بازدید 7759
قالیباف:

بنزین 2000 تومانی هم علاج ترافیک نیست!

کد خبر: ۲۲۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰ 21 February 2012
شهردار تهران از نهایی شدن طرح تفصیلی شهر تهران خبر داد و گفت: در این طرح مشکل کمبود پارکینگ در پایتخت پیش بینی و رفع شده است.

به گزارش مهر، محمد باقر قالیباف در همایش بین المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک که صبح سه شنبه در برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه مهمترین دغدغه مدیریت شهری افزایش کیفیت زندگی شهروندان در بعد مادی و معنوی است، گفت: تلاش کرده ایم تمام پروژه ها در شهر با برنامه اداره شود و اینگونه نبوده که شب بخوابیم و صبح تصمیمی برای اداره شهر بگیریم.
وی با اشاره به منتقدان پروژه های شهری گفت: بدون شک همه تصمیمات در شهر موافقین و مخالفین دارد اما مهم آن است که بدون مطالعه و منطق هیچ حرکتی انجام شود.

شهردار تهران مهمترین چالشهای پایتخت را آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک دانست و گفت: باید تلاش کرد شهر را از زیر سلطه خودروهای شخصی بیرون بیاوریم. همچنین باید زیرساختهای حمل و نقلی شهر را تکمیل کنیم.
 
قالیباف با بیان اینکه تا سال آینده تمامی گذرگاهها، پلها و زیرساختهای ترافیکی در حد استانداردی قرار می گیرند، گفت: تمامی پروژه های توسعه بزرگراهی تهران تا سال آینده به اتمام می رسد.
 
وی با اشاره به ادامه اتوبان امام علی (ع) گفت: تنها برای تملک معارضین این پروژه 800 میلیارد تومان هزینه لازم است و باید با 6 هزار مالک رایزنی کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه مشکل ترافیک تهران با حرفهای سیاسی حل نمی شود، گفت: در زمینه حل مشکلات ترافیکی نیاز به فرهنگ سازی داریم و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی. و نباید با هزینه های بالا، اتوبان و بزرگراه ایجاد کنیم و آن وقت آن را در اختیار ماشینها برای جولان دادن قرار دهیم.
 
وی با اشاره به برخی اظهارنظرها که گرانی بنزین را سبب کاهش بار ترافیکی پایتخت می دانستند، گفت: اگر بنزین 2 هزار تومان هم بشود در ترافیک تهران اثری ندارد بلکه باید هزینه های استفاده از حمل و نقل شخصی را بالا برد بنابراین از سیاستهای اصلی شهرداری آن است که پس از بهره برداری از هر بزرگراهی ابتدا سهم حمل و نقل عمومی را بردارند به طور مثال اگر ما پل روگذر صدر را افتتاح می کنیم یک لاین بی آر تی در این مسیر قرار می دهیم.
 
شهردار تهران گفت: باید کاری کنیم تا هر شهروند پس از خروج از خانه حداکثر تا 350 متری از محل زندگی اش به ایستگاهی برسد که امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را داشته باشد.
 
قالیباف با بیان اینکه زور مدیریت شهری به خودروسازان و نیروهای حمایت کننده از آنها نمی رسد گفت: منافعی پشت حرف زور این افراد خوابیده است اما مدیریت شهری بر اساس اختیارات خود سند هر خودرو را منوط به داشتن پارکینگ کرده است.
 
وی ادامه داد: برای استفاده از حمل و نقل عمومی باید شبکه حمل و نقلی توسعه یابد که متاسفانه در برخی از مناطق شهر مانند منطقه 5، 22، 19، 18 و 20 چنین شبکه ای وجود ندارد.
 
شهردار تهران از گسترش پیاده راهها در مناطق مرکزی شهر تهران خبر داد و گفت: باید کاری کنیم تا در مرکز شهر کیفیت زندگی بالاتر رود به طور مثال پیاده راه منطقه 12 در زندگی مردم این منطقه تاثیر بسیاری داشته است.
 
قالیباف تاکید کرد: مشکل ترافیک تهران بحث مدیریتی است و در صورت اصلاح نگاهها می توان چهارساله این مشکل را حل کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱
ما همه موافق با حمل و نقل عمومی هستیم مثل بنده که حاضرم به جای اتومبیل شخصی (تک سرنشین) با مترو سر کار برم و بیام به شرطی که موقع رفت و برگشت مثل محتوای قوطی کنسرو له نشم ! ...
یه فکری به حال اونجاهاش هم بکنن بد نیست.
يعني تجربه اين سي و اندي سال نشان نداده كه نه تنها با گران گردن يك كالا يا خدمات دولتي نه تنها مشكل تعادل قيمتي آن كالا حل نمي شود كه موجب تورم اندر تورم مي شود. چرا كه با گران كردن مثلا همين بنزين موجب مي شود تمام اقلام تحت تاثير آن از جمله حمل و نقل كه تاثير گذار بر تمامي كالا ها و خدمات است نيز گران شده و يا بعبارتي ارزش پول ملي كاهش قابل ملاحظه اي يابد كه البته در اين بين صاحبان كالا و خدمات بمراتب بهره مي برند و كارگران و قشر حقوق بگير بالعكس متضرر و لذا روز بروز قشر غني غني تر و قشر ضعيف نهيفتر در حاليكه در اصل موضوع تفاوتي صورت نگرفته چرا كه بعد از مدت گوتاهي اثرات تورمي آن گراني موجب افت ارزش پول شده بطوريكه نرخ جديد شايد ارزشش از نرخ قبلي كمتر هم باشد. درخصوص همين بنزين زمان نه چندان دوري كه ليتري 100 تومان بود با گران كردن يكباره و عرضه ليتري 400 تومان ديري نپائيد كه 400 تومان ارزشش از آن 100 تومان هم كمتر شد و لذا روز از نو روزي ا‌‌ز نو و شد خوش بحال پولدارها و ذليل تر شدن فقرا.
علاج ترافیک انجام همزمان مجموعه ای از عملیات است که هر کدام در حیطه یک وزاتخانه، سازمان، یا دستگاه خاص است ولی طراحی، ابلاغ، نظارت بر اجرا و ارزیابی آثار آن باید برعهده یک ستاد قرار گیرد و آن ستاد مثل مغز در انسان آن مجموعه را کنترل کند
راه حلش فقط و فقط رايگان كردن مترو و بي آرتي است
اگر در صبح اتومبیلها را نظاره کنید، 90٪ تک سرنشین هستند که به محل کار رفته و قاعدتا اتومبیل خود را در کنار خیابان پارک کرده تا بعد از ظهر
با این روش، تمام معابر به پارکینگ تبدیل میگردد
بهتر است، برای پارک اتومبیل در کنار خیابان یا کوچه ها قانونی وضع کنیم که مثلا نیم ساعت رایگان و مازاد بر آن ممنوع با جریمه سنگین
اجرای این طرح مانند کانادا و .... بسیار راحت است و مالکین ماشینهای شخصی به علت نبود محل پارک اختصاصی،‌ناگزیر به استفاده از وسایل نقلیه عمومی خواهند شد و به مرور به این فرهنگ عادت خواهند کرد
کشاورز لایروبی می کند،پزشک رگ را باز و استنت می گذارد!چاره ای جز ساماندهی پارکینگ حاشیه ای نداریم.1-حاشیه همه خیابان های اصلی باخط غیر ممتد زرد بعنوان مسیرترابری همگانی مشخص و تنه از پارک خودرو جلوگیری کنیم.2-محل مناسب پارک در فرعی ها تعبیه با پارک بها باشد.هیچ پارکینگ حاشیه ای نباید رایگان باشد.خودرو شخصی -برخلاف همگانی-بیشتر وقتش پارک است پس فضای مرور را تنگ می کند و...،ایده و طرح اجرایی با جزئیات،چالش ها،راهکارها،زمانبندی و پیش بینی آماده است.شهرداری وقت بدهد تقدیم کنم!
حمل و نقل عمومی گسترده،و ساخت راه های جدید تنها راه است
اگر بنزین 2000 تومان بشود مطمئنا تاثیر خواهد داشت
در مملكت ما مشكل زماني خود را نشان ميدهد كه در تهران باشد وگرنه مشكلي در كار نيست.از درآمدهاي اين مملكت و براي رفع مشكل ترافيك و آلودگي هواي تهران اتوبوسهاي دوطبقه گازوئيلي و گاز سوز- تاكسيهاي گازسوز- اتوبوسهاي برقي و.... طرح ترافيك - طرح زوج و فرد و با هزينه كلان مترو راه اندازي شد و ساير امكانات در نظر گرفته شد ولي هيچوقت دو مشكل ترافيك و آلودگي هواي تهران رفع نشد كه نشد كه نشد . پس كمي دولتمردان به شهرستانها هم امكانات بدهند تا اينهمه جوانان براي تهران رفتن سرودست نشكنند
.
.
.
.
.

تا زماني كه.......................
.
.
.

1_ حمل و نقل درون و برون شهري (حومه ) شبانه روزي نشود


2_ تعدادوسائط نقليه عمومي اعم از اتوبوس و ون با تعداد مسافران فعلي تطابق پيدا نكند


3_ زمان رسيدن اتوبوس و ون به ايستگاه ها كم نشود (از نظر تعداد لازم )


وضع به همين منوال خواهد بود

.
.
چرا كه ................
.
.

اگر الان مردم با وسيله هاي شخصي خود تردد نكنند با كدام امكانات بايد تردد كنند؟
.
.
.
تابناک سلام. یه روز پول خریدن ماشین و نداشتیم خلاصه با هزارتا بدبختی خریدیم بعد از یه عمر، ماشین خریدیم نه میتونیم جایی بریم (طرح ترافیک و زوج و فرد) نه پولشو داریم بنزین بزنیم جایی بریم(بنزین هفتصدی) ، اگر هم پولشو داشته باشیم جایی گیر نمیاد که ماشین و پارک کنیم اگه جا پارک هم گیر بیاریم تو این ترافیک عطای همه شو به لقاش میبخشیم. خب بابا بگید ماشین نخریم. مترو و بی آر تی هم که قربونش برم جای سوزن انداختن نیست تازه اگه موفق بشی سوار بشی جیب مبارک و نزنن خدارو باید شکر کنی. یکی بهم بگه چکار باید بکنم؟ جان مادرت چاپ کن تابی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس