بازدید 14348
رييس ديوان عدالت اداري:

مسببان بي‌حرمتي به امام (ره) اعتذار بجويند

متاسفانه بر اثر غفلت برخي که به زعم خود مي‌خواستند در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از حضرت امام خميني(ره) تجليل کرده باشند، در عمل صحنه بسيار زننده‌اي را ايجاد کردند و ناسنجيده تصوير ناشايستي را از حضرت امام راحل نشان دادند. اين يک نوع بي‌حرمتي به مقام ايشان بود و جا دارد دست‌اندرکاران اين مراسم از مردم به خاطر غفلتي که شده است، اعتذار بجويند.
کد خبر: ۲۲۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵ 07 February 2012
رييس ديوان عدالت اداري با اشاره به اينکه حضور مردم در اين ايام بويژه در راهپيمايي روز 22 بهمن قطعا يکي از نمونه هاي بسيار ارزشمند شکر نعمت الهي است، اضافه کرد: حضور حماسي مردم در صحنه و بروز و ظهور اين حضور مي‌تواند، شکلي از بندگي و شکر الهي باشد.

به گزارش ايسنا،‌ حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري ادامه داد: هر روز که در آن واقعه‌اي اتفاق افتاده باشد که صبغه الهي داشته باشد، ايام الله محسوب مي شود و بر اساس آنچه در قرآن کريم خداوند متعال خطاب به حضرت موسي(ع) فرموده است، «مردم را متذکر بگردان به ايام الله، ايام اللهي که در آن نام، ياد و حرکت به سوي خداست». ما اين روزها در متن ايام الله هستيم و شکرگزاري اين نعمت‌هاي الهي بر ما فرض است.

وي در ضرورت شکرگزاري چنين ايامي گفت: در حديث شريفي از پيامبر عظيم الشان در کنز العمال آمده است، «بازگوکردن نعمت‌هاي الهي خود نوعي سپاس و شکر و بازگو نکردنش کفران نعمت است. کسي که از اندک نعمت سپاسگزاري نکند، چنين فردي نعمت زياد را هم سپاسگزاي نمي‌کند و کسي که از مردم تشکر نکند، از خداوند تشکر نکرده است. وحدت و با هم بودن موجب برکت است و جداشدن از يکديگر، عذاب الهي است».

منتظري افزود: دشمن چه بخواهد، چه نخواهد، انقلاب اسلامي ايران آثار خود را نه تنها در سطح منطقه بلکه در دنيا گذاشته است. به طوريکه امروز صحنه‌هايي از حضور مردم را حتي در خود آمريکا شاهديم که تابلوهايي در حمايت از ايران، مقابل کاخ سفيد و ساختمان سازمان ملل به دفاع از کشورمان مي‌پردازند.

رييس ديوان عدالت اداري با تصريح اين موضوع که ملت ايران براي خدا قيام کرده و امام راحل رضوان الله تعالي عليه همه وجودش خلوص نيت و حرکت در ايفاي وظيفه و تکليف الهي بوده است، گفت: امروز بيش از 32 سال از انقلاب مي‌گذرد و بحمدالله، انقلاب روز به روز پربارتر، با رويش فراوان‌تر و زيباتر خود را نشان مي‌دهد و اين حاصل همان خلوص نيتي است که حضرت امام خميني(ره) در غرس اين شجره طيبه داشتند.

به گفته وي، به شکرانه پروردگار، ملت رشيد ايران، با بصيرت و بينايي حرکت خود را با هدايت‌هاي امام راحل و رهبري داهيانه مقام معظم رهبري، ادامه مي‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمين منتظري در بخش ديگر اظهارات خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه گذشته، افزود: بايد خداوند را شاکر بود که رهبري اينگونه با کياست، مدبر، جامع‌نگر و ژرف انديش به ما عنايت فرموده، به طوريکه هرچه دشمن تلاش و برنامه‌ريزي مي‌کند، به رغم در اختيار داشتن اينهمه وسايل ارتباط جمعي که يک خطبه نيم ساعته مقام معظم رهبري همه تلاش‌هاي آنها را بر باد مي‌دهد.

وي افزود: افتخار ملت ايران اين است که چنين نظام و رهبري دارد، اين نظام يک نظام عميق، با ريشه و طيب و طاهر است، بنابراين مسئولان خدمتگزار مردم نيز بايد خود را با شرايط نظام تطبيق دهند.

رييس ديوان عدالت اداري تاکيد کرد: در جمهوري اسلامي از رييس جمهور گرفته تا قاضي، وزير و وکيل، همه بايد متناسب با اين جايگاه باشند. ما بايد بدانيم در چه جايگاهي قرار گرفته‌ايم و اين پذيرفتني نيست يک مديرعالي يا دستگاه‌هاي اجرايي به مردم دروغ بگويند، قاضي، دستگاه قضايي و مجلس نيز در مسير غيرعادلانه حرکت کنند. متاسفانه گاهي شاهد مسايلي هستيم که حقيقتا متناسب با نظام جمهوري اسلامي نيست.

منتظري با بيان اينکه ما بايد بيش از پيش براي پيشرفت نظام و انقلات تلاش کنيم، اظهار داشت: به رغم همه قوت‌ها و وجوه مثبتي که ملت و حرکت آنها دارد، از نقطه ضعف‌ها نيز نبايد غفلت کرد، غرور و غفلت از نقاط ضعف، به آسيب‌ها نپرداختن و رفع اشکالات نکردن، موجب کندي حرکت خواهد شدو ما اميدواريم دولتمردان و آنهايي که در عرصه خدمت به مردم فعالند، با صداقت و به دور از شعارگرايي و آنچنان که شايسته نظام است، امورات را پيگيري کنند.

رييس ديوان عدالت اداري در بخش ديگري از اظهارات خود ضمن انتقاد از برخي اقدامات صورت گرفته در ايام الله دهه فجر که موجب اهانت به امام راحل بود، گفت: متاسفانه بر اثر غفلت برخي که به زعم خود مي‌خواستند در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از حضرت امام خميني(ره) تجليل کرده باشند، در عمل صحنه بسيار زننده‌اي را ايجاد کردند و ناسنجيده تصوير ناشايستي را از حضرت امام راحل نشان دادند. اين يک نوع بي‌حرمتي به مقام ايشان بود و جا دارد دست‌اندرکاران اين مراسم از مردم به خاطر غفلتي که شده است، اعتذار بجويند.

منتظري هم‌چنين ضمن تذکر نسبت به روند افزايشي مراجعات به ديوان عدالت اداري طي ماه‌هاي اخير، از قضات ديوان خواست تا با ارتقاء سطح تعامل با دستگاه اجرايي و اصلاح برخي رويه‌ها موجب کاهش مراجعه مردم به اين مرجع قضايي شوند.

رييس ديوان عدالت اداري گفت: متاسفانه شاهد رشد زيادي در ثبت پرونده‌هاي ورودي ديوان هستيم که بايد ضمن رسيدگي به شکايات مردم، با آسيب‌شناسي و تعامل با دستگاه‌ها کمک کنيم، تا حجم شکايات را کاهش دهيم.

وي برگزاري جلسات، نامه نگاري و پيگيري برخي از موضوعات از طريق معاونت آموزشي و پژوهشي را در اين ارتباط ضروري دانست.

منتظري با اشاره به اينکه موجودي شعب ما در حال حاضر بيش از 50 هزار پرونده است، اضافه کرد: براي کاهش اين تعداد لازم است، شعب سعي کنند تا با صرف زمان بيشتر، ضمن رسيدگي پرونده ها با دقت لازم، تعداد آنها را در پايان سال جاري به حداقل ممکن کاهش دهند.

رييس ديوان عدالت اداري همچنين ضمن تشکر از فعاليت قضات در کميسيون‌هاي تخصصي در برگزاري جلسات فوق العاده اظهاركرد: بحمدلله با برنامه‌ريزي صورت گرفته پرونده‌هاي موجود در کميسيون‌هاي تخصصي به سرعت کاهش يافته که اين با همت و تلاش اعضاي محترم آن تحقق يافته است.

وي افزود: با کاهش پرونده‌هاي کميسيون تخصصي، حجم پرونده‌هاي مطروحه در هيات عمومي افزايش مي‌يابد که اين نيز انشاء‌الله با صرف زمان بيشتر در اين ارتباط و تشکيل جلسات هيات عمومي در دو شيفت صبح و عصر حل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي ديوان عدالت اداري، منتظري در ادامه در خصوص دفاتر استاني ديوان عدالت اداري اضافه کرد: اين هفته اولين دفتر استاني ديوان عدالت اداي در اصفهان افتتاح خواهد شد و ان‌شاء‌الله بر اساس آنچه قانون تکيلف کرده است، تلاش مي‌کنيم تا پايان سال تعداد ديگري از دفاتر استاني را نيز راه اندازي کنيم.

وي گفت: نکته قابل توجه اينکه بازگشايي اين دفاتر نيز موجب افزايش پرونده هاي ورودي ديوان خواهد شد که دليل آنهم دسترسي سهل‌تر مردم به اين مرجع قضايي کشوري است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار