بازدید 12523

ورزشكاران معلول و مدال آوران پارالمپيك

کد خبر: ۲۲۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰ 19 February 2012
سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی که از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید  تا حد امکان پیگیری های لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.
به گزارش «تابناک» ، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیرمی آید:

طرح مشکل:

ماههاست كه مشكلي براي ما ورزشكاران معلول و مدال آوران پارالمپيك و جهاني از سوي سازمان محترم بهزيستي كشور پيش آمده و عليرغم ميل باطنيمان و پس از ماهها دندان روي جگر گذاشتن كه شايد اين مشكل مرتفع گردد بالاخره تصميم به رسانه اي كردن موضوع گرفتيم .

ماجرا از آنجا شروع مي شود كه حدود چهار سال پيش طي دستور رياست محترم جمهور جناب دكتر احمدي نژاد به جناب آقاي دکتر ابوالحسن فقيه رياست وقت سازمان بهزيستي كشورمقرر گرديد كه به قهرمانان و مدال آوران مسابقات پارالمپيك و جهاني حقوق و مستمري مادام العمر پرداخت گردد كه در سال اول طي مراسمي در سالن همايشهاي سازمان صدا و سيما باحضور مسئولين عاليرتبه كشوري از قهرمانان معلول تجليل و مقرر شد بجاي پرداخت ماهانه مستمري مبلغ آن تجميع و در ارديبهشت هر سال پرداخت شود.

پس از آن و در سالهاي بعد با حداكثر دو ماه تاخير اين مستمري پرداخت مي شد اما امسال تا به امروز كه شنبه  9/7/90 مي باشد هيچ خبري از پرداخت نيست كه نيست.هرچه با بهزيستي تماس ميگيريم كسي پاسخگو نيست.هر روز موضوع را به شخصي پاس ميدهند.روزي مي گويند بودجه كشور دير بسته شده و بودجه سازمان هنوز نرسيده و به ماه بعد موكول ميكنند.

ماه بعد مي گويند در حال بررسي جهت افزايش مستمري براساس نرخ تورم هستيم و يكماهي زمان مي برد. مجدد پس از يكماه تماس مي گيريم مي گويند مبلغ سند بالاست و سازمان پول نميدهد در صورتيكه يكي از منابع آگاه در سازمان بهزيستي خبر داده است كه بودجه گرفته شده است و در حساب سازمان است و چون مبلغش زياد شده سازمان حاضر نيست پول را از حسابش خارج كند.

لازم است باطلاع شما برسانم كه با اين خلف وعده اي كه بهزيستي كرده مشكلات بسياري براي عزيزان معلول قهرمان پيش آمده است.عده زيادي از دوستان مشكل معيشتي شديد دارند.تعدادي از دوستان براساس اين پول براي ازدواج برنامه ريزي كرده بودند كه برنامه شان برهم ريخت.عده اي خدا بهشان فرزند داده و الان با اين هزينه هاي بالا دستشان خالي مانده وبچه هاي معلول از نظر مالي جز قشر ضعيف جامعه هستند و روي همين چندرغاز(بابت هرماه حدود 100هزار تومان) هم كلي حساب باز مي كنند. چرا حضرات مسئول در بهزيستي به اين راحتي با زندگي اين قشر ضعيف بازي مي كنند.
 
 جوابيه:

مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک
با سلام و احترام
با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)‏، بازگشت به نامه شماره 281/ت مورخ 16/7/90 در خصوص گزارش مردمی بدین وسیله ضمن تشکر از بابت توجه و حساسیت جنابعالی نسبت به رفع مشکلات هموطنان عزیز همانطور که استحضار دارد سازمان بهزیستی کشور در جهت توانمندسازی معلولان به ویژه تشویق این عزیزان اقدام به برقراری مستمری مادام‌العمر جهت ورزشکاران معلول و مدال‌آور پاراالمپیک و جهانی نموده است و در سال‌های اخیر این مقرری به صورت سالانه پرداخت شده است. در سال جاری موافقت‌نامه بودجه با اندکی تاخیر به وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ گردیده٬ لذا با برطرف شدن مشکل اعتبار پرداخت مستمری ورزشکاران معلول مو مدال‌آوران پاراالمپیک و جهانی تا پایان مهر ماه انجام خواهد شد.
پیشاپیش از بذل توجه و عنایتی که می‌فرمایید سپاسگزارم.
هادی قبادی
مشاور رسانه‌ای ریاست و سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل