بازدید 6956

داستان سیمرغ و پاراالمپیک

داستان سیمرغ از جمله داستان های بزرگ در ادبیات جهان است که برگرفته از فطرت انسان و شاعری بزرگ از ایران زمین می باشد. سیمرغ حکایت جدیت، پشتکار، امید ، آرزو، دست از تلاش برنداشتن ، نامید و مایوس نشدن، مشکلات را پشت سر نهادن، از دریا و طوفان و سرما و گرما و بلندی و پستی و همه چیز گذشتن برای رسیدن به قله است که عطار نیشابوری در منطق الطیر خود به زیبایی آن را برای همه نسل ها به یادگار گذاشته است.
کد خبر: ۲۲۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۲ 08 February 2012
اگر از آن همه مرغی که به قصد هدف یعنی کوه قاف که قله آرزوهای آنها بوده تنها سی مرغ  به قله رسیدند بیانگر همان تلاش و کوششی است که باید برای رسیدن به هدف صورت بگیرد و یقینا آنهایی به قله می رسند که بیش از دیگران تلاش می کنند و ناامید نمی شوند.

به گزارش تابناک ، داستان قهرمانی ها و مدال هایی که ورزشکاران جانباز و معلول در عرصه بازی یهای پاراالمپیک و مسابقات جهانی و آسیایی کسب می کنند داستان همان سیمرغ و رسیدن به قله افتخار است.

یک لحظه به خودمان نگاه کنیم که در عین سلامت جسمانی و روانی با کوچکترین سختی شانه خالی می کنیم و ورزشکاران سالمی را سراغ داریم که برای رسیدن به یک مدال و یا یک موفقیت دست به چه کارهایی که نمی زنند.
اما کافی است با ورزشکاران جانباز و معلول نزدیک و همسفر شوید تا تلاش و ممارست و گذشتن از سختی ها و مشکلات و احیانا بی توجهی ها و بی عدالتی ها را با تمام وجود لمس کنید.

تجربه چند سفر و افتخار همراهی ورزشکاران جانباز و معلول را در مسابقات متعدد از جمله پارالمپیک ها دارم و می دانم که اینها چگونه و با چه مشقاتی دست و پنجه نرم می کنند تا برای ایران اسلامی افتخار کسب کنند.
خاطر شما هست که از بابت ناکامی کاروان ورزشی ایران در المپیک پکن چه سرخوردگی و یاس و ناامیدی در جامعه ایران به وجود آمده بود و چگونه به فاصله چند روز و با شروع پاراالمپیک ورزشکاران جانباز و معلول با افتخارات بزرگی که کسب کردند بار دیگر شور و شوق و عزت و افتخار در ایران عزیز برپا شد و غرور ملی بار دیگر احیا گردید.

باور کنید هنوز هم برخی از مسئولین ورزش ما فکر می کنند که مدال هایی که ورزشکاران جانباز و معلول می گیرند به همین سادگی است و خیلی به آن توجه نمی کنند در حالی که اگر به رکوردها و فشردگی بازیهای پاراالمپیک نگاه کنیم خواهیم دید که بعضا با رکوردهای ورزشکاران سالم برابری می کند و رقابت گاه آنچنان داغ و حساس است که فشار دوچندانی را متوجه ورزشکاران جانباز و معلول می کند.
خوشبختانه ورزشکاران ما در اینگونه میادین همواره با نهایت آمادگی و غیرت و تعصب حضور پیدا می کنند اما آنچه که موجبات این موفقیت ها را باعث می شود برنامه ریزی صحیح و درست و مدیریت دلسوزانه و علمی فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پاراالمپیک است.
آنچنان برنامه ریزی ها برای اردوها و تدارکات و مسابقات منظم و درست انجام می گیرد که در هنگام مسابقات کوچکترین خللی در کار ورزشکاران و مربیان به وجود نمی آید و مهمترین اصلی که باعث می شود ورزشکاران ما با تمام وجود در میادین مهم ظاهر شوند دلسوزی و مدیریت مدیران این سیستم است که البته در کنار مدیران هستند افرادی که در دوست دارند درنهایت گمنامی برای ورزشکاران کار کنند و اصلا دوست ندارند اسمی از آنها برده شود.

باورکنید وقتی انسان کاری را با عشق و علاقه و با تمام وجود انجام می دهد اثرات آن را تمام مجموعه مورد نظر می بینند و وقتی که ورزشکاران جانباز و معلول می بینند که رییس فدراسیون، دبیر فدراسیون ، اعضای هیات رییسه، رییس و دبیر کل کمیته ملی پاراالمپیک و همه دست اندرکاران گام به گام و با به پای آنها به صورت شبانه روزی تلاش می کنند طبیعی است که ورزشکار هم تلاش می کند تا موفقیتی حاصل شود و مزد زحمات را اینگونه پاسخ دهد.تازه در بسیاری از مواقع هنگامی که شب فرا می رسد و ورزشکاران و مربیان به استراحت می پردازند مسئولین کاروان به همراه مربیان و کارشناسان جلسات متعدد خود را آغاز می کنند تا برنامه های روز بعد را تنظیم کنند و گاه تا پاسی از شب درگیر این امور هستند تا مشکلی در هیچ مورد پیش نیاید.

 در بسیاری از موارد باید اذعان کنیم که امکانات برخی از کشورهای بزرگ از ورزشکاران ما بیشتر است اما آنچه که موجب توفیق و سربلندی ورزشکار ایرانی می شود همین مواردی است که شاید به چشم نیاید اما تاثیر بسیار بالایی در عمق کار برجای می گذارد.
اکنون و در حالیکه به ماههای پایانی شروع بازیهای پارالمپیک نزدیک می شویم دوست داریم که این ورزشکاران و مربیان دلسوز آنها مشکلات معیشتی نداشته باشند چرا که بسیاری از قهرمانان پاراالمپیک نان آور خانواده خود نیز می باشند و این انتظار از وزارت ورزش و جوانان، صندوق حمایت از قهرمانان و همه مسئولین و دست اندرکاران می رود که توجه ویژه ایی به اردوها و تدارکات و پشتیبانی های این ورزشکاران داشته باشند تا اینبار هم همانند ادوار گذشته این قهرمانان و پهلوانان پیام آور شادی برای ملت ایران در عرصه بازیهای پارالمپییک لندن باشند.

جایی که یقینا نگاه های بسیاری در دنیا متوجه ورزشکار ایران اسلامی است و نگاههای امیدوار ملتی به این میعادگاه ورزشی است تا سرافرازی و پیروزی های غرورآفرین بزرگمردان و شیرزنان خود را در عرصه بازیهای پاراالمپیک لندن ببینند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل