بازدید 21706

سایه آرامش بر سر بازار سکه و ارز

کد خبر: ۲۲۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳ 07 February 2012
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به موثر بودن اقدام دولت در آرام کردن بازار گفت: اگر اقدامی برای اصلاح بازار صورت می‌گیرد، باید همه جانبه باشد.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با فارس در خصوص تصمیمات اخیر دولت در بازار سکه و ارز گفت: تصمیمات اخیر قطعاً تاثیر مثبتی داشته ولی دوام آن بستگی به شرایط بازار دارد.

وی افزود: اگر نیاز مردم برآورده شود، قطعاً این وضعیت ادامه خواهد داشت.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشجویان خارج از کشور، مسافران کاری و بیماران هستند که نیاز به ارز دارند و قادر نیستند ارز دولتی بگیرند.

یوسفیان با بیان اینکه تنها یک‌بار در سال ارز دولتی به این‌گونه افراد داده می‌شود، گفت: تا زمانی که تقاضا به این صورت وجود داشته باشد و نیاز بازار تامین نشود نمی‌توان قیمت بازار را کنترل کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر اقدامی برای اصلاح بازار صورت می‌گیرد، باید همه جانبه باشد و نقصی نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ایران در یک مرحله 140 تن طلاخریداری کرده که اگر یک تن از این میزان تبدیل به سکه شود و به بازار بیاید تاثیر فراوانی خواهد داشت، اما متاسفانه تعادل بین ذخایر موجود و بازار برقرار نشده است.

یوسفیان با بیان اینکه افرادی که سکه را با قیمت حدود 900 هزار تومان خریده‌اند حاضر نیستند با قیمت پایین بفروشند و اگر این وضعیت تثبیت هم شود، کاهش قیمت‌ها زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام دولت به تصمیم‌گیری برای ساماندهی بازار گامی به جلو بود و امیدواریم دولت واقعیت‌ها را ببیند و تصمیم بگیرد و بازار رها نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها