بازدید 3505

توصیه های انتخاباتی آيت‌الله مكارم شيرازي

انسان وقتي مي‌خواهد براي معامله کوچکي وکيل بگيرد دنبال انساني عاقل و متدين مي‌گردد حالا آيا براي نمايندگي مجلس نبايد دقت کنيم؛ بايد دقت کنيم آيا وکيل ما درايت و عقل براي حفظ کشور و ناموس و آزادي دارد اگر اين طوري است رفيق ما هم باشد راي بدهيد اما کسي که شام و ناهار داده و وعده و وعيدهاي توخالي داده نه شامش اعتبار دارد و نه قول و وعده و عيدهايش معتبر است.
کد خبر: ۲۳۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲ 29 February 2012
آيت‌الله مكارم شيرازي در ابتداي درس خارج فقه و اصول خود در مسجد اعظم قم بر حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد با بيان اينکه مردم ايران دو روز ديگر در آزمون جديدي قرار مي‌گيرند، تأکيد کرد: مردم متحدتر و مصمم‌تر پاي صندوق‌هاي رأي خواهند رفت، اما من دو نکته را در اين باره عرض مي‌کنم.

وي در تشريح مباني فقهي وجوب شرعي حضور در پاي صندوق‌هاي رأي عنوان کرد: آيا حفظ جان، مال، ناموس، دين و کشور واجب است يا نه، از مسلمات است که واجب است و مقدمه واجب هم واجب است و مطمئنا اگر مردم حضور پرشور داشته باشند نقشه‌هاي دشمنان نقش بر آب خواهد شد، الان دندان تيز کرده‌اند که اگر مردم کناره‌گيري کنند مي‌گويند موقع حمله است.

اين مفسر قرآن تأکيد کرد: برخي مطلعان گفتند لحن سياستمداران ظالم غربي در قبل و بعد از 22 بهمن فرق کرد بنابراين حضور وظيفه است.

وي ادامه داد: انسان وقتي مي‌خواهد براي معامله کوچکي وکيل بگيرد دنبال انساني عاقل و متدين مي‌گردد حالا آيا براي نمايندگي مجلس نبايد دقت کنيم؛ بايد دقت کنيم آيا وکيل ما درايت و عقل براي حفظ کشور و ناموس و آزادي دارد اگر اين طوري است رفيق ما هم باشد راي بدهيد اما کسي که شام و ناهار داده و وعده و وعيدهاي توخالي داده نه شامش اعتبار دارد و نه قول و وعده و عيدهايش معتبر است.

اين مرجع تقليد تصريح کرد: بايد به کسي رأي داد که اهل تخريب و زد و بند نباشد، تقوا داشته باشد، هوشياري داشته باشد بنابراين مسئوليت نمايندگي بسيار سنگين است و انشاء‌الله همه از اين آزمون سياسي و مذهبي سربلند بيرون آئيم و بيني دشمنان را بر خاک خواهيم ماليد.

وي هم‌چنين در ادامه با اشاره به حديثي از اصول كافي گفت: امام در اين حديث براي بيان قدرت خداوند فرموده است كه خداوند يك وادي مملو از طلا دارد كه آن را به وسيله ضعيف‌ترين و كوچكترين موجود يعني مورچه حفظ مي‌كند كه اشاره دارد به اينكه خداوند قويترين موجود را ‌مي‌تواند با ضعيف‌ترين موجودات از بين ببرد.

اين مرجع تقليد با اشاره به داستان طالوت و جالوت ادامه داد: خداوند با يك اسباب ساده بزرگترين قدرت‌ها را در هم مي‌كوبد و گاهي حفظ مي‌كند كه نمونه آن تار عنكبوتي بود كه بر در غار تنيده شد و اگر اين تار نبود به حسب ظاهر پيامبر (ص) شهيد مي‌شدند و امروز شاهد 57 كشور اسلامي نبوديم.

وي تأكيد كرد: اين موضوع به ما اميدواري مي‌دهد و امام رضا(ع) مي‌فرمايد از قدرت‌هاي بزرگ نترسيد و حرف حساب را بزنيد البته بايد در جاي خودش احتياط و در جاي خودش شجاعت به خرج داد زيرا خدا مي‌تواند با كوچكترين چيزها بزرگترين قدرت‌ها را از بين ببرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان