بازدید 2784

نشاط دانشجویان در ذیل فعالیت‌ تشکل‌ها

کد خبر: ۲۲۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۵ 07 February 2012
روزنامه جوان در گفتگویی با مهرداد بذرپاش به بررسی شرايط سياسي كشور و اوضاع دانشگاه ها پرداخته است:

* جریان دوم خرداد وامدار یک تفکر نوظهور در عرصه سیاسی کشور بود، البته نوظهور از آن جهت که مدل جدیدی از گفتمان سیاسی را به منصه ظهور گذاشت. دولت اصلاحات اگرچه سال ۷۶ به قدرت رسید اما بسترسازی برای به قدرت رسیدن این دولت از اواخر دهه ۶۰ هدف‌گذاری شد.

* جریان دوم خرداد فکر می‌کرد تسلط بر دانشگاه یک هدف سهل الوصول باشد، البته ادعایشان بر اساس یک تحلیل واقع‌بینانه بود. در همان ابتدا مشخص شد مفهوم توسعه سیاسی در واقع ایجاد یک فضای روانی و بسترساز برای طرح برخی موضوعات ساختارشکنانه بود. در ابتدا بحث قرائت‌های جدید و مدرن از اسلام مطرح شد. آنها می‌خواستند تا دانشگاه محل طرح این مباحث بشود چراکه دانشگاه را مجرای مدرن ارتباط محیط‌های روشنفکری و توده می‌دانستند.

* رهبر معظم انقلاب همواره یک دغدغه مهم نسبت به دانشجویان دارند و آن حضور با نشاط دانشجویان در تحولات جامعه است. این حضور گسترده می‌تواند ذیل فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی انجام بشود.

* حضرت آقا یک جمله خیلی کلیدی و پرمعنا درباره دانشگاه دارند. ایشان می‌فرمایند «دانشگاه پايگاه اصلى انقلاب بوده و باز هم خواهد بود.» من معتقدم حضرت آقا از دو نظرگاه دانشگاه را پایگاه اصلی انقلاب می‌دانند؛ اول فضای روشنگری حاکم بر دانشگاه است که اگر درست مدیریت و در مسیر اهداف انقلاب هدایت شود، موجب تقویت جنبش آگاهی بخشی در اجتماع می‌شود. اما نظرگاه دوم در این جمله رهبر انقلاب که دانشگاه، پایگاه انقلاب است را باید در پویایی جوانان دانشجو و انگیزه و روحیه آنان در مسیر مطالبه گری دانست.

* جریان‌های دانشجویی در واقع هسته‌های عملیاتی دانشگاه شامل دانشجویان پویا و بانشاط و متعهد است. جریان‌های دانشجویی در واقع مجاری انتقال دغدغه‌های نسل جدید و اهرم‌های تأثيرگذار برای ورود دانشجو به تحولات بیرون از دانشگاه است. رهبر معظم انقلاب همواره یک دغدغه مهم نسبت به دانشجویان دارند و آن حضور با نشاط دانشجویان در تحولات جامعه است. این حضور گسترده می‌تواند ذیل فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی انجام بشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی