به‌روز شده در: ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
تعداد بازدید: ۳۹۵۱۷
تعداد نظرات:
۱۲۳ نظر
کد خبر: ۲۲۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶ - 14 February 2012
چرا رانندگی خانم ها به نظر اکثر مردان عجیب یا دستکم غیر متعارف به نظر می رسد؟ این سئوالی است که نشریه پرفروش "ریدرز دایجست" (پرفروش ترین نشریه خانوادگی دنیا) از خوانندگان خود پرسیده و از ملیت های مختلف نیز به آن پاسخ داده اند. برخی نیز از اساس مخالف این گونه نحوه پرسیدن شده اند زیرا معتقدند "اعتقاد به غیرمتعارف رانندگی کردن زنان" در آن نهفته شده است.

به گزارش مشرق، اما فارغ از جنسیت مان و بدون این که بخواهیم وارد کلیشه های جنسیتی بشویم و همه زنان را یک کاسه کنیم و بگویم رانندگی شان از اساس عجیب است و بگوییم مردان رانندگان مسلط تری هستند (هر دو ایده را هنوز هیچ آمار معتبری تایید یا رد نکرده است) باید به برخی از پاسخ های جالب که از سوی روانشناسان و جامعه شناسان و حتی متخصصان اندام های حرکتی انسان به مجله خانوادگی مزبور داده اند اشاره کرد.

اول از همه باید دقت کرد که بر اساس آمار منتشر شده هر ساله بیشتر کشورهای جهان در باره حوادث رانندگی، اکثر تصادف های منجر به خسارت های جانی و مالی از سوی مردان انجام می شود،اما با این وجود بیشتر روانشناسان و متخخصان و دانشمندان علوم مختلف اعتقاد دارند که شیوه رانندگی زنان متفاوت و کمی خارج از عرف های شناخته شده برای رانندگی پایه دو است  و علت اساسی آن می تواند این باشد که اساسا ماشین های سواری بر اساس اندام های مردان و قدرت عضلات و فاصله چشمان آنها با یکدیگر ساخته شده است تا برای رانندگی زنان.

در واقع می دانید که علمی وجود دارد به نام ارگونومی. هدف اصلی ارگونومی طراحی است آنهم بصورتی که کار و ابزار با انسان حداکثر تطابق را داشته باشد و در صورت عدم امکان آن، انسان با کار و ابزار تطبیق پیدا کند.
 
نتایج بکارگیری اصول ارگونومی در محیط های کاری: پیشگیری از اختلالات اسکلتی-عضلانی در بین شاغلین (مانند کمردرد، سندرم تونل کارپال یا درد شدید در مچ دست و ناحیه گردن، درد ناحیه زانو یا آرنج و ...) کمک به پیشگیری از حوادث شغلی افزایش میزان رضایت مندی کارکنان افزایش رفاه و آسایش کارکنان کمک به افزایش بهره وری در کار کمک به افزایش تولید است.
 
برخی از متخصصان علم ارگونومی معتقدند خودروهای سواری بر اساس فیزیک بدنی مردان ساخته شده است و طبیعی است که ابزاری که برای جنس دیگری طراحی شده بود، برای جنس دیگر مشکل آفرینی کند.
 
مشخص نیست دقیقا چقدر این نظر درست است اما در هر صورت قابل توجه به نظر می رسد.
بازگشت به ابتدای صفحه
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 171
انتشار یافته: 123
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:43 - 1390/11/25
226
502
به نظر من زنان خودشان کمتر تصادف می کنند اما در درون شهرها بیشتر مواقع عامل اصلی تصادفها هستند. خیلی اوقات سرعت کم آنها یا مثلا رعایت شدید و بیشتر از حد مقررات توسط آنها باعث تصادف دیگران می شود. البته این عیب نیست خداوند هرکسی را برای کاری ساخته است. همان طور که کم هستند مردانی که آشپز خوبی باشند کم هستند زنانی که راننده خوبی باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:02 - 1390/11/25
عزیزم یادت باشه که همیشه بهترین آشپزهای دنیا مرد هستن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
17:03 - 1390/11/25
مقررات رو که نمیشه زیاد از حد رعایت کرد! بعضیا فکر میکنن کسی که هیچ موقع حتی وقتی خلوته ورود ممنوع نمیره زیادی مقررات رو رعایت می کنه!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
18:21 - 1390/11/25
در جواب ناشناس بهترین آشپزهای دنیا، باید گفت که آن مردها تنها به آشپزی فکر می کنند نه اینکه همراه کارهای مختلف آشپزی هم انجام داده باشند.
خانم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:32 - 1390/11/25
توجه دارین همه راننده نیسان های ابی آقایون هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همین یکی واسه دفاع از رانندگی آقایون کافیه
amir
| UNITED KINGDOM |
20:27 - 1390/11/25
رعایت شدید دیگه چیه؟!!! قانون یا رعایت میشه یا نمیشه!! تریپ فلسفی بر ندارد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:18 - 1390/11/25
راست میگه پدر من الان چند ساله وقتی مادر مدرسه هست آشپزی میکنه، هنوز هم ما اونروز رو بیشتر از مادر تشکر میکنیم تا پدر چون میفهمیم غذای روزای دیگه چه نعمتی هست
مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:32 - 1390/11/25
از اون طرف هم بگو! امان از دخترایی که پاپا جونشون یه ماشین مدل بالا می اندازه زیر پاشون، اونا هم سیگار به دست، دیگه میدون و فرعی و اینا نمی شناسن که، رو کم کنی همّمممه ی راننده ها دیگه پا از رو گاز بر نمی دارن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:37 - 1390/11/25
برای همینه که در آمار کشته ها کمتر از 30 درصد زن هستند. اصلا تا حالا دیدید که یه زن تصادف شدید بکنه؟ اگر عدم رعایت قانون مردانگیه من میرم سیبیلامو میزنم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:25 - 1390/11/26
رعایت شدید و بیشتر از حد مقررات!!!!!!!!!
اين يعني چي اونوقت!
1000 تا منفي!
مشكل اينه كه آقايون زيادي خودشون رو راننده ميدونن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:36 - 1390/11/26
و بهترین خیاط ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:42 - 1390/11/26
لطفا كمي به تصادفات روي داده در تهران دقت كنيد اكثر مواقع هر دو طرف ماشين هاي درگير تصادف داراي راننده هاي مرد هستند. من نمي دونم شما اين دليل را از كجا در آورده ايد!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:55 - 1390/11/25
166
431
تعجبی ندارد که تصادف مردان بیشتر از زنان است چون مردان سعی میکنند در برابر رانندگی عجیب خانمها تغییر مسیر بدهند. پس یک راننده زن کافی است که حداقل سه تا چهار راننده مرد را به دردسر بیاندازد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:58 - 1390/11/25
این تحقیق شامل رانندگان مرد ایران نمی شود. اگر نویسنده ی این متن در ایران تحقیق می کرد، بعد از مقاله پیوستی می گذاشت و اعلام می کرد که البته یک استثنا وجود دارد. مردان ایران شامل همان رانندگی عجیب زنان هستند.
بدون چراغ زدن می پیچند.
تمام چراغ های قرمز را سبز می بینند.
اگر چراغ زرد شود، به جای کم کردن سرعت، پایشان را روی گاز می گذارند.
توی بزرگراه دنده عقب می آیند.
وقتی پیاده هستند به راننده و وقتی راننده هستند، به پیاده فحش می دهند.
وقتی آدرسی را نمی دانند، حتی حاضر نمی شوند از افسر سر چهارراه بپرسند وهی دور میدان می چرخند و می چرخند تا شاید یک فرجی بشه و آدرس صحیح به آنها الهام بشه.
تاکسی ها...تاکسی ها...دقیقا وسط خیابان می زنند روی ترمز و مسافر سوار می کنند. یا مسافر پیاده می کنند وبعد تازه پک ساعت هم پول خرد می کنند.
خداییش شما آقایان محترم، اینطوری رانندگی نمی کنید؟خداییش دیگه!
میترا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:58 - 1390/11/25
77
210
موافق صد در صد هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
07:54 - 1390/11/26
مطمئنم مردی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:13 - 1390/11/25
64
263
مترجم متن چقدر با علم ارگونومی آشناست؟ ضعف تجسم سه بعدی خانم ها برای پارک دوبل ماشین چه ربطی به ارگونومی داره؟ توقف کامل قبل از سرعت گیر چی؟
پاسخ ها
مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:16 - 1390/11/26
موضوع اینجاست که خدا نکنه شما مردها یه عیبی ایرادی چیزی از کسی ببینین!!!! خار و تو چشم دیگران از فاصله یک کیلومتری می بینند ولی تیرآهن رو تو چشم خودشون نمی بینند!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:16 - 1390/11/25
56
62
خوب که چی؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:18 - 1390/11/25
56
86
منم همین نظر رو دارم به دلیل اینکه قد و استخان بندی زنان کوچیک تر از مردانه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:00 - 1390/11/26
مجید جان اون استخوانه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:47 - 1390/11/26
بهتره اول لغات فارسی یاد بگیری بعد درمورد رانندگی خانما نظر بدی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:25 - 1390/11/25
70
251
براي همين پدر لنت و صفحه كلاج ا در ميارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:27 - 1390/11/26
نخير واسه اين كه اون مربي مرد (رانندگي) چيزي ياد نداده بهش!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:31 - 1390/11/25
91
304
اگر بخواییم بدون غرض نظر بدیم باید بگیم خانم های محترم موقع رانندگی به همه موارد هواسشون هست بجز رانندگی.....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
15:45 - 1390/11/25
البته اگه حواست موقع رانندگی مثل هواسی که نوشتی باشه که خوب ما دیگه سکوت میکنیم...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:54 - 1390/11/25
حداقل املاشون از شماها بهتره.
رویا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:55 - 1390/11/25
بله...مثلا به آٔقایونی که موقع رانندگی مزاحمشون میشن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
01:27 - 1390/11/26
منظورت حواسشونه ديگه؟!!! اول ياد بگير چه طور بنويسي بعد نظر بده!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:28 - 1390/11/26
برادر من وقتي ميخواي بنويسي حواس!!!! حواست رو جمع كن!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:59 - 1390/11/25
94
160
فکر کنم این نظر رو یه خانم داده تا بتونه یه جوری این رانندگی ناجور خانمها رو توجیه کنه!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:06 - 1390/11/25
184
95
خودتون رانندگیتون عجیبه نه ما!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:30 - 1390/11/26
بله چون ميترسين از يه خانم راننده كم نيارين اينجوري رانندگي ميكنيين!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:08 - 1390/11/25
81
219
اگه خانمها عجيب رانندگي ميكنن به خاطر رفتار عجيب آقايون بعد از ديدن يك خانم پشت فرمونه !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:41 - 1390/11/25
اما خداوکیلی من هروقت یه حرکت عجیب تو رانندگی کسی میبینم میرم میبینم خانومه بعد 10 20 بار پیش اومدن این موارد دیگه از قبل دیدن میفهمم طرف خانومه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:23 - 1390/11/26
نه رانندگی عجیب خانمها باعث میشه نگاه کنیم
خیلی سست رانندگی میکنن فرمونو طوری میگیرن انگار سینی یه تو دستشون
یه خانم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:13 - 1390/11/25
69
225
میشه لطفا دلیل رانندگی عجیب مسافر کش ها ، خودروهای ون ، موتورسوارها، مینی بوسها و....رو هم بفرمایید!!
در ضمن اگه یه دستی رانندگی کردن و ویراژ دادن و خلاف کردن و هزار تا ژانگولر بازی در آوردن و بی فرهنگی موقع رانندگی در سطح شهر، دست فرمون محسوب میشه و نشانی از راننده خوب بودنه ، ما خانومها ترجیح میدیم "عجیب" رانندگی کنیم
پاسخ ها
محمد ج
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:08 - 1390/11/25
بخش دوم حرفت چه ربطی داشت به مسئله؟ مغلطه نکن خواهر.

و بخش اول حرفت، یکی از دلایل بد بودن و بی جنبه بودن خانم ها در رانندگی اینکه که اگه خدای نکرده یه تاکسی بپیچه جلوشون، دستشون رو می ذارن رو بوق و 30 ثانیه بوق ممتد می زنن، تلافی همه بوق هایی که در طی سال براشون زدن رو در میارن، یه مرد در مقابل بی قانونی یه تاکسی خیلی خونسرد برخورد می کنه.
یک آقا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:28 - 1390/11/25
آفرین . دفاع زیبا و جانانه ای بود
یه آقا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:04 - 1390/11/26
نیسان آبی رو یادت رفت در صدر لیست بنویسی
پشت یه تریلی نوشته بود: "همه از من می ترسند ولی من از نیسان آبی می ترسم"
يه خانوم ديگه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:18 - 1390/11/26
از ايران كه پاتون رو بذارين بيرون، متوجه ميشيد كه همين رفتار به ظاهر "عجيب"، توي كشورهاي توسعه يافته، يه "فرهنگ" شده
حاج غلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:14 - 1390/11/25
191
281
ولی برای خانها هم ماشینهای مخصوصی ساخته شده که میتوانند از آنها استفاده کنند. مثل:
ماشین لباسشویی
ماشین ظرف شویی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:55 - 1390/11/25
من یک آقا هستم ولی این شوخی شما اصلا جالب نیست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:55 - 1390/11/25
شما برو از ماشین ریش تراشت درست استفاده کن، ماشین سواری پیش کشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:42 - 1390/11/25
خیلی جالب بود :دی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
23:30 - 1390/11/25
داش غلام
خوب اومدی ولی فکر کنم امشب باید به جای منزل تشریف ببری مسجد، استراحت کنی!
راننده خانم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:29 - 1390/11/26
شما مردها وقتی کم میارید این مثل رو میزنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:22 - 1390/11/25
104
38
مگه خاتمها هم اخبار ميخونن؟! فكر كنم زن ذليل بوده!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:22 - 1390/11/25
209
170
رانندگی زنان بسیار اعصاب خوردکن و بی خود است ، همان بهتر که آنها پشت ماشین لباسشویی بشینند!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:24 - 1390/11/25
50
123
به نظر من هیچکدام از شما به متن موضوع توجه نکردید واقعا ساخت ماشین ها مشکل دارد نه رانندگی خانمها. خود من باید کلی صندلی را جلو بدهم تا پاهایم به کلاج برسد
پاسخ ها
محمد ج
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:09 - 1390/11/25
همه می تونن صندلیشون رو جلو بدن و میدن، اما آیا بعد از این کار رانندگی خانم ها خوب میشه؟!!! اگه شده بود که ما هم تو خیابون ها می دیدیم.
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:25 - 1390/11/25
54
87
آقایون واشین رو راه میبرن اما این ماشینه که خانم ها رو با خودش میبره.....
پاسخ ها
اق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
19:34 - 1390/11/25
همون واشین درسته!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:38 - 1390/11/25
57
145
به همون تعدادی که بین خانوما راننده بد هست بین آقایون هم هست!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
00:26 - 1390/11/26
آره تعداد راننده بد بین خانمها و آقایون مساوی هستش ولی تعداد راننده خوب مرد 10 برابر خانمهاس
يه خانوم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:22 - 1390/11/26
مشكل فرهنگ مردسالار ايران هست كه هنوز توي ذهن خيلي از آقايون وجود داره و نمي تونن بپذيرن كه خانومي مثلا بياد ازشون سبقت بگيره يا بهشون چراغ بده كه بره كنار از لاين سرعت!!!. هرچند كه منكر رانندگي محتاطانه بعضي خانوم ها هم نمي شم. اما تا وقتي كه فرهنگ ذهنمون عوض نشه، اين بحث ها همچنان ادامه خواهد داشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:42 - 1390/11/25
39
76
یکی از علتها زن ذلیلی مردهاست. برای اینکه به زنه نزنه به گاردریل می زنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
15:46 - 1390/11/25
19
204
.
.
.
.
علل رانندگی بد بانوان:
.
.
.
1_ احتیاط بیش از حد

2_ تمرکز حواس صرفا به طرف جلو ونه همزمان به طرفین


3_ زدن سریع ترمز در حالی که با خودرو یا عابر جلویی ده ها متر فاصله دارند آن هم حتی در سرعت کم

.
.
.
پاسخ ها
زهرا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:40 - 1390/11/25
من همه نظرات را خوندم اکثر اقایون سعی کردند خانمها را مسخره کنند ولی نظر شما هم متین بود هم منطقی هم صحیح که علتش اینه که رانندگی یک مهارت است که برای خبره شدن باید بیشتر تمرین کرد به خاطر همینه که اقایون بهتر رانندگی می کنند دلیل ترمز زدن سریع هم اینه که خانمها ذاتا محتاط ترند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:23 - 1390/11/26
و دليل رانندگي بد آقايون؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:03 - 1390/11/25
45
71
به نظر من مشکل اصلی رانندگی خانم های محترم، اینه که فکر می کنند رانندگیشون عالیه! و به این ترتیب هیچ وقت به فکر برطرف کردن مشکلات رانندگیشون نیستن. شما از هر خانمی بپرسید رانندگیت چطوره، بدون معطلی می گه عالیه! حرف نداره!
چنین آدمی اصلا احتمال هم نمی ده که ممکنه رانندگیش اشکالات کوچکی هم داشته باشه، چه برسه به اینکه بخواد برطرفشون کنه.
مرجان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:34 - 1390/11/25
115
75
نودونه درصد ترافيك تهران مربوط به اين خانم هاي راننده است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
21:57 - 1390/11/25
و ما مطمئنیم که اسم شما مرجانه نه مصطفی!
اسد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
16:53 - 1390/11/25
48
61
به نظرم باید ی جوری تفاوت رانندگی خوب و بد معلوم شه. واسه همین خانما باید رانندگی کنند تا معلوم شه آقایون خوب رانندگی می کنن.
عبدالله
|
-
|
16:53 - 1390/11/25
29
79
به نظر من دلیلش اینه که فکر میکنند درحال رانندگی همه آقایون دارند نگاشون می کنند په حق داره هول بشه آقا چشاتودرویش کن بذار مردم رانندگیشون وبکنندآقا!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:03 - 1390/11/25
27
96
بوضوح میشه فرهنگ شرقی-ایرانی رو از بیشتر همین نظراتی که درج شده شناخت.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
20:06 - 1390/11/25
شما خودشو ناراحت نکن خانوم!
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
08:52 - 1390/11/26
دقیقا و فرهنگ زن ستیزی مردان ایرانی رو!
راننده حواس جمع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:09 - 1390/11/25
11
36
خوب از نظر آقایون همه چیز عجیبه! البته بگم خانم ها موقع رانندگی به همه چیز فکر میکنند بجز رانندگی و آقایون به هیچ چیز فکر نمیکنند جز رانندگی! در آمار تصادفات تفاوتی نیست!
شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:15 - 1390/11/25
12
46
چی میگی آقا؟ اشکال از آسفالته!
یک مرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:29 - 1390/11/25
17
64
یه نظریه روانشناسی اینا میگه
خانمها تجسم فضاییشون نسبت به مردها کمتره برای همین در تشخیص حدفاصل اطراف ماشین مشکل دارند و درست نمیتونن پارک کنند در مقابل در انجام کارهای ظریف از مردها خیلی برترند اینها تفاوت الهی بین مرد و زنه و دلیل بر برتری نیست بهمین دلیل از قدیم گفتند هر کسی را بهر کاری ساخته اند!
پاسخ ها
يه زن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
08:27 - 1390/11/26
به نظر من حس مادرانه خانمها باعث ميشه خيلي زود احساس خطر بكنند
همون طور كه وقتي يه بچه نزديك پله ميشه مادره كه زود احساس خطر ميكنه نه پدر
واين باعث ميشه تو همه كارهاشون وهمچنين رانندگي زود احساس خطر بكنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
17:50 - 1390/11/25
24
109
یک نگاهی به نظرات نشان می دهد که یکی از مشکلات ساختاری آقایون توی کشور ما، اعتماد به نفس بیش از حدشونه. میگی نه یکبار شیوۀ نگارش نظراتشون را مرور کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
18:54 - 1390/11/25
42
28
باسلام خدمت تمام دوستان واوناييكه نظر دادن ويا ندادن فقط خوندن
بي خودي سرخودتون را درد نياوريد هميني كه هست هست بهتر نميشن اين خانمها خانمها علاوه بر رانندگي بايد حواسشون به اطراف - خودشون - روبرو باشه كه كي چكار كرد وچي پوشيده ويا چه شكليه اصلا رانندگي كردنشون هم بخاطر چشم هم چشميه ميگي نه برو علت راننده شدن اولين زن راننده را بخون
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:07 - 1390/11/26
واقعا که خیلی بی انصاف و سطحی نگر هستید! من که یه مادر کارمندم و مجبورم برای آوردن بچم از مهد کودک حتما با ماشین اون رو ببرم و بیارم به خاطر چشم و همچشمی رانندگی میکنم و موقع رانندگی حواسم به اینه که چی پوشیده؟؟؟ هزاران نفر مثل من.
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:11 - 1390/11/25
9
15
در مورد رانندگي خانمها نميشه گفت رانندگي نكنند چون بد رانندگي مي كنند مشكل تو آموزش رانندگي هست با چند ساعت با آموزشگاه ماشين روندن و گواهي گرفتن راننده نميشه ، در مورد بعضي آقايون هم همينطوره ، رانندگي با مهارت و خوب ، يك استعداد ذاتي هستش كه فرد راننده بايد كمي از اين استعداد داشته باشه تا با اموزش اصولي به مهارت مطلوب برسه ، نه اينكه بگيم همه ميتونند گواهينامه بگيرند رانندگي كنند ما چرا نريم ماشين برونيم ، متاسفانه اغلب اينجوري شده ، اما تعداد اندك خانمهايي هستند كه واقعا اين استعداد رانندگي خوبو دارند و حتي بهتر از بيشتر آقايون رانندگي مي كنند.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:22 - 1390/11/25
4
23
شما حد و حدود خودتو موقع رانندگی نگه دار تا کمتر تصادف کنی . احتیاط تو رانندگی شرط عقله که هر کسی باید انجام بده !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:27 - 1390/11/25
6
37
من موافقم که خانمها به طور میانگین بدتر از آقایون رانندگی می کنن. این می تونه دلایل مختلفی داشته باشه و من نمی خوام در مورد اون بحٍث کنم. مثلا در مورد شخص من این یه دلیلشه، همون ماه اولی که ماشین خریدیم من موقع رانندگی یه تصادف کوچیک کردم که به اندازه چند سانتیمتر گوشه سپر ماشین رنگش رفت. همسرم چنان برخوردی کرد که واقعا دل من شکست و بعد از اون دیگه تصمیم گرفتم با ماشینش رانندگی نکنم. اگه خودم می تونستم ماشین بخرم شاید دیرتر از یک آقا ولی بالاخره با سعی و ممارست می تونستم راننده قبل اعتمادی بشم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
19:29 - 1390/11/25
10
34
- کتاب آیین نامه را خانمها میخوانند و رعایت میکنند ولی آقایان میخوانند تا فقط گواهینامه بگیرند.
- خانمها عواقب تصادف را بیشتر در نظر میگیرند تا آقایان
محمد سوری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:32 - 1390/11/25
62
66
چند سؤال مهم درباره رانندگی خانمها

پرسش : اگر يک خانوم مشغول رانندگي باشد و ناگهان متوجه شود که ترمز خودرو اش بريده و نمي گيرد چکار مي کند ؟!
الف ) قبل از اينکه هيچ حادثه اي روي دهد او پشت فرمان سکته کرده و راهي ديار باقي مي شود
قاف ) سعي مي کند يک ايستگاه اتوبوس پيدا کند و با زدن خودرو اش به مردم داخل ايستگاه آن را نگه دارد
ذال ) در همان حال با همسرش تماس مي گيرد و از او کمک مي خواهد
نون ) سفره ابوالفضل نذر مي کند که زنده بماند


پرسش : معمولا يک خانوم راننده وقتي خودرو اش پنچر مي شود چکار مي کند ؟!
الف ) ابتدا سعي مي کند با پوف آن را باد کند و سپس با چسب زخم محل سوراخ را بپوشاند
قاف ) تا اولين آپاراتي با پنچري راه مي رود تا پدر لاستيک و تيوپ و رينگ در بيايد
ذال ) به آتش نشاني زنگ مي زند
نون ) ماشين را وسط خيابان رها مي کند و با همسرش تماس مي گيرد



پرسش : هنگامي که يک خانم راهنماي سمت چپ خودرواش را مي زند ، اين به چه معناست ؟!
الف ) يعني مي خواهد به سمت راست برود
قاف ) يعني مي خواهد شيشه سمت چپ خودرواش را پايين بياورد
ذال ) يعني مي خواهد پشت فرمان موبايلش را درآورد و با همسرش تماس بگيرد
نون ) يعني مي خواسته برف پاک کن را بزند

پرسش : اگر يک خانوم در حين رانندگي بخواهد از بين دو خودروي در حال حرکت عبور کند چکار مي کند ؟!
الف ) بعد از از بيخ کندن آينه بغل جفت خودرو ها از بينشان عبور مي کند
قاف ) اول به خودروي سمت راست مي کوبد بعد به خودروي سمت چپ سپس با همسرش تماس مي گيرد
ذال ) ابتدا جوري به خودروي سمت راست مي زند که او منحرف شود و به خودروي سمت چپ برخورد کند سپس از روي دو خودرو عبور مي کند
نون ) يک بوق مي زند و راننده دو خودرو تا متوجه مي شوند او خانوم است سريعا به او راه مي دهند که برود

پرسش : زمانيکه يک خانوم در پشت فرمان خودرو نشسته و خودرو اش با سرعتي بيش از 20 کيلومتر در حرکت است اين به چه معناست ؟!
الف ) يعني پاشنه کفشش روي پدال گاز گير کرده
قاف ) يعني با همسرش تماس گرفته و فهميده که او با يک خانوم ناشناس در محل کارش مشغول صحبت است
ذال ) يعني يادش آمده که بچه اش را داخل ماشين لباسشويي جا گذاشته
نون ) يعني پشت فرمان خوابش برده


پرسش : خانوم هاي راننده به کدام قسمت خودرو بيش از بقيه علاقه مند مي باشند ؟!
الف ) آينه ها ؛ چون اگر در هنگام رانندگي کوچکترين خدشه اي در ميکاپ آن ها بوجود آيد آن ها را آگاه مي کند
قاف ) پخش سي دي ؛ چون آهنگ هاي ملايم آن استرس آن ها را در هنگام رانندگي کاهش مي دهد
ذال ) برف پاک کن ؛ چون خودش شيشه را تميز مي کند و نيازي نيست که براي تميز کردن شيشه هم با همسرشان تماس بگيرند
نون ) داشبور ؛ چون رژ لب ، پنکک ، موچين ، ريمل ، کرم سفيد کننده ، مداد چشم ، بيگودي و کلي چيزهاي ديگر داخل آن جا مي شود

پرسش : هنگامي که يک خانوم راننده از داخل آينه مشاهده کند که يک آمبولانس در پشت سرش در حرکت است چکار مي کند ؟!
الف ) هول مي شود و پايش را مي گذارد روي ترمز و آمبولانس هم از عقب به شدت با خودرو او برخورد مي کند
قاف ) جيغ مي کشد و کنترل خودرو از دستش خارج شده و بعد از برخورد با خودروهاي ديگر به داخل جوي آب مي افتد و بعد با همسرش تماس مي گيرد
ذال ) خودرو خودش و آمبولانس را وسط خيابان متوقف مي کند تا بتواند بيمار داخل آمبولانس را ويزيت کند و يکسري دارو گياهي و دار و دواي خانگي برايش تجويز کند
نون ) در حال حرکت فرمان را ول مي کند و براي بهبودي بيمار داخل آمبولانس دست به دعا بر مي دارد

پرسش : اگر يک خانوم راننده بخواهد خودرو اش را بين دو خودروي پارک شده پارک نمايد ( پارک دوبل ) چکار مي کند ؟!
الف ) پس از شکستن چراغ عقب خودروي جلويي و چراغ جلوي خودروي عقبي بوسيله سپر ماشينش ، با همسرش تماس مي گيرد
قاف ) آنقدر منتظر مي ماند تا راننده يکي از دو خودرو بيايد و ماشينش را بردارد
ذال ) به مخترع ماشين فحش مي دهد که چرا ماشين را طوري اختراع نکرد که از بغل هم راه برود تا بشود با آن بين دو خودرو به راحتي پارک کرد
نون ) از يک عابر مذکر مي خواهد که خودرو را برايش پارک کند

پرسش : اولين اقدامي که يک خانوم راننده بعد از تصادف انجام مي دهد چيست ؟!
الف ) جيغ کشيده و بيهوش مي شودv
قاف ) با شوهرش تماس مي گيرد
ذال ) مي گويد : « آخ ببخشيد مي خواستم ترمز بگيرم اشتباهي گاز دادم »
نون ) اول به خاطر سالم ماندنش يک ديگ شله زرد نذر مي کند بعد هم عهد مي کند که ديگر پشت رل ننشيند

پرسش آخر : شما بعنوان يک مرد اگر خانومتان گواهينامه رانندگي اش را بگيرد و بخواهد که با خودروي شما رانندگي کند چکار مي کنيد ؟!
الف ) وقتي که او سوار خودرو مي شود گوشي موبايلتان را خاموش مي کنيد
قاف ) کلا براي هميشه گوشي موبايلتان را خاموش مي کنيد
ذال ) اصلا گوشي و سيم کارتتان را با هم مي بريد مي فروشيد
نون ) گوشي و سيم کارت و خودرو تان را يکجا مي فروشيد و بعد هم خانومتان را طلاق مي دهيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:35 - 1390/11/25
18
8
به نظر من دلیلش دقت ییش از حد هست
مثلا شاید حتی راه مستقیم رو هم بدون 10 بار چک کردن آینه ها نمیرن و این باعث میشه مثلا حواسشون از سرعت پرت بشه یهو میبینی با 80 تا تو اتوبان میرن
دقت بیش از حد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:37 - 1390/11/25
17
26
جالبه که اکثرا آقایون تصادف می کنند تا خانمها چون خانمها قانون مدارترند و با احتیاط تر خلاق تر زرنگ تر وبعضی اقایون نمی توانند این را درک کنند .
یه آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:00 - 1390/11/25
1
27
مشکل تقریبا همه راننده های وطنی اینه که یا قوانین استاندارد رانندگی را نمیدانیم یا اینکه هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که رعایت این قوانین به نفع خودمونه. ما همه به فکر منفعت لحظه ای خودمون هستیم. طرز رانندگی فقط یه نمود از این فرهنگه.
این راننده ها غریبه نیستند، دوستمون، فامیلمون، همکارمون، معلم یا استادمون یا خودمون هستیم !
سید حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:34 - 1390/11/25
7
32
اگر سرعت کم خانمها حادثه ساز است ، سرعت بالای آقایان که حادثه ساز تر است . در ضمن متاسفانه آقایان در انجام تخلفات رانندگی جسور تر هستند و بد بختانه اغلب پسران جوان تند رفتن و ویراژ دادن و ترساندن مردم و عدم رعایت حقوق دیگران در راننگی را نوعی مردانگی و بلوغ می داند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
21:35 - 1390/11/25
10
23
یکی از اشکالات رانندگی خانمها قدرت عکس العمل پایین نسبت به حوادث می باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:32 - 1390/11/25
16
19
تعداد رانندگان مرد به مراتب بشیتر از خانم هاست و بدیهی است که تعداد تصادفات اونا از نظری اماری بیشتره. بعبارت دیگه، کمتر تصادف کردن خانم ها به دلیل خوب رانندگی کردن آنها نیست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:43 - 1390/11/25
6
24
درسته 85درصد آقايون پارك كردن بهتر و مهارتهاي بيشتري دارند بخاطر قدرت عضلاني و ديد بهتر.اما 85 درصد خانمهابيشتر قوانين رانندگي را رعايت ميكنند.اگر همه قانون را رعايت كنند مثل سرعت مجازو حدفاصل مجازو بيخودي سبقت نگرفتن.هيج وقت از رانندگي خانمها ايراد نميگيرند.اگر همه در خط خودشان رانندگي كنند وهي جلوي هم نپيجند به خدا شاهد اين همه ترافيك نخواهيم بود .
ماندانا
|
UNITED STATES
|
23:35 - 1390/11/25
8
23
نویسنده مطلب اول بیاد رانندگی آقایون تهرانی رو ببینه، بعد بره نتیجه گیری کنه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:42 - 1390/11/25
22
13
اصلا یک روز قرار بذارن توی یک خیابان ویا مکان خلوت با نظارت راهنمای وراندگی فقط زنان با خورو بیان رانندگی گنن میدونی چه وضعی میشه
بای چشم وهم چشمی هم ده پدر سپر گاز و صفحه کاج که هیچی کلا اشک همدگرو درمی آیند میگی نه امتحانش که ضرری نداره
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:03 - 1390/11/26
15
20
به نظر من مهمترین دلیل اینه که بنده خداها مدام در فکر اینن که اگر تصادف کنن جواب شوهررو چی بدن وهمین اضطراب کار دستشون میده
پدرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:09 - 1390/11/26
4
21
چه نظراتی... :))
من میگم از خودرو سازان وطنی که در نوآوری و خلق خودروهای روز دنیا بسیار شناخته شده اند... یه فکری هم به حال بانوان کنند...، اینجوری با موضوع مربوط به خبر یه جورایی می خوره...
البته شخصا این موضوع را امری حاشیه ای و دور از منطق می دونم برای اینکه خودروهای امروزی به راننده با هر سایز و ابعادی که باشه تنظیماتی بر روی صندلی و غربیلک فرمان قرار داده شده از طرفی سایزهای کوچکتر فرمان برای افراد ظزیف جثه هم سالهاست طراحی شده پس این قضیه ارگونومی مدتهاست حل شده...
اما در خصوص وضعیت تفکر زن و مرد... دوستان به مورد مهم ضعف تجسم فضایی زنان اشاره کرده اند، نکته دیگر اینه که مردان در یک زمان منحصرا به یک موضوع می تونن توجه و تمرکز داشته باشند لیکن زنان در یک زمان می تونن چند چیز مختلف را تحت ادراک ذهنی خودشون دربیارن که این مسئله در امر هدایت یک وسیله نقلیه مخاطره آمیز است...
از سوی دیگر توجه زنان به حواشی خیابانها بیش از مردان است که این امر موجب اختلال در عبور و مرور سایر خودروها میشود...
همچنین متأسفانه هستند مردانی که تا زنی را حین رانندگی می بینند بیشرمانه انواع متلکها و... را بار زن بیچاره می کنند که این هم موجب ناراحتی و بر هم خوردن سازمان فکری زن شده که به نوع خود مخاطره آمیز است...
البته ناگفته نماند در کشور ایران بدلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جزء برترین کشورهای با آمار تلفات رانندگی هستیم که این مسئله را نمی توان نادیده انگاشت... از سوی دیگر خیابان ها و معابر رفت و آمد، جاده ها و بزرگراههای ایران فاقد ایمنی لازم از لحاظ کیفیت آسفالت مناسب، جانمایی صحیح علایم راهنمایی و رانندگی، سرعت گیرهای غیر استاندارد، چاله چوله های عجیب و غریب (!) و... که موجب حوادث ناگوار برای سرنشینان خودروها می شوند...
یک دلیل بسیار مهم و حساس هم غیر استاندارد بودن خودروهای ساخت وطنی می باشد که علیرغم هزینه های گزافی که باید مردم برای تهیه آنان بپردازند فاقد کارآیی و ایمنی می باشند و واقعا به مثابه سوار شدن بر فرغونی که به حیوان چموشی بسته باشید می باشند... (واقعا بنجول هستند...)
حالا با این اوضاع قمر در عقرب از نسوان چه انتظاریست وقتی خود ما مردها بر این ارابه های مرگ کنترلی نداریم...؟!
شهروند ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:12 - 1390/11/26
18
12
خواهشا خييييللللييييييييييي خخخيييلللللييييي توجه داشته باشيد به يك نكته اساسي!!!!
ارگونومي در مورد فيزيك هست(غالبا) در حالي كه خانوم ها از لحاظ روحي و رواني عكس العملهاي غير متعارف با زندگي اجتماعي در فرهنگ رانندگي دارند!!!!!
یک خانم!
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:12 - 1390/11/26
9
27
اولا متاسفم از نحوه جواب دادن اقایون که اینقدر خودشون رو برتر میدونن و به همه مسائل با دید تبعیض جنسیتی نگاه میکنن.
من شخصا هنوز ندیده ام دراطرافیانم کسی رو که کنار دست من و همسرم نشسته باشه و متلکی به همسرم نگفته باشه و یا صریحا دست فرمون منو تحسین نکرده باشه.رانندگی بی فرهنگ اکثر اقایون رو هم اصلا قبول ندارم. به مراتب هم فرزتر ار اقایون میرونم.
ولی اقایون تحمل ندارن چنین زنانی رو و اذیت می کنن!
بیایید جدای از این مسائل به فرهنگ درست رانندگی بپردازیم لطفا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:37 - 1390/11/26
23
24
يکي دو هفته پيش ماشينمو تو پارکينگ محل کارم پارک کرده بودم. عصر که رفتم سراغش ديدم گلگير عقبشو داغون کردن و رفتن. با دوربيناي مداربسته اطراف پارکينگ چک کردم ديدم يه خانم با يه سرعت باورنکردني دنده عقب گرفتو و زد به ماشين. من موندم و اين سئوال: واقعاً چه دليلي داره که خانما يه تار مو رو روي کت شوهرشون ميبينن ولي يه ماشين 3 متري رو نميبينن؟!!!!!
پاسخ ها
كارمند
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
10:39 - 1390/11/26
آقاي محترم
چند وقت پيش هم يه آقاي به ظاهر محترم ،‌كوبيد به يك 206 كه كنار خيابان پارك بود و پا به فرار گذاشت . اينم از مردها . تحويل بگير
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:43 - 1390/11/26
40
25
من اگر افسر راهنمایی و رانندگی بودم عمرا اگر به این خانمها گواهی نامه می دادم اکثرا فقط گواهینامه رو دارن ولی جرات ماشین سواری ندارند من موندم افسر چطوری بهشون گراهینامه داده!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:47 - 1390/11/26
روزهای اول رانندگی خودت رو یادت بیاد میفهمی! نکنه شما راننده به دنیا اومدی؟؟؟
ناشناس
|
GERMANY
|
01:40 - 1390/11/26
6
29
اگر شخص بی طرفی رانندگی ختنمها و اقایان رو در نظر بگیره کاملا متوجه رانندگی عجیب اقایون میشه ولی چون چشمان ما عادت کرده پیچیدن بدون راهنماو سرعت 140 تو جاده چالوس واعتماد به نفس بیش از حد آقایون و... را عادی میبینیم و رعایت قوانین و کمی احتیاط خانمها راعجیب.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
02:11 - 1390/11/26
4
18
اولا این مطلب و کامنت های ذیل اون اعتماد به نفس من یکی رو بالا برد:چون تا حالا فکر می کردم فقط من برای پارک دوبل مشکل دارم!
ثانیا:بد نیست مثال ونوسی بودن زنان و مریخی بودن مردان رو یاد کنیم و اصل تفاوت زن و مرد رو به رسمیت بشناسیم.
ثالثا:مسلما فراوانی بیشتر دلیل صحت نیست،ضمن اینکه آقایان باید یاد بگیرند خود را ملاک و مقیاس ندانند.
کاش یاد می گرفتیم بدون دست آویز قرار دادن تفکراتن قالبی و پیش فرض های غلط باهم تبادل نظر کنیم.
اینکه کلا زنان را اینطور و مردان را آنطور قلمداد کنیم از اشتباهات فاحشی است که متاسفانه هر روز و هر روز مرتکب آن می شویم!
صمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
03:19 - 1390/11/26
22
8
بوشهر بندر...... دیروز خواستم فرزندمو ببرم مدرسه خانم راننده اگه عکسشو گرفته بودم تو پهنای کوچه پارک کرده بود رارا بند اورده بود خنده داربود به فرزندم گفتم ببین رانندگی خانمها فرزندم گفت عیب نکن بندر.....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:18 - 1390/11/26
آره! تا حالا توی عمر تاریخ کائنات سابقه نداشته آقای راننده ای بد پارک کنه راه رو بند بیاره! نه؟ اصلااااااااا!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:48 - 1390/11/26
15
7
دست خط خانمها و آقایان نیز تفاوت دارد ؛ آنجا هم علت نوع طراحی مداد است ؟ و به علم ارگونومی ارتباط دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
09:33 - 1390/11/26
ئههههههه یعنی شما یک متن دست نوشته رو ببینی میفهمی نویسندش خانوم بوده یا آقا؟؟؟ جل الخالق !!!!!!
man
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
07:54 - 1390/11/26
20
33
lمن فقط مي دونم اقايون چشم ندارن ببينن خانما رانندگي ميكنن به خاطر درصد حسادت بالا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
09:16 - 1390/11/26
من این رو کاملا قبول دارم. یعنی کافیه از یک آقا سبقت بگیری ، به محض اینکه ببینه خانومی امکان نداره در ادامه راه نپیچه جلوت و یه نگاه پیروزمندانه بهت نندازه! یعنی اگر این کار رو نکنن در جا سکته هه رو میزنن ها!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:07 - 1390/11/26
7
11
به خاطر روحيه لطيف اونهاست كه نمي‌تونند با اين وضعيت بد رانندگي خودشونو مطابقت بدن
يه خانم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:24 - 1390/11/26
8
23
رانندگي يه كار مردونه است كه ما خانم ها داريم ياد ميگيريم رانندگي كنيم اما آقايون محترم حوصله اشو ندارن ببينن يه خانم داره كار مردونه انجام ميده
در ضمن اگه واقعا تو رانندگي مردا مرد بودن وقتي به ماشين يه خانم ميزنن كه مقصر هم هستن پا به فرار نميذارن
اينوبرااين ميگم كه اخيرا يه آقايي به خاطر سرعت زياد تو ميدون وعدم توانايي كنترل ماشينش كوبيد به ماشين من وفرار كرد
اما
اما خوشحال نباشيد آقايون همچين دنبالش كردم كه چند ميدون بعد گرفتمش تحويلش دادم پليس
....
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:42 - 1390/11/26
9
36
ميدونيد چرا رانندگي خانمها به نظر آقايون عجيبه؟ عمرا" يه آقا از راهنماي چپ و راست استفاده كنه آخه كلاس رانندگيش پايين مياد و همه فكر م كنند طرف ناشيه.
توي يه كوچه 8 متري كمتر از 100 تا سرعت خيلي واسه آقايون ضايعه.
توي اتوبان عمرا" بتونند پشت يه خانم رانندگي كنند ازحسودي مي ميرند و خودشون به آب و آتيش مي زنند تا جلو بيفتند.
توي خيابون هاي يكطرفه دنده عقب كه چيزي نيست چي كار كنند بيچاره ها .
مسافر كش ها هم كه با اون پرايدهاي داغونشون احساس مي كنند شوماخرن و..... هزار دليل ديگه كه خانمها توي رانندگي رعايت مي كنند و به نظر آقايون خيلي عجيبه !!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:43 - 1390/11/26
9
10
البته اينکه گفته ميشه تعداد تصادف خانومها کمتر از اقايونه به احتمال قوي درسته چون تعداد خانومهاي راننده نسبت به اقايون خيلي خيلي کمتره و اين مساله بايستي به شکل اماري و به نسبت تعداد بررسي شود و نه به صورت عدد کلي .واقعا تعجب اوره که هيچ نگاه اماري پشت مساله نيست و فقط براي خوشايند مثلا خانومها يا اقايون يک مطلبي نوشته ميشه.
یساولی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:48 - 1390/11/26
14
11
علت اصلی تصادفات خانم ها ترس در موقع خطر است که قدرت عکس العمل سریع را از ایشان می گیرد. چون ترس از ویژگی های فطری زنان است . آنان همه به نظر من رانندگان بی نقصی هستند تا وقتی که در متن یک خطر یا شرایط برخورد قرار بگیرند . آن زمان اصلا انتظار نداشته باشید که آن ها مکان قرار گرفتن پدال ترمز را به خاطر بیاورند.
....
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
08:58 - 1390/11/26
4
32
آقاي سوري خيلي بيكاري
چه قدر وقت گذاشتي سوالها رو طرح كردي بعد اين رييس جمهور محترم ما مي گه ما آدم بيكار نداريم!!!!!!
خانم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:01 - 1390/11/26
8
46
آقای که می گی خانم ها جاشون پشت ماشین لباسشویی هست حتما خودت از دسته آقایون بسیار زن ذلیل هستی و الان داری تخلیه عقده هاتو می کنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:14 - 1390/11/26
7
45
یعنی به نظرتون مردان ایرانی کی یاد میگیرند که "زن" هم یک "انسان" هست؟؟؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
09:22 - 1390/11/26
6
29
آقایونی که ادعای دست فرمون خوب دارند یه سر تشریف ببرن توی خیابونهای اروپا یا کانادا یا حتی دوبی یا نه اصلا همین کیش خودمون رانندگی کنند! ببینند در طول روز چقدر جریمه میشن و گواهینامه شون باطل میشه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:30 - 1390/11/26
4
27
تنها و تنها دلیل مهارت کم رانندگی در خانمها این است که 90درصد خانمها ماشین شخصی ندارند ماشین شوهر و پدرشان هر وقت که لطف کنند نهایتا هفته ای یکبار در اختیار آنها قرار میگیرد. مهارت رانندگی فقط با تمرین زیاد به دست می آید نه چیز دیگه ای.
درضمن ترس خانمها از تصادف به خاطر بازخواست شوهر یا پدر هم دلیل دیگری بر دستپاچگی و ترس آنهاست.

من خودم شخصا تا وقتی خودم ماشین نخریدم راننده نشدم. چون شوهرم همش ماشین رو میبرد و اصلا مهلت نمیداد من سوار بشم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
09:36 - 1390/11/26
9
25
به به ...مردسالاری میریزه از جماعت.طبق معمول مرد صاحب حقه و فکر میکنه میتونه نسبت به دیگری حق داشته باشه...جالبه که فکر میکنه هرچی میگه درسته...همین رانندگی این تاکسی ها واسه اثبات رعایت قوانین کافیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:13 - 1390/11/26
27
16
مشکل ترافیک صبح تهران = خانم مجردحقوق بگیر سوار بر اتومبیل تک سرنشین
یک زن راننده که تابه حال با چیزی تصادف نکرده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:32 - 1390/11/26
7
21
از کجا معلوم مگر شما مرد ها ملاک عمل هستید هر جور شما هستید درست است وهر کس مثل شماست رفتارش درست است و برعکس آن غلط شاید ما طبیعی باشیم و شما عجیب؟؟؟
كارمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:33 - 1390/11/26
10
32
آقايون با دقت بخوانند:
چرا هر توريستي كه مي خواد بياد ايران ،‌اولين هشداري كه بهشون ميدن ، رانندگيه ايراني هاست.
حالا كي باعث اين شرمندگي مي شه ؟ همين رانندگي بدون قيد و بند و عدم رعايت قوانين و ... آقايون است .
اگر شما آقايون يك ذره مثل خانومها رانندگي مي كرديد ، اين شرمندگي رو تو دنيا نداشتيم.
خدايي به جاي احساساتي شدن نسبت به اين نظر،‌لطفا كمي پيش خودتون فكر كنيد.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:35 - 1390/11/26
16
21
بسم الله الرحمن الرحيم اگر بشر به تفاوت مرد وزن اهمیت می داد هیچوقت درگیر این مسائل نمی شد، اصولا این دو جنس مکمل همدیگر هستند برای ادامه زندگی نه مساوی ومعادل هستند من نمی دانم تاکی می خواهیم روی این عقیده باطل پافشاری کنیم که زن ومرد یکی هستند خیر یکی نیستند . اگر غربیها برابری را به رخ می کشند این فقط حرف است ببینید چند درصدر روسای کشورها زن هستند وچن در صد مرد؟ انها فقط مارا خام می کنند اگر این را می گویند از انها بپرسید چرا شما مسابقات روزشی زن ومرد را جدا می گیرید فوتبال زنانه جدای از فوتبال مردانه دوومیدانی مردانه جدای از زنانه والیبال جدا و.... اگر یکی بودند همه را با هم مسابقه می گرفتند پس خداوند متعال که بشر را خلق کرده متفاوت ومکمل خلق کرده نه مساوی. حقوق وتکالیف آنها هم متفاوت است - خانمها اگر اعتراض دارند از انها باید پرسید آیا حاضر ند کارگر تخلیه چاه وفاضلاب یا کارگر ساختمانی یا کارگر معدن شوند؟ البته که می گویند نه. پس نتیجه می گیریم ما یکی نیستیم بلکه متفاوت هستیم هرکه را بهرکاری ساختند وباید راه زندگی درست باتوجه به این تفاوت در پیش بگیریم - - احمد نائب
يكي از خانم هاي ايران زمين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:43 - 1390/11/26
11
37
تابناك از اينكه اين طور مي گم عذر مي خوام اما جونت در مياد يه پيام 2 خطي رو بذاري بعد مياي نظر آقاي محمد سورس رو كه پرسنشنامه به اين مسخره اي رو ( نه طنز ) طرح كرده مي ذاري خوشتون مياد خانم ها رو به مسخره بگيريد باشه عيبي نداره اما مي دونيد كه هر كس كه خودش سراپا عيبه چون جربزه اينو نداره كه قبول كنه مشكل داره تقصيرات رو گردن ديگران به خصوص خانم ها مي اندازه اگر تفريح تو تابناك و ساير مردان ديگه مسخره كردن خانم ها و زن ستيزي باشه ادامه بديد ببينيد به كجا مي رسيد اما مي دونيد كه هميشه افراط كار دست آدم ميده
به مرد بودنم نمی بالم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:43 - 1390/11/26
14
27
شما تابناکی ها سخت زن ستیز تشریف دارید .رانندگی یک مهارت است و مثل هر مهارت دیگری با تمرین بهتر می شود . تفاوت رانندگی خانمها و اقایون ( اگر اساسا تفاوتی وجود داشته یاشد ) فقط به همین علت است .حالا شما باز چهار روز دیگر عکس یک ماشین چپه شده رو بگذار زیرش بنویس راننده اش خانم بوده تا باز این جماعت مثل خودت زن ستیز مجالی پیدا کنند برای عقده گشایی !
یک زن راننده ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
10:54 - 1390/11/26
12
22
من هم موافقم اگه این تحقیق در ایران انجام می شد نتیجه اش می شد رانندگی عجیب مردان ایرانی چون درقاموس این صنف اینه بغل ،چراغ راهنما ،اینه داخل، همه جزو اشیا اضافه وبلا استفاده است تنها پدال گاز ومقصد نهایی براشون ملاکه اصلا هیچی رو نمی بینند اتفاقا عامل اصلی ترافیک های خیابان همین اقایون با روش خاص رانندگیشون هست از بس که ماشالله بی نظم هستند اونوقت می گن رانندگی عجیب خانومها ، این مسئله تنها همین دلیل را دارد وگرنه ارگونومی ماشین چه ربطی داره ،مبل وصندلی خون رو هم اقایون می سازند پس به نشستن روی اونها تفسیر علمی بگذارید اقایون بی نظمند وقتی با قاعده اونها هماهنگ نباشی می شی یه ادم عجیب !!!
نام:
ایمیل:
* نظر: