بازدید 16162
۴

مواد درسی پایه ششم ابتدایی تصویب شد

کد خبر: ۲۲۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳ 13 February 2012
شورای عالی آموزش و پرورش در نشست اخیر خود اهداف کلی، برنامه ‌های درسی و مواد درسی پایه ششم ابتدایی را تصویب کرد. پایه ششم ابتدایی از سال تحصیلی آینده (مهرماه 91) جایگزین پایه اول راهنمایی می شود.

به گزارش مرکز اطلاع ‌رسانی و روابط‌ عمومی وزارت آموزش و پرورش، این اهداف و برنامه پس از تصویب به امضای رییس جمهور و رییس شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

براساس این مصوبه وزارت آموزش و پرورش مکلف به برنامه ‌ریزی و ساماندهی فعالیت ‌های آموزشی و پرورشی دانش‌ آموزان تا پایان دوره ابتدایی، تهیه و تدوین کتاب های درسی و مواد آموزشی پایه ششم ابتدایی شد.

براساس این گزارش، تکمیل، تعمیق و تثبیت اهداف مصوب دوره ابتدایی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی ملی، تربیت همه جانبه دانش ‌آموزان در راستای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه متناسب با موقعیت ‌ها و نیازهای جدید و پاسخ به اقتضائات آن و کسب آداب و مهارت ‌های ضروری برای ورود به دوره تحصیلی بعدی از اهداف کلی پایه ششم ابتدایی است.

این گزارش می‌ افزاید: در این مصوبه تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل، تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی ـ ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی، تقویت باور به هدفمندی خلقت و آشنایی با آداب و مهارت ‌های زندگی از جمله اهداف برنامه ‌های درسی پایه ششم ابتدایی عنوان شده است.

براساس این مصوبه قرآن (سه ساعت)، تعلیمات دینی و اخلاق (دو ساعت)، زبان و ادبیات فارسی (پنج ساعت)، مطالعات اجتماعی و آداب زندگی (سه ساعت)، ریاضیات (چهار ساعت)، علوم تجربی (دو ساعت)، هنر (دو ساعت)، سلامت و تربیت ‌بدنی (دو ساعت)، تفکر و پژوهش (یک ساعت) و کار و فناوری (یک ساعت) از درس های پایه ششم ابتدایی است.

همچنین یک ساعت از درس قرآن به صورت تجمیعی برای تقویت روخوانی و روانخوانی و انس با قرآن اختصاص می ‌یابد.

این مصوبه می افزاید: دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در هفته 25 ساعت در کلاس درس حضور خواهند یافت. مجموع ساعات درسی سالانه دوره ابتدایی شامل 850 ساعت تعیین شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۴
بنظر من اینطوری اصلا خوب نیست یک بچه 7 ساله با بجه 14 ساله تو یک مدرسه باشن. این تقسیمات مقطعی خودش یک مزیت خیلی بالایی داشت که متاسفانه اونم بهم می ریزند آخه تا کی تو اموزش و پرورش آزمون و خطا ...
پس زبان چی؟ واقعا بد است که دانش آموزان ما تا آن مقطع حتی الفبای لاتین که لازمه اولیه ارتبات با دنیا و استفاده از کامپیوتر است را نخوانده اند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر