بازدید 236714
چهار راه قهرماني !

کامل ترین تاريخچه ليگ قهرمانان آسيا

دهمین ‌دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از امروز جمعه با نبرد دو تیم ایرانی استقلال و ذوب‌آهن آغاز می شود . متاسفانه فوتبال ایران به دلیل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری باشگاه‌هایش، دو سهمیه حضور مستقیمش در این جام را از دست داد و دو سهمیه حضور در پلی‌آف را بدست آورد!
کد خبر: ۲۲۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۱ 10 February 2012
دهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در حالی به صورت رسمی آغاز می شود که فوتبال ایران همچنان در حسرت قهرمانی در این مسابقات قرار دارد و این بار امیدوار است از بین سه نماینده یکی این طلسم را بشکند.(با احتساب یکی از دو تیم استقلال و ذوب‌آهن)

به گزارش تابناک : ليگ قهرمانان آسيا هر سال در حالي برگزار مي‌شود كه باشگاه‌هاي فوتبال در پهناورترين قاره جهان، با رشد روزافزون كيفيت فني و سرمايه‌گذاري‌هاي كلان، هرچه بيشتر به سطح اول فوتبال دنيا نزديك مي‌شوند. از كشورهاي متمول عربي تا كشورهاي آسياي ميانه كه به تازگي اهميت سرمايه‌گذاري در صنعت فوتبال را دريافته‌اند و نيز كشورهاي شرق آسيا كه مدت‌هاست خود را از سطح آسيا فراتر برده‌اند، همگي در اين نمايشگاه هنر فوتبال حضور دارند.

در اين ميان باشگاه‌هاي ايراني در طول سال‌هاي سپري شده با فراز و نشيب فراواني روبه‌رو بوده‌اند. روزگاري كه فوتبال ايران بر قله‌ي آسيا ايستاده بود و پي‌درپي قهرمان آسيا مي‌شد، باشگاه‌هاي ايراني نيز بارها جام قهرماني آسيا را از آن خود مي‌كردند. در آن سال‌ها كمتر پيش مي‌آمد كه يك تيم ايراني در جمع چهار تيم برتر آسيا قرار نگيرد. زماني استقلال تهران، زماني پاس تهران و گاهي پرسپوليس تهران افتخار كسب عنوان در آسيا را به دست مي‌آوردند.

دوران قدرت‌نمايي فوتبال باشگاهي ايران در قاره كهن، سال‌هاست به سر آمده است و تيم‌هاي پرطرفدار پايتخت ديرزماني است كه در رقابت‌ با تيم‌هاي عربي، آسياي ميانه و شرق آسيا، شكست مي‌خورند و همچنان چشم اميد به آينده دارند؛ آينده‌اي كه گفته مي‌شود قرار است درخشان باشد و بازيكنان، مربيان و مديران اين باشگاه‌ها، روزگار نوين قدرتمندي براي فوتبال ايران را نويد مي‌دهند.

در اين ميان، حكايت تيم‌هاي اصفهاني از جنس ديگري است. تلاش و كوشش مستمر و ثبات قدم در راه پيشرفت، آن‌ها را به تدريج به سطح اول فوتبال ايران و سپس آسيا نزديك كرد. وقتي در سال‌هاي ابتداي تشكيل ليگ حرفه‌اي در ايران، سپاهان و ذوب آهن اصفهان، قهرماني و نايب قهرماني را از دست تيم‌هاي پرستاره تهراني مي‌گرفتند، مي‌شد حدس زد در آينده‌اي نه چندان دور، اصفهاني‌ها ليگ برتر، در آسيا قدرت‌نمايي كنند. اين اتفاق چندان طول نكشيد و اين رويا با نايب قهرماني سپاهان و ذوب آهن در ليگ قهرمانان آسيا، جامه عمل پوشاند.

اكنون در دهمين دوره ليگ قهرمانان آسيا، نمايندگان پراميد ايران، خود را براي حضور در ماراتن فوتبال آسيا آماده مي‌كنند؛ مكاني كه بار ديگر اين فرصت را به فوتبال ايران مي‌دهد كه قدرت خود را به رخ حريفان هم‌قاره‌اي خود بكشد، قدرتي كه سال‌ها است در خوابي طولاني فرو رفته است؛ انرژي بالقوه‌اي كه در ساق‌هاي بازيكنان ايراني مانده و در انتظار مجالي براي بروز است و آتشي كه در زير خاكستر، همچنان پرحرارت منتظر شعله‌ور شدن است.

در اين گزارش سعي شده است با نگاهي به چهار نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا، چهار راه و فرصت قهرماني فوتبال ايران را بررسي كنيم.

* استقلال تهران؛ در جست‌وجوي افتخار از دست رفته

آبي‌پوشان پايتخت، تاكنون افتخارات زيادي در جام‌هاي باشگاهي در آسيا كسب كرده‌اند. قهرماني، نايب قهرماني و كسب رتبه‌هاي سومي و چهارمي در كلكسيون افتخارات باشگاه استقلال مي‌درخشد.

اولين حضور اين تيم در جام باشگاه‌هاي آسيا به سال 1349 بازمي‌گردد؛ سالي كه در آن سومين دوره جام باشگاه‌هاي آسيا در تهران برگزار مي‌شد. استقلال تهران در آن دوره با تيم‌هاي "هومنت من" لبنان و "سلانگور" مالزي هم‌گروه بود. اين تيم در آن سال تركيبي بود از بهترين‌هاي فوتبال ايران. نام‌هايي همچون ناصر حجازي، عزت جانملكي، اكبر كارگر جم، مسعود و فريدون معيني، كارو حق‌ورديان، منصور پورحيدري، علي جباري، جواد قراب، نصرالله عبدالهي، جلال طالبي، قليچ‌خاني، غلامحسين مظلومي و محمود خوردبين به عنوان يار كمكي، استقلال را در آن بازي‌ها همراهي مي‌كردند.

تيم فوتبال استقلال ، پس از اولين حضور در جام باشگاه‌هاي آسيا تا بيست و يكمين و آخرين دوره آن بازي‌ها، پنج بار ديگر شركت كرد كه حاصل آن قهرماني در سومين حضور، دو نايب قهرماني و دو مقام سومي آسيا بود. جام باشگاه‌هاي آسيا پس از بيست و يكمين دوره‌اش در سال 2002 ميلادي با رقابت‌هاي جام در جام باشگاه‌هاي آسيا ادغام شد و ليگ قهرمانان باشگاه‌هاي آسيا را تشكيل داد.

اولين قهرماني استقلال در جام باشگاه‌هاي آسيا به سومين حضور اين تيم در آن رقابت‌ها بازمي‌گردد به زماني كه استقلال هنوز با نام تاج در ميادين حاضر مي‌شد. استقلال در آن بازي‌ها ابتدا در دو ديدار رفت و برگشت بر نماينده قطر پيروز شد و سپس در كشور بنگلادش با سه تيم "25 آوريل" كره شمالي، "بانكوك بانك" تايلند و "محمدان" بنگلادش، هم‌گروه شد. استقلال پس از كسب مقام نخست گروه خود با تيم دوم گروه اول بازي كرد و به فينال رسيد. در آن بازي‌ها، احمدرضا عابدزاده، دروازه‌بان اين تيم بود و حميد بابازاده، فرشاد فلاحت‌زاده، رضا حسن‌زاده، شاهرخ و شاهين بياني، صادق ورمزيار، مهدي فنوني‌زاده، امير قلعه‌نويي، عبدالعلي چنگيز، عباس سرخاب، عبدالصمد مرفاوي و سيد مهدي ابطحي نيز ساير بازيكنان اين تيم را تشكيل مي‌دادند.

در نهايت، پس از قهرماني استقلال با هدايت منصور پورحيدري، مرفاوي با شش گل زده، آقاي گل مسابقه‌ها شد، نامجو مطلق تكنيكي‌ترين بازيكن جام لقب گرفت، عباس سرخاب به عنوان مرد سال آسيا شناخته شد و عابدزاده جايزه بهترين دروازه‌بان جام را كسب كرد. اين تيم يك بار ديگر هم در سال 1370 قهرماني جام باشگاه‌هاي آسيا را كسب كرد.

آبي‌پوشان تهراني، تجربه سه حضور در رقابت‌هاي جام در جام باشگاه‌هاي آسيا را نيز دارند. اين رقابت‌ها با حضور قهرمانان جام‌هاي حذفي كشورها برگزار مي‌شد. بهترين نتيجه استقلال در اين بازي‌ها كسب مقام چهارمي آسيا در سال‌هاي 1376 و 1380 است. تيم فوتبال استقلال تهران، در اولين دوره رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا كه از ادغام در جام باشگاه‌هاي آسيا و جام در جام باشگاه‌هاي آسيا، شكل گرفته بود، حاضر بود. اين تيم در آن سال با قهرماني در جام حذفي كشور پا به آن رقابت‌ها گذاشته بود و در اولين گام، در دو بازي رفت و برگشت، "الفيصلي" لبنان و سپس "نفتچي"ازبكستان را از پيش رو برداشت و در مرحله گروهي با تيم‌هاي "السد" قطر، "العين" امارات و "الهلال" عربستان،‌ هم‌گروه شد. از هر گروه يك تيم به نيمه نهايي راه مي‌يافت و در نهايت، استقلال تهران با دو شكست و يك پيروزي از ادامه رقابت‌ها باز ماند. هادي طباطبايي،‌ جواد زرينچه، پيروز قرباني، مهدي هاشمي نسب، عليرضا منصوريان، ستار همداني، يدالله اكبري، محمد نوازي، فراز فاطمي، علي سامره، محمود فكري و عليرضا اكبرپور بازيكنان استقلال در آن سال بودند.

دوره بعدي حضور استقلال در ليگ قهرمانان آسيا با خاطره‌اي تلخ همراه شد. آبي‌پوشان پايتخت كه با قهرماني در ليگ برتر ايران به فكر كسب جام قهرماني آسيا بودند به دليل ارسال نكردن به موقع مدارك باشگاه به كنفدراسيون فوتبال آسيا، از شركت در اين مسابقه‌ها باز ماند تا بدون انجام حتي يك بازي، حذف شده زودهنگام بازي‌ها لقب بگيرد.

استقلال در فصل گذشته این رقابتها توفیقی نداشت و خیلی زود از دور رقابتها کنار رفت .

* پرسپوليس تهران (پيروزي)؛ ارتش سرخ به دنبال اولين قهرماني

پرسپوليس تهران در دي ماه سال 1342 به دست علي عبده بنا شد و در ابتدا در رشته‌هاي بولينگ، واليبال و بسكتبال فعال بود. پس از انحلال شاهين، بازيكنان آن تيم در تركيب تيم دسته دومي پرسپوليس قرار گرفتند و محبوبيت شاهين را به پرسپوليس هديه كردند. از آن سال تاكنون تيم فوتبال پرسپوليس تهران، بارها قهرمان ليگ سراسري كشور و جام حذفي را تجربه كرده است. اين تيم با 9 عنوان قهرماني در ليگ باشگاه‌هاي ايران در سال‌هاي 1351، 52، 54، 74، 75، 78، 79، 81 و 87 و پنج عنوان قهرماني در جام حذفي ايران در سال‌هاي 66، 70، 77  ، 88 و 89 پرافتخارترين تيم فوتبال ايران است.

تيم فوتبال پرسپوليس تهران پس از قهرماني در جام حذفي كشور در سال 1370 به مسابقه‌هاي جام در جام باشگاه‌هاي آسيا راه يافت كه در آن سال اولين دوره‌اش را تجربه مي‌كرد.

سرخ‌پوشان در اولين دوره رقابت‌هاي جام در جام باشگاه‌هاي آسيا، جام قهرماني را بالاي سر بردند كه تنها قهرماني اين تيم در آسيا تا امروز بوده است. تيم فوتبال پرسپوليس همچنين چند عنوان سومي و چهارمي جام باشگاه‌هاي آسيا را در كارنامه خود دارد.

بر اساس فهرست اعلام شده توسط كنفدراسيون فوتبال آسيا، تيم فوتبال پرسپوليس تهران، پرطرفدارترين تيم آسيا است و پس از اين تيم، "داليان واندا" چين و "الهلال" عربستان حضور دارند. اين در حالي است كه در هفته‌هاي اخير ليگ برتر ايران، تماشاگر چنداني از بازي‌هاي پرطرفدارترين تيم آسيا استقبال نمي‌كند. شايد به همين دليل است كه سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس، از هواداران تيمش مي‌خواهد براي تشويق آنها به ورزشگاه بيايند. عملكرد تيم فوتبال پرسپوليس در سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد كه اين تيم حتي با وجود عملكرد ضعيف در ليگ برتر ايران، در رقابت‌هاي آسيايي و بين‌المللي خوب عمل مي‌كند. چندي پيش نيز تيم فوتبال پرسپوليس در تعطيلات نيم‌فصل ليگ برتر و در جريان اردوهاي تركيه و امارات با تيم‌هايي چون اينتراخت فرانكفورت و زنيت سن پترزبورگ ديدار كرد و نمايش خوبي ارائه داد.

به هر تقدير، بازيكنان و كادر فني ارتش سرخ با دنیزلی، اميد زيادي به كسب نتيجه دلخواه در جام باشگاه‌هاي آسيا دارند.


* ذوب آهن اصفهان؛ تا قهرماني يك پله راه است

درسالهاي اخير شاهد رشد روزافزون سطح كيفي فوتبال در اصفهان بوده‌ايم. دو تيم مطرح اين شهر يعني ذوب آهن و سپاهان با ثبات دركسب نتيجه‌هاي خوب، اصفهان را به قطب جديد فوتبال كشور تبديل كرده‌اند. در حال حاضر ديگر قدرت فوتبال ايران در انحصار دو تيم پايتخت نشين نيست بلكه دو تيم اصفهان رقابتي سخت و نفسگيري دركسب قهرماني ايران و آسيا دارند. ذوب آهن در دو سال پیش در حالي كه تمام نمايندگان فوتبال ايران در مرحله گروهي و حذفي از دور رقابت‌هاي آسيايي كناررفته بودند، در عين ناباوري با پيروزي بر قهرماني آسيا از كره جنوبي و پشت سر گذاشتن قدرت‌هاي آسيا پا به فينال جام باشگاه‌هاي آسيا گذاشت و در نهايت به عنوان نايب قهرماني آسيا راضي شد. اين تيم در حالي امسال پا به رقابت با تيم‌هاي آسيايي گذاشته است كه اميد اول قهرماني ليگ برتر ايران به شمار مي‌رود و اين امر مي‌تواند انگيزه اين تيم را بسيار بالاتر ببرد.
* سپاهان در انديشه اول شدن

پرافتخارترين تيم اصفهان تاكنون يك پاي ثابت ليگ قهرمانان آسيا بوده است. اين تيم از اولين سال تشكيل ليگ قهرمانان آسيا در سال 2002 كه اين جام از تلفيق دو جام باشگاه‌هاي آسيا و جام در جام آسيا تشكيل شده بود يا به عنوان قهرمان ليگ يا با كسب رتبه‌هاي دوم و سوم ليگ و يا از طريق قهرماني در جام حذفي در جام باشگاه‌هاي آسيا حضور داشته است. باشگاه‌هاي آسيايي اين تيم را مي‌شناسند و هنوز خاطره‌ شيرين نايب قهرماني اين تيم در آسيا از ذهن هوادارانش پاك نشده است. چندي پيش درباره اين كه تيم اول اصفهان سپاهان است يا ذوب آهن بحث و جدلي پيش آمده بود كه نزديك بود به جنجال بزرگي ختم شود كه خوشبختانه به فراموشي سپرده شد اما از بحثهاي حاشيه‌اي كه بگذريم سپاهاني‌ها پس از قراردادن نام خود در فهرست قهرمانان ليگ برتر ايران و جام حذفي كشور اكنون فقط به دنبال تكميل كردن مجموعه افتخارات خود با قهرماني در آسيا هستند. 

السد قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد/حسرت بزرگ برای سپاهان  

تیم فوتبال السد موفق شد برای نخستین بار قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا شود.

سال گذشته در ورزشگاه جام جهانی کره جنوبی السدی ها موفق شدند در ضربات پنالتی چومبوک هیوندای را شکست دهند.
بازی دو تیم در وقت قانونی به تساوی دو بر دو انجامید.این اتفاق در حالی افتاد که قطری ها تا آخرین دقایق بازی با نتیجه دو بر یک از حریف پیش بودند اما در دقیقه نود روی اشتباه مدافع خود گل تساوی را دریافت کردند تا بازی به وقت های تلف شده کشیده شود.
بازی دو تیم در وقت های اضافی هم گلی را در بر نداشت تا ضربات پنالتی قهرمان آسیا را مشخص کند.در ضربات پنالتی کیم دونگ چان و پارک وون جائه پنالتی های خود را از دست دادند تا تیم السد با نتیجه 4 بر دو و برای نخستین بار قهرمانی در آسیارا تجربه کند.

السد در حالی قهرمان شد که در مرحله یک چهارم نهایی در دو بازی رفت و برگشت به سپاهان باخته بود و به خاطر اشتباه این تیم برای استفاده کردن از بازیکن(رحمان احمدی) دو اخطاره،کنفدراسیون فوتبال آسیا رای به نفع تیم قطری داد و سپاهان حذف شد !؟


تاریخچه مسابقات فوتبال باشگاهی در آسیا:

فوتبال باشگاهی در آسیا از سال 1967 در قالب مسابقاتی با عنوان جام باشگاه‌های آسیا آغاز شد، که هاپوئل رژیم اشغالگر قدس فاتح دو دوره نخست این رقابت‌ها شد. تاج (استقلال سابق) در سومین دوره این جام در دیدار نهایی 2 بر یک هاپوئل را شکست داد و نخستین تیم ایرانی لقب گرفت که این جام را بالای سر برده است. چهارمین دوره هم با قهرمان مکابی رژیم اشغالگر قدس به پایان رسید. در حالیکه جام پنجم قرار بود با حضور تیم‌های رنجرز هنگ کنگ، تاج (استقلال) ایران، مکابی رژیم اشغالگر قدس، القادسیه کویت و هومنت من لبنان برگزار شود، با انصراف تیم‌های رنجرز، القادسیه و هومنت من به دلیل حضور نماینده رژیم اشغالگر قدس، مسابقات کنسل شد.

 البته پس از لغو این دوره از مسابقات تا سال 1985 رقابت‌های فوتبال باشگاهی در قاره کهن برگزار نشد اما از سال 1985 این مسابقات در قاره آسیا مجددا آغاز شد که تیم "دوو رویالز" کره جنوبی با برتری 3 بر یک برابر الاهلی عربستان در دیدار نهایی این جام، نخستین قهرمان رقابت‌ها لقب گرفت. طی 17 سال برگزاری این جام، کره جنوبی با 6 عنوان قهرمانی (سوون بلووینگز و پوهانگ استیلرز هر کدام 2 بار و دوو رویالز و ایلهواچونما هر کدام یک بار) عنوان پرافتخارترین کشور در این مسابقات را از آن خود کرد که سوون سامسونگ این کشور هم آخرین قهرمان جام باشگاه‌های آسیا لقب گرفت. تیم‌های باشگاهی ایران با سه قهرمانی (استقلال دو بار و پاس یک بار)، ژاپن (یومیوری، فروکاوا و جوبیلوایواتا هرکدام یک بار)، رژیم اشغالگر قدس (هاپوئل 2 بار و مکابی یک بار) در رده‌های بعدی قرار دارند. تیم‌های باشگاهی عربستان (الهلال 2 بار) و تایلند (تای فارمرز بانک 2 بار) این جام را فتح کردند و تیم‌های باشگاهی لیائوبنگ چین و السد قطر نیز هرکدام یک مرتبه به قهرمانی این مسابقات دست یافته‌اند. فارمرز بانک تایلند نخستین تیمی بود که دو مرتبه بصورت متوالی قهرمان این جام شد. تیم‌های پوهانگ استیلرز و سوون سامسونگ هم در دو سال پشت سر هم جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر بردند. اسامی قهرمانان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا:

 1986: دوو رویالز کره جنوبی 3 - الاهلی عربستان یک 1987: فروکاوای ژاپن (دیدارهای نهایی در قالب یک گروه چهار تیمی برگزار شد) 1988: یومیوری ژاپن 3 - الهلال عربستان صفر (الهلال به دلیل اعتراض به برنامه‌ریزی جام ‌در بازی فینال شرکت نکرد) 1989: السد قطر 3 - الراشد عراق 3 (السد به دلیل گل‌های بیشتر در خانه حریف قهرمان شد) 1990: لیائونینگ چین 2 - نیسان ژاپن یک 1991: استقلال ایران 2 - لیائونینگ چین یک 1992: الهلال عربستان یک (4) - استقلال ایران یک (3) 1993: پاس ایران یک - الشباب عربستان صفر 1994: فارمرزبانک تایلند 2 - عمان کلوپ یک 1995: فارمرزبانک تایلند یک - العربی قطر صفر 1996: ایلهواچونما کره جنوبی یک - النصر عربستان صفر 1997: پوهانگ استیلرز کره جنوبی 2 - ایلهواچونما کره جنوبی یک 1998: پوهانگ استیلرز کره جنوبی صفر (6) - دالیان چین صفر (5) 1999: جوبیلوایواتا کره جنوبی 2 - استقلال ایران یک 2000: الهلال عربستان 3 - جوبیلوایواتا کره جنوبی 2 2001: سوون سامسونگ کره جنوبی یک - جوبیلو ایواتا کره جنوبی صفر 2002: سوون سامسونگ کره جنوبی صفر (4) - آنیانگ کره جنوبی صفر (2)


 از سال 1990 رقابتی تحت عنوان جام در جام باشگاه‌های آسیا که تیم‌های قهرمان جام حذفی کشورهای این قاره اجازه حضور در این بازی‌ها را داشتند، آغاز شد. پرسپولیس تهران با برتری برابر المحرق بحرین فاتح نخستین دوره این مسابقات نام گرفت و الهلال عربستان در سال 2-2001 با شکست چونبوک موتورز آخرین عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد. در این جام که عمری 12 ساله داشت، عربستان با 6 قهرمان (الهلال (2 مرتبه)، القادسیه، النصر، الاتحاد و الشباب) سرآمد دیگر کشورهای آسیایی است، ژاپن با پنج قهرمانی (نیسان (2 مرتبه)، یوکوهاما، هیراتسوکا و شیمیزو) در رده دوم قرار دارد و پرسپولیس هم تنها عنوان قهرمانی فوتبال ایران در جام در جام آسیا را کسب کرده است.

 نیسان ژاپن با دو بار قهرمانی متوالی در این جام رکوردار است و تیم الهلال عربستان هم در طی پنج سال دو بار قهرمان این جام شد که آخرین جام قهرمانی هم به این تیم عربستانی رسید. اسامی قهرمانان مسابقات جام در جام آسیا: 1990-91: پرسپولیس ایران یک - المحرق بحرین صفر 1991-92: نیسان ژاپن 6 - النصر عربستان یک 1992-93: نیسان ژاپن 2 - پرسپولیس ایران یک 1993-94: القادسیه عربستان 6 - ساوث چینا 2 1994-95: یوکوهاما مارینوس ژاپن 2 - الشعب امارات یک 1995-96: بلمار هیراتسوکا ژاپن 2 - الطلبه عراق یک 1996-97: الهلال عربستان 3 - ناگویا گرامپوس ژاپن یک 1997-98: النصرعربستان یک - سوون سامسونگ کره جنوبی صفر 1998-99: الاتحاد عربستان 3 - چونام دراگونز کره جنوبی 2 1999-2000: شیمیزو ژاپن یک - الزورا عراق صفر 2000-1: الشباب عربستان 4 - دالیان چین 2 2001-2: الهلال عربستان 2 - جئونبوک هیوندای کره جنوبی یک مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال باشگاهی در قاره آسیا از سال 1995 طرح رقابتی تحت عنوان "سوپر جام باشگاه‌های آسیا" را اجرایی کردند و طی آن تیم‌های قهرمان جام باشگاه‌ها و جام در جام آسیا برابر هم به میدان می‌رفتند که یوکوهاما مارینوس ژاپن با پیروزی 4 بر 3 برابر فارمرزبانک تایلند نخستین قهرمان این جام لقب گرفت. اسامی قهرمانان سوپر جام آسیا: 1995: یوکوهاما مارینوس ژاپن 4 - فارمرز بانک تایلند 3 1996: ایلهواچونما کره جنوبی 6 - بلمار هیراتسوکا ژاپن 3 1997: الهلال عربستان 2 - پوهانگ استیلرز کره جنوبی یک 1998: النصر عربستان یک - پوهانگ استیلرز کره جنوبی یک(النصر به دلیل گل زده در خانه حریف قهرمان شد) 1999: جوبیلو ایواتا ژاپن 2 - الاتحاد عربستان 2 (جوبیلو ایواتا به دلیل گلزنی در خانه حریف قهرمان شد) 2000: الهلال عربستان 3 - شیمیزو اسپالس ژاپن یک 2001: سوون سامسونگ کره جنوبی 4 - الشباب عربستان 3 2002: سوون سامسونگ کره جنوبی یک - الهلال عربستان یک (سوون سامسونگ به دلیل گلزنی در خانه حریف قهرمان شد)

تاریخچه لیگ قهرمانان آسیا: تا سال 2002 مسابقات فوتبال درقاره آسیا تحت دو عنوان جام باشگاه‌ها و جام در جام آسیا برگزار می‌شد اما کمیته برگزاری مسابقات باشگاهی در این قاره پس از پایان مسابقات در سال 01-2000 تصمیم گرفت همانند رقابت‌های اروپایی با ادغام این دو جام پیکارها را در قالب لیگ قهرمانان آسیا برگزار کند. همچنین درکنار این جام برای تیم‌های درجه سوم آسیا مسابقات دیگری به نام جام AFC در نظر گرفته شد تا این تیم‌ها فرصت حضور در بازی‌های قاره‌ای را از دست ندهند. البته با گذشت زمان در نحوه برگزاری آن تغییرات بسیاری بوجود آمد ولی همچنان دیدگاه ثابتی برای برگزاری آن وجود ندارد و هر 2 سال تغییراتی در شکل انجام مهمترین رقابت باشگاهی در قاره آسیا صورت می گیرد. تاکنون تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان (هفت مرتبه)، استقلال تهران (پنج مرتبه)، پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان (هرکدام سه مرتبه)، صبای قم (دو مرتبه) و پاس تهران، فولادخوزستان، سایپای کرج و مس کرمان نمایندگان ایران در دوره‌های گذشته این جام بوده‌اند که تیم‌های سپاهان و ذوب آهن با کسب عنوان نایب قهرمانی، تنها افتخارات تیم‌‎های باشگاهی ایران در این جام را بدست آورده‌اند. امسال هم تیم‌های سپاهان اصفهان (قهرمان لیگ) و پرسپولیس (قهرمان) بصورت مستقیم و تیم‌های استقلال تهران (تیم دوم لیگ) و ذوب‌آهن (تیم سوم لیگ) در مرحله پلی‌آف، نمایندگان ایران در این جام هستند که امیدواریم بتوانند طلسم قهرمان نشدن تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا را بشکنند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد آخرین قهرمانی تیم‌های ایرانی در مسابقات باشگاهی آسیا به سال 1993 باز می‌گردد که طی آن تیم پاس ایران موفق شد با پیروزی برابر الشباب عربستان عنوان قهرمانی آن رقابت‌ها را از آن خود کرد. قهرمانان ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا: 2003: العین امارات 2 - بک تراساسونا یک (رفت 2 بر صفر به سود العین - برگشت یک بر صفر به سود بک تراساسونا) 2004: الاتحاد عربستان 6 - ایلهواچونما کره جنوبی 3 (رفت یک بر 3 به سود ایلهواچونما - برگشت صفر بر 5 به سود الاتحاد) 2005: الاتحاد عربستان 5 - العین امارات 3 (رفت یک بر یک - برگشت 4 بر 2 به سود الاتحاد) 2006: جئونبوک کره جنوبی 3 - الکرامه سوریه 2 (رفت 2 بر صفر به سود جئونبوک - برگشت 2 بر یک به سود الکرامه)

2007: اوراواردز ژاپن 3 - سپاهان ایران یک (رفت یک بر یک - برگشت 2 بر صفر به سود اوراوا) 2008: گامبا اوزاکا ژاپن 5 - آدلاید یونایتد استرالیا صفر (رفت 3 بر صفر - برگشت 2 بر صفر) 2009: پوهانگ استیلرز کره جنوبی 2 - الاتحاد عربستان یک

 2010: ایلهواچونما کره جنوبی 3 - ذوب آهن ایران یک

 2011: السد قطر 2 (4) - جئونبوک موتورز کره جنوبی 2 (2) در ضربات پنالتی



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۰۱
پرسپوليس انشالله قهرمان میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
پ ن پ میخواستی استقلال قهرمان باشه با مظلومی
به امید خدا قهرمانی مال پرسپولیسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
هههههههههههه
هههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههه
جك قشنگي بود دمت گرم
ههههههههههههههههههههههه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
انشالله به امید خدا و توان بچه ها حتما" به این مهم خواهیم رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
آخه شما پرسپولیسیا رنگ فینالو تا حالا دیدین؟؟!!!
ایرج کی شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
اول فکری به حال این شوت های از راه دور یا آر پی جی ها بکنه، بعد کی این تیم در جام های قبلی قهرمان شده در حالی که تا مرحله گروهی هم جلو نیومده، اما استقلال حداقل دو قهرمانی دو تائب قهرمانی و یک سومی در جام های سابق داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
آره شما سعی کنید قطعا که با این امتیاز ها قهرمان میشید
یاشاسین تراختور
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
هر شب خوابشو ببینین. اون اس اس که 4 بار به فینال رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
شما فینال هم بری از دید ما قهرمانی.تو فقط رنگ فینال رو ببین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
اگه گسترش فولاد تبریز دسته یکی به فینال آسیا برسه و اگه پرسپولیس برای یک بار هم که شده رنگ فینال آسیا رو ببینه و اگر علی دایی تشویق نشه و اگر ... و اگر ... پرسپولیس هم قهرمان میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
دوستان آبی بدانند که پرسپولیس یک بار قهرمان جام در جام آسیا و یک بار نایب قهرمان جام در جام شده است. دو بار هم سومی جام باشگاه ها.
پس نگویید که پرسپولیس جام نگرفته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
فعلا به ماندن در لیگ فکر کنید پرسپلیسی ها
قهرمانی پیش کشتان
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
" آخه شما پرسپولیسیا رنگ فینالو تا حالا دیدین؟؟!!! "
تاج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۷
این سوبله چوبله ها عجب روی دارن بابا دمتون گرم از رو نمیرین با این وضعیتی که تو جدول دارین
ن ا ب ع م د
| Germany |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۸
آ فرین جکت با مزه بود
پرسپلیسی 1000آتیشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
مگه استقلالی ها دیدن که اینو میگی شما مطلب بالا رو کامل خوندید
امیر از مشهد
| Germany |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
خیلی باحالین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
آخه ما نه رنگ فینال و دیدیم نه مثل شما آستقلالیها لیگ دسته 3 و دسته 2 رو دیدیم . . یادتون هست دسته3 با سرخاب . . . آخی بیچار ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
قابل توجه استقلالی ها
پرسپولیس رفت فینال
آبو باید بریزی همونجا که میسوزه چرا جای دیگه میریزی
جوک سال هم در اومد شما تو لیگ برتر بمونین قهرمانی آسیا پیشکشتون
پاسخ ها
سعید . زنجان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
رتبه 7 8 از قهرمانی که با کمک داور و فدراسیون و سازمان لیگ ب دست بیاد بهتره.واسه تیم مردمی پرسپولیس این قهرمانیا ننگه .ما با افتخار قهرمان میشیم.پاک قهرمان میشیم.حتی وقتی 6امتیاز ازمون کسر میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
دوست عزیز اگر ناداوری ها (حیف و میل شدن 8 امتیاز تا به اینجا فقط در نیم فصل دوم) برای پرسپولیس و لطفهای بی نظیر( بازی تراکتور و فولاد در نیم فصل دوم) نبود الان پرسپولیس و استقلال هم امتیاز بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
استقلالی نبینم این طرفا!! شما برید سوبله چوبله شین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
شما استقلالی های بی ادب هنوز ادب نشدید بازم باید روتون کم شه بسه دیگه........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
3تا توی 10 دقیقه اونم 10 نفره با دوگل عقب افتاده به نظرت بیشتر به جوک شبیه تر نیست.
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
مگه پرسپولیس مثل استقلاله که بره دسته سه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
بسته دیگه بچه ها! داغونش کردین!
ایرج کی شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
ای ولا،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
غم قفس به کنار آنچه عقاب را پير مي کند «10 دقيقه 10 دقيقه» کردن تيماي «2 دقيقه اي، 40 متريه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
چوبله ای ها شما تا ابد چوبله ای خواهید ماند درود بر پرویز مظلومی
کاظم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
اگر به سه تا گل زدنه!! که ما هم توی ده دقیقه توی جام حذفی سه تا بهتون زدیم بدون اینکه حتی یک گل بخوریم!! تازه حکایت شما مثل بشکه تو سرازیریه!! میگند تو سرازیری بشکه خودشو ب. ام .و میبینه و میخواد با بنز مسابقه بده!!!
امیدوارم کە فوتبال باشگاهی ایران عزیز باز هم در آسیا بدرخشد استقلال،پرسپولیس،سپاهان.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
شما صبر کنید تراکتور بیاد بعد ببینید درخشیدن معنیش چیه
بعید می دانم پرسپولیس با این ترکیب بتواند در جام باشگاه های اسیا مقامی کسب کند .مربی خوبی دارد ولی تیم خوبی بسته نشده است
پاسخ ها
آنتی لنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
پرسپولیسی ها حواسشون باشه سقوط نکنند...
فکر قهرمانی را بندازن تو سطل زباله...
* زنده باد استقلال بزرگ *
عشق است پرسپولیسی ...ارتش سرخ؟
پاسخ ها
مهرنوش استقلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
کوروش جان منظورت همون ارتش لنگیه خودمونه دیگه
واقعآ جوک باحالی بود.اره قهرمان میشه البته اگه جدول لیگ رو برعکس کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
پرسپلیس باید به ماندگاری در لیگ فکر کند
قهرمانی برای استقلال است
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
داداش نوکر حرفت
دیر وقت که مطلب مینویسین اینجوری میشه - بهرحال مطلب کاملی بوداستفاده کردم
بااین شرایط هیچکدوم قهرمان نمیشن
موفقیت همه نماینده های ایران آرزوی ماست
پرسپولیس در همین اوضاع در هفته 25که در رده 7م هست 20000 نفر را به ورزشگاه می آره ولی استقلال در صدر جدول هست از 2000 نفر در هفته 25م اومده بود. این تفاوت دو تیمه
پاسخ ها
ایرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
هواداران استقلال از بردن تیم های لیگی و سوبله و چوبله سیر شدن . جام آسیایی می خوان حال صبر کن تا اون موقع ببین چقدر میاد. در ضمن طرفداران پیروزی بیشترند. و هر سال از آنها کمتر میشن باور نداری برو آمار از دهه شصت به بعد چک کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
این رو نگین چی بگین
تیمی جام بین المللی نداره دل هوادارشون به چی خوشه ؟ایشالا قهرمان شید بغیر از شش گل حرف دیگه ای هم واسه زدن داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
داداش الان که 3 تای 90 هم تا ابد موندگار شد و هی میزنیمش تو سر استقلالیا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
استقلال قهرمانیش با برد مقابل فانجای عمان و محمدان بنگلادش بدست اومده ولی پرسپولیس توی جام در جام آسیا قهرمانیش با برد مقابل الهلال بدست اومده شیرفهم شد !
آبي
| United States of America |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
عزيزم معلومه كه تعداد طرفداراي پرسپوليس بيشتره
نه، به نظر من پرسپولیس اگه میخواد به اسیا فکر کنه باید هدف اولش این باشه که تو لیگ بمونه!!(برای این پرسپولیس،کار راحتی نیست و اندازه قهرمانی اسیا ارزش داره)
پاسخ ها
آنتی لنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
دقیقا همین طوره
زنده باد استقلال بزرگ
قرمز خالص
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
شیطون نکنه داور بازی بعدی تون را " محسن ترکی " گذاشتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسن
| Germany |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
هودین جان
عزیزم
دقت کن
ذوب آهن نماینده ی شایسته و با غیرت ایرانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
ایشاالله اگه تراکتور بیاد معنی نماینده شایسته رو می دونید داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
با غیرت ایران بود. حذف شد داداش
ترایخ رو منقلب کردید!! استقلال دو بار قهرمان باشگاههای آسیا شده و نه یک بار!! ضمناً تیم استقلال که با مرفاوی و عابدزاده و مربیگری پورحیدری قهرمان شد در سال 1990 اسمش تاج نبود!!! تاج مال قبل از انقلاب بود نه سال 1990. کلا نویسنده پرسپولیسی بوده یا بی اطلاع!!
پاسخ ها
نیما استقلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
کاملا درسته!استقلال در سالهای 1349 و 1370 قهرمان آسیا شده...
ایرج کی شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
آره واقعاً می گن نویسنده ها به مرور دچار آلزایمر میشن. این آقا هم حسادتش گل کرده، و موفقیت های استقلال را کوچک کرده و یا سانسور نموده است.
ایرج کی شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
تازه با عوض شدن اسم تیم که نمیشه افتخارات آن را پاک کرد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
ترایخ رو مقلنب کدرید اقسقلال دو راب هقرمان .....
ناشناس
| Belgium |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
فرق یک رسانه حرفه ای و غیر حرفه ای از اینجا معلوم میشه.
به امید موفقیت همه نماینده های ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
بعید می دونم اس تق لال به مرحله بعدی بره چون برای تیم های ایرانی از داوران غیر ایرانی استفاده می کنند نه از محسن ترکی . ضمنا مسئولیت برگزاری بازیها هم دست عزیز محمدی جون نیست !
پرسپوليس قهرمان ميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
تو جام چی ؟ جام ولایت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
باید به پرسپلیس مقام بی ارزش ترین تیم دنیا را داد
نه جام لیگ برتر
آقای عزیز یک بار دیگر نگاهی به نوشته ی خودتان بیاندازید/سالی که عابدزاده در استقلال بود )1990(دومین قهرمانی استقلال رقم خورد/بار اول در سال 1970 در تهران اسراییلی ها را شکست داد و قهرمان شد
دلم برای پرسپولیسیا سوخت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
برای خودتون بسوزه که توی ده دقیقه ده نفره سه گل میخورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
آره منم همین طور، آخه بیچاره ها محسن ترکی ندارند .
فقط ذوب آهن بدون ادعا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
واقعا بی ادعا حذف شد هه هه
طوفان 10 دقیقه ای !
قرمزتهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
پاسخ ها
نیما استقلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
بابا شماها چه قدر بدبختین!برد ندیده ها!ما اون قدر بردیم که دیگه احساسی نسبت بهش نداریم!بعد از دربی 74 نمیدونستیم باید چیکار کنیم!از دوستای پرسپولیسیم میپرسیدم که راهنماییم کنن بعد از باخت تو دربی باید چیکار کرد!
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
عشق است همه قرمزهای ایران و جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
به طرف میگن با (شوت) جمله بساز میگه :پرسپولیس!
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
زاید یادت نره 3گل برای مات شدن
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
عشق است پرسپولیس
نیما استقلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
مدیران فجرسپاسی اعلام کردن واسه بازی بعدی که با پرسپولیس تو آزادی دارن دیگه تهران نمیان از همون شیراز شوت میزنن!!!!!
ناشناس
| China |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
برو تیم خودتو جمع کن استقلالی مغـــــرور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
فعلاَ که گندش در اومده با بازیکن محروم بازی کردن بپا فیفا لیگ ایران محروم نکنه
ایرج کی شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
بدبخت ها حیا کنید خجالت بکشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
سوال برنامه ي نود !!!
به نظر شما کدام گل بهترين گل اين فصل است ؟
ـ حنيف عمران زاده (هوشيارـ شهرداري ياسوج ) فاصله = 40 متر

ـ مهرداد کريميان ( هوشيارـ پرسپوليس ) فاصله = 40 متري

ـ مهدي رجب زاده ( هوشيارـ پرسپوليس) فاصله = 38 متري

ـ ايوب کلانتري ( هوشيارـ پرسپوليس ) فاصله = 30 متري

ـ فونيکه سي ( معمازاده - پرسپوليس ) فاصله = 40متري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
نیما دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
مديران پرسپوليس هم اعلام كردن واسه بازي بعد با استقلال 10 نفر اونم دقيقه 80 به بعد ميفرستن تو زمين
استقلال تا به حال 5 بار به فینال این رقلبتها رسیده ولی پ ر س پ و ل ی س تا به حال رنگ این بازی رو ندیده(البته بدون احتساب باز ی استقلال با جوبیلو ژاپن که قرمزها به استادیوم امدند تا تبرک کنند)
پاسخ ها
نیما استقلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
بازی با جوبیلیوایواتا صددرصد استادیوم آبی بود و رکورد پرتماشاگرترین بازی تاریخ باشگاهی آسیا هم هست چون اون موقع طبقه اول صندلی نداشت و حتی خود استقلال هم نمیتونه رکورد خودشو بشکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
نتیجه بازی چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
کشور چین چند بار قهرمان شده
چرا دو بار قهرمانی پرسپولیس تو اسیا رو ننوشتید!!!؟؟؟(چی گفتم!!!)
پاسخ ها
ایرج کی شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
شوخی کردی پسر؟
برای خوشحالی طرفداران پرسپولیس عرض کنم پرسپولیس هم یه قهرمانی در جام در جام آسیا داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
چون تابناک فقط اخبار بیداری رو درج می کنه دو بار قهرمانی پرسپولیس تو خواب بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
شما اگه دوتا قهرمانی آسیا داشتین دو تا ستاره رو پیرهن تیمتون داشتید.
حالا مگه استقلال چی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
جواب : تیم محبوب فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته داوران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
استقلالبا دو قهرمانی و سه نایب قهرمانی پر افتخار ترین تیم ایرانی در جام باشگاههای آسیا است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
پر افتخار ترین تیم ایران
و باعث افتخار ایران
حالا شناختی
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
سرورتونه
فقط استقلال
2 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی و 2 سومی (استقلال پرافتخارترین تیم جام باشگاههای آسیا و جزو 3 تیم اول پرافتخار قاره کهن ) - واقعا تو 1991 حیف شد
اخطار به پرسپولیسی ها!مواظب باشید به لیگ یک سقوط نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
پرسپولیس اگه به لیگ دو هم بره عیب نداره! با بلایی که سر استقلال آورد چطور روتون میشه بازم حرف بزنین؟!
ایرج کی شمس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
ههههههههههههههههههههه
بازی فجر مشخص کرد که پرسپولیسیا فقط با شانس و اقبال برنده شدن در ضمن استقلال وقتی 2-0 جلو بود دیگه هیچ انگیزه یی برای ادامه نداشت این باخت هم تنوع بود هم دل شما رو نشکست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
هیچ عاقلی برای تنوع به رقیب دیرینش اونم با این فضاحت، ده نفره و باختن در 10 دقیقه در حالی که 2-0 جلو باشن نمی بازه!! استقلال شخصیت قهرمانی نداره! شایدم بازیکناش بی غیرت و بی تعصبن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
استقلال بیدی نیست که با این بادا بلرزه
استقلال یعنی قدرت
درود برقرمزهای درخشان ایران از قرمز تهران تا قرمز تبریز و اهواز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۲
یاشاسین ارمین
یاشاسین تراختور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
چه ربطی به تاریخچه جام باشگاههای اسیا داشت؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
این آبی که همیشه همه جا هست
فقط کافی نگاهی به اسمان بیندازی
استقلال یعنی قدرت
10نفره تو 10 دقیقه !
پرویز سوخته پوخته
پرسپولیس اولین قهرمان جام در جام اسیا با گل اتصاریفر ا س ت ق ل ا ل تو تهران تیم بنگلادشو برده که هیچی از فوتبال نمیدونن اونو جز قهرمانی نباید حساب کرد.
تابناك جان !!!
من بايد پول بدم حتي راي هام ثبت بشه ؟؟!!

(نخواستم نظرمو چاپ كني ... بذار بتونم راي بدم !!! )
فقط پیروزی زلزله 10ریشتری
واقعا مردمو گرفتين دستگاه با اين استقلال وپيروزي اينها مشت بچه قرتي جمع كردن به اسم استقلال وپيروزي از سال 85 به بعد اين دوتيم از بين رفتند
درود برسپاهان قهرمان بی رقیب ایران
سوراخ لایه ازن روز بروز بزرگتر میشه راستی کسی از رنگش خبر نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
÷رس÷لیس یعنی هوادارعاشق داشتن10دقیقه10نفر3تاگل واسه اس اس کاشتن
اعترافات تلخ یه پرسپولیسی
کاشکی ته جدول هم مثل ته دیگ خوشمزه و باحال بود!!!
سرتو بالا کن-جدولو نگاه کن!
سنگ پا هم سنگ پاهای قدیم!
استقلال دو تا ستاره پنج پر رو آرمش داره ولی پرسپولیسی تو حسرت یه پرش میسوزند!!
استقلال دو تا ستاره پنج پر رو آرمش داره ولی پرسپولیسی تو حسرت یه پرش میسوزند!!
پرسپولیسی ها لطف کنند هر وقت کلکسیون افتخاراتشون نصف استقلال شد بیان نظر بگذارن!!
انشاءا...كه لنگي ها يادشون نرفته كه تو آسيا با حضور بزرگانشون چون كريم باقري و...چه آبرويي به فوتبال مادادند.(5-0)مگه كهن ترين قاره جاي بچه بازياست.سنگين باشين وبا افندي جونتون وضعيت جدول توليگ برتر را سروسامان دهيد.
پرسپولیسی ها هر زمان 2 تا ستاره رو پیراهن تیمشون بود حق حرف زدن دارن و تا اون زمان بهتره سکوت کنن
tabriz abiye abiye tractor masalash jodast.
پرسپولیس! حالا حالاها باید در حسرت بازی فینال آسیا بمونه . هر موقع اومدی فینال بیا باهم صحبت کنیم آقای پرسپولیسی . در ضمن دمت گرم نیما جون از خبری که در مورد فجر سپاسی دادی ایول !!!!!
شما جماعت پرسپولیسی به سنگ پاشور اونم از نوع قزوینیش میگید بیرون نیا که اومدم!!!
پرسپولیس قهرمان میشه : برترین جوک سال
فقط یکبار به فینال برسین ، بعدآ سخنرانی کنین لنگیا!!!!!!!
من واقعا موندم چه منطقی پشت نظر اون بنده خداییه که نوشته به امید خدا پرسپولیس قهرمان آسیا میشه ؟
دوستان در جدول فاصله پیروزی تا ته جدول 5 امتیازه فکر شو کن اگر پیروزی تو لیگ نباشه ما کی را 4 بار متوالی شکست بدهیم
همه قرمزها امسال حداقل یکبار از آبی دوست داشتنی شکست خوردند .
درود بر هرچه آبیه .
شييييييييييييييش تايي ها
شييييييييييييييش تايي ها
دوای درد آبی امیر قلعه نوعی
شما پرس پو لیـــــــــــــــــــــــــسی ها میخواین با این دربازبان دسته یکیتون برید آسیا آبروی ایرانو ایرانیو ببرین؟؟؟؟
امسال تیم سپاهان تا فینال جام باشگاه های اسیا می ره
ایندو لینک اطلاعات کاملی میده تا ثابت بشه استقلال تو آسیا هیچی نیست و پرسپولیس پر افتخارترین تیم ایرانه.
دوستان ابی بدانند که پرسپولیس یک بار قهرمان جام در جام آسیا و یک بار نایب قهرمان جام در جام شده است. دو بار هم سومی جام باشگاه ها.
بهتر بود نویسنده قبلا یک مطالعه ای انجام می داد
لنگیها خجالت خجالت
تابناک توکه قرمزی چرا در لوگو خودتان از رنگ آبی استفاده کردی تاکی می خوای به این منافق بازیهات ادامه بدی؟
پرسپولیس تا حالا نتونسته بو بکشه این لیگ اسیا را چه برسه رنگشو ببینه
باختن گریه نداره. استقلال عرضه نداره.
قهرماني بين سه تيم كه اين همه سروصدا نداره...
درضمن استقلاي عزيز شما هنوز جاي پاتون جام محلاتي خشك نشده
استقلال افتخار ایران تو لیگ آسیا بوده وهست نه پرسپولیس که هنوز نتونسته رنگ فینال رو ببینه
برد استقلال مقابل الاتفاق را به هواداران فوتبال ایران تبریک میگویم به امید قهرمانی
كنفدراسيون آسيا بيخود كرده كه گفته پرسپوليس پرطرفدار ترين تيم آسياست
20
20
بخدا رو دارین شما پرسپولیسی ها که در مورد باشگاههای آسیا نظر میدین!!!!!!!!1
پرسپو لیس همیشه بر نده است
خخخخخ
لنگی جام ندیده
حالم از نگارنده که تابلو لنگي بوده به هم ميخوره
باید تفاوتهای بین جامباشگاهآسیا وجام در جام باید بیان شودتا همه بدونن که دو بار قهرمانی مضحک استقلال با یک قهرمانی ونایب قهرمانی پرسپولیس پرافتخار در چیست؟!
:))))))))))))))
azizam esteghlalllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
افتخار استقلالیا سقوط به دسته3_۶تایی شدن توسط پرسپولیس_رتبه ۱۳ درلیگ برتر
قابل توجه آبیها برید از تیم های اماراتی توی خونه ببازید ولی قرمز ها شش تایی شون میکنن بعد ولشون میکنن اول جدول رو نگاه کنید بعد اون طویله رو باز کنید اصل جام باشگاههای آسیاست که پرسپولیس عالی بوده و استقلال باید دلش رو خوش کنه سوم بشه.
ایرانجوان قرمز میاد، مطمئن باشید تموم قرمزها رنگ عوض میکنن، پرسپولیس 5تایی(سال73) داره از ترس ایرانجوان بوشهر میره لیگ آزادگان. آز فصل آینده همه جام ها تو دست ایرانجوان قرمز و استقلال آبی، شرمنده بقیه لطفا خفه
اخطار به پرسپولیسی ها!!!!(پرویز سوبله چوبله رو واسه ما توضیح بدین 2- 26 بار دربی رو بردیم شما 18 بار باز اینم توضیح بدین 3- دوبار قهرمانی در جام باشگاه های آسیا ودوبار نایب قهرمانی وسه بار هم سومی رو توضیح بدین 4 - رتبه 286 جهان رو گرفتین وما رتبه 104 جهان باز اینم توضیح بدین 5- الان کجای جدول هستین اینم توضیح بدین ) همینا رو فعلا جواب بدین کل کل هم نکنین!!!!!!!!!!!!!!
اس توق توله های کیسه کش
واقعا امیدوارم پرسپولیها بتونن موفق بشن و دیگه انقدر شش تای نود سال پیش رو به رخ ما نکشن . الان چی برای گفتن دارین ؟
استقلال دو بار قهرمان آسیا شده پرسپلیس حتی به فینال هم نیامده
ايرانيان وطن پرست نام باشگاه برايشان مهم نيست مهم نام ايران است فرقي نمي كند پرسپوليس باشد يا استقلال يا سپاهان يا هر تيم ديگر من آرزو ميكنم تيمهاي ايراني پيروز باشند چو ايران نباشد تن من مباد .
لازم نکرده شما پرسپولیسیا به قهرمانی تو آسیای کبیر فکر کنین. بجاش برین سجده شکرکنین و دعا به جون کمیته استیناف که دو امتیاز و بهتون بخشید .وگرنه الان سقوط کرده بودین دسته یک تازه خیلی ضایع ست که هفته های آخر تو سه تا بازی پشت هم 12 تاااااااااااااااااااااااا گل خوردین.چه ننگ بزرگی
پرسپولیسسسسسسسس قهرمان شدههههههههه ؟؟؟؟؟؟؟ =))=))=)) تو آسیاااااااااااااااااااااااااااااا =))=))=)) پس ستارش کوووووو :)):)) دمتون گرم
اگر استقلال جام ببر بود که یه جام درجام می برد نه این که با تیم های درجه چهار آسیا بازی کنه قهرمان بشه یه بار شد با تیم های عربستانی کره ای ژاپنی هم گرو بشه اون موقع پرسپولیس قهرمان شد رو تیمای حاضر رو مقایسه کن بعد استفراغ استفراغ بکن
اس اس ته
قابل توجه پرسپولیسی ها
اول اینکه 4 دربی خفت بارتون یادتون نره
دوم اینکه هر زمانی که 2 ستاره اومد روسینه تون اون موقه پیروزی پیروزی کنید.و اون موقه با استقلالی ها بحس کنید چون تیم تون در سطح نظر دادن هم نیست چه برسه در موردش بحس هم کنید... چاکر هرچی استقلالی با مرام فقط یک جمله
(تاج روسرمه دوتا ستاره رو سینه ام)
اسلام استقلال تیم اسیایی لیگ ایران دست گرمیه
سلام به همه ی فوتبالی های عزیز البته به جز استقلالی ها چون به قول رضا عنایتی اینا فوتبالی نیستن تیمشونو با یه ساندویچ عوض میکنند
چقدرمطالب سایت قدیمی است.
می دونید چرا استقلال و پرسپولیس قهرمان نمی شند ؟ ساده است چون تو اسیا دیگه داور هر حمایتشون نمی کنن. تو اسیا دیگه مظفری راده و ... نیستند!
شما ابی ها در حدی نیستید که در مورد پرسپولیس نظر بدید
به امید اینکه روزی پرسپولیس به 8 تیم برتر اسیا صعود کنه ههههه هههههه ههههه
پرسپوليس جواز حضور تو ليگ قهرمانان اسيا رو بگيره قهرمان شدنش پيشكش
man faghat khastam be oon abia begam sall 71 yadetoon nare daste 3
استقلال قهرمان
آهااااااااااااااااان!!!!الان یادم اومد.....سال 52که پیروزی بدون اینکه دروازش باز شه تیم تاج رو 6 تایی کرد......اما حالا اگه مرررررردین بیاین استقلال قهرمانو 6 تایی کنین.... my HEART is Blue...
شماپرسپولیس های بی ادب هنوزادب نشودید
جوبیلو ایواتا کره جنوبی ؟؟ :DDD تو دیگه کی هستی عزیزم جوبیلو ایواتای ژاپن نه کره...بعدشم استقلال 2 بار قهرمان آسیا شده ... الانم که دارم این کامنتو میزارم استقلال جزو 8 تا تیمه بازی رفت 1/4 رو هم برده میره نیمه نهایی ...
پرسپولیس قهرمان(هاهاها)
اگه شما تیم بودید جلوی تراکتوریا با بازیکن قبلی شون گل نمیزدید با یک بازیکن دیگه میزدید که اشنایی نداشته باشید
انشالااستقلال قهرمان میشه
همون که 4 تا داربی رو با ختید پشت سرهم.اونم نه یکی نه دوتا.سه تا سه تا.اصلا نباید حرف بزنید.
شمالنگياي بي شخصيت هروقت تونستيدتواسياازگروه خودتون بالا بيايدانوقت زرزر بكنيد
7گل تو 4باخت پشت سر هم یادتون رفت. لنگیه با ادب
؟؟؟؟/
استقلال در اسیا حسرت پرسپولیسی ها تا حالا ستاره دیدن این 4تاییا
استقلالی پررو نبینمت این ورا
آخه من نمیدونم این استقلالی ها چرا نمیخوان با حقیقت رو به رو شن؟؟؟
بسه دیگه اه اه اه
پرچم پرسپولیسیا فقط بالاس
تمام.
بادنجان بم(پرسپولیس) آفت نداره خودتونو واسه قهرمانی بعدی استقلال آماده کنید پرسپولیسیا ههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه
بادنجان بم(پرسپولیس) آفت نداره خودتونو واسه قهرمانی بعدی استقلال آماده کنید پرسپولیسیا ههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه
پرسپولیس جام حذفی روببره٬لیگ٬اسیاوجام جهانی پیشکشش
چچچچههههاااااااااااااررررررررررر تایی
دلتون خوشه شما لنگی هارو تو رده جهان از یه تیم اندونزیای پاین تر بودین بعد میای خودتونو با استقلال مقایسه می کنید خخخخخخخخ
با سلام خدمت شما عزیزان .برای رشد وترقی فوتبال کشورمان ابتدا باید زیر ساختهای فوتبالمان را باز سازی کنیم و مسایل حاشیه ی که فوتبال ما را بیمار کرده را کنار گذاشته تا شاهد رشد وترقی این ورزش دراینده باشیم
پرسپولیس وقتی استقلال تا باشگاه های تهران و .. بازی میکرد تو دسته سه داشت بازی میکرد داداش
قهرمانی پرسپولیس
عشق است استقلال
پرسپولیس قهرمان
هه همه ی تیمای دنیا واسه هر10 قهرمانی تو لیگ خودشون 1 ستاره میزنن اما تو ایران یهتیم بی جنبه به خاطر 2 تا قهرمانی که اونم واسه40 سال پیش جلوی تیمای عربی بوده 2 تا ستاره زده واقعا متاسفم واستون.خخخخخخخ
ايران كلا فوتبال بلد نيست

ههههههه
از پر سپوليسي ميپرسن افتخار تيمت چيه ميگه ما به استقلال شيشتا زديم همين طور از استقلايه ميپرسن ميگه









خلاصه بعد از يكي دوساعت افتخار پرسيدن بهش ميگن يه
دعا بكن ميگه
خدا به پرسپوليسم افتخاربده ديگه اين شيشتاشون به چشم نياد هي بزنن تو سر ما
از پر سپوليسي ميپرسن افتخار تيمت چيه ميگه ما به استقلال شيشتا زديم همين طور از استقلايه ميپرسن ميگه









خلاصه بعد از يكي دوساعت افتخار پرسيدن بهش ميگن يه
دعا بكن ميگه
خدا به پرسپوليسم افتخاربده ديگه اين شيشتاشون به چشم نياد هي بزنن تو سر ما
از پر سپوليسي ميپرسن افتخار تيمت چيه ميگه ما به استقلال شيشتا زديم همين طور از استقلايه ميپرسن ميگه
پرسپولیسی هارو از بالا باید باذربین نگاه کرد تا ببینیشون
پرسپولیسی هارو از بالا باید باذربین نگاه کرد تا ببینیشون
اخه تیمی که قلعه نوعی دلال و لابیگرا مربی باشه واقعا تاسف داره که ادعای طرفداریشو بکنی
سلطان دقیقه ۹۰ ارتشه سرخ .پرسپولیس جهان .قرمزتتتتتتتتتتتتتته
زرنزن
کم شده روتون قهرمان نشدید پرسپولیس
ببین شما استقلالیا همین قهرامانیاتونو ب لطف داورا ب دس اورد پس هیس چون شیش تایی ها فریاد نمیزنن
لیگه قهرمانان اسیا کی شروع می شود
لیگه قهرمانان اسیا کی شروع می شود
برو بشین سر جات پرسپولس اصلا جزو تیم حساب میشه که
این پستم برا اونایی که همش پست استقلال پرسپولیس میزارن
والا


فاصله ي استقلال با رئال ۹۸ پله...


فاصله ي پرسپوليس با استقلال375 پله...

ما واسه رئال کري نميخونيم

انوقت اين پرس پول ليسيا...

"من سکوت مي کنم"
این پستم برا اونایی که همش پست استقلال پرسپولیس میزارن
والا


فاصله ي استقلال با رئال ۹۸ پله...


فاصله ي پرسپوليس با استقلال375 پله...

ما واسه رئال کري نميخونيم

انوقت اين پرس پول ليسيا...

"من سکوت مي کنم"
این پستم برا اونایی که همش پست استقلال پرسپولیس میزارن
والا


فاصله ي استقلال با رئال ۹۸ پله...


فاصله ي پرسپوليس با استقلال375 پله...

ما واسه رئال کري نميخونيم

انوقت اين پرس پول ليسيا...

"من سکوت مي کنم"
استقلال پر افتخار ترین تیمه آسیاست من نمیدونم این پرسپولیسیا چجوری روشون میشه میان کری میخونن همشم میگن ایمون زاید خوب ما تو 9 دقیقه سه تا بهتون زدیم ولی چیزی نگفتیم
تاج افتخار ایران هست،و باشگاه لنگ به دنبال مقایسه خودش با تاج کبیر هستش.شما لنگیا اگه رانت و حمایت داوری باهاتون نبود الان ته جدول بود تیم بی هویت یعنی لنگی
جام جامه پرسپولیس در جام درجام آسیا یک قهرمانی و یک نایب
قهرمانی داره وسه تا سومی در باشگاههای آسیا داره

۹تاقهرمانی در لیگ کشور و۶ تا حذفی

دیگه چی میخواید آهان قهرمانی لیگ آسیا اونم میگیریم
سالاری استقلال
فقط پرسپولیس اون موقعی که شما قهرمان آسیا شدید با تیم های لبانانی و قطری باززی میکردید و ما میرفتیم با کره ای ها بازی میکردیم شانسه دیگه
فقط به من بگید پر افتخار ترین تیم ایرانی دراسیا کدام تیمه؟؟؟؟؟؟
والا پرسپولیس مثل استقلال دسته سه نرفته هنوز خخخخخخ
اصلاً پرسپولیسی ها شرق آسیا رو دیدن؟؟
امسال اقای حسینی با این 6 و 4 گفتنش روحیه استقلال را خرد کرد و اگر ادامه داشته باشد امید در باشگاههای اسیا هم نیست اقای حسینی یعنی استقلال همین افتخار داشت این برنامه حمایت نبود و کاملا هدفی غیر از این داشت و موفق هم بود
دو قهرمانی استقلال با تیمهایی بوده که الان درجه پنج محسوب میشن و این یعنی سطح پایین این مسابقات، ایشالا حالا که ابرقدرتهای آسیا هستند یه مقامی بیارن
میگم مگه پرسپولیس تو ده دقیقه 3گل نخورده از استقلال وحذف شده شماها خجالت نمیکشین
پرسپولیسع با ۹ قهرمانی
امسال پرسپولیس هر سه جام رو می بره
اونموقع که استقلال باشکست همه رقباازجمله پیونگ یانگ کره ولیائونینگ چین سال 1990 قهرمان آسیاشد..‏!‏‏..پیروزی باقرعه سخت محمدان بنگلادش روبروشدکه باخت وحذف شد.سرمربی مرحوم ناصرخان حجازی اسطوره بزرگ فوتبال ایران وآسیابود‏!‏ !!قرعه سخت بودالغرافه هم سال 88 پنج بر یک پیروزی رابردشانسه دیگه سخته‏!‏ ! !خخخ‏!‏
نکنه شماید کیسه کشا
به اميد روزهاي بهتر براي استقلال
استقلال یعنی عقاب اسیا .قهرمانی توی آسیا لیاقت میخاد که استقلال لیاقتش رو نشون داد .پرسپولیس هم فقط طرفدار داره همین تو کف قهرمانی بمونید لنگی .
استقلال یعنی عقاب اسیا .قهرمانی توی آسیا لیاقت میخاد که استقلال لیاقتش رو نشون داد .پرسپولیس هم فقط طرفدار داره همین تو کف قهرمانی بمونید لنگی .
فقط پرسپولیس
سلام
واقعا برا همتون متاسفم با این افکارتون
هیچ کس نیست بگه بابا چند تا قهرمانی تو اسیا داردید ماکه ۲تا داریم رومون نمیشه بگیم حالا شما!!!!!!
پرسپولیسیای سوراخ الانم که ۳ تا خوردین
اخه من نمیدونم تو مطالب نوشتی پرسپولی قهرمان اسیا شده نایب قهرمان شده پرسپولیس از یک هشتم بالا کیومده
اس اس قهرمان.
قهرمانی آسیا رویای پرسپولیس
استقلالی ها ۶تا .۴تا.ده دقیقه جهنمی ایمون زاید یادتون نره
مواظب باشید به دسته۳نیفتید
ا دبیل
استقلالی ها ۶تا .۴تا.ده دقیقه جهنمی ایمون زاید یادتون نره
مواظب باشید به دسته۳نیفتید
ا دبیل
ای خدا این پرسپولیسی ها چی میگند
استقلال معلومه دیگه لنگ که چیزی بارش نی یک ستاره زدند اونم نماد افتخاره نه خود افتخار
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ‌
می دونم همه ی آنها را نخوندی پس یکیشون ح بود
الان می دونم داری اون خ ها را نگاه می کنی ببینی ح است
خخخهه
واقعا این لنگیها بدبختن آبرو ایران رو هم بردن این ستاره که میزنن ینی چی دنیا مسخرمون میکنه که همین جور عشقشون کشیده ستاره زدن واقعا خنده داره خخخخخ
واقعا این لنگیها بدبختن
استقلال قهرمان پرسپولیسیا خفه شید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ببند کیسه پاره پاره
به نویسنده این متن بگین ساقیش کی بوده؟؟؟؟ هر کی بوده جنسش حرف نداشته. چجوری لنگیارو توو توهماتش برده بالا
یه افتخار تو آسیا حسرت ÷رسپولیسیا
استقلالياي سوراخ بازم كه شش تاخوردين مايه بارقهرمان آسيا شديم
تیمی ک از االهلال ۴تا بخوره بدرد عمش میخوره
اخه شما كيسه كشا چي ميگين خوبه خودتونم ميدونيد اين دوتا ستاره همش الكيه اگه راس ميگين ي تأييديه از اي اف سي بگيرين ببينم چطوري اين ستاره هارو زدين
نظر
اخه اینو بگین تا به حال جام باشگاهای آسیا رو دیدین خخخ
سلام
با همه‌ی تلاشی که نگارنده کشیده و جای سپاسگزاری دارد باید گفت که عنوان خودخواهانه‌ای برای این نوشتار برگزیده است زیرا هیچ اشاره ای به نمایندگان ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های آسیا (نه لیگ قهرمانان آسیا) نشده است یعنی سارایی که یکبار شاهین اهواز با کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی ایران و به دلیل عدم برگزاری لیگ باشگاهی در ایران به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد و نیز هیچ اشاره ای به تیمهای حاضر در جام برندگان جام آسیا هم ننموده است در حالیکه برق شیراز ، فجر سپاسی شیراز، جنوب اهواز و ملوان بندرانزلی هر کدام یکبار در آن جام بودند. خلاصه آنکه نه در حال نوشتن پژوهشی در باره‌ی فوتبال باشگاهی در شهرستانهای ایران هستم و نیاز به مأخذی دارم که درست باشد و همه‌ی مراجعاتم به ویکی‌پدیا و دیگر منابع با ناکامی روبه رو شد و دیدن عنوان این نوشتار مرا به اینجا کشاند و با وجود شرح مفصل و مرتبی که نگارنده داشت در این دو مورد کوتاهی کرده‌است. یا اگر کوتاهی ندانیم دست کم باید گفت در گزینش نام برای نوشته‌اش غلو کرده است. سپاسگزارم
ما پرسپولیسا امسال ب فینال میرسیم حالا ببینین کی گفتم
سلام رفیقها .اگه وزیرورزش طرفدار پرسپولیس آنوقت پرسپولیس میتونه 4تا لیگ ببره اگه مرده بدون وزیردراسیا قهرمان بشه یادتون نره استقلال عقاب آسیا توجام حذفی نشونتون میدم استقلال مجیدی چیه
سلام.لنگی ها اگه میشه کمتر دروغ لگید اخه شما تا حالا اصلا جام قهرمانان اسیا رو دیدید از نزدیک برید اصلا تیمتونو جمع کنید واسه ایران هیچ خوبی نداره و فقط تنها تیم ایرانی که میشه بهش افتخار کنی استقلال هست اون 1 ستاره شما لنگی ها هم برای دکوری اونم با پارتی پدر پرسپولیس ایران یعنی وزیر ورزش گفتید.سرخط تیمتون رو جمع کنید لنگی ها تموم
امیدوارم پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان برای بار دوم هم قهرمان بشه
استقلالی ها چی میگن الان چند ساله قهرمانه لیگ برتر نشدن بعد از پرسپولیس انتقاد میکنن تازه ادعا سومین قهرمانی هم دارن شما اول تولیگ قهرمان شین بعد قهرمان اسیا تازه اونایی که میگن پرسپولیس انقدر از استقلال ضعیف تره که نمیتونه نظر بده اینم بدونن که پرسپولیس اول ایران چهارم اسیا و نود و چهارم جهانه
آخه کسی نیست به این شیش تقلال حالی کند کدام قهرمانی آسیا شما دارید بهش افتخار میکنید تاریخ نگاه کن هنوز چیزی به عنوان آسیا وجود نداشته شما سال 42قهرمان شدید سال 67اولین بازی های آسیا شروع شده کدام جام هنوز به قهرمانی سروران جام درجام بیشتر می‌توان انگ قهرمانی چسباند شما چی دارید بلغور میکمید
من عاشق استقلال هستم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی