بازدید 6705
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

جناح اصولگرا، نیاز به نوسازی دارد

اندیشه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی از زمان نهضت مشروطه، وارد ادبیات سیاسی ایران شده و تاکنون ادامه یافته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. در صد سال اخیر، جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب، بارها به وجود آمده و از میان رفته‌اند؛ بنابراین، اندیشه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در آینده ادامه خواهد یافت، ولی معلوم نیست، جناح‌ها پابرجا بمانند! از سال 1350 تاکنون اصولگرا بوده و همچنان خواهم بود؛ اما اگر این جناح خود را بازسازی نکند، به اصولگرایی خود آن هم مستقل از آنها ادامه خواهم داد.
کد خبر: ۲۲۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲ 20 February 2012
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اندیشه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در آینده ادامه خواهد یافت، ولی معلوم نیست که جناح‌ها پابرجا بمانند!

به گزارش «تابناک» دکتر محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، در پاسخ به اينکه منظور شما از جمله «دوران جناح اصولگرایی به پايان رسيده است» چيست، اظهار داشت: اندیشه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی از زمان نهضت مشروطه وارد ادبیات سیاسی ایران شده و تاکنون ادامه یافته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دکتر رضایی گفت: در صد سال اخیر، جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب بارها به وجود آمده و از میان رفته‌‌اند؛ بنابراین، اندیشه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در آینده ادامه خواهد یافت، ولی معلوم نیست که جناح‌ها پابرجا بمانند.

وی در ادامه با بیان اینکه جناح اصولگرا نیاز به نوسازی دارد، تصریح کرد: اگر این جناح نیز به سرعت خود را نوسازی نکند، از بین می‌رود؛ همان گونه که جناح اصلاح‌طلب نتوانست در عرصه سیاسی خود را نگه دارد.

دانشجویی پرسید: با توجه به این مسأله، آینده جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرای سنتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

دکتر رضایی پاسخ داد: همان گونه که در گذشته نیز اعلام کردم، رخدادهای سال 88 آزمون بزرگی برای جناح‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب بود.

وی همچنین: اصلاح‌طلبان مدیریت درستی در اعتراضات مردمی اعمال نکردند و اصولگریان هم نتوانستند منسجم به مردم و نظام کمک کنند.

وی ادامه داد: برخی در برابر فتنه سکوت کردند و ساکتین فتنه نام گرفتند و برخی نیز به بهره‌برداری سیاسی از مقابله با فتنه برخاستند که به «کاسبین فتنه» معروف شدند.

رضایی با بیان اینکه تنها یک گروه از اصولگرایان با منطق، تدبیر و شجاعت در مقابل فتنه‌گران ایستادگی کردند، اظهار داشت: این گروه را اصولگرایان واقعی دانسته که خود و همه دوستانم را از این گروه می‌دانم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهمترین شاخص گروه اصولگرایان واقعی را عمل به قانون و دعوت از دیگران به رفتار قانونی اعلام و تأکید کرد: اصولگرایان واقعی، اعتراض خود را قانونی انجام داده و پس از اعلام نظر شورای نگهبان به آن تمکین کردند.

دکتر محسن رضایی با اظهار اینکه پیش از انتخابات سال 88 چندین بار اعلام کردم که جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا به پایان خط خود رسیدند، گفت: از این پیش‌بینی خوشحال نیستم و امیدوارم این دو جناح، با نوسازی و اصلاحات واقعی، بتوانند همچنان اندیشه‌های اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را نمایندگی کنند.

وی تأکید کرد: چنانچه این دو جناح دست به نوسازی خود نزنند، اندیشه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به زندگی خویش ادامه خواهد داد.

دکتر رضایی در پاسخ به این پرسش که بالاخره شما اصولگرا هستید یا خیر، اظهار داشت: از سال 1350 تاکنون اصولگرا بوده و همچنان خواهم بود، ولی اگر این جناح خود را بازسازی نکند به اصولگرایی خود، آن هم مستقل از آنها ادامه خواهم داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار