بازدید 19122

افزایش سقف سنوات تحصيلي مشمولان خدمت

زاده‌‏كمند افزود: البته از اين افراد تعهد محضري گرفته مي‌‏شود كه چنانچه در طول مدت اين سه سال از سوي سازمان وظيفه عمومي براي سپري كردن دوره آموزش فراخوانده شدند، ملزم به حضوردر دوره آموزشي خواهند بود.
کد خبر: ۲۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۱ 27 October 2008
سقف سنوات تحصيلي مشمولان خدمت وظيفه عمومي افزايش يافت و آموزش نظامي مشمولاني كه در قالب معافيت كفالت يا معافيت موارد خاص از خدمت معاف مي‌‏شوند، حذف شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمد جواد زاده‌‏كمند، رييس پليس وظيفه عمومي ناجا در مصاحبه مطبوعاتي امروز خود، افزود: سقف سنوات تحصيلي مشمولان خدمت وظيفه به دليل اين‌‏كه ممكن است در برخي موارد شرايط غيرعادي و خارج از اراده براي دانشجويان ايجاد شود و سقف مجاز تعيين شده براي هر مقطع تحصيلي پاسخگوي نياز دانشجو نباشد، افزايش مي‌‏يابد.
او ادامه داد: بر اساس لايحه جديدي كه از سوي ستاد كل صادر شده است و با تصويب كميسيون موارد خاص دانشگاه‌‏ها و وزارتخانه‌‏هاي علوم و بهداشت و درمان، يك ترم به سقف مجاز مقاطع كارداني، كارشناسي ناپيوسته و كارشناسي ارشد ناپيوسته اضافه مي‌‏شود و سنوات مجاز تحصيلي اين دانشجويان از شش ترم به هفت ترم افزايش مي‌‏يابد.
زاده‌‏كمند افزود: در مقاطع كارشناسي پيوسته و دكتري غير پزشكي و پزشكي دو ترم به سقف مجاز سنوات تحصيلي اين دانشجويان افزوده مي‌‏شود.
رييس پليس وظيفه عمومي اظهار كرد: دانشجوياني كه مدت تحصيل آنها بيش از سقف جديد تعيين شده، به طول بينجامد غايب محسوب شده و ادامه تحصيل آنها امكان پذير نخواهد بود.
او همچنين در رابطه با حذف آموزش نظامي مشمولاني كه در قالب كفالت يا موارد خاص اقدام به اخذ معافيت مي‌‏كنند، گفت: متعهدان خدمت در آموزش و پرورش ، ايثارگران، خانواده‌‏هاي تحت پوشش كميته امداد، مردان داراي همسر ، فرزند يا پدر و مادر معلول جسمي يا ذهني از آموزش نظامي معاف شدند و تا سه سال بدون گذراندن آموزش نظامي كارت معافيت سربازي را دريافت مي‌‏كنند.
زاده‌‏كمند افزود: البته از اين افراد تعهد محضري گرفته مي‌‏شود كه چنانچه در طول مدت اين سه سال از سوي سازمان وظيفه عمومي براي سپري كردن دوره آموزش فراخوانده شدند، ملزم به حضوردر دوره آموزشي خواهند بود.

رييس پليس وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: اين دسته از افراد مي‌‏توانند براي دريافت فرم تعهد خود كه بايد محضري باشد به دفاتر و رده هاي وظيفه عمومي در سراسر كشور مراجعه، اين فرم را اخذ و تكميل كنند و به همراه ساير مدارك خود به سازمان وظيفه عمومي ارسال كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
من ترم آخر پدرم فوت شد و به دلیل شرایط روحی بد و مشکلات خانوادگی آن ترم افتادم و به دلیل اینکه ترمهای تحصیلی ام زیاد شده بود و سرباز شدم نتوانستم با رتبه 80 کنکور سراسری در رشته برق فوق لیسانسم را بگیرم!
یکی نیست بپرسه چرا فرزندان طلاق معاف میشوند ولی لااقل یکی از فرزندان خانواده هایی که پدرشان فوت شده معاف نمیشود. الان من تنها سرپرست مادر پیرم هستم با وجود اینکه دارای برادران بزرگتر می باشم ولی آنها همه ازدواج کرده و درگیر زندگی های خودشان هستند . من چطور این مادر پیرم را ول کنم و به سربازی بروم؟
لااقل در تصویب قوانین جدید کمی هم به فکر فرزندان سربازان متاهل باشید من چطور با این مخارج زندگی زن و تنها دخترم را می توانم 2سال بگذارم و به سربازی بروم؟ مخارج اینها را کی تامین میکند؟
واقعا بحث خدمت سربازي مشکل آفرین شده چرا مثل سابق نمی فروشند
ضمن تشکر از سایت محترم تابناک خواهشمندم یک نظرسنجی در خصوص قوانین نظام وظیفه در سایت قرار دهید تا مشخص شود چند در صد جوانان موافق قوانین موجود در حوزه نظام وظیفه می باشند.
من 8 ترم هست که توی رشته ای که ازش متنفرم مشغول به تحصیل هستم و تعداد زیادی واحد پاس نشده باقی مونده. از همان ترم اول قصد تغییر رشته داشتم ولی برغم قبولی از رشته جدید نتوانستم تغییر رشته بدهم. و توی این مدت فقط این پاسخ را شنیدم: اول سربازی بعد تغییر رشه!! (به دلیل یکبار استفاده از معافیت تحصیلی)
معافیت واسه افراد متاهل با فرزند از خیلی از معافیت های کفالت که عمدتا ساختگی هستند ضروری تر است. کم نیستند افرادی بعد از معافیت هم در منزل پدرشان زندگی می کنند و پدرشان در خرج به ایشان کمک می کند تا ایشان به پدرانشان
من متاهل دارای فرزند هستم پدرم در سه سالگی من فوت کرده و یک برادر دارم که سر زندگی خودش است و عملا خرج مادر خانه دار و بدون هرگونه درآمد یا حقوق بازنشستگی و خانواده خودم را می دهم! به خاطر غیبت با رتبه دو رقمی مجوز ادامه تحصیل ارشد نیافتم. من با این همه مشکل چون تک فرزند نیستم بروم خدمت!
واقعا چند در صد کسانی که از معافیت کفالت استفاده می کنند عصای دست پدر و مادرشان هستند در عوض آیا پدری را دیدید که از مسئولیت اداره فرزندش سر باز زند؟ واقعا فرستادن سربازان متاهل دارای فرزند به سربازی ظلم بزرگی است
خانواده های تک فرزند عموما به دلیل جمعیت کمتر از رفاه بیشتری نسبت به خانواده های پر جمعیت بر خوردارند .در خانواده های پر جمعیت عموما مشکلات بیشتر و وضعیت معیشتی بدتر می باشد و عملا هر جوان یک نیروی کار است که باید لااقل گلیم خود را از آب بیرون بکشد.لااقل یکی از فرزندان خانواده های پر جمعیتی که پدرشان فوت شده را معاف کنید تا سرپرستی مادر را بر عهده گیرند.
من با 30 سال سن، متاهل و صاحب يك پسر 6 ساله در حاليكه پدرم از دنيا رفته من كه فرزند بزرگ خانواده ام، سرپرستي و تا حد زيادي مخارج مادر و خواهرانم را نيز به عهده دارم و با آنان در يك آپارتمان زندگي مي كنيم، هيچ قانوني در راستاي كمك به من نيست، اما چه خانواده هاي مرفهي هستند كه با اين قوانين معافيت براحتي معاف مي شوند
در خبر ها خواندیم که جمعیت جوان متولد سالهای 60-65 حدود 9 میلیون نفر است که اگر نیمی از آنها هم مذکر باشند بدون احتساب سربازان به خدمت نرفته سالهای 55-60 چیزی حدود 4.5 میلیون نفر سرباز داریم. آیا واقعا کشور به این تعداد سرباز نیازمند است؟
چرا قانون خرید خدمت برای مشمولین خارج از کشور وجود دارد ولی برای جوانان داخل کشور حذف شده است؟ آیا دستمزد جوانانی که با همه مشکلات موجود هنوز خواهان ماندن و خدمت کردن به کشورشان هستند این است ؟
سلام-به داد سربازان متاهل فرزند دار برسيد-با تشكر
حداقل کاری که برای متاهل ها می توان کرد اینکه خدمتشان نصف مدت زمان فعلی گردد همانند زمانی که خدمت را نصف قیمت خریداری می کردند. خواهشمندم به داد ما متاهل ها برسید واقعا با این شرایط سخت نمی توان 18 ماه خانواده را رها کرد و به سربازی رفت
چرا قانون خرید خدمت برای مشمولین خارج از کشور وجود دارد ولی برای جوانان داخل کشور حذف شده است؟ آیا دستمزد جوانانی که با همه مشکلات موجود هنوز خواهان ماندن و خدمت کردن به کشورشان هستند این است ؟
با سلام
تو رو خدا يه فكري براي مشمولين متاهل صاحب فرزند بكنيد.
من با 27 سال سن و داشتن پسري 6 ساله و با اين وضع درآمد و گروني چيجوري خانوادمو ول كنم و برم سربازي!!!
من نمي دونم چرا معافيت كفالت مادر و خواهر مجرد و ... رو مي دن ولي معافيت كفالت زن و فرزندكه نان آورشون فقط و فقط پدر است رو نمي دن !!!!
تو رو خدا يه فكري براي ما بكنيد.
با وجود داشتن استعداد و علاقه به ادامه تحصيل به خاطر سربازي نتونستم درسمو ادامه بدم.
بدون كارت پايان خدمت هم كه حتي نمي شه زمين هاي 99 ساله ثبت نام كرد.
تو رو خدا خيال كنيد ما هم بچه هاي خودتونيم !!!!!1
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار