بازدید 6357

جوانان یونانی پرچم آلمان را به آتش كشیدند

تظاهركنندگان كه پارچه نوشته هایی در اعتراض به اجرای طرح ریاضت اقتصادی در كشورشان در دست داشتند، شعارهایی علیه سران اتحادیه اروپا و آلمان سر می دادند.
کد خبر: ۲۲۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲ 07 February 2012
شماری از جوانان خشمگین یونانی كه از دخالت كشورهای اروپایی بویژه آلمان در امور داخلی كشورشان به تنگ آمده اند، روز سه شنبه پرچم این كشور را به آتش كشیدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از آتن، یك گروه از جوانان خشمگین یونانی امروز ضمن برپایی تظاهراتی در مقابل سفارت آلمان در آتن، پرچم این كشور را به آتش كشیدند.

تظاهركنندگان كه پارچه نوشته هایی در اعتراض به اجرای طرح ریاضت اقتصادی در كشورشان در دست داشتند، شعارهایی علیه سران اتحادیه اروپا و آلمان سر می دادند.

تظاهركنندگان یونانی سران اتحادیه اروپا را 'دزد' لقب دادند و خواستار خروج كشورشان از منطقه یورو شدند.

در یكی از پارچه نوشته های جوانان یونانی به زبان آلمانی نوشته شده بود 'ما كشورمان را به آلمان نمی فروشیم.'

شركت كنندگان در این تظاهرات می گفتند، سرسختی های آلمان باعث شده است تا دولت كشورشان طرح های ریاضت اقتصادی سرسختانه ای به اجرا گذارد و زندگی مردم این چنین دشوار شود.

ادامه مخالفت های آلمان با اعطای وام های بین المللی به یونان ، خشم مردم این كشور را برانگیخته است.

این در حالی است كه نمایندگان گروه سه جانبه متشكل از صندوق بین المللی ، اتحادیه اروپا و بانك مركزی اروپا موسوم به 'تروئیكا' همچنان در آتن هستند تا راههای اعطای مرحله دیگر از وام های بین المللی را كه مبلغ این مرحله آن هشت میلیارد دلار است بررسی كنند.

براساس این گزارش ، هشت میلیارد یورو دیگر از وام های بین المللی زمانی به یونان پرداخت خواهد شد كه طرح بازپرداخت بدهی های یونان تدوین و اجرا شده باشد.

این مرحله از وام های بین المللی قرار بود نیمه ماه اكتبر پرداخت شود , اما تصمیم گیری در باره پرداخت آن ،اكنون به نیمه ماه نوامبر موكول شده است.

گفتنی است روز گذشته نیز نیكلا ساركوزی رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری مشترك با آنگلا مركل صدر ‌اعظم آلمان تاكید كرد تا زمانی كه مقامات یونان نتوانند با تروئیكای اروپا به توافق برسند، از مرحله بعدی كمك های اتحادیه اروپا به این كشور خبری نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل