بازدید 8884

«نگاه شما»: مراسم 22 بهمن

کد خبر: ۲۲۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰ 08 February 2012
جلال خوشه چین در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشته است:

امسال نیز همانند سال های قبل، مردم ایران سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهند گرفت و در سالروز پیروزی این قیام در کل کشور راهپیمایی صورت خواهد گرفت.

همه ما نیک می دانیم که این راهپیمایی از لحاظ داخلی و خارجی بسیار مهم است و اثرات مهمی در عرصه بین المللی دارد اما من در این متن اصلاً قصد ورود به این زمینه از بحث را ندارم و فقط به ذکر نکته ای بسیار ساده ولی مهم بسنده می کنم و اتفاقی را که برایم رخ داده بازگویی می کنم.

در شب 21 بهمن 1388 برای بدرقه یکی از دوستان که چند روزی مهمان من بود به ترمینال آزادی تهران رفتم.

بلیط برای ساعت 10 شب به مقصد یکی از شهرهای غربی کشور بود و ما نیز برای این که مشکلی رخ ندهد سعی کردیم که به موقع در ترمینال باشیم.

اما به محض ورود به محل پارک اتوبوس های آماده حرکت با محوطه ی نسبتاً خالی مواجه شدیم که در مقایسه با دفعات قبلی غیرمعمول به نظر می رسید.

بعد از حرکت به سمت تعاونی مورد نظر و برخورد با افرادی که با عجله به این طرف و آن طرف می دویدند متوجه شدیم که به دلیل برپایی راهپیمایی 22 بهمن دستور به تخلیه ترمینال! توسط نیروی انتظامی آن هم از شب قبل داده شده است یعنی زمانی که به روال شب های گذشته هنوز اتوبوس های متعددی به مقصد شهرهای مختلف برنامه حرکت داشتند.

پس از پرس و جو  در محوطه ترمینال و دویدن های بسیار موفق شدیم در خروجی محوطه ترمینال به اتوبوس برسیم.

البته در طی تخلیه اتوبوس ها از ترمینال نیز درگیری مختصری هم بین مسافران و مامورین محترم نیروی انتطامی رخ داد. بلیط ما برای ساعت 10 شب بود و بلیط نیز از قبل تهیه شده بود و نکته مهم این است که ساعت حرکت آخرین اتوبوس به مقصد شهر مورد نظر، ساعت 11 شب بود یعنی پس از ما نیز مردم بسیاری به سمت ترمینال در حرکت بودند.

اما مسئله دوم در این است که من به هنگام برگشت با تعداد زیاد مسافرینی برخورد کردم که با ساک ها و وسایل سنگین خود از سمت محل توقف اتوبوس های BRT به  سمت ترمینال حرکت می کردند، ترمینالی که هیچ اتوبوسی در محوطه آن موجود نبود و تعطیل شده بود.

با توجه به این که اتفاقات رخ داده در داخل ترمینال را دیده بودم از چندین نفر از مسئولین محترم برپایی مراسم که هر یک تعداد زیادی سرباز تحت امر یا  پرسنل عادی داشتند خواهش کردم تا تعدادی راهنما را در ورودی های ترمینال قرار دهند تا مردم را راهنمایی کنند که حداقل این فاصله نسبتاً طولانی را به سمت محوطه خالی نروند و اگر اتوبوس ها در محلی دیگر پارک شده اند به آن سمت حرکت کنند یا اگر اتوبوسی در کار نیست مردمی که اغلب ناآشنا بودند برگردند و بیش از آن دچار مشکل نشوند اما متاسفانه با پاسخ منفی یا فقط در ظاهر مثبت! آنان مواجه شدم و با وجود چندین بار درخواست من هیچ فردی برای این کار مأمور نشد.

آیا واقعاً امکان اطلاع رسانی توسط مسئولین فراهم نبود؟ آیا باید تاوان بی برنامگی مسئولان را مردمی بدهند که بی خبر از همه جا در ساعات پایانی شب و در شهری غریب باید به این سو و آن سو بروند؟

آیا مسئولین به این نکته فکر می کنند که اگر در اثر این بی نظمی و پیدا نشدن اتوبوس در آن شب حتی برای یکی از مسافران و بروز اتفاقی ناخوشایند برای او، مسئول اصلی این اتفاق هستند و باید در آن دنیا پاسخگو باشند؟

تا جایی که یادم می آید در یکی از برنامه های تلویزیونی که یکی از دوستان سپهبد شهید سرلشکر شیرازی صحبت می کردند از رفتارهای نیک ایشان یاد کردند و گفتند که در طی برگزاری مانورها ایشان همواره تأکید داشتند که مبادا ضرری به زمین های کشاورزی وارد شود و اگر در اثر اشتباهی ناخواسته، چنین اتفاقی رخ داد حتماً باید ضرر وارد شده جبران شود.

حال مقایسه کنید رفتار آن بزرگ مردان را با رفتار بسیاری! از مسئولین که بی توجه به حال مردم هستند. من سال قبل می خواستم این متن را برای شما ارسال کنم که متاسفانه به دلیل تأخیر موفق به انجام این کار نشدم امیدوارم امسال با انتشار این خبر و رسیدن آن به گوش مسئولین برگزاری راهپیمایی و با اطلاع رسانی کامل، بروز چنین اتفاقاتی در آماده سازی راهپیمایی امسال حداقل شود.

البته خوشبختانه! من سال قبل در شب قبل از 22 بهمن در ترمینال نبودم شاید مسئولان خود تدبیری اندیشیده باشند ولی من که بعید می دانم!



«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان «نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار