بازدید 12481

ناگفته‌ای از دیدار ماندلا با رهبر انقلاب

لسون ماندلا پیرمرد 80 ساله وقتی به دیدار رهبر انقلاب آمد دو زانو مقابل ایشان نشست و ایشان را رهبر خود خطاب کرد.
کد خبر: ۲۲۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵ 07 February 2012
رئیس دفتر مقام معظم رهبری درجمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش از جلسات هفتگی فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا خبر داد و به بیان ناگفته ای از دیدار نلسون ماندلا با رهبر معظم انقلاب پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش که در سالن اجتماعات فرودگاه مهرآباد برگزار شد با اشاره به پیشرفت‌های چشم‌ گیر نیروهای مسلح بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز این ترقی در نیروهای مسلح را مدیون فرماندهی مقام معظم رهبری هستیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در هفته یک روز را اختصاص به نیروهای مسلح داده و در این جلسه فرماندهان نیروهای مسلح گزارش خود، کمبودها و نواقص را مطرح کرده و رهبری نیز ضمن پرس و جو از فعالیت های نیروها مسیر را به آنها نشان می دهند.

محمدی گلپایگانی در ادامه اظهار داشت: در شرایط امروز جهان اگر نیروهای مسلح ما مانند ارتش و سپاه نبودند دشمنان جمهوری اسلامی نمی گذاشتند که ما امنیت داشته باشیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، نظام سلطه نظر خوبی به کشور ما نداشت، گفت: به برکت وجود نیروی مسلح مجهز و آماده به دفاع در جمهوری اسلامی دشمن تا به حال جرات اقدامی علیه کشورمان را نداشته است.

محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت و توانمندی نیروهای مسلح اظهار داشت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز تا حدی پیشرفت کرده ایم که سرّی ترین و پیشرفته ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا را بعد از ورود به خاک ایران به زمین نشاندیم و رئیس جمهور آمریکا خود شخصا درخواست برگرداندن این هواپیمای جاسوسی را داشت.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در نماز جمعه اخیر که فرمودند هر تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران را با تهدیداتی که به موقع اعلام خواهیم کرد، پاسخ خواهیم داد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ وقت در فرمایشاتشان مبالغه نمی کنند بلکه آنچه را که وجود دارد مطرح می کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما طالب جنگ نیستیم و جنگ را چیز خوبی نمی دانیم اما اگر رهبر معظم انقلاب لب تر کنند موقعیتی پیش خواهد آمد که نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان افرادی پیدا خواهند شد که جانشان را کف دست گرفته و آماده دفاع از جمهوری اسلامی ایران هستند.

محمدی گلپایگانی همچنین با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه اخیر در خصوص مقابله با رژیم صهیونیستی و دخالت ایران در جنگ 22 روزه غزه و 33 روزه لبنان، گفت: همه می دانند که حزب الله لبنان مولود انقلاب اسلامی ایران است. در مجموعه حزب الله لبنان افرادی که خواب خوش را از رژیم صهیونیستی گرفته اند همان دست پرورده های حضرت امام هستند که به اینجا رسیده اند.

وی در ادامه خطاب به نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح ما باید آمادگی خود را به حد اعلا برسانند البته این به معنای آن نیست که  خبری هست، نخیر خبری نیست اما ما باید همیشه بیدار باشیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: ما حرفی داریم که خلاف همه جریان های موجود در جهان است که از این حرف خود کوتاه نمی آییم.

محمدی گلپایگانی در ادامه با اشاره به استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران، گفت: استقلال و آزادی ما به سادگی به دست نیامده و حافظ آن نیروهای مسلح هستند، به همین خاطر آمادگی نیروهای نظامی ما هر چه بیشتر باشد بهتر است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از دلایل اصلی سقوط شاه این بود که به مردم اعتماد نداشت و قبله او واشنگتن و لندن بود و از آنجا دستور می گرفت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به اینکه عظمت کار امام به این زودی ها مشخص نمی شود، گفت: امام خمینی به اسلام و مسلمانان عزت و به ملت ما شخصیت داد و جمهوری اسلامی ایران امروز تنها کشوری است که می تواند هر کاری را انجام دهد و هیچ کس برای او تصمیمی نمی گیرد.

محمدی گلپایگانی همچنین با بیان اینکه آثار سرنگونی آمریکا و رژیم سلطه امروز در جهان مشهود است، تصریح کرد: جالب است که امروز در آمریکا تظاهرات مردم علیه سیاست های آمریکا در قبال ایران تظاهرات می کنند و همچنین عکس شهدای ایرانی را در خیابانهای آمریکا شاهد هستیم.

وی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران دارای رهبری آگاه و هوشمند است که یک سر و گردن بالاتر از رهبران جهان قرار دارد و این حرف بنده در دیدار رهبران سایر کشورهای جهان با مقام معظم رهبری کاملا مشهود است. به عنوان مثال نلسون ماندلا پیرمرد 80 ساله وقتی به دیدار رهبر انقلاب آمد دو زانو مقابل ایشان نشست و ایشان را رهبر خود خطاب کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر