بازدید 2792

رییس قضا: انتخابات مجلس را رصد می کنیم

توجه جدي به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در بحث تاييد صلاحيت‌ها بايد مدنظر مسوولان مربوطه و شوراي محترم نگهبان قرار گيرد که البته قطعا اين اتفاق خواهد افتاد و با توجه کامل صلاحيت‌ها بررسي خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۲ 08 February 2012
آيت‌الله آملي لاريجاني حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز 22 بهمن را نشانه و پيام ديگري از اقتدار و صلابت و نيز حمايت و پشتيباني مردم از نظام جمهوري اسلامي ايران دانست.

به گزارش ايسنا، رييس قوه قضاييه در جلسه روز چهارشنبه مسوولان عالي قضايي با اشاره به تلاش و توطئه‌هاي هميشگي دشمنان نظام اسلامي ايران براي ايجاد فاصله ميان مردم و مسوولان و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در صحنه‌هاي حساس انقلاب گفت: در هر زمان و مکاني بايد سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را گرامي بداريم و قطعا مردم هميشه در صحنه ايران نيز با درک شرايط و حساسيت‌هاي موجود با حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن اقتدار و صلابت نظام اسلامي را بيش از پيش به نمايش خواهند گذاشت و پيام محکمي به دشمنان خواهند داد که استقلال ايران با حضور و حمايت هميشگي مردمي تضمين شده است و مردم همچنان پاي نظام اسلامي خود ايستاده‌اند.

وي با تاکيد بر اين‌که مسوولان نظام اسلامي نيز از «خدمت کردن به مردم خوشحال و خشنود هستند» افزود: مسئولان نظام نيز با افتخار و خشنودي و با پايبندي به اصول و ارزش‌هاي اسلامي در خدمت مردم هستند چرا که مردم در اين نظام بايد مورد توجه باشند.

آملي لاريجاني به درپيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز اشاره کرد و اظهار داشت: توجه جدي به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در بحث تاييد صلاحيت‌ها بايد مدنظر مسوولان مربوطه و شوراي محترم نگهبان قرار گيرد که البته قطعا اين اتفاق خواهد افتاد و با توجه کامل صلاحيت‌ها بررسي خواهد شد.

رييس قوه قضاييه به تلاش دشمنان جمهوري اسلامي براي تخريب در روند برگزاري انتخابات و اخلال در آن اشاره کرد و گفت:‌ مردم با حضور گسترده و هوشيارانه خود در انتخابات و مسوولان با فراهم کردن مناسب مقدمات انتخابات اجازه نخواهند داد که خواب دشمنان در کمرنگ کردن و سرد شدن تنور انتخابات تعبير شود.

آملي لاريجاني از توجه ويژه روساي کل دادگستري‌ها و دادستان‌هاي سراسر کشور نسبت به انجام وظايف قانوني در مورد انتخابات و توجه به بحث پيشگيري از وقوع جرم در انتخابات از سوي قوه قضاييه خبر داد و افزود: قوه قضاييه برحسب وظايف قانوني خود و به منظور پيشگيري از وقوع جرم و تخلف و اختلال در روند انتخابات، جريان انتخابات را رصد خواهد کرد که البته اين مسئله به معناي دخالت در روند اجراي انتخابات و نظارت بر آن که هر يک بحسب قانون متولي خاصي دارد، نيست.

رييس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در نماز جمعه تهران «اقتدار و صلابت» را مهم‌ترين خصوصيت سخنان مقام معظم رهبري برشمرد و تاکيد کرد: در کل سخنان مقام معظم رهبري صلابت و اقتدار و مقابله با فزوني‌خواهي دشمنان نظام اسلامي موج مي‌زد و ما بايد شکرگزار اين نعمت الهي باشيم که رهبر انقلاب اسلامي با گذشت بيش از 30 سال از انقلاب چنين محکم و استوار با مردم جهان سخن مي‌گويد و مقابل تمام زياده‌خواهي‌ دشمنان نظام مي‌ايستد.

آملي لاريجاني تبيين دقيق و جامع وضعيت نظام اسلامي ايران و توجه به پيشرفت‌هاي علمي و فناوري را از ديگر ويژگي‌هاي سخنان مقام معظم رهبري توصيف کرد و گفت: با وجود تحريم‌هاي دايمي دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران و با وجود سختي‌هاي فراواني که ملت ايران در پيمودن مسير کمال خود تحمل کرده اما باز هم استقلال و اقتدار خود را حفظ کرده است و اين مساله به جز در سايه توکل به ذات الهي و ايمان اسلامي ميسر نبود و اکنون مي‌بينيم که دستاورد عظيم اين مقاومت، الگو شدن نظام اسلامي در جهان اسلام است.

رييس قوه قضاييه پيشرفت‌ها و خدمت‌رساني به مردم بويژه در روستاها پس از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره کرد و با طرح اين پرسش که آيا در زمان رژيم سابق وضع خدمات‌رساني به روستاها و وضعيت علمي کشور به اين گونه بود، اظهاركرد: گرچه شايد بهتر و بيشتر از وضع موجود نيز مي‌شد که به مردم خدمت‌رساني کرد اما با وجود تحريم‌هاي دائمي و جنگ تحميلي و ساير توطئه‌ها ملت و مسوولان توانستند در مسير رشد و تعالي حرکت مستمر داشته باشند.

رييس دستگاه قضايي تاکيد کرد: از همه دستاوردهاي نظام اسلامي مهم‌تر، گسترش تفکر اسلامي در کل جهان است. اکنون مي‌بينيم که مدل اسلامي نظام جمهوري اسلامي ايران در دل‌ها زنده شده است اگرچه غربي‌ها پس از بيداري اسلامي در پي تصاحب اين انقلاب‌ها بودند اما مردم مسلمان اين کشورها نشان دادند که به ماهيت اسلامي بيداري توجه دارند.

آملي لاريجاني گزارش‌هاي اخير برخي رسانه‌هاي خبري انگليس درباره آزادي يک روحاني زنداني‌شده در اين کشور را نمونه بارزي از نقض حقوق بشر دانست و گفت: بر حسب گزارش‌هاي منتشرشده اين فرد پس از 10 سال بدون دليل و اتهام مشخصي تنها به خاطر اين‌که امنيت کشورشان در خطر بوده زنداني شده و حالا بعد از اين مدت طولاني قرار است آزاد شود که اين مساله سواي از وابستگي يا عدم وابستگي اين فرد به هر گروه و جرياني بار ديگر تناقض در ادعاهاي حقوق‌بشري غربي‌ها را آشکار کرد.

وي در ابتداي جلسه امروز مسوولان عالي قضايي با تبريک ميلاد پيامبر اکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) به تشريح مقام عظيم و درجه رفيع پيامبر اسلام (ص) در درگاه الهي و اعتباري نبودن اين مقام عظيم پرداخت و گفت: پيامبر گرامي اسلام حقايق عالم را به تمام معنا دريافت و تنزيل الهي را در قالب آيات قراني شهود كرده و با دستيابي به مقام «رحمه للعالمين» به مقام عالي‌ترين شفاعت کننده بندگان در درگاه الهي رسيده بود.

رييس قوه قضاييه با تاکيد بر اين نکته که پيامبر اسلام واسطه ميان حق و خلق بودند به آياتي از سوره نجم اشاره کرد که اين آيات قرآني نشان مي‌دهد بعد از اين‌که پيامبر اسلام (ص) به مقام شامخ و رفيع در هستي رسيد، پذيراي وحي الهي شدند.

آملي لاريجاني تفکر و انديشه الهي در کلام پيامبر گرامي اسلام را موجب کمال انساني دانست و به تفکر و انديشه انساني غرب در مقابل تفکر الهي اشاره کرد و گفت: غربي‌ها از قرن‌ها پيش از اين به سمت توجه به استقلال انساني در مقابل تجلي وحياني حرکت کردند و توجه به استقلال انساني را دليل پيشرفت خود دانستند و افرادي نيز در جامعه خودمان به اين بحث گرايش پيدا کردند و تا جايي پيش رفتند که حالا مي‌خواهند حق خود را از خداوند متعال بستانند.

وي تفکر اسلامي را تفکري مبتني بر وحي الهي دانست که در آن انسان به عنوان عبد الهي به مقامي مي‌رسد که مي‌تواند براي بشريت نسخه شفابخش الهي بياورد.

آملي لاريجاني ابراز اميدواري کرد که مسلمانان همواره در اقتداي به رسول گرامي اسلام به مراتب بالاي کمال انساني برسند.

در جلسه مسوولان عالي قضايي، معاون اداري و مالي قوه قضاييه گزارشي از وضعيت بودجه سال 1391 و نحوه بررسي آن در کميسيون قضايي و حقوقي مجلس ارائه كرد که رييس قوه قضاييه خواستار اختصاص بخشي از درآمدهاي قوه قضاييه نظير در آمدهاي ثبت و تعرفه‌ها براي جبران کسري بودجه دستگاه قضايي شد.

در ادامه اين جلسه، گزارش رييس و معاونان سازمان بازرسي کل کشور از نحوه عملکرد شوراهاي حل اختلاف مورد بحث و بررسي قرار گرفت که آيت‌الله آملي لاريجاني در هر بخش توصيه‌هاي لازم را ارائه كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس