بازدید 18990
۳

بهای نفت به بالاترین حد در ۴۳ ماه اخیر رسید

بهای نفت خام در جهان به بیشترین میزان خود در بیش از سه سال و نیم گذشته رسیده است. بهای این کالای استراتژیک که از آغاز سال جاری رو به افزایش بود، همچنان سیر صعودی دارد.
کد خبر: ۲۳۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴ 02 March 2012
انتشار اخبار مربوط به انفجار در یک خط لوله عربستان سعودی، بهای نفت خام را در جهان به بیشترین میزان خود در بیش از سه سال و نیم گذشته رساند.

در آخرین معاملات نفتی در روز پنجشنبه در نیویورک، هر بشکه نفت خام برنت ۵ دلار و ۷۴ سنت افزایش یافت و به ۱۲۸ دلار و ۴۰ سنت رسید؛ این بالاترین بهای نفت از ژوئیه سال ۲۰۰۸ به‌ این سو بوده است.

بنا بر این گزارش، رکورد پیشین بهای نفت به سال گذشته بازمی‌گردد؛ زمانی که در لیبی، مخالفان حکومت معمر قذافی، اعتراض کرده بودند و در این کشور جنگ داخلی آغاز شده بود.

از آغاز سال میلادی جاری، با بالا گرفتن فشارهای غرب و انجام تحریم‌هایی علیه ‌ایران، بهای نفت شروع به بالا رفتن کرده بود. ایران بارها هشدار داده بود که‌ این آمریکا و یا غرب نیستند که می‌توانند بر قیمت انرژی تأثیر بگذارند، بلکه‌ این کشورهای صادر کننده و از جمله‌ ایران است که می‌تواند به تنظیم بهای جهانی نفت بپردازد.

در ماه‌های اخیر و در حالی که‌ ایالات متحده، تحریم‌های جدیدی را علیه‌ ایران وضع کرد، اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده بود که از ایران دیگر نفت وارد نمی‌کند؛ چنین سیاستی اکنون گریبان آنان را گرفته است.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند که فشار‌های یکجانبه غرب علیه‌ ایران و لجبازی و بهانه جویی آنان درباره برنامه هسته‌ای این کشور، باعث شده‌ است که بازار نفت دچار وحشت شود و خبر انفجار در خط لوله نفت عربستان، سبب شد که‌ این ترسها دو چندان شود و این گونه شد که قیمت‌ها بالا رفت.

اکنون آنان باید به افکار عمومی پاسخ دهند که چرا نفت را به کالایی سیاسی برای فشار به ‌ایران تبدیل کردند؛ فشاری که اکنون مغلوب شده و به سوی خود آنان بازگشته است؟!

روز گذشته هم وزیر خارجه پاکستان آشکارا اعلام کرد که کشورش درباره وارد کردن گاز از ایران، دنباله‌رو آمریکا نخواهد بود. کارشناسان و تحلیلگران نفتی، همواره اذعان کرده اند که نفت کالایی نیست که بر زمین بماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۳
age khoda bekhad har chizi momkene ettefagh biofte. enghad mardome irano tahte feshar bezaran, be khodeshun bar migarde.
اینها فکر کرده بودند میتوانند با تحریم انقلاب مارافلج کنند حالا خودشان دارند چوبش را می خورند
بخاطر مشت محکمی است که امروز به دهان آمریکا زدیم :)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار