بازدید 48051

ورود 25 ميليون گردشگر به كشور ‌٢٧ ميليونی!

کد خبر: ۲۲۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۲ 13 February 2012
سال گذشته‌ي ميلادي 24ميليون و 700 هزار گردشگر به مالزي سفر کردند.

به گزارش ايسنا وزير توريسم مالزي اعلام کرد که سال گذشته‌ي ميلادي 24ميليون و 700هزار گردشگر خارجي به مالزي سفر کردند و درآمدهاي اين کشور از محل صنعت گردشگري به 58ميليارد و 300 ميليون رينگيت (18ميليارد و 800 ميليون دلار) رسيد.

در سال 2010 ميلادي تعداد گردشگراني که به اين کشور آسيا جنوب شرقي سفر کرده بودند، 24ميليون و 500هزار نفر و درآمد حاصل از صنعت گردشگري 56ميليارد و 500ميليون رينگيت بود.

وزير توريسم مالزي تصريح کرد که دولت مالزي تلاش مي‌کند با اتخاذ تدابير مناسب تعداد گردشگران را در اين کشور تا سال 2020 ميلادي به 36ميليون نفر و درآمد صنعت توريسم را به 168ميليارد رينگيت برساند.

او گفت: بيشتر گردشگران مالزي از کشورهاي ايران، قزاقستان، نيوزلند، روسيه، کره جنوبي، فرانسه، ميانمار، تايوان، چين و برونئي هستند.

اين تعداد گردشگر در حالي به مالزي سفر کرده‌اند که جمعيت اين کشور حدود 27ميليون نفر اعلام شده و اين امر نشان‌دهنده‌ي مديريت خوب صنعت گردشگري در مالزي است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۱۰۵
به این میگن اقتصاد نه اقتصاد افتضاح ما
بله باید هم اینجوری باشه در ایران مثل مالزی خیابانهای شبانه و دیسکوهای انچنانی و غیره وجود ندارد نباید هم گردشگر به راحتی وارد ایران شود
ما فرهنگ خودمان را داریم و نباید هم اجازه دهیم هر کسی وارد کشورمان شود و موجب تخریب فرهنگ ایرانی ما شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
دوست عزیز حفظ فرهنگ منافاتی با جذب گردشگر ندارد
اتفاقا ما باید با جذب گردشگر جهانیان را با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خود آشنا کنیم نه اینکه خود را در حصار تعصبات بیهوده قرار دهیم
بیشتر فکر کنید...
ناشناس تر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
جناب آقای ناشناس ندیده قضاوت نکنید اتفاقا مردم مالزی خیلی هم با فرهنگ هستندو کسی هم بخاطر تفریحات آنچنانی مالزی نمیره(تایلند هم امکانات بیشتره و هم ارزانتر).
راستی ممکنه بفرمائید این فرهنگی که شما ازش دم میزنید نمود عینی و عملیش در کجای جامعه وجود داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
دوست عزیز اگه یه دقتی به لیست کشورهایی که مردمش یه مالزی سفر میکنن (روسیه، نیوزلند، ایرلند ودد)بندازی متوجه میشی که تو این کشورا دیسکوها و کاباره های جه بسا مجهزتری وجود داره. پس نمیشه گفت که مالزی به خاطر دیسکوهای شبانه موفق به جذب این همه گردشگر شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
دوست گرامی
جذب گردشگر قبل از داشتن دیسکو و خیابانهای شبانه مدیون مدیریت صحیح , عاقلانه با دید کلان است .
به عنوان یک سئوال کوچک از شما می پرسم آیا جذب گردشگر در کشورمان متناسب با آثار غنی تاریخی و باستانی با حفظ شئوناتمان توقع زیادی بوده ؟
چقدر تاکنون در این مسیر حرکت کرده ایم ؟
آیا فرمایش شما و دیگر دوستانی که اینطور می گویند و می نویسند توجیهی برای بی تدبیری ها و سوء مدیریت ها نیست ؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
منظور شما اینه که تمام مظاهر مثبت فرهنگی فقط در اختیار ماست و تمام مظاهر منفی فرهنگی فقط در اختیار کشورهایی است که همه علاقه دارند به آنجا سفر کنند؟
س
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
اتفاقا جالب است که بدانید یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری مالزی مسجد زیبا و بزرگ و معروف آن است. این مسجد بسیار بسیار زیبا و تاثیر گذار است. در ورودی برای خانم های خارجی لباسهای زیبا و خوش رنگ و خوش دوختی در بسته بندی های تمبز آماده شده برای حفظ حجاب که خیلی از خانمها حاضر به پس دادن آن در هنگام خروج نیستند و مسئولین نیز آنها را به عنوان هدیه بهشان تقدیم میکنند. لطافت، سادگی، عطر حوش، نوای دلنشین قرآن قلب هر بازدیدکننده ای را مسحور میکند.
لطفا بجای قضاوتهای غیر علمی و مغرضانه کمی چشمهایتان را باز کنید و دنیا را جور دیگر ببینید!
شاکی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
این چه تفکر پوسیده و فسیل شده ای هست که باید درهای کشور رو ببندیم تا فرهنگمون تخریب نشه؟؟؟!!!!! الان عصر حجره؟ شما ظاهرا از مناسبات و معادلات دنیا کاملا دور هستین!
چرا قبرس را نمي گي كه تعداد گردشگران ساليانه اش چند برابر جمعيتش هست؟
یاد بگیرید
میدونید چرا ؟ چون وزیر جهانگردیش یه خانومه با سابقه 30 ساله. هیچ کس هم گیر نداده که برش دارنو چرخش مدیران و حرفهایی از این دست.
اما ما چی؟ کوه بلند رود زیاد تاریخ خوب.توی ده شلمرود ایران تکا تنها بود. نه فلفلی نه قلقلی نه سنگال کوچک فسقلی هیچکس براش توریست نداشت. تنها روی سه پایه نفت میفروخت تو سایه.
کشور ما از نظر مناظر توریستی و قدمت از مالزی بهتره اما ... (خودتون بگید)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
مالزی بهتره.
اگه تشریف برده باشید، میبینید که از ایران بهتره. کشور سرسبز، آب و هوای استوایی، جامعه چند فرهنگی و کاملا سازگار. فقط راننده تاکسی هاشون کلاهیردارند.
این گردشگری رو باید الگو کنیم.
نه... بنظر من مدیریت بسیار بدی داشتن. ما ازونا بهتر بودیم چون همه رو فراری دادیم فرستادیم مالزی. پس ما بهتر عمل کردیم.
متاسفم برای صنعت گردشگری ایران که ما دهها برابر اماکن گردشگری داریم و می توانیم با همین صنعت بیشتر جوانان بیکار و نا امید را شاغل کنیم ولی از بس غربی ها علیه این کشور مهمان دوست و مهمان نواز تبلیغات سو می کنند توریست ها فکر می کنند تو ایران مردم آدم می خورند
اینطوری نیازی به نفت هم نخواهند داشت .واقعا مدیریت خوبی دارند.مسلمان هم هستند
این که چیزی نیست...سنگاپور 4.5 میلیونی، بالای 12 میلیون توریست داره هر سال.....
مالزی برای تبلیغ بیشتر این آمار را می دهد درحالی که این رقم با احتساب کارگرانی است که هر روز برای کار از مالزی به سنگاپور می روند و بالعکس ویا شامل کسانی است که هرهفته شنبه از سنگاپور برای تفریح ازچمله استفاده از بزرگترین قمارخانه آسیا به مالزی می آیند و یکشنبه برمی گردند ، درحقیقت شمار گردشگران این کشور 9 میلیون نفر در سال است بقیه اش بزرگ نمایی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
شما هم که فقط جاهای بدشو رفتی انگار بابا این کشور جاهای خوبم داره که پیشنهاد میشه بری
س
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
دوست عزیز مالزی این آمار را نمیدهد. اینها همه از گزارشات سازانهای بین المللی است. مالزی دومین کشور جذب توریست دنیا شناخته شده در سال گذشته. اول هم سنگاپور بوده.
یه دلیل عمده داره و اون ارزان تر بودن زندگی یه نسبت کشورهایی مثل کره و ژاپن و استرالیا در مالزی است. من یه دوست داشتم که از کره اومده اینجا که فقط کلاس زبان بخونه دلیلش هم این بود که برای کلاس زبان آموزشگاه یکسان در کره در مقایسه با مالزی باید 3 برابر بیشتر پول بده. اینو به عنوان یه مثال کوچک گفتم حالا برو ببین چه کردن در زمینه ی خدمات رفاهی ... البته قید یه سری مسایل دینی رو هم زدن ولی چون مالزی مکان دیدنی ساخته و ایران هزاران مکان دیدنی مادرزادی داره حتی با در نظر گرفتن رعایت مسایل دینی (ححاب شراب گوشت خوک و...) به مراتب خیلی بیشتر میتونه از مالزی توریسم جمع کرد. یه چیز دیگه هم که هست بعضی از این خارجی ها سیاهی زمستون میان مالزی جون هواش شدیدا گرمه هه هه
به عبارت بهتر گر ما نه اندازه جمعيت خود ، بلكه نصف جمعيت ايران توريست جذب كنيم ، با كمترين سطح امكانات اقامتي و رفاهي براي آنها مي توانيم به اندازه فروش نفت از اين صنعت درآمد كسب كنيم و از آن مهمتر حضور ميليون ها توريسم بازدارنده تر از صدها بمب و موشك دربرابر دشمنان است
یکی ازمنابع سرشاردرآمدی توریست است که درایران به ان توجهی نمیشودنمونه آن درخوزستان باوجودآثارزیاددربعضی ازشهرهامثل شوشتراین آثاردرحال تخریب است ومسئولین استان ...
يه كم ياد بگيريم اين روش رو هم ميتونيم بامهندسي معكوس پياده كنيم به خدا جاذبه ايران كمتر از مالزي نيست برف دريا كوير جنگل كوه آداب ورسوم مردم همه از نعمت هاي خدا هستند از شون استفاده كنيم
اين را می گويند کار آفرينی مبارزه با بی کاری وافتخار ملی . بايد ياد بگيريم ولی کو چشم بينا و گوش شنوا !!!!!!
عيبي نداره عوضش توي كشور 75 ميليون نفري خودمون فقط ظرف ايام عيد نوروز 95 ميليون نفر ميرن سفر!!!
تو خیابونهای تهران هم راه می رین پر توریست هست. یادمه جند سال قبل هر از چند گاهی توریست دیده میشد ولی الان حتی یه نفر خارجی هم دیده نمیشه جز برادران زحمتکش افغانی.
کاش مسئولان ما هم به فکر صنعت توریسم بودن کشور ایران با قدمت چندین هزار ساله و با آثار باستانی و مناظر طبیعی زیاد می تواند در این زمینه موفق باشه
تعدادی از توریست برای خوشگذرانی میروند ما نمی خواهیم کشور عشرتکده شود تا دو لقمه چربتر در برابر ....گیرمان بیاد
کشوری است بازیباییهای طبیعی و پر از جذابیت و خلاقیت - با مدیریت عالـــــــــــــی و آدمهایی واقعا مسلمان
دلیل اصلی اینکه توریست کم داریم این است که دشمنان ایران تبلیغات زیادی علیه ایران می کنن وایران رو کشوری وحشی وبی فرهنگ خطاب می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
آقای محترم چرا دوست دارید هر اشکالی دیدید رو تقصیر بیگانگان و خارجی ها بندازید؟ اینطوری هیچوقت نمیتونید مشکل رو پیدا کرده و برطرف کنید.یکی از مشکلات ما اینه که حتی تو زندگی شخصیمون قبول کنیم گهگاه اشتباه هم میکنیم و سعی در اصلاح آنها نمیکنیم.همه میدونیم در مورد توریسم واقعا ضعف داریم.
واقعا باید به حال افرادی مانند اکبری که این گونه فکر می کند تاسف خورد. تا اسم خارج می آید فکر منحرفشان سراغ عشرتکده ها می رود. واقعا عجیب است. مگر می شود همواره در عشرتکده ها بود و از نظر عمرانی و علمی حرف برای گفتن داشت. آیا می دانید دانشگاه ملی سنگاپور چند مین دانشگاه دنیاست؟ در بعضی از رشته ها جز 10 دانشگاه برتر دنیاست! حال ما که به شریف می نازیم چندم دنیاست؟ 1600 دنیا! بیایید واقع بین باشیم
وقتی ما ماشین باصطلاح تولید میکردیم مالزی ماشین وارد میکرد حالا حرف اول تو تولید ماشین داره و ما هنوز مونتاژکاریم
مالزی وکشورهای شرق وجنوبشرق آسیا بلحاظ طبیعی دارای پوششهای وسیع جنگلی ودرمیانه آبهای آزاد با هوای گرم ومعتدل استوائی هستند که 100 ها برابرجذاب ترازکشورهایی همچون ایران هستند گذشته ازاین بلحاظ فرهنگی وتعدد آثارتاریخی هم ازما برتر وبا قدمت ترهستند.ما جز ادعا وخودبزرگ بینی وخارجی ستیزی چیزی برای عرضه کردن نداریم.امکانات گردشگری ایران حتی برای نصف جمعیت ایران هم مناسب نیست.روزهای تعطیل وایام عید وآوارگی ملت درجاده ها وشهرها وخیابانهاومرگ ومیرهای ناشی ازتصادفات وامراض هم نتیجه اش است. فعلا باید شعاربدهیم تحریمها اسباب برکت است.واقعیتها را هم نباید دید.
دوستان بنده با توجه به اینکه چندین سال درمالزی اقامت داشتم به عینه می دیدم که این کشور چه سرمایه گذاری عظیمی جهت جذب توریست انجام داده ویا درحال انجام دادن است که می توان به چند نمونه اشاره کرد 1-تاسیس یکی از بزرگترین فرودگاه دنیادر نزدیکی پایتخت ومجهز کردن این فرودگاه به ترن سریع السعیر به پایتخت جهت مسافرین ورودی وخروجی در مدت 30 دقیقه (حدود 60 کیلومتری کوالامپور می باشد)2- ساخت هتلهای 2الی 5 ستاره در سراسر کشور که این روند همچنان ادامه داردوبا توجه به هر بودجه ایی مسافر میتواند از هتلهای فوق ازشبی 15 دلار تا 300 دلار استفاده نماید3- راههای ارتباطی درون شهری وبرون شهری در کل کشور4- ساخت شهر پوتراجایا که در 30 کیلومتری پایتخت می باشد وبه عنوان پایتخت سیاسی آن قلمداد می شود با زیباترین شکل در کمتر از ده سال افتتاح شده وهم اکنون یکی از زیباترین ودیدنی ترین مکانهایی است که توریستها از آن بازدید میکنند ویکی از بزرگترین مساجد دنیا که سه طرف آن در دریاچه قرار دارددراین شهر می باشدوبرروی این دریاچه چندین پل ماشین رو احداث شده که هریک از این پلهاسمبل یک کشور می باشد ازجمله نمونه پل سی وسه پل اصفهان در آنجا احداث شده5- احداث بزرگترین شاپینگ سنتر های دنیا با انواع برندهای معروف روز دنیاکه این روند همچنان ادامه دارد اما این کشور فاقد هرگونه تاریخ وآثار باستانی می باشد (مالزی حدود 53 سال هست که مستقل شده) ودر مقایسه باآثار باستانی ایران اصلا حرفی برای گفتن ندارد به طوریکه نخست وزیر مالزی که چند سال پیش به دعوت آقای احمدی نژاد به ایران آماده بودوقتی از شهر اصفهان دیدن کرد به آقای احمدی نژاد کفت اگر این شهر با این آثار تاریخی به کشور مالزی تعلق داشت ما می توانستیم فقط از این شهر به اندازه نفتی که شما صادر میکنید درآمد توریستی جذب کنیم 6- مهمترین عامل مدیریت صحیح وبرنامه ریزی بوده 7-....
خداوکیلی بگیم اگه ایران اینقدر توریست داشت چی میشد.تو همین شمال که ما خودمون می ریم چطور می خوان همه رو بچاپن،چه برسه به اینکه خارجی بخواد بیاد.
با سلام
خدا وکیلی دایم میگید فر هنک ما فرهنگ ما
چه فر هنگی؟ نه اینکه خیلی میتمونیم 2 نفر با هم صحبت کنیم درست وحسابی و دعوا نشه؟؟؟ خیلی به قانون احترام میذازیم؟خیلی حقوق همسایهرا رعایت میکنیم؟ خیلی حقوق زنها را رعایت میکنیم؟ واقعا در درون خودمان سیر کنیم!!! 4 تا شاعر خوب یا پزشک خوب تو قدیم پیدا شده تو افغانستان هم با این وضع گاهی پیدا شده!!! خودمون را که گول نمیزنیم تا 100 سال پیش چه طور زندگی میکردیم؟چقدر طایفه ای با هم می جنگیدند؟ یه دختر میگرفتند یه رو ستا را می بخشیدند!!! چه فرهنگی ؟ تازه داریم یه چیزهایی به دست میاوریم
من 10 روزی بیشتر نیست که از مالزی برگشته ام. در اونجا حداکثر استفاده را از نعمتهای خود می برند مثلا از غذا دادن به عقاب، ماهی و میمون و ... درآمد زایی می کنند . در آنجا حتی از کرم شب تاب هم درآمد زایی می کنند دیگر چه برسد به جاذبه های بزرگتر
بعنوان مثال شبها توریست ها را به منطقه ای می برند که پر از کرم شب تاب است و که هر بیننده ای را مجذوب خود می کنند. اینها نمونه کوچکی از صنعت اکو توریست آنهاست
ما میتوانیم بخش عظیمی از مردم دنیارا که از زندگی پر هیاهو و لذت گرای غرب خسته شده اند به ایران دعوت کنیم تا برای چند روز بدون برخی لذت های آنچنانی از آثار،طبیعت و سایر مزایای ایران لذت ببرند.آیا در دنیا 20 میلیون انسان وجود ندارد که فقط دیدشان تفریحات دیسکویی نباشد؟ما می توانیم با دادن برخی تسهیلات و ساده کردن سفر بر روی ورود اینگونه گردشگران برنامه ریزی کنیم و در تبلیغاتمان نیز بگوئیم که کشور ایران کشوری است بدون الکل و اینگونه تفریحات مخرب
یک گردشگر تو ایران باید سوار چه تاکسی بشه.....
همین که بردارهای افغانی هنوز ایران را قابل سکونت می دونند جای شکر داره!!!
بیشترگردشگرهایی که ایران روانتخاب میکنن فرهنگ دوستند.اصفهان چندتاموزه درست حسابی داره؟چه اندازه مابفکرنگهداری ازاثارواشیای فرهنگی هستیم؟چقدربخش خصوصی رودراینراستایاری کردیم؟چندتاحمام مانندخسرواقاخراب کردیم؟برخورد وروش معاملاتمون باگردشگرا؟گوش اگرگوش تووناله اگرناله ما انچه البته به جایی نرسدفریاد است.
ما حتی هتل 5 ستاره مون هم استاندارد نیست تو شهرهای کوچیک یه جای درست و حسابی برای اقامت پیدا نمیکنی .واقعا " مگه توریست خله که بخواهد اینجا پول خرج کنه .
سلام اگه اینبار تابناک بحث من رو بازم مثل قبل پاک نکنه !
بنده دانشجوی دکتری توریست در مالزی هستم و خیلی از مطالب ارایه شده در بالا توسط عزیزان دقیق نیست
1 توریست به کسی میگن که بیش از 24 ساعت و کمتر از 1 سال جهت اهداف مشخص از محل زندگی خود دور شود
2- کارگر و محصل با ویزای یک ساله توریست حساب نمیشه
3- در مالزی علاوه بر تورست خارجی با همین جمعیت 27 میلیونی 115 میلیون سفر هم توریست داخلی داره
4 -ایران کشور چهارم از نظر جاذبه های طبیعی و دهم از نظر باستانی در دنیا است
5- از نظر جذب توریست ایران 59 در دنیا
6 - مالزی کشور نهم در دنیا و سوم در آسیا

ضمنا توریست هم بر اساس بازار هدف کشور مقصد رو انتخاب میکنه نه فقط خوشگذرانی مثلا یکی طبیعت دیگری فرهنگ و.......
حالا خودتان قضاوت کنید ایران 2 صنعت از 3 صنعت بزرگ دنیا را دارد (نفت : اول توریست :سوم) پس فکر نمیکنید بیشترین مشکل از مدیریت است؟
ضمنا جناب تابناک اگه اهمیت بدید در این زمینه من تحقیقات زیادی دارم که بصورت علمی به این موضوع پرداخته
دوستاني كه قبرس و سنگاپور و... را گوشزد مي كنند كه بيشتر از جمعيتشان توريست دارند. فكر مي كنم منظور تابناك اين است كه مالزي كشوري مسلمان است و اشتراكات فرهنگي و ديني بسياري با ما دارد و از جهت مقايسه اين كشور را مثال زده اند.. اما خوب اصل خبر بسيار مايه حسرت من شد.. همين سواحل جنوبي خليج فارس را ببينيد. مردم از راههاي دور و نزديك در فصل زمستان مثلا مي آيند به شهر باستاني سيراف .. اما در كنار ساحل آن دريغ از يك محوطه سازي. چند آلاچيق و سايه بان. نيمكت. سرويس بهداشتي. رستوران.. هيچي نيست.. مردم خسته از راه بايد روي خاك و ماسه ها بنشينند.. آخه اين چه وضعيته ؟ اگر دولت خودش هم سرمايه گذاري بكنه به خدا يك سال هم نمي كشه سرمايه گذاري دولت برگشت مي كنه. يا اگر خودش سرمايه گذاري نمي كنه شركتهاي خصوصي را تقويت كنه يا تسهيلات ارزان قيمت بده تا بيايند سرمايه گذاري كنند.
ماه گذشته سفري به عتبات عاليات و عراق داشتم. در طول اين سفر با پسر جواني آشنا شدم كه فارغ التحصيل رشته باستانشناسي بود و اهل شيراز بود. مي گفت كه دو ساله كه بيكاره!! از تعجب شاخ دراوردم... مي گفت به چند جا هم براي كار سر زده ولي جواب منفي شنيده!! آخه تو را به خدا ببينيد . مصيبت را.. جواني اهل شيراز رشته باستانشناسي توي شهري كه توي دنيا آثار باستاني و تاريخي اش مشهور است. چرا بايد اينجوري باشه؟ بعد مي گيم چرا اقتصادمان رشد كمي داره؟ چرا تورم فزاينده است؟ چرا بيكاري گسترده است؟..
با سلام خدمت دوستان
توريست كجا بيايد وقتي يك سرويس بهداشتي مناسب در مسيرهاي جاده اي وجود ندارد .وقتي يك رستوران مناسب وبهداشتي در جاده هاي كشور نداريم .... واقعا" بايد تاسف خورد ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر