بازدید 48873

احتمال 8 نرخی شدن بنزین در سال آینده

کد خبر: ۲۲۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰ 11 February 2012
بعد از گذشت بيش از دوماه از آخرين آمار اعلام شده از ذخيره سهميه بنزين 100 توماني، هنوز حجم اين سهميه سه رقمي است.

به گزارش ايسنا، بر اساس آمار، رقم ثبت شده سهميه بنزين 100 توماني در بهمن‌ماه به 120 ميليون ليتر رسيد كه در مقايسه با دو ماه پيش نشان‌دهنده تنها پنج ميليون ليتر كاهش است.

بر اين اساس سهميه بنزين 100 توماني براي خودروهاي سواري به 100 ميليون و براي موتورسيكلت‌ها به 20 ميليون رسيده است.

اين در حالي است كه حجم سهميه سوخت بنزين 100 توماني اعلام شده در 15 آذرماه 125 ميليون ليتر اعلام شده بود و اين آمار براي آبان ماه حدود 200 ميليون ليتر بود.

بنزين شش نرخي است اما ...

با پايان يافتن ذخير بنزين 100 توماني، اين فرآورده با چهار نرخ‌ عرضه خواهد شد. اين در حاليست كه در حال حاضر بنزين در جايگاه‌ها با شش نرخ عرضه مي‌شود.

در حال حاضر هر ليتر بنزين يارانه‌اي و سوپر يارانه‌اي به ترتيب 100 و 150 تومان، بنزين معمولي نيمه يارانه‌اي هر ليتر 400 تومان، بنزين معمولي آزاد هر ليتر 700 تومان و بنزين سوپر نيمه يارانه‌اي و آزاد به ترتيب هر ليتر 500 و 800 تومان عرضه مي‌شود.

البته محمدرضا فرزين - سخنگوي کارگروه طرح تحول اقتصادي، يکي از گزينه‌هاي اجراي فاز دوم قانون هدفمند شدن يارانه‌ها را عرضه تک نرخي بنزين اعلام کرده است.

اما با وجود اين كه مرتبا اعلام مي‌شود محدوديت زماني در مصرف بنزين يارانه‌اي وجود ندارد، بنزين 100 توماني با اطمينان خاطر، قيمت بنزين را چند نرخي نگاه داشته است. اين در حاليست كه به گفته كارشناسان، براي تك نرخي شدن بنزين بايد يك ضرب الاجل زماني تعيين شود.

با وجود ادامه اين شرايط و در صورت عرضه بنزين با كيفيت يورو4 و 5 كه قرار است با قيمتي متفاوت با نرخ بنزين معمولي به فروش ‌رود، بايد منتظر رسيدن تعداد نرخ‌هاي بنزين به بيش از هشت نرخ بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۲
در زمانی که همه ملت مصرف میکردند یک عده صرفه جویی کردند و حالا دارن استفاده میکنند و مسلما همون عده باز هم با صرفه جویی مصرف میکنند و باید الگوی مصرف باشند. حالا کارشناسان میخوان ضرب الاجل تعیین کنند که صرفه جویی رو بذارید کنار و همش رو یک روزه مصرف کنید؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
دوست عزیز
من در تهران برای رفتن و برگشتن به محل کارم جمعا 70 کیلومتر رانندگی می کنم. حالا شما بیا جای من باش و الگوی مصرف شو ببینم!!
در ضمن آیا این مضحک نیست که من نوعی در تهران همونقدر سهمیه بنزین دارم که برادرم در یک شهر بسیار کوچک که سرو تهش یک کیلومتر نیست؟؟؟!!
آنهایی که بنزینشان را مصرف نمی کنند پس بی نیازبوده بهتر است فکری به حال مملکت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
براي اسراف و خودنمايي (با مصرف زياد و ريخت و پاش ) بعضي ها بايد فكر كرد نه براي صرفه جويي. انگلهاي مملكت مسرفين هستند
از این به بعد پمپ بنزین میریم باید یه ماشین حساب هم همراه خودمون ببریم!
با اینکه ما هم مانند هموطنان نیاز به بنزین برای ماشینمان داریم ولی چه کنیم پول باد اورده نداریم که مانند بعضی از دوستان به علت بیکاری و سر رفتن حوصله مان ویا ..... در خیابان ها گشت بزنیم به علت گرانی همه چیز مجبوریم در منزل بمانیم وسریالهای بدون هدف را تماشا کنیم.
اینهایی که هنوز بنزین 100 تومانی دارند باید بررسی شود که چرا هنوز بنزین 100 تومانی انها تمام نشده حتما یک کاسه ای زیر نیم کاسه هست
بهتریت کار تولید ماشین های تک سیلندر است.
اگر بنزین یورو 4 و 5 و 6 را ایرانیها نخواهند بکدام مرجع باید مراجعه کنند ادرس اونو بگین
من وافعا ممنوم!
یکی از دلایل کاهش نیافتن بنزین صد تومانی این است که برخی ارگانها برای پرسنل خود هر سه ماه پانصد لیتر بنزین صد تومانی منظور می کنند البته طی یک کارت بنزین جدا
اکثر کسانی که بنزین 100 تومانی دارند ماشینهاشون به هر دلیلی خوابیده حالا یا اوراقیه یا خودشون توی ایران نیستند پس بهتره دولت سهمیه 100 تومانی را صفر کند. تا این بازار سیاه بنزین بیداد میکنه از بین بره.
بنام خدا
هر جا که بری بنزین 400 یا 700 تومانی است این بنزین 100 و150 تومانی کجاست
إ إ إ إ آخه واسه بنزین با کیفیت یورو 4 و 5 هم باید گرون تر پول بدیم؟؟!!! این دیگه چه جورشه؟؟!! یعنی آلودگی هوا و سلامتی مردم هیچ؟؟ خوب معلومه که کسی پول بیشتر واسه اون نمیده
مگه قرار نشد وقتی که قیمت بنزین واقعی شد محدودیت استفاده برداشته شود. مگه حالا که در بنزین خود کفا شدیم و صادرش می کنیم کمی هم به ملت و کیفیت بنزین فکر کنیم؟
به نظر می رسد برای تشویق فرهنگ صرفه جویی دولت محترم
بنزین 1000ریالی موجود در کارت های سوخت را با قیمت 8000 ریال خریداری کرده و مابه تفاوت آن را در کارتهای سوخت واریز نماید.
ای بابا چقدر قانون تصویب میشه یه نرخی بذارید تموم بشه بره پی کارش
ميشه در همم برد؟
مثلا بگيم 2 ليتر از اون يورو 4 بده بي زحمت درشتاش رو جدا كن؟

كاش وسايل ح. م. ل -- ن.ق.ل عمومي افزايش پيدا ميكرد اما الان از اينجا مونده از اونجا رونده شديم
یه فکری به حال مردم بیچاره کنید
اروپا بنزین شده 2000 تومن مام باید قیمتشو بکنیم 3000 تومن، مگه نه؟؟!!!!!!!!
حالا اینکه اروپا همه چیزش درسته، بهترین جاده ها رو دارن، بهترین و کم مصرف ترین ماشینا رو دارن اونم با پایین ترین قیمتا و ..... اصلا این جوری نیستا، همش دروغه، مملکت که گل و بلبله!!!
واقعا استفاده نمی کردند؟ یا جوری دیگر تهیه می کردند؟
اقا این ظلمه که هنوز عده ای با کلک بنزین 100 تومانی دارن .خواهشن در مورد این افراد و وضعیتشان تحقیق کنین من که خودم هیچ جا نمی رم چندین ماهه که سهمیه 100 تومانی ام تمام شده. کسی رو می شناسم که با کلک از کارت دیگرون استفاده کرده و به کارت خودش دست نزده.تمام کسانی که هنوز سهمیه 100 تومانی دارن یا بی نیاز بودن یا انسانهای حیله گری بودن
1-قیمت بنزین به صورت اتوماتیک توسط کامپیوتر پمپ بنزین محاسبه می شود و زحمتی برای محاسبه آن متوجه کسی نمی شود
2- کسی که بنزین سهمیه ای دارد آنرا در اثر صرفه جویی ذخیره کرده و حق کسی را پایمال نکرده
3- کل ذخیره بنزین 100 تومانی در دست مردم معادل مصرف دو روز بنزین کشور است پس از لحاظ کلان مقدار بالایی نیست
3- دیر یا زود سهمیه های 100 تومانی تمام می شود پس تابی جون خیلی خودتو ناراحت نکن
امیدوارم دولت فراموش نکند که خودرو ها هم باید به قیمت و ایمنی استاندار جهانی برسد فقط بنزین نباید جهانی شود
مملكت روي نفت خوابيده ولي با ما مثل كشورهاي افريقايي رفتار ميكنند . تو اين مملكت بنزين بايد مفت باشه .
این 120 میلیون لیتر مربوط به کسانی است که احتمالا یا در کشور حضور ندارند و یا از خودرو خود استفاده نمیکنند. وگرنه ما که همین بنزین 400 تومانی هم کفاف کارمان را نمی دهد.
نرخ بنزين 1391

1- بنزين 100% ايراني 10000 ريال
2- بنزين 50% ايراني 15000 ريال
3- بنزين بيگانه 20000 ريال
4- بنزين اختصاصي سفارشي 4000 ريال
5- بنزين براي بعضي افراد و ارگانها 1000 ريال
6- بنزين كارمندي 8000 ريال
7- بنزين كارگري 7990 ريال
8- بنزين سرمايه داري 50000 ريال
9- بنزين خودروهاي ساخت داخل 10000 ريال
10- ساخت خارج 15000 ريال
.
.
.
در کشور های دیگر هر پمپ بنزین بسته به اینکه بنزین کدام پالایشگاه یا شرکت را می فروشد قیمت مختلفی دارد و در تابلو های بزرگ در ورودی پمپ بنزین در معرض دید عموم قرار داده است. شما می توانید بسته به کیفیت بنزین هر پالایشگاه و یا جیب مبارکتان بنزین با قیمت های مختلف خریداری کنید. البته دولت ها فقط در استاندارد بنزین تولیدی دخالت می کنند و قیمت را به عهده بازار رقابتی می گذارند.
اگه بخوان برای بنزین ذخیره مردم ضرب الاجل بگذارند بازار دبه فروشی داغ داغ خواهد شد. بنازم به این تصمیم گیری ها !!!!!!!
لابد مثل نون بربری بی کنجد 375 تومن و 450 تومن کنجدی ( کنجد طلا )خواهد بود که الان وقتی مراجعه می کنی بدون کنجد را 450 حساب می کنند و چون معمولا پول خرد هم ندارند همان 500 تومن حساب می کنند کنجدی هم که 8 نرخی به تنگ دل مردم بسته می شود
بايد دولت بنزين ذخيره شده را به نرخ روز بخرد سپس قيمت گذاري كند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار