بازدید 16550

آسمان، دريا و زمين ايران، گورستان متجاوزان

حسني‌سعدي با بيان اينكه "در طول دوران جنگ، خط مقدم جبهه را سربازان تشكيل مي‌دادند"، گفت: در اين زمان نزديك‌ترين نيروها به دشمن سربازان بودند. بايد احترام درخور سربازان ادا شود و مسئولان نيروهاي مسلح بايد امكانات را براي خدمت سربازي مهيا كنند.
کد خبر: ۲۲۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲ 07 February 2012
معاون هماهنگ‌كننده ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: اطمينان داريم كه همه نيروهاي مسلح از چنان اقتداري برخوردارند كه اگر دشمني قصد تجاوز به اين مملكت را داشته باشد آسمان، دريا و زمين ايران به گورستان آنان تبديل خواهد شد.

به گزارش ايسنا امير سرلشكر حسني‌سعدي در مراسم اختتاميه دومين جشنواره جوان سرباز، با بيان اينكه "هدف از برگزاري اين جشنواره معرفي و شناساندن منزلت سرباز است"، گفت: سربازان در طول هشت سال دفاع مقدس با تلاش و فداكاري و بر مبناي قانون به خدمت سربازي آمدند و پس از گذراندن دو سال و حتي 30 ماه از دوران خدمت سربازي، تنها يك كارت پايان‌خدمت دريافت كردند.

وي اضافه كرد: نيروهاي بسيج به صورت داوطلب به سربازي آمدند اما سربازان بر مبناي اجراي قانون و بدون دريافت هيچ‌گونه نيازي پس از اتمام خدمت فقط كارتشان را دريافت كردند. ارزش خدمت سربازي بايد به جامعه تفهيم شود، چراكه سرباز يك نيروي گرانبها براي نظام، چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ است.

معاون هماهنگ‌كننده ستادكل نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه "منزلت و ارزش سربازي را بايد به جامعه معرفي كنيم"، تصريح كرد: آن مقداري كه بايد سرباز را به جامعه معرفي مي‌كرديم، نكرده‌ايم. در جنگ نمونه‌هايي داشتيم كه فرمانده يك يگان مجروح مي‌شد يا به شهادت مي‌رسيد و پس از آن يك افسر وظيفه فرماندهي آن يگان را برعهده مي‌گرفت و به پيروزي مي‌رسيد.

حسني‌سعدي با بيان اينكه "در طول دوران جنگ، خط مقدم جبهه را سربازان تشكيل مي‌دادند"، گفت: در اين زمان نزديك‌ترين نيروها به دشمن سربازان بودند. بايد احترام درخور سربازان ادا شود و مسئولان نيروهاي مسلح بايد امكانات را براي خدمت سربازي مهيا كنند.

وي همچنين با تاكيد بر لزوم رسيدگي بيشتر به وضع مالي سربازان، اظهار كرد: سرباز نبايد در طول خدمت از خانواده يا پدرش كمك مالي بگيرد و در طول مرخصي نيز هزينه اياب و ذهاب بايد از سوي ما پرداخت شود.

معاون هماهنگ‌كننده ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه به وظايف سربازان اشاره كرد و گفت: سرباز بايد در افكار عمومي به گونه‌اي خود را به جامعه نشان دهد كه با وي با احترام برخورد كنند و حتي اگر سربازي در صف اتوبوس يا قطار بود به او بگويند بفرماييد سوار شويد. متاسفانه گاهي سربازاني را مي‌بينم كه واقعا باعث ناراحتي مي‌شوند، چراكه كلاه را در دستشان مچاله و با پيراهن روي شلوارشان به معرض ديد عموم مي‌روند درحاليكه وقتي شهروندان، سربازي را در جامعه مي‌بينند بايد از ديدن وي لذت ببرند.

وي با اشاره به اينكه "در برخي از كشورها خانواده‌هايي كه فرزندانشان به سربازي مي‌روند پرچمي را بالاي خانه‌شان نصب مي‌كنند"، افزود: اين خانواده‌ها به فرزندانشان به عنوان يك سرباز افتخار مي‌كنند و احترام مي‌گذارند.

حسني‌سعدي در پايان، با اشاره به برگزاري جشنواره جوان، تاكيد كرد: در اين جشنواره‌ها ارزش واقعي سرباز به جامعه معرفي مي‌شود. بايد اين فرهنگ در جامعه ايجاد شود كه همه بگويند حق تقدم با سرباز است. اسم سرباز همانطور كه از متنش پيداست، يعني فردي كه آمده سرش را ببازد و جانش را در اختيار ملت و امنيت قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی