بازدید 6850

بشار اسد:آماده گفت‌وگوی ملی هستیم

اسد در این دیدار تحولات اوضاع در سوریه و برنامه زمانی برای اصلاحات جاری را به اطلاع لاوروف رساند و ماهیت اقدامات تروریستی که علیه شهروندان سوری بکار می رود را نیز برای وی تشریح کرد.
کد خبر: ۲۲۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۷ 07 February 2012
رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه که در میان استقبال گرم مردم سوریه به دمشق سفر کرده، بر آمادگی سوریه برای گفت‌وگو با مخالفان بدون مداخلات خارجی تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سانا، سرگی لاوروف وزیر خارجه سوریه در سفر خود به دمشق پایتخت سوریه که امروز انجام شد، با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

اسد در این دیدار تحولات اوضاع در سوریه و برنامه زمانی برای اصلاحات جاری را به اطلاع لاوروف رساند و ماهیت اقدامات تروریستی که علیه شهروندان سوری بکار می رود را نیز برای وی تشریح کرد.

اسد همچنین قدردانی سوریه از مواضع روسیه در شورای امنیت را به لاوروف ابلاغ کرد و تاکید کرد که این کشور به جای تسلیم شدن در برابر دیکته های برخی کشورها در شورای امنیت که هرگز به منافع ملت سوریه نگاه نمی کنند، به دنبال تقویت راهکارهای ملی است و زبان گفتگوها را ترجیح می دهد، این کشور می خواهد سوریه بدون دخالت های خارجی گفتمان ملی خود را با حضور نمایندگانی از دولت و مخالفان و افراد مستقل در دستور کار قرار دهد.

لاوروف نیز در این دیدار گفت که مواضع روسیه در شورای امنیت در زمینه سوریه برخاسته از ارزیابی های واقع گرایانه و متوازن این کشور در قبال تحولات سوریه و احترام مسکو به قوانین بین المللی و حق ملت ها در تعیین سرنوشت خودشان است، مسکو اعتقاد دارد که دخالت خارجی و تحریک به جای تقویت گفتگوهای داخلی به افزایش خشونت ها و خونریزی در کشور منجر خواهد شد.

وی همچنین تمایل کشورش در ثبات و استقلال سوریه و حمایت مسکو از منافع ملت سوریه و اصلاحات دموکراتیک جاری در کشور را اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد سوریه در انجام اصلاحات و مشارکت دادن تمامی ملت در گفتگوهای ملی تسریع کند.

در این دیدار علاوه بر این فاروق الشرع معاون رئیس جمهور سوریه، ولید المعلم وزیر خارجه، بثنیه شعبان مشاور سیاسی و اطلاع رسانی اسد و فیصل المقداد معاون وزیر خارجه نیز حضور داشتند، در طرف مقابل نیز میخائیل فرادکوف رئیس دستگاه اطلاعات خارجی روسیه و میخائیل بوگدانوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه حضور داشتند.

لاوروف بعد از دیدار با اسد در کنفرانس مطبوعاتی گفت: در این مذاکرات ما آمادگی خود را برای کمک به خروج سوریه از این بحران در نزدیکترین زمان ممکن اعلام و بر اساس طرح اتحادیه عرب در تاریخ 2 نوامبر اعلام می کنیم... اسد نیز تعهد خود را به اجرای این طرح برای توقف خشونت ها در سوریه از هر منبعی که باشد مورد تاکید قرار داد، به همین علت سوریه اعلام کرد که همکاری خود را با هیئت ناظران اتحادیه عرب ادامه خواهد داد و تعداد ناظران را بیشتر خواهد کرد تا بتوانند در تمام نقاط مورد نظر منتشر شوند و تجاوزات صورت گرفته علیه مردم از تمامی منابع را بررسی کنند.

لاوروف نتایج این دیدار را که بنا به دستور دیمتری میدویدیف رئیس جمهور روسیه انجام شده بود را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت که این دیدار در زمان مناسبی صورت گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی