بازدید 8115

پشت پرده مصاحبه مظلومی علیه قلعه نویی

علیرضا معمار
کد خبر: ۲۲۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۶ 08 February 2012
استقلال یکی از سخت ترین شکستهای ادوار دربی را پذیرا شد و پس از آن با نمایش ناامید کننده اش مقابل سایپا و به لطف درخشش ستاره ای دیگر از شکست گریخت؛ اما در این میان آن کسانی که بیشترین ضرر را کرده اند کسانی ند نیست جز سرمربی استقلال و اطرافیانش که هر لحظه بیشتر از قبل به این احساس نزدیک می شوند که با کم شدن چند ستاره ها  و با توجه به ناکامی دربی  وقبل از آن برد پر حرف و حدیث در تبریز و ناکامی احتمالی در لیگ قهرمانان آسیا دیگر فرصتشان نزد هواداران به پایان می رسد که البته پس از اتفاقات جباری و کرار و سپس آن باخت فاجعه بار به پرسپولیس 10 نفره اگر از جوامع آماری کوچک هواداران استقلال هم آمار بگیریم و صداقت داشته باشیم باید قبول کنیم کادرفنی استقلال حتی پس از یک مصاحبه تولید شده فعلا یک مغلوب بزرگ است.

اگر مصاحبه اخیر مظلومی را که سایت باشگاه بدواً به انتشار آن پرداخت را به دقت نگاه کنید به نکات بارز و برجسته ای می رسید که هدف نهایی آن این است که : ذهن هواداران استقلال درگیر جنگ رسانه ای احتمالی سرمربیان دو تیم استقلال و تراکتورسازی شود و انحراف بزرگی از افتضاح دربی اخیر و ناتوانی نیمکت استقلال در امور فنی و مدیریتی در اذهان آنها به وجود آید .

در این مصاحبه تولید شده که کاملاً پرواضح است حاصل ذهن مظلومی به تنهایی نیست و افکار نزدیکان مطبوعاتی وی که در مدت اخیر به مزایای فراوانی هم از کنار استقلال بودن رسیده اند، دخیل است، در می یابید که دقت و ریزه کاریهایی زیادی در آن وجود دارد.
 مصاحبه ساخته شده ابتدا سعی در توجیه دارد؛ توجیه های تکراری که از مدیریت تا افراد پایین رتبه استقلال که در هنگام ناکامی ها در دو سال اخیر به آن متمسک شده اند و این روزها واژه «مصدومیت» در آن مد شده است، روزی که به رقبای خود یک لشگر مصدوم و محروم شدند 3 تا 3تا می زدند و بر عرش بودند را از یاد برده اند و حالا بینای روزهای سیاه و آخر امروز خود شده اند!!

نکته دیگر که در این مصاحبه مشخص است سعی در برانگیخته کردن حس و تعصب هواداران است، حضور تنها 2000 نفر برای تیم صدرنشین جدول در ساعت غیر اداری ولو در سرمای زمستان،یک رکورد منفی و حتی یک شکست بزرگ بود که به شدت کادر استقلال را به فکر فرو برده است، آنها حتی برای چند هوادار بیشتر و برای توجه بیشتر از فرزند مرحوم حجازی هم روی نیمکت بهره بردند اما در بازی با سایپا شکست سختی را متحمل شدند تا مطمئن شوند این راهکار آنها هم با اتفاقات دربی رنگ باخته و حالا با علم به این مهم که لیگ قهرمانان آسیا برای هواداران بسیار مهم است و آنها قطعا روز جمعه بیش از نیمی از ورزشگاه را تصرف خود در خواهند آورد، با چنین مصاحبه ای هواداران روز جمعه را نه به استقلال، بلکه به محبوبیت خود منتسب خواهند کرد.

مورد دیگر و مشهود که قلب این مصاحبه تنظیم شده است حمله به امیرقلعه نویی است؛ قلعه نویی هم رقیب امسال نیمکت استقلال است و هم پررنگترین جایگزین سرمربی استقلال و کیست که نداند که با آمدن وی مواجب چه افرادی از روی نیمکت استقلال قطع می شود؟ در این مصاحبه با زیبایی تمام مشت های گره کرده قلعه نویی در زمان مربیگری اش در مس کرمان یادآوری می شود و با به میان آورده شدن نام مرحوم حجازی که حساسیتهایی همچنان روی نام آن مرحوم و روابط تیره اش با قلعه نویی وجود دارد احساسات منفی هواداران نسبت به قلعه نویی از نوع حداکثر ان برانگیخته می شود و طبیعی است که یادی از قهرمانی های دهه 80 سرمربی استقلال به میان نمی آید و به نوعی حتی آنها زیر سوال می رود! تکنیک نویسنده و یا نویسندگان این مصاحبه در مورد قلعه نویی حرفه ای است و در کوتاه مدت اگر با پاسخ تند امیر پیش از بازی با ذوب آهن همراه شود خیلی سریع جواب می دهد و راه بازگشت قلعه نویی و خروج فنی مظلومی بسته می شود...

نکته آخر که کیفیت مصاحبه را تا حد صفر پایین آورد دکتر دکتر کردن نویسنده از زبان مظلومی است. به هر حال فتح الله زاده می داند قلعه نویی در استقلال جایگاه دارد و هرگز دوست ندارد زیردستانش اینگونه به وی بتازند اما وقتی در انتهای مصاحبه یک کامیون نوشابه برای فتح الله زاده باز میشود و وی در حد یک مدیر فوق بین المللی و استاد فن از سوی سرمربی معرفی می شود، با توجه به روحیات حاجی یا همان دکتر امروزی مشخص می شود که نظر وی هم برای اتشار مصاحبه در سایت تحت کنترل آقایان مثبت است و شاید از همین اینجا می توان دریافت که قلعه نویی دیگر نفوذ چندانی در این استقلال ندارد و شمشیرها برای جنگ مستقیم با او و تیم تراکتورسازی در این فصل و جلوگیری از بازگشت وی در سال آتی از رو برداشته شده است.

 باید صبر کرد و دید آیا قلعه نویی به این جنگ وارد می شود؟ خواست مظلومی و کارگردانان این مصاحبه چنین است، آیا امیر بازهم اشتباه می کند؟ آیا امیر بازهم ناخواسته روبروی هواداران استقلال قرار می گیرد؟ آیا این مجموعه زیرک و شناخته شده روی نیمکت استقلال موفق میشوند با تحریک سرمربی تراکتورسازی فاجعه دربی و احتمالا آسیایی را با تک و پاتکهای احتمالی در روزهای آینده موقتاً کنترل کنند؟ آیا عمر آنها با چنین روشی روی نیمکت استقلال بیشتر می شود؟ آیا اطرافیان سرمربی تراکتورسازی و در واقع خودش پا میان این آتش می گذارند یا با ریختن خاک روی آن سیاست مدارانه فاتح این میدان نه چندان پاک می شوند؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان