بازدید 43976

قیمت پیشنهادی بنزین در فاز دوم هدفمندی

کد خبر: ۲۲۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷ 13 February 2012
بر اساس اخبار رسیده، افزایش قیمت بنزین آزاد به 1000 تومان و تثبیت قیمت بنزین نیمه یارانه‌ای در رقم 400 تومان به یکی از سناریوهای مطرح ستاد هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم اجرای این قانون تبدیل شده است.

به گزارش فارس در حالی که بحث بر سر انتخاب یکی از ۴ سناریوی مطرح در ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره قیمت بنزین یارانه‌ای در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ادامه دارد، خبرهای رسیده حاکی است، یکی از این سناریوها شانس بیشتری برای مبنا قرار گرفتن در فاز دوم دارد.

بر اساس این سناریو بنزین آزاد با قیمت هزار تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد و قیمت و سهمیه بنزین یارانه‌ای برای خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی ثابت می‌ماند.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بنزین یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان در هر لیتر به خودروهای شخصی و عمومی ارائه می‌شود که بر اساس این سناریو این قیمت در کنار سهمیه این خودروها در فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تغییر نخواهد کرد.

در عین حال پیشنهادی نیز مطرح شده است که بر اساس آن به جای اختصاص سهمیه بنزین یارانه‌ای به هر خودرو، به هر خانواده سهمیه بنزین ارائه شود تا خانواده‌هایی که بیش از یک خودرو در اختیار دارند بیش از دیگر خانواده‌ها از سهمیه بنزین بهره نبرند.

پیش از این یک منبع آگاه در ستاد هدفمند کردن یارانه ها به خبرنگار فارس گفته بود: "به احتمال قوی بنزین آزاد در گام دوم هدفمند کردن به 1000 تومان می رسد و تا پایان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز تغییر نخواهد کرد اما بحث بر سر قیمت بنزین نیمه یارانه ای ادامه دارد و 4 سناریو براساس بنزین نیمه یارانه ای تهیه شده است."

در حال حاضر بنزین معمولی آزاد به قیمت ۷۰۰ تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد. بعضی کارشناسان معتقدند با جهش یکباره قیمت ارز در بازار عملا هدفمندی یارانه‌ها به جای پیشرفت، به عقب رفته است و قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی از قیمت فوب خلیج‌فارس و قیمت‌های بین‌المللی فاصله گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۲۸
در نظر گرفتن سهمیه بنزین برای هر خانواده خوب است چون از سوء استفاده افراد متمول که چندخودرو (وانت)دارند واز سهمیه بنزین یارنه ای بیشتری استفاده مکنند
آيا در مرحله دوم هدفمندي يارانه بيشتري نيز از سوي دولت پرداخت مي شود يا خير؟؟؟
واقعا نميدانند كه قيمت بنزين پايه است وهمه قيمتها از آن تبعيت مي كند ؟!! در شرايط فعلي بازار مطرح نمودن اين مسائل درست است؟
مصرف سوخت ماشینهای داخلی را با مصرف سوخت ماشینهای مورد استفاده حاشیه نشینهای خلیج فارس مقایسه کنید
چی بگم؟!
چرا فاصله بین حقوق کارمندان در ایران را با حقوق کارمندان خارجی مقایسه نمی کنید!!!!!
جالبه واقعا ...اول میگن جهش ارز کاذب و حبابیه بعد میان به همون دلیل بنزین و بقیه چیزا رو گرون میکنن
بنزینی که تو کشور خودمون تولید میکنیم گرونتر از بنزینی است که به کشورهای دیگر میفروشیم. اینم شد مثل جریان خودروهامون.
هر دم از این باغ...........
هرچه قيمت بنزين افزايش پيدا كند ساير اقلام هم افزايش پيدا ميكند وباز هم نسبت قيمت بنزين به ساير اقلام همان نسبت قبلي ميشود
بهتر است یارانه بنزین را نقدی به افراد بدهند و بنزین به قیمت آزاد باشد و خلاص.
ما که غرق شدیم چه یک وجب چه یک اقیانوس .
برای هزارمین بار... لطف کنین حقوق من رو هم بکنین 2500 دلار!!!
یکی نیست به این آقایون بگه آخه شما که همه فکر و ذکرتون شده فاصله گرفتن قیمت بنزین آزاد از قیمت فوب خلیج فارس ، هیچ نظری راجع به افزایش اختلاف درآمدی ایرانی ها با درآمد فوب خلیج فارس ندارید!!!!!!!!!!
ماكه قبلابنزين واردمي كرديم 100تومن بودحالاكه صادرمي كنيم بايدبشه 1000تومان ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان