بازدید 2222

سودان: اعتمادي به وعده‌هاي آمريكا نداريم

آمريكا در عمل به وعده‌هاي خود مبني بر لغو تحريم‌هاي اقتصادي سودان و بيرون آوردن اسم سودان از ليست كشورهاي حامي تروريسم عمل نكرده، در حالي كه مقامات آمريكايي قول داده بودند كه در صورت حمايت سودان از جدايي سودان جنوبي، اين وعده‌ها را انجام مي‌دهند.
کد خبر: ۲۲۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶ 07 February 2012
رئيس‌جمهوري سودان با تاكيد بر اينكه آمريكا به هيچ‌ يك از تعهدات خود در قبال خارطوم عمل نكرده است، عنوان داشت كه ديگر هيچ اعتمادي به وعده‌هاي واشنگتن ندارد.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه اماراتي الاتحاد، عمر البشير، رئيس‌جمهوري سودان در سخناني عنوان داشت: آمريكا به هيچ يك از تعهدات خود در قبال سودان عمل نكرده و همه قول‌هايي كه در خصوص سودان داده بود را زير پا گذاشته است و به همين دليل خارطوم ديگر هيچ اعتمادي به وعده‌هاي آمريكا ندارد.

وي عنوان داشت: آمريكا در عمل به وعده‌هاي خود مبني بر لغو تحريم‌هاي اقتصادي سودان و بيرون آوردن اسم سودان از ليست كشورهاي حامي تروريسم عمل نكرده، در حالي كه مقامات آمريكايي قول داده بودند كه در صورت حمايت سودان از جدايي سودان جنوبي، اين وعده‌ها را انجام مي‌دهند.

وي با اشاره به تحريم‌هاي نفتي پيشين عليه كشورش گفت: فشارها و تحريم‌ها باعث مي‌شود كه ما قدرت بيشتري به دست آوريم و با سختي‌ها مقابله كنيم، چنانچه هنگامي كه شركت‌هاي بين‌المللي از استخراج نفت سودان سر باز زدند، ما خود ظرف شش ماه توانستيم نفت استخراج كنيم و به صادرات آن اقدام نماييم.

عمرالبشير در خصوص صادرات نفت سودان و جدايي نفت سودان جنوبي از كشورش گفت: ما براي كمبودهاي ناشي از نبود درآمدهاي نفت به درآمدهاي جايگزيني مانند استخراج طلا روي آورديم و استخراج طلا مي‌تواند تا حد زيادي جايگزين درآمدهاي نفتي باشد.

از سوي ديگر، عمر البشير به طور رسمي فردا منطقه دارفور را به عنوان منطقه فدرالي اعلام كرده و مراسم تبديل دارفور را به منطقه خودمختار افتتاح مي‌كند.

اين مراسم با حضور حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر، ادريس دبي، رئيس‌جمهور چاد و نيز تعداد ديگري از نمايندگان كشورهاي آفريقايي برگزار مي‌شود.

در مراسم مذكور همچنين نمايندگاني از اتحاديه آفريقا، اتحاديه عرب، اتحاديه اروپا، سازمان همكاري‌ اسلامي و نيز التاجني السيسي، رئيس منطقه دارفور حضور خواهند داشت.

از سوي ديگر سخنگوي وزارت امور خارجه سودان اعلام كرد كه در صورتي كه سودان جنوبي به اقدامات خود عليه سودان ادامه دهد، خارطوم نيز طرحي را موسوم به طرح "ب" به اجرا مي‌گذارد.

بنا به گفته سخنگوي وزارت امور خارجه سودان، طرح "ب" شامل فشارهاي اقتصادي عليه دولت سودان جنوبي و حمايت از مخالفان دولت حاكم در اين كشور است و در اين راستا تمامي تلاش خود را به كار خواهد گرفت و كشورهاي همسايه را نيز با طرح خود همراه خواهد ساخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار