بازدید 17902

حضور مسئولان نظام در انتخابات مجلس نهم

رأی‌گيري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، امروز در حالي رأس ساعت 8 صبح آغاز شد كه در نخستين دقيقه‌هاي رأي‌گيري، مقام معظم رهبري، رأي خود را به صندوق سيار معروف و تاريخي شماره 110 در حسينيه امام خميني (ره) انداختند.
کد خبر: ۲۳۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶ 02 March 2012
رأي گيري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، امروز ساعت 8 صبح در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش «تابناک» رأي‌گيري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، امروز در حالي رأس ساعت 8 صبح آغاز شد كه در نخستين دقيقه‌هاي رأي‌گيري، مقام معظم رهبري رأي خود را به صندوق سيار معروف و تاريخي شماره 110 در حسينيه امام خميني (ره) انداختند.

ایشان پس از انداختن رأی خود به صندوق به مردم توصیه كردند كه در نخستین ساعات رأی‌گیری، رأی خود را به صندوق بیندازند.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: من بر این باورم که حضور در انتخابات وظیفه و حقی است كه متعلق به همه ماست و باید از این حق استفاده كنیم و وظیفه‌مان را انجام دهیم.

ایشان خاطرنشان كردند: حضور اول وقت در پای صندوق‌های رأی، مثل نماز هر چه به اول وقت نزدیك تر باشد، فضیلت بیشتری دارد؛ البته این امر به لحاظ شرعی مطرح نیست بلكه بنا بر نگاه عقلایی وقتی انسان در اول وقت این كار را انجام دهد، دغدغه حضور در ساعات پایانی و شلوغی پای صندوق‌های رأی را نخواهد داشت.

ایشان تأكید كردند: مردم عزیز ما این كار را با احساس حجت بین خود و خدای متعال انجام دهند و نام هر سی كاندیدا را نیز در برگه‌های رأی بنویسند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اهمیت این دوره از انتخابات خاطرنشان كردند: انتخابات همیشه برای كشور و نظام جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت بوده و همیشه پیام‌هایی را برای دوستان و دشمنان ما داشته است.

ایشان افزودند: سی و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، در انقلاب‌های دیگر دنیا با گذشت زمان مردم خسته و دلزده شده و تغییر كردند. این در حالی است كه ملت ما با عزم راسخ پس از سی و سه سال، راه خود را ادامه داده و همان خصوصیات را دارند.

ایشان اظهار كردند: این روزها قدرت‌های شكست خورده استكباری می‌خواهند با ایجاد هیاهو خود را حفظ كنند، مسائلی مانند حقوق بشر و تحریم و البته تهدیدهای لفظی را علیه ایران به كار می‌برند. ملت ایران پاسخ آنها را با عمل خود نشان خواهند داد و هر چه امروز بیشتر بیایند برای كشور مفیدتر است و هر چه انتخابات پر شور تر برگزار شود برای آینده و آبرو و حفظ امنیت و مصونیت كشور بهتر است.
 
رئیس جمهور رأی خود را به صندوق انداخت

محمود احمدی نژاد نیز ظهر امروز با حضور در مسجد مظهری واقع در خیابان قزوین همراه با مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شركت كرد و رأی خود را به صندوق شماره 1377 انداخت.

رئیس مجلس رأی خود را به صندوق انداخت

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در نخستین دقایق رأی‌گیری با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) رأی خود را در صندوق شماره 1 شهر قم مستقر در حرم مطهر انداخت.
رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی از مردم برای شركت پرشور در انتخابات دعوت كرد.
 
رئیس قوه قضاییه تخلفات انتخاباتی را خارج از نوبت رسیدگی می‌كند

بنا بر این گزارش رئیس دستگاه قضا نیز صبح امروز در مدرسه علمیه ولی عصر قم پس از انداختن رأی خود در صندوق سیار 408 گفت: انتخابات سفره‌ای است كه حضرت حق برای ملت شریف ایران پهن كرده و اگر با نیت الهی باشد جزو بهترین عبادت‌هاست.
 
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی با اشاره به اینكه اقتدار علمی و سیاسی كشور با رأی والا اوج می‌گیرد گفت: شركت فعال پر شور و با نشاط مردم پشتوانه نظام و اقتدار سیاسی علمی و فرهنگی كشور است.

وی با تأكید بر اینكه بر اساس نص قانون انتخابات نباید كاندیداها علیه یكدیگر تخریب راه بیاندازند بیان داشت: هر گونه تخلف در حین برگزاری تبلیغات و انتخابات را خارج از نوبت رسیدگی می‌كنیم.

آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در جماران رأی داد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (جمعه) با حضور درحسینیه جماران رأی خود را برای انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی به صندوق انداخت.

به گزارش ایسنا آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی پس از انداختن رأی خود در صندوق ابراز امیدواری كرد كه با شركت موثر مردم در انتخابات، مجلس تبدیل به مركزی شود كه در شرایط خاص كشور تأثیر گذار باشد. مشكلات كشور را حل كند و آینده انقلاب را تضمین كند.

وی اظهاركرد: انشاءالله نتیجه انتخابات همانی كه مردم می‌خواهند و رأیی كه مردم به صندوق می‌اندازند باشد و اگر همان باشد، انشاءالله مجلس خوبی خواهیم داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این كه مردم، دلسوز انقلاب، اسلام و ایران هستند، اهمیت انتخاب مردم را مورد تأكید قرار داد و گفت: برای من مهم همراهی و همدلی ملت و مسئولان است و جریانات سیاسی هم می‌تواند با نقادی و مطالب درست و راهگشا به بهتر شدن وضع كشور كمك كند.

هاشمی رفسنجانی همچنین گفت: خداوند به همه ما توفیق دهد كه راه انقلاب را در نظر داشته باشیم و حفظ كنیم و نگذاریم زحمات فراوان نیروهای مجاهد انقلاب و فداكاری‌های خانواده‌های شهدا، جانبازان، ْآزادگان و مفقودین از دست برود.

هاشمی رفسنجانی همچنین از عوامل برگزاری انتخابات تشكر كرد و به كسانی كه در این رابطه زحمت می‌كشند و خبرنگارانی كه درصددند خبرهای انتخابات را منتشر كنند، و نمایندگانی كه نامزدی انتخابات را به عهده گرفتند، خسته نباشید گفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در حسینیه ارشاد در انتخابات شرکت کرد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در حسینیه ارشاد، رأی خود برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به صندوق انداخت و سپس پیش‌بینی كرد كه مجلس نهم یك مجلس ائتلافی باشد.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی پس از انداختن رأی خود به صندوق، در جمع خبرنگاران اظهار كرد: هر كسی با رأی و سلیقه خود می‌تواند در انتخابات حضور پیدا كند یا نكند و دمكراسی دقیقا همین است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه كرد: لیست‌های مختلفی در انتخابات شركت كردند و پیش‌بینی من این است كه مجلس آینده، مجلسی ائتلافی است و همه گروه‌ها در آن حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به این پرسش كه خود را اصلاح‌طلب می‌دانید یا اصولگرا، گفت: من اصولگرا هستم ولی ممكن است اصولگرایی من با بقیه متفاوت باشد. من همیشه منعطف هستم و هیچگاه به دنبال انحصارطلبی یا ماندن در گذشته نیستم. اصولگرا می‌تواند با آینده زندگی كند و من اصولگرایی هستم كه خود را با آینده تطبیق می‌دهد.

وزیر ارشاد: حضور با شكوه مردم در ساعات اولیه آرا بالا را تضیمن می‌كند

سید محمد حسینی نیز با حضور در صحنه انتخابات حضور با شكوه مردم در ساعت اولیه را تضمین كننده آرا بالا دانست.
سید محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در دبستان حكمت جنب مسجد الرسول واقع در سعادت آباد پای صندوق رأی رفت و گفت: حضور مردم در صحنه‌های انتخابات و پای صندوق‌های رأی نشان دهنده علاقه مردم به كشورشان است.
 
صالحی رأی خود را به صندوق انداخت
 
وزیر امور خارجه كشورمان نیز با حضور در مسجد علی ابن ابی طالب در سهروردی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شركت كرد.

حضور محسنی اژه‌ای در مسجد الجواد برای شركت در انتخابات

دادستان كل كشور نیز امروز با حضور در مسجد الجواد در صف شركت كنندگان در انتخابات حضور یافت و رأی خود را به صندوق آرا انداخت.
مسحنی اژه‌ای ضمن شركت در انتخابات مجلس نهم در ارتباط با حضور مردم گفت: برنده واقعی این دوره از انتخابات ملت هستند كه با انتخاب افراد اصلح از ارزش‌های خود و ایران اسلامی دفاع می‌كنند.

وی افزود: توقع قوه قضاییه از خانه ملت در مرحله نخست این است كه كاندیداها به نظام و ملت احساس مسئولیت جدی داشته و به امور قانون گذاری آشنایی داشته باشند كه این امر برای رفاه و آسایش مردم و انجام مطالبات آنها موثر است.

محسنی اژه‌ای همچنین از تشكیل دومین دادگاه فساد مالی اخیر تا پایان سال خبر داد.

آیت‌الله محسنی گركانی: انتخاب نماینده اصلح خانه ملت را به عنوان محكم ترین ركن نظام شكل خواهد داد.

آیت‌الله محسنی گركانی رئیس دیوان عالی كل كشور نیز با حضور در حسینیه ارشاد با بیان اینكه مردم همیشه در صحنه‌های خطیر انقلاب را پشتیبانی كرده اند تصریح كرد: امروز انتخابات مجلس نهم حساسیت‌های ویژه‌ای نسبت به سایر دوره‌ها دارد بنابراین حضور مردم بار دیگر نظام را در مقابل خطرات احتمالی حفظ می‌كند.

وی تأكید كرد: انتخاب نماینده اصلح خانه ملت را به عنوان محكم‌ترین ركن نظام شكل خواهد داد.

آیت‌الله محسنی گركانی رأی خود را در شعبه اخذ رأی حسینیه ارشاد به صندوق انداخت.

دادستان تهران با حضور در مسجد لر زاده رأی خود را به صندوق انداخت

عباس جعفری دولت آبادی نیز امروز با حضور در مسجد لر زاده رأی خود را به صندوق انداخت و در انتخابات مجلس نهم شركت كرد.

آیت‌الله جنتی رأی خود را به صندوق انداخت

دبیر شورای نگهبان نیز با انداختن رأی خود در صندوق سیار 1454 در شورای نگهبان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شركت كرد.

آیت‌الله نوری همدانی صبح امروز رأی خود را به شعبه اخذ رأی سیار شماره 408 انداخت.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ آیت‌الله نوری همدانی با حضور در شعبه اخذ رأی در قم شركت در انتخابات را یك وظیفه دینی و اخلاقی دانست و گفت: شركت در انتخابات سیلی محكم به چهره استكبار، آمریكا، رژیم صهیونیستی و منافقین است و مردم باید به عنوان پاسداری از خون شهدا، تجلی اتحاد و همبستگی، اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی در جهان وایجاد زمینه ظهور امام عصر (عج)درانتخابات شركت كنند.

آیت‌الله مکارم بر انتخاب نامزدهای اصلح تأكید كرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در نخستین دقایق آغاز رأی‌گیری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی رأی خود را به صندوق سیار شماره 409 ویژه اخذ رأی علما و مراجع انداخت.

وی افزود: حضور در انتخابات را در شرایط کنونی کشور بسیار مهم و حساس دانست و تأکید کرد ملت ما بیدار است و وظیفه خود را در انتخابات به خوبی انجام می‌دهند و دشمن را مایوس می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی نیز صبح امروز رأی خود را به صندوق سیار شماره 408 انداخت.

آیت‌الله سبحانی هنگام انداختن رأی به صندوق با تأکید بر اینکه یکی از ارکان جمهوری اسلامی قوه مقننه است، افزود: چنانچه مجلس قوی و اسلامی باشد و افراد کاردان وارد آن شوند، کشور پیشرفت خواهد کرد.

آیت‌الله سبحانی افزود: بر هر مسلمانی وظیفه است تحقیق کند و به کاندیداهای صالح، مسلمان و معتقد به قانون اساسی و اصول اسلامی رأی بدهد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با انداختن رأی خود در صندوق سیار، در انتخابات شرکت کرد.

وی پس از رأی دادن ابراز امیدواری کرد مردم با انتخاب اشخاص متعهد مومن و متوجه به امور داخلی و خارجی، موجبات عزت و عظمت و شکوه واستقلال اسلام، مملکت و انقلاب اسلامی را فراهم کنند.

آیت‌الله صافی با اشاره به اهمیت مسئولیت نمایندگی مجلس، از نمایندگان منتخب خواست با توجه به بزرگی مسئولیتشان از آغاز، به فکر عمل وظیفه باشند، به فکر فقرا و ضعفا و رفع نواقص و نقاط ضعف باشند و با شناسایی مشکلات در مقام چاره جویی برای رفع آن و خدمت به اسلام و مملکت و مردم باشند.

وی به اسلامی بودن مجلس شورا و نظام حاکم بر مملکت اشاره کرد و گفت: آنچه مردم را درهمه صحنه‌ها نگه می‌دارد، همین عنوان اسلامی است و اسلام است که انقلاب را در جهان باشکوه و عظمت مطرح کرده است لذا مجلس و همه مسئولان باید به اسلام متعهد باشند و کاری کنند که مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج) شریف باشد.

همچنین حضرت آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در نخستین ساعات آغاز اخذ رأی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی رأی خود را به صندوق سیار 441 اصفهان انداخت.

وی حضور در انتخابات را نشان دهنده شور و تحرک مردم در نظام اسلامی دانست و گفت: همانطور كه امام راحل فرمودند مجلس در رأس امور است و از این جهت همه باید در انتخابات شركت آگاهانه و فعال داشته باشند.

حضرت آیت‌الله مظاهری گفت: مردم به جمهوری اسلامی و كشورشان علاقه‌مند هستند

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: امروز نیز امیدواریم مردم با مشاركت آگاهانه خود در انتخابات باعث تأیید دوباره جمهوری اسلامی و نا امیدی دشمنان انقلاب اسلامی شوند و این انتخابات موجب خیر و بركت برای مردم باشد.

وی حضور پرشور مردم را تحقق عینی بخشیدن به این شعار نظام دانست و افزود: مردم ما نظامشان را دوست دارند و این را در 33 سال گذشته نشان داده‌اند که حاضرند همه چیز خود را فدای حفظ نظامشان کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی نیز در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

وی در هنگام انداختن رأی خود با بیان اینکه ملت شریف، عزیز و نجیب ایران بر این موضوع آگاهند که یکی از امانت‌های الهی مجلس است تأکید کرد: باید مراقب باشیم به چه افرادی رأی می‌دهیم، زیرا مجلس خانه ملت است و در آن تصمیماتی گرفته می‌شود که در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود:‌ باید کسانی را به خانه ملت بفرستیم که دلسوز، متعهد، خداپسند، شجاع و مقتدر و مایه افتخار ملت ایران باشند.

وی از ملت ایران تقدیر و تشکر کرد که در همه مراحل همراه و یاور مراجع و رهبر معظم انقلاب بوده و هستند.

آیت‌الله امینی هم رأی خود را در صندوق شماره 409 حوزه انتخابیه قم انداخت.

امام جمعه قم ضمن تبریک به حضور پرشور و شعف مردم در انتخابات به افرادی که تاکنون موفق به دادن رأی نشدند توصیه کرد، هر چه زودتر در انتخابات شرکت و به افراد اصلح رأی دهند.

وی گفت: سرنوشت کشور به رأی مردم و حضور گسترده آنان در انتخابات بستگی دارد.

آیت‌الله امینی افزود: از نمایندگانی که انتخاب می‌شوند، انتظار می‌رود به طور جدی برای رسیدگی و حل مشکلات مردم گام بردارند.

همچنین آیت‌الله جوادی آملی با انداختن رأی خود در صندوق 409 در انتخابات شرکت کرد.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: شرکت در انتخابات خدمتی فرهنگی، مذهبی، الهی و دینی است.

وی همچنین از خداوند برای نامزدهای منتخب توفیق حرکت در مسیر قرآن و عترت و خدمت به ایران اسلامی و امت اسلامی طلب کرد.

آیت‌الله آملی، بیداری امت اسلامی را از برکات انقلاب اسلامی اعلام کرد و کامیابی امت بیدار شده منطقه را از خداوند خواستار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار