بازدید 20259

اظهارنظر لاوروف پس از ديدار با اسد

سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در ديداري كه امروز با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه داشت تاكيد كرد كه روسيه دنبال آن است كه ملت‌هاي عرب در صلح زندگي كنند.
کد خبر: ۲۲۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲ 07 February 2012
وزير امور خارجه روسيه كه به دمشق رفته است با بشار اسد ديدار كرد و گفت‌وگوهاي خود را با رئيس جمهوري سوريه را "بسيار مفيد" دانست.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري نووستي، سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در ديداري كه امروز با بشار اسد، رئيس جمهور سوريه داشت تاكيد كرد كه روسيه دنبال آن است كه ملت‌هاي عرب در صلح زندگي كنند.

وي افزود: رهبر هر كشوري بايد حجم و اندازه مسئوليت‌هاي خود را درك كند و شما (اسد) مسئوليت‌هاي خود را درك مي‌كنيد.

لاوروف كه در سفري يك روزه به همراه ميخائيل فرادكف، رئيس سرويس اطلاعات خارجي روسيه در دمشق به سر مي‌برد، اعلام كرد كه اسد بر پايبندي سوريه به متوقف كردن خشونت‌ها از طرف همه گروه‌ها به وي اطمينان داده است.

لاوروف هم‌چنين از آمادگي رئيس جمهوري سوريه براي گفت‌وگو با همه گروههاي سياسي اين كشور خبر داد.

لاوروف كه هدف از سفر خود را بازگشت فوري ثبات به سوريه در چارچوب اجراي فوري اصلاحات دموكراتيك عنوان كرده، آمادگي كامل روسيه را براي حل بحران سوريه بر اساس مواضع مندرج در طرح اتحاديه عرب عنوان كرد.

در همين حال گزارش شده كه شوراي همكاري خليج فارس در بيانيه‌اي اعلام كرده كه سفيران كشورهاي عضو اين شورا از سوريه فراخوانده شده‌اند و كشورهاي عضو از سفيران سوريه مي‌خواهند تا خاك اين كشورها را ترك كنند.

پيشتر فرانسه، ايتاليا، انگليس و آمريكا نيز سفيران خود را از دمشق فراخوانده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی