بازدید 3437

رحیمی: با كمك ملت، تحريم‌ها را دور مي‌زنيم

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به اهميت و بركات انقلاب اسلامي براي ملت ايران و با بيان اين‌كه «يك عده ممكن است از اين رخداد عظميي كه صورت گرفته غفلت كنند و به اهميت آن توجه نكنند»، به آثار انقلاب اسلامي در منطقه و عرصه جهاني اشاره كرد و گفت: انقلابي كه در 32 سال پيش رخ داد در قرن بيست و يكم نظير نداشته و آثار و بركات آن ادامه دارد و سال‌هاي متمادي اين آثار ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۲۲۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵ 07 February 2012
در آستانه فرا رسيدن سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي محمدرضا رحيمي، معاون اول رييس‌جمهور امروز سه‌شنبه به منظور افتتاح چندين پروژه‌ صنعتي و عمراني به استان اصفهان سفر كرد.

افتتاح 20 هزار واحد مسكوني مهر در استان اصفهان

به گزارش ايسنا محمدرضا رحيمي در ابتداي سفر خود به استان اصفهان وارد شهرستان كاشان يكي از شهرستان‌هاي بزرگ استان اصفهان شد و در مراسم افتتاح 20 هزار واحد مسكوني مهر در استان اصفهان حضور پيدا كرد كه از اين تعداد دو هزار و 312 واحد مسكوني در شهرستان كاشان با حضور معاون اول رييس‌جمهور مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

معاون اول رييس‌جمهور در اين مراسم به صورت نمادين به سه خانواده ساكن مجموعه مسكوني خاتم‌الانبياء در كاشان، كليد واحدهاي آن‌ها را اهدا كرد.

مردم براي رفع نواقص مسكن مهر صبر داشته باشند

به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي در حاشيه مراسم افتتاح 20 هزار واحد مسكوني مهر در استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ‌تا پايان امسال ان‌شاءالله مسكن‌دار شدن تمامي افرادي كه در سه استان ايلام، سمنان و زنجان براي مسكن مهر ثبت‌نام كرده بودند را جشن مي‌گيريم و ان‌شاءالله تا پايان دولت در ديگر استان‌ها نيز مسكن‌دار شدن افرادي كه براي مسكن مهر ثبت‌نام كرده‌اند را جشن خواهيم گرفت.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به تلاش دولت در جهت مسكن‌دار شدن مردم و تلاش براي برآورده‌كردن اين آرزوي ديرينه گفت: ‌در ايام دهه فجر پروژه‌هاي مهمي در كشور به بهره‌برداري مي‌رسد كه حجم اين پرژوه آن‌قدر زياد است كه اعضاي دولت نمي‌رسد كه تمام اين پروژه‌ها را در ايام دهه فجر افتتاح كنند و افتتاح بخش قابل توجهي از پروژه‌ها به بعد از دهه فجر موكول شده است.

وي با بيان اين‌كه «دولت برنامه‌ريزي كرده در طي سال 89 و 90 دو ميليون و 600 هزار واحد مسكوني مهر ساخته و به متقاضيان تحويل داده شود» گفت:‌ اين يك كار بزرگ، انقلاب بزرگ و در واقع نهضت بزرگي در زمينه مسكن‌سازي در كشور است.

وي همچنين در مورد برخي از مشكلاتي كه واحد‌هاي مسكوني مهر در اين منطقه با آن روبرو شده‌اند، گفت:‌ حجم كار بسيار بالا است، ولي دولت تلاش مي‌كند كه نواقص و مشكلاتي را كه وجود دارد رفع كند، ممكن است در راه انجام اين كار بزرگ با نواقصي مواجه شويم ولي ما خود را مكلف مي‌دانيم كه اين نواقص را برطرف كرده تا رضايت مردم را به طور كامل فراهم كنيم.

وي ادامه داد:‌ مردم براي رفع نواقص بايد صبر داشته باشند اين نواقص به مرور رفع مي‌شود.

رحيمي افزود: دولت براي وام‌هاي مسكن مهر با نرخ امروز قريب به 16 درصد بهره به عنوان يارانه به بانك‌ها مي‌دهد، نزديك به چهار برابر بهره‌اي كه خود اين افراد -كه براي مسكن مهر ثبت‌نام كرده‌اند- مي‌دهند.

وي با اشاره به تلاش دولت جهت مسكن‌دار شدن مردم و تقدير از كساني كه در اين عرصه فعاليت مي‌كنند، گفت:‌ اجازه نمي‌دهيم برخي نواقص كوچك شيريني اين كار بزرگ را در كام مردم تلخ كند و ان‌شاءالله اين نواقص مانند مساله جاد‌ه‌ها، پاركينگ و يا آسانسور اين مناطق مسكوني به مرور رفع مي‌شود.

به گزارش ايسنا، همچنين وزير راه و شهرسازي به مردم اين منطقه كه دچاري مشكلاتي بودند قول رسيدگي داد و از معاون خود خواست كه با ماندن در اين منطقه و گفت‌وگو با مردم از ريز مشكلات آن‌ها آگاه و اقدامات لازم را براي حل مشكل آن‌ها انجام دهد.

افتتاح نيروگاه سيكل تركيبي 500 مگاواتي برق در زواره

به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي در ادامه سفر خود به استان اصفهان به شهر زواره رفت و در مراسم افتتاح نيروگاه سيكل تركيبي 500 مگاواتي زواره شركت كرد.

معاون اول رييس‌جمهور پس از افتتاح اين نيروگاه، از بخش‌هاي مختلف اين نيروگاه بازديد كرد و در جريان فعاليت‌هاي اين نيروگاه و روند ساخت آن قرار گرفت.

براي ساخت اين نيروگاه، 300 ميليون يورو هزينه شده است، اين نيروگاه در 18 كيلومتري شهرستان اردستان در شمال شرقي اصفهان واقع شده و مساحت اين نيروگاه 50 هكتار است.

افتتاح پروژه آگلوماشين شماره 4 در مجتمع صنعتي ذوب آهن

معاون اول رييس‌جمهور در ادامه سفر يك روزه خود به استان اصفهان، وارد شهر زرين‌شهر و مجموعه صنعتي ذوب آهن در استان اصفهان شد.

به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي با حضور در مجتمع صنعتي ذوب آهن اصفهان، ابتدا به مقام شامخ ‌283 شهيد ذوب آهن اداي احترام كرد و سپس پروژه آگلوماشين شماره ‌4، يكي از پروژه‌هاي طرح توازن ذوب آهن اصفهان با حضور به بهره‌برداري رسيد.

بر اساس اين گزارش، پروژه آگلو ماشين طرح توازن ذوب آهن اصفهان به منظور افزايش ظرفيت توليد آگلومره و تامين آگلومره مورد نياز كوره بلند شماره ‌3 اين مجتمع ايجاد شده است.

در پروژه طراحي، ساخت و راه‌اندازي آگلوماشين شماره ‌4، سطح پخت ‌204 متر مربعي و ظرفيت ‌4/ 2 ميليون تن در سال مد نظر قرار داده شده است.

در حال حاضر ‌3 آگلوماشين موجود در اين كارخانه با سطح پخت ‌75 متر مربع براي هركدام و ظرفيت مجموعه‌ي ‌4/ 2 ميليون تن در سال است كه با احداث و راه‌اندازي آگلو ماشين شماره ‌4، كل ظرفيت سالانه توليد واحد آگلومراسيون در اين كارخانه به ‌4/5 ميليون تن خواهد رسيد.

هزينه ارزي اجراي اين پروژه تا تاريخ ‌30 دي‌ماه ‌90، بيش از ‌54 ميليون دلار بوده است و موجب اشتغال‌زايي ‌111 نفر به صورت مستقيم و ‌2 هزار و ‌775 نفر به صورت غيرمستقيم شده است.

معاون اول رييس‌جمهور در ادامه، از بخش‌هاي مختلف اين پروژه بازديد كرد.

با كمك ملت، تحريم‌ها را دور مي‌زنيم

به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي بعد از شركت در مراسم بهره‌برداري از آگلو ماشين شماره چهار مجتمع صنعتي ذوب‌آهن با اشاره به ويژگي‌ها و خصوصيات مردم اصفهان و جايگاهي كه امروز اصفهان در ايران و در عرصه جهاني دارد، به فرا رسيدن سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اشاره و اظهار كرد: ايام دهه فجر براي مردم ايران ايام بسيار ستودني و ارزشمند و ارجمند است چرا كه ما با اين ايام و اتفاقي كه در ايام رخ داد نام و نشان و هويت پيدا كرديم.

وي با اشاره به بركات انقلاب اسلامي و نهضت امام خميني (ره) گفت: انقلاب اسلامي به ما اصالت بخشيد و به ما هويت داد و ما اكنون يك ملت شناخته شده در عرصه جهاني هستيم.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به اهميت و بركات انقلاب اسلامي براي ملت ايران و با بيان اين‌كه «يك عده ممكن است از اين رخداد عظميي كه صورت گرفته غفلت كنند و به اهميت آن توجه نكنند»، به آثار انقلاب اسلامي در منطقه و عرصه جهاني اشاره كرد و گفت: انقلابي كه در 32 سال پيش رخ داد در قرن بيست و يكم نظير نداشته و آثار و بركات آن ادامه دارد و سال‌هاي متمادي اين آثار ادامه خواهد داشت.

رحيمي با اشاره به عظمت انقلاب اسلامي و دشمني دشمنان با انقلاب اسلامي، گفت: همه‌ خصومت‌ها و كينه‌ورزي‌هاي دشمنان به خاطر عظمت و آثار و بركات اين انقلاب است. مي‌بينيد كه در طول اين 32 سال بارها جمهوري اسلامي ايران را مورد تحريم قرار داده‌اند و هر سال اين تحريم‌ها را شديدتر كرده‌اند و جنگ را به ما تحميل كردند.

وي با اشاره به تحريم‌هاي متعدد غرب عليه ملت ايران و ايستادگي ملت ايران در برابر اين تحريم‌ها و پيشرفت‌هاي روزافزون ايران، اظهار كرد: علي‌رغم اين تحريم‌ها و فشارها، جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي مختلف پيشرفت كرد و آمار و ارقام گوياي اين موضوع است.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به اقدامات و تلاش دولت در جهت خانه‌دار شدن مردم و همچنين موضوع مسكن مهر و تلاش دولت در اين راستا، گفت: اين يك انقلاب بزرگ است و اگر اين اتفاق نمي‌افتاد و دولت در راستاي ساخت مسكن مهر و رفع اين نياز حركتي نمي‌كرد، بايد تورم 32 الي 33 درصدي را به تورم عادي كشور اضافه مي‌كرديم و در واقع شاهد تورم وحشتناكي در جامعه بوديم و يكي از آثار و بركات اين موضوع اين بود كه از گراني و تورم جلوگيري شد و از طرف ديگر در راستاي حمايت و خانه‌دار شدن اقشار آسيب‌پذير بود، اقشاري كه همواره در صحنه‌هاي مختلف جهت حمايت از جمهوري اسلامي ايران حضور پيدا كرده‌اند.

رحيمي با اشاره به افتتاح بيش از 20 هزار واحد مسكوني مهر در استان اصفهان در آستانه سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و عزم دولت براي برگزاري جشن خانه‌دار شدن مردم تا پايان سال جاري در سه استان سمنان، ايلام و زنجان و تلاش در جهت تحقق وعده‌هاي داده شده در زمينه مسكن تا پايان دولت دهم در استان‌هاي ديگر، اظهار كرد: دولت در هر سال براي هر واحد مسكوني مهر 800 هزار تومان يارانه به بانك‌ها مي‌پردازد يعني در واقع با نرخ امروز 16 درصد يارانه به بانك‌ها مي‌پردازد و چهار درصد باقي مانده را نيز خود كساني كه در امر مسكن مهر مشاركت كرده‌اند، پرداخت مي‌كنند و دولت بايد در طي 14 الي 15 سال اين 16 درصد را براي هر واحد مسكوني بپردازد.

وي با اشاره به اهميت موضوع مسكن و با بيان اين‌كه «يكي از موانع ازدواج جوانان، مسكن بوده و با انجام اين اقدام و ساخت مسكن مهر تلاشي در جهت ضعف اين مانع صورت مي‌گيرد»‌ گفت:‌ اين كار بسيار بزرگي است، البته ممكن است نواقصي نيز وجود داشته باشد مثلا در موضوع پاركينگ، امكانات ورزشي و آسانسور كه دولت تلاش مي‌كند اين مشكلات را نيز به مرور زمان حل كند.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به ايجاد ظرفيت اشتغال 250 هزار نفر از طريق شركت در امر ساخت و ساز مسكن مهر، گفت: در اين امر تلاش شده كه از 50 فناوري استفاده شود و اكنون ما شاهد ساخت مسكن به روش صنعتي در كشور هستيم و اين فوايد زيادي را دارد از جمله اين‌كه در برابر زلزله ايمن است، از اتلاف انرژي جلوگيري مي‌كند و ارزان‌تر نيز تمام مي‌شود.

رحيمي افزود: 300 هزار واحد مسكوني به روش صنعتي در كشور در حال ساخت است كه همان‌طور كه گفتم نزديك به 50 نوع فناوري نيز در ساخت اين منازل مسكوني استفاده مي‌شود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به اقدامات انجام شده در بخش انرژي در كشور اشاره كرد و گفت: ما اكنون در زمينه توليد انرژي و برق داراي جايگاهي ممتاز در عرصه جهاني هستيم و در زمينه ظرفيت احداث شده براي توليد برق، ما رتبه پانزدهم جهاني را داريم.

معاون اول رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «ما سه ميليارد دلار صادرات در بخش وزارت نيرو از جمله در زمينه احداث نيروگاه‌ها و سدسازي داريم و تلاش است تا پايان سال اين ميزان به مرز چهار ميليارد دلار برسد» افزود: ما يك ميليارد دلار صادرات برق به كشورهاي همسايه داريم و بيشترين صادرات ما به كشور عراق است.

رحيمي با بيان اين‌كه «ما يك ميليارد دلار صادرات برق داريم و با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، دو تا چهار درصد در زمينه مصرف برق صرفه‌جويي شده است و از افزايش مصرف برق كه سالانه هشت درصد بوده جلوگيري شده است» گفت: به طور كلي مي‌توان گفت 12 درصد صرفه‌جويي ايجاد شده و با اين صرفه‌جويي به ميزان صادرات ما اضافه شده است.

وي با بيان اين‌كه «در بخش توليد در اين زمينه نيز شاهد رشد 16 درصدي هستيم» گفت: وزارت نيرو نزديك به 120 هزار ميليارد تومان پروژه‌هايي در دست اقدام دارد كه بخش خصوصي نيز در اين زمينه جهت همكاري در انجام پروژه‌ها وارد شده است. از جمله در همين نيروگاه سيكل تركيبي كه امروز مورد افتتاح قرار گرفت.

معاون اول رييس‌جمهور در ادامه به بركات اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: همزمان با اجراي اين قانون در كشور، قدرت‌هاي ظالم تلاش كردند كه تحريم‌ها را عليه ملت ايران افزايش دهند و فكر كردند كه مي‌توانند با افزايش تحريم‌ها، ضربه به ملت ايران بزنند، ولي اين تحريم‌ها دور زده شد و ملت ايران در برابر اين تحريم‌ها ايستادگي كرد.

وي ادامه داد: دشمنان اكنون در آستانه سي و سومين سالگرد انقلاب اسلامي تلاش كردند كه با افزايش تحريم‌ها، ضربه ديگري را وارد كنند و نفت و بانك مركزي ما را در تحريم‌هاي خود مورد هدف قرار داده‌اند كه ان‌شاءالله با كمك ملت ايران اين تحريم‌ها را نيز دور مي‌زنيم، نفت خود را مي‌فروشيم، البته براي بانك مركزي زحمت ايجاد كردند، ولي هيچ كار ارزشمندي بدون زحمت ايجاد نمي‌شود. ما پس از انقلاب با رنج‌هاي فراوان گنج به دست آورديم و گنج ما، پيشرفت ما در عرصه‌هاي گوناگون علمي، فناوري و ... و حضور جمهوري اسلامي ايران در قلب ملت‌هاست.

رحيمي گفت: دشمنان مي‌دانند كه اين ملت با پيروي از رهبر معظم انقلاب راه خود را در جهت پيشرفت طي مي‌كند و به قله‌هاي پيشرفت مي‌رسد و با همدلي اين موانع را برطرف مي‌كند.

وي افزود: آن‌ها وقتي ديدند كاري از دست‌شان بر نمي‌آيد، به ترور دانشمندان هسته‌يي ما پرداختند.

معاون اول رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به ناميدن سال 90 به نام سال جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري و با بيان اين‌كه «ايشان هوشمندانه چنين نام‌گذاري را انجام داده‌اند» گفت: چرا كه دشمنان اقتصاد ما را نشانه گرفته‌اند.

رحيمي در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه اقتصادي و فعاليت‌هاي عمراني و صنعتي در اصفهان و با تاكيد بر اين‌كه «اصفهان يكي از مراكز جوشش اقتصادي ماست و ما شاهد تلاش و كوشش در اين استان هستيم» افزود: جهاد اقتصادي به معناي تلاش مضاعف در راستاي تحقق اهدافي است كه دنبال مي‌كنيم، يعني اين‌كه بيش از ظرفيت معمول‌مان تلاش و كوشش كنيم براي رسيدن به اهداف و اين مساله بسيار مهمي است.

وي با اشاره به فعاليت‌هايي كه در مجتمع صنعتي ذوب آهن صورت مي‌گيرد، گفت: ان‌شاءالله بايد تلاش كنيم كه با حمايت دولت توليد فولاد را به مرزهاي نياز كشور برسانيم. 25 ميليون تن نياز كشور به فولاد است كه اكنون با اين موضوع فاصله داريم، البته ظرفيت تعريف شده براي توليد فولاد بالاست.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به ميزان توليد سيمان در كشور و صادرات سيمان گفت: 104 ميليون تن ظرفيت تعريف شده است كه ظرفيت توليد ما در حال حاضر 75 ميليون تن است و بيش از مصرف‌مان توليد مي‌كنيم.

رحيمي در ادامه با تاكيد بر اهميت ساختن ايران اسلامي و تلاش در اين موضوع، گفت: دشمنان هرگاه ما را در تنگنا قرار مي‌دهند ما بيشتر جلو رفته‌ايم، هنوز رسميت تحريم ايران در موضوع نفت و بانك مركزي نرسيده بود كه ماهواره بعدي ما به آسمان رفت و ما شاهد اكتشاف و نوآوري و ثبت اختراع توسط جوانان‌مان هستيم، دانشگاه‌هاي ما كه زماني محلي براي اخذ مدرك بودند اكنون به مكاني براي جنب و جوشش و فعاليت و خيزش در ابعاد مختلف علمي تبديل شده‌اند.

مرد دوم دولت با بيان اين‌كه ما چيزي كم نداريم و در كشورمان توانمندي‌ها و استعدادهاي زيادي وجود دارد،‌ تاكيد كرد كه بايد با همدلي بيشتر در راه پيشرفت ايران اسلامي و تحقق آرمان‌هاي انقلاب اسلامي حركت كنيم.

پيش از صحبت‌هاي معاون اول رييس‌جمهور، نيكزاد وزير راه و شهرسازي، نامجو وزير نيرو، ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان و همچنين معاون معدني وزير صنايع به ايراد سخنراني پرداختند.

در اين مراسم تعدادي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان اصفهان نيز حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی