش‌بینی شده، اما از آنجا که «سانهدرین» (یک دادگاه باستانی یهودی) و «اوریم و تومیم» (الهامات روحانی) وجود ندارد، این نوع جنگ‌ها، هم‌اکنون ممنوع هستند؛ حتی اگر به حفظ جان یهودیان منجر شوند.

وی به گفته‌ای از «ابن میمون»، اندیشمند مشهور یهودی، اشاره می‌کند که می‌گوید، جنگ دفاعی، جنگی است که «اسرائیل را در مقابل دشمنی که بر آنها وارد شده یاری می‌کند».
حاخام نوف نتیجه می‌گیرد که تنها جنگ مجاز، جنگی است که حمله‌ای را دفع کرده و جان‌های در خطر افتاده را نجات دهد؛ افزون بر آن که در این نوع جنگ،نخست باید دشمن حمله را آغاز کرده باشد.

وی در ادامه، به باور موجود میان مقامات اسرائیلی اشاره می‌کند که با توجه به تغییرات تکنولوژیکی نظامی و اینکه می‌توان با فشار یک دکمه، دشمنی را نابود کرد، استدلال خود برای جنگ را توجیه می‌کند. وی پایه استدلال‌های این مقامات را بخشی از «تلمود» (از متون مذهبی یهود) می‌داند که می‌گوید: «اگر کسی به قصد کشتن تو آمد، تو زودتر برای کشتن او برخیز».

نوف می‌گوید: با وجود این، درباره تعمیم این قاعده دفاع شخصی به عرصه میان ملت‌ها تردید است و در این مورد، برخی از حاخام‌های بلندمرتبه یهودی حتی با نفس جنگ (در هر شکل آن) مخالفند.

افزون بر این، وی می‌گوید: جمله تلمود ناظر بر این است که باید درباره قصد دشمن برای قتل و فوری بودن اقدام قاتل اطمینان وجود داشته باشد. تلمود نمی‌گوید: «اگر فکر می‌کنی کسی برای کشتن تو می‌آید...» یا «اگر کسی برنامه دارد که روزی تو را بکشد...».

خاخام نوف سپس دو چالش پیش روی استدلال‌های مربوط به حمله به ایران را مطرح می‌کند؛ نخست اینکه چه کسی می‌تواند تضمین کند، خشونت کنترل شدنی باشد و خون بیگناهان ریخته نشود؟ به بیان وی: «دارو نباید از درد بدتر باشد».

چالش دوم که مهمتر نیز هست، مربوط به استانداردهای تلمود درباره جنگ پیش دستانه است.

نوف می‌نویسد: «آیا ما می‌دانیم که ایران قرار است سلاح هسته‌ای بسازد یا در صورت ساخت از آن استفاده کند؟
ـ خیر.
اگر بدانیم ایران قصد حمله اتمی دارد، آیا می‌دانیم قصدش کشتن یهودیان یا نابود کردن اسرائیل است؟
ـ خیر.
و اگر بدانیم قصد ایران حمله به اسرائیل است، آیا می‌دانیم که این موضوع فوری است؟
ـ خیر».

در پایان، حاخام نوف به تجربه حمله آمریکا به عراق اشاره می‌کند که به بهانه نابود کردن سلاح‌های کشتار جمعی صدام حسین صورت گرفت و به کشته شدن بیش از 150 هزار نفر منجر شد.

او بر این اساس نتیجه می‌گیرد، اگر نگوییم همه، اما بیشتر استانداردها از جنگ نادرست هستند.

وی در پایان می‌نویسد: «بنا بر آموزه‌های تلمود، یهودیه در سال 586 پیش از میلاد نابود شد؛ نه به این دلیل که از نظر دفاعی ضعیف بود، بلکه به این دلیل که یهودیان نسبت به ریخته شدن خون‌ها بی‌تفاوت بودند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰۴
انتشار یافته: ۳۶
مگه اینها شرع هم حالیشون میشه؟!
پاسخ ها
sh
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
لطفا بین تفکر صهیونیستی و دین یهودیت تفاوت قائل باشید
اینا هم 4 تا دونه عاقل دارناا !
اگه اینطور بود که تا الان این همه فلسطینی نکشته بودند!
با تمام اين حرفها اسرائيل عددي نيست
با تمام اين حرفها اسرائيل عددي نيست
خدا را شکر که آموزه های دینی بیشتر ادیان مانند هم است و اگر گوش شنوا باشد همین مطالب مانند آبی خواهد بود که بر روی آتش ریخته میشود.
می بینم که !!! بنیامین نتانیاهو دست به دامن خاخام های یهودی شده !!! که تو رو خدا ما یه غلطی کردیم گفتیم بهار به ایران حمله میکنیم شما یه جوری سر و ته قضیه رو هم بیارید ...
اسراييل به موشك هاي كنار گوشش فكر كنه كه هر لحظه ممكن به مراكز هسته اي اش برخورد كنه از لبنان غزه سوريه ... مطمئن باشه فكر حمله قبل از خروج از مخيله شون پشيمونشون مي كنه
خودشون جنگ رو مطرح میکنن و قبل از همه خودشون میترسن ، از قدیم معروفه که یهودی ترسوه.
پاسخ ها
یک مسلمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
برات متاسفم که از یهودی های ایران که هموطنت هستند غافل شدی . رژیم صهیونیستی از نظر یهودیان ایران محکوم هست . پس در استفاده از واژگان دقت کن .
حکم شرعی برای نابودی خودشان الی ماشاءالله بخواهید دارند. منتظر حکمشان برای حذف خودشان از صفحه روزگار هستیم.
ایا فتوایی برای اشغالگری وایجادرژیم ستمکاروجعلی وکودک کش نیزدارند بهتراست بگردنداگرپیدانکردند بخواهندکه رژیم جعلی وستمکارسریعا جمع کند ودست ازستم وظلم وکشتن کودکان وزنان بی پناه بردارند
اگر خدا بخواهد اسرائیل در آستانه محو شدن از کره زمین است انشاالله
از اول می دونستم که شما مرد حمله نیستید
انسان به قهقرا برگشته و دوباره جاهلیت دوباره فقر ذهنی.کشتار مدرن بدون لشگر کشی و با فشار یک دکمه.غرور انسانها جهان را به نابودی میکشاند
بابا به ما نمیخورید...
لطفا از اين پست انسان ها كه خود مغضوبين هستند ارزش آفريني نفرماييد .
با تشكر
این بابا که خیلی عاقلانه حرف زده است
درود بر تمام ادیان راستین الهی
خیلی غلط کردن حتی اسم حمله و جنگ میارن چه برسه به خود جنگ فکر کردن ما افغانستان و عراق لبنانیم که هر غلطی میخواهن بکنن اورشلیمو گورستانشون می کنیم !
اول اینکه این اقا موقعی که این رژیم خاک غزه رو به توبره کشیده بود و از سلاح فسفری هم دریغ نکرد باید این حرفها رو میزد و البته هزاران مورد روزانه دیگه از جمله حمله به جنوب لبنان تا حمله به نماز گذاران مسجد الاقصی
دوم اینکه حمله امریکا به عراق طبق امار خود امریکا تا سال 2008 هشتصد هزار قربانی داشته
دولت اسراییل هر چه که بخواهد انجام می دهد و این نه در مورد جنگ بلکه در هر موردی صادق است و توجهی به حرف و حدیث حاخامها ندارد.
مطمئن باشید که اگر از موشکهای ایران نمی ترسیدند حکم به حمله می دادند
البته تبليغات براي جنگ گونه هاي متفاوت ميتونه داشته باشه اين حربه نوعي گفتن جمله : "گزينه ها روي ميز است" مي باشد خلاصه خاخام ها خودشون تو ذات بد صهيون ها موندن والسلام علي من اتبع الهدي
خداوند متعال خیر الحافظیناست ما به فکر اصلاح خود وجامعه خود باشیم تا نکنه شیطان نفسما را محوو نابود کنه اللهم اجعل من حزبک ان حزبک هم الغالبون (از کار اصلی غافل نشیم خدا حافظ بنده های خالص خود است )
در صورت جنگ حتی اگه هیچ موشک و جنگ افزار نداشتیم در برابر حمله ی متجاوزان مردانه میجنگیم و در برابر ان ها سینه سپر میکنیم و مثل کشورهای دیگه نیستیم که مردم دو دستی کشورشان را تقدیم اجنبی کنیم
ما جوانان ایرانی ارزوی جنگ با صهیونیستهارو داریم
حالا که دیدن با حمله کاری از پیش نمی برن یاد روحانیتشون افتادن....
حرفاش منطقیه.
این هشدارها هشیاری می طلبد. بعید نیست اگر اسرائیل هستی خود را در خطر ببیند، دست به ریسکی احمقانه بزند که همراه خود دیگران را هم نابود کند.
این خاخام آدم واقع بین و درست اندیشیست با همه خاخامی اش
یک خاخام یهودی داره استدلال میکنه که جنگ با ایران توجیه دینی نداره که البته نداره . چرا ما از این حرف منطقی و دینی استقبال نکنیم؟ دقت کردید استدلال های این متن واقعا دینی است ولی من نمیدونم چرا با فلسطینیها به صورت دینی رفتار نمیکنند مثلا آورگان حق بازگشت به مناطق اشغال شده رو ندارند این رو چه جوری این متشرعین توجیه میکنند؟
قُل انتظروا انا منتظرون !!
لطفا در ارایه نظراتتون به جای یهودیت از واژه صهیونیست استفاده کنیین. همه ما با صهیونیست مخالفیم نه با یهودیت و دین یهود. متشکرم
تو رو خدا دقت کنین به تفاوت یهودیها و اسرائیلیان!من یهودیم اما اگر یه روزی اسرائیلیها حمله کنند(که جرئتشو ندارن!)حتی یه لحظه هم برای جنگیدن علیه اونها تردید نمیکنم!همه ی ما پایه دینمون یه چیزه...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی