بازدید 12799
آیت الله فاضل لنکرانی:

«سؤال از رئیس جمهور» را برای خدا عملی کنند

سؤال از رئیس جمهور برای تقویت دولت فعلی و دولت‌های آینده مفید است/ متأسفانه در مجلس هشتم، قاطعیت کمی را دیدیم.
کد خبر: ۲۲۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۶ 08 February 2012
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از کنارگذاشته شدن چند باره طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس هشتم، گفت: مجلس و دولت طرح سؤال از رئیس جمهور را بدون اضافه و کم کردن عملی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی شب گذشته در حاشیه مراسم گرامیداشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امام زین العابدین (ع) قم، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالات خبرنگار ایلنا در خصوص انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مشارکت حداکثری در آن، گفت: مشارکت مردم در انتخابات ۱۲اسفند لازم و ضروری است و البته این مشارکت حداکثری الزاماتی دارد که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: باید مردم ما توسط مسئولین و توسط آن‌هایی که تریبون در اختیار دارند، اطمینان بیشتری نسبت به مجلس آینده پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه مجلس هشتم که واقعا خدماتی داشت، اما نسبت به اینکه در برخی موارد، قانون‌هایی که تصویب می‌کردند، اجرا نمی‌شد، شدیدا گلایه مندیم.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: مجلس نظام جمهوری اسلامی ایران، باید بسیار قاطع و مقتدر و همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند مجلس در رأس امور باشد؛ در رأس امور بودن مجلس نیز به این معنی است که قانون‌هایی که تصویب می‌کنند برای همه لازم الاجرا باشد، اما متأسفانه در مجلس هشتم، قاطعیت کمی را دیدیم.

وی اضافه کرد: مردم از مجلس آینده انتظار قاطعیت دارند و دوست دارند مجلسی روی کار آید که دنبال ولایت و اهداف امام راحل و دلسوزی برای مردم باشد و از حق مردم دفاع کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: این مجلس فعلی که برای طرح هدفمندی یارانه‌ها قوانینی تصویب می‌کند و بعد خود مجلسی‌ها می‌گویند، آنچه که اجرا می‌شود بر خلاف قانون مصوب است. چرا برخورد با این قانون شکنی‌ها نمی‌شود؟ مردم ما سؤالات فراوانی در این موارد دارند.

وی گفت: اگر بخواهیم حضور مردم در انتخابات ۱۲اسفندماه پرشور باشد باید مردم اطمینان پیدا کنند که مجلس آینده، یک مجلس قوی و مقتدر باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی در پاسخ به این سؤال که حذف نمایندگانی مانند علی مطهری از لیست‌های مهم اصولگرایان را با وجود اینکه این گونه افراد در مقابل قانون شکنی‌ها ایستاده و بار‌ها طرح سؤال از رئیس جمهور را مطرح کردند، گفت: به صورت کلی مردم ما به دنبال نمایندگانی هستند که بتوانند از حقوق اساسی و دین مردم دفاع کنند و هیچ فردی با این گونه کار‌ها به نتیجه دلخواه نمی‌رسند، زیرا مردم به دنبال نمایندگانی هستند که مستقل باشند.

وی با بیان اینکه آن‌هایی هم که می‌خواهند از رئیس جمهور سؤال کنند برای خدا سؤال کنند نه اینکه جنبه دیگری داشته باشد، گفت: سؤال از رئیس جمهور امری طبیعی بوده و در تمام دنیا مطرح است، پس چرا باید از ابتدای مجلس هشتم تا کنون، چندین مرتبه طرح سؤال از رئیس جمهور مطرح و بعد کنار گذاشته شود؟ این نشان دهنده هم ضعف مجلس و هم ضعف دولت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مجلس و دولت این طرح را برای خدا، بدون غرض ورزی و بدون اضافه و کم کردن عملی کنند، که اگر این را عملی کنند هم موجب تقویت خود مجلس، هم موجب افزایش اعتماد مردم به مجلس و هم موجب تقویت خود دولت می‌شود.

وی گفت: سؤال از رئیس جمهور برای تقویت دولت فعلی و دولت‌های آینده مفید است و اگر کسی با این موضوع مخالفت کنند معنایش این است که چنین حقی برای مجلس لغو است.

آیت الله فاضل لنکرانی در پاسخ به سؤالی پیرامون ضرورت برگزاری هر چه پرشور‌تر راهپمایی ۲۲بهمن امسال اظهار داشت: امسال به خاطر حساسیت‌های جدیدی که دشمنان نسبت به انقلاب ایجاد کردند و به زعم باطل خود با انواع تحریم‌ها به دنبال این هستند که خللی در انقلاب اسلامیمان به وجود بیاورند، حضور مردم در ۲۲بهمن بسیار لازم‌تر از گذشته است.

وی افزود: امیدوارم مردم ایران و به ویژه مردم شهر قم که هر ساله حضور با شکوهی در این راهپیمایی داشتند، امسال حضور پرشورتری داشته باشند و اعلام کنند این گونه تحریم‌ها و دسیسه‌ها، در آن اراده قوی انقلاب اسلامی و ملت ایران، خللی را ایجاد نخواهد کرد و مردم برای اسلام تا آخر ایستاده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل