بازدید 9865

پاسخ لاریجانی به سخنرانی اخیر اوباما

کد خبر: ۲۲۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۱ 08 February 2012
علي لاريجاني اظهار كرد: 22 بهمن از روزهاي خاصي است كه از جهات مختلف با روزهاي ديگر متفاوت است؛ چرا كه 22 بهمن براي خود ملت است و به خود ملت اختصاص دارد.

به گزارش ايسنا رييس مجلس شوراي اسلامي طي سخناني كه به مناسبت دهه فجر و روز 22 بهمن در جمع خبرنگاران داشت، گفت: صاحب اصلي انقلاب و 22 بهمن خود ملت هستند و انقلاب اسلامي جز به ملت، به هيچ گروه و دسته‌ي ديگري مربوط نمي‌شود.

وي افزود: ممكن است گروه‌هايي در 22 بهمن نقش داشته باشند، اما نقش آنها بسيار جزئي بوده و ملت بودند كه 22 بهمن را آفريدند. ملت بودند كه انقلاب اسلامي را آفريدند و تجلي حضور ملت در انقلاب اسلامي 22 بهمن بود كه حكومتي را كه به آن علاقه داشتند به وجود آوردند.

لاريجاني تصريح كرد: روز 22 بهمن متعلق به خود ملت است و صدا و نداي ملت آن را آفريد و هيچ رنگ ديگري ندارد.

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تقارن 22 بهمن و هفته وحدت يادآور شد: مصادف بودن اين روز در سال جاري با ميلاد مسعود فخر عالم حضرت ختمي مرتبت و امام جعفر صادق (ع) يك معناي ديني به اين روز داده است و اگر قرار باشد 22 بهمن رنگي داشته باشد، رنگ اسلام در آن پررنگ‌تر است.

وي ادامه داد: حضور فكري پيامبر در انقلاب اسلامي به وضوح ديده مي‌شد و از خود ايشان نيز نقل است كه من خود پشتيبان مسلمانان هستم و مردم نيز با اين عقيده در راهپيمايي روز 22 بهمن حضور مي‌يابند.

لاريجاني تاكيد كرد: حضور مردم در صحنه‌ي راهپيمايي خود يك عامل صيانت‌بخش براي امنيت ملي كشور خواهد بود و مردم با حضور خود در اين ديدار نشان مي‌دهند كه پاي آرمان‌هاي اصيل انقلاب ايستاده‌اند و بر آن پايداري دارند و اين موضوع باعث مي‌شود دشمنان را از چنگ‌اندازي به كشور و به ملت منصرف كنند.

رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: ملت به عنوان صاحب انقلاب از اين انقلاب صيانت مي‌كنند و با توجه به اين‌كه اين روزها نوعي ادبيات خاص در عرصه‌ي بين‌المللي پيش روي كشور است و به طور اخص آمريكا آن را بيان مي‌كند و ممكن است افراد ناآگاهي هم در داخل كشور ناخودآگاه در آن گرفتار شوند اين است كه تصور كرده‌اند اين‌گونه تحريم‌ها موثر بوده و روي اراده جمعي ايرانيان براي دستيابي به حقوق خود تاثيرگذار خواهد بود، اما مردم با حضور خود در انتخابات نشان مي‌دهند كه اين تصور اشتباه است.

وي افزود: صحبت‌هاي اخير آقاي اوباما نيز كه تصور مي‌كرد اين‌گونه سياست‌هاي تحريمي و ناشيانه روي اراده‌ي ملت ايران تاثير گذاشته، 22 بهمن بهترين زمان است كه مي‌شود به آنها نشان داد زبان زورگويي در بين ملت ايران جايي ندارد و ملت ايران تنها حرف منطقي و عاقلانه را مي‌پذيرد و اگر بخواهند با زبان زورگويي با ملت ايران صحبت كنند به آنها نشان مي‌دهند كه اين زبان در بين ملت ايران جايي ندارد و ملت به اين نوع صحبت‌ها پاسخ جدي خواهد داد و نشان خواهند داد كه نمي‌توانند با زبان درشت با ملت ايران حرف بزنند.

لاريجاني در پايان تاكيد كرد: مردم انقلابي ايران با گام‌هايي كه در مسير راهپيمايي برمي‌دارند، در مسير صيانت از انقلاب خود حركت مي‌كنند؛ چرا كه 22 بهمن روز ملت است و حضور پرشور مردم در اين روز نمايانگر اين موضوع خواهد بود كه مردم با نگاه هوشمندانه و هوشيارانه به مسائل بين‌المللي نگاه مي‌كنند و گام‌هاي خود را حكمت برمي‌دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی