بازدید 38744
فوتبال ایران به کجا می‌رود؟

رد پای فوتبالیست‌ها در فیس بوک!

این روزها با گسترش شبکه های اجتماعی در جامعه فوتبالیست‌های مطرح و پر درآمد برای جا نماندن از قافله به سوی این شبکه‌ها کشیده شده‌اند و رفتارها و نحوه فعالیت فوتبالیست‌های خوش چهره به زور بزک و گریم در این شبکه‌ها هم در نوع خود قابل توجه است.
کد خبر: ۲۲۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰ 06 February 2012
برخی فوتبالیست‌ها در فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی فعالیت پررنگی دارند، به گونه‌ای که این روزها، دامنه گسترش خود را بیش از پیش افزایش داده‌اند و حتی ردپای آن در فوتبال ایران هم دیده می‌شود.

به گزارش «تابناک»، ورزش به ویژه فوتبال با توجه محبوبیت‌هایی که در میان گروه گسترده‌ای از مخاطبان خود دارد، نگاه سیاسی و اقتصادی را هم به خود جلب کرد و ادغام آن با سیاست و اقتصاد، موجب شد سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در حوزه‌های گوناگون ورزشی بشود و پول‌های هنگفتی به جیب ورزشکاران و مسئولان برود، تا جایی که در گوشه‌ای از دنیا، کشوری برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی، ستاره فوتبال خود را به کشور دیگری می‌فروشد.

در این باره باید گفت، فوتبال به عنوان یک ورزش پر طرفدار، چند سالی است در جامعه، حرفه‌ای اداره می‌شود، ولی تنها نام فعالیت حرفه‌ای را با خود یدک می‌کشد.

حال و روز فوتبال ایران چه در درون زمین و چه بیرون از آن، چنان حواشی دارد که باعث شده است، فوتبال از حالت ورزشی آن به سوژه‌ای برای اصحاب خبر و رسانه تبدیل شود و از گوشه و کنار آن، هر روز اخبار و اطلاعات جالب توجه جدیدی درز پیدا کند که گاه از سوژه خبری به واقعیتی تلخ عینیت پیدا می‌کند.

از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، قراردادهای میلیونی و میلیاردی برای بازیکنان بسته می‌شود و به دلیل نپرداختن مالیات، مبلغ علنی در قرارداد نمی‌آید و مبالغ کلانی به جیب بازیکنان می‌رود. یکی در این ورزش تبانی می‌کند و آن یکی بر خلاف تعهدات خود آرزوهای دست نیافته خود را از گوشه‌ای دیگر می‌خواهد.

هزینه‌های صورت گرفته در فوتبال کشور که این روزها لقب حرفه‌ای را به دنبال خود می‌کشد، باعث شده است تا انتظارات از این رشته ورزشی افزایش پیدا کند؛ اما در مقابل، برخی از ورزشکاران و فوتبالیست‌ها به جای اینکه به بازی و تمرین حرفه‌ای بپردازند و این ورزش را به عنوان یک حرفه در نظر بگیرند، با رشد ناگهانی درآمدهایشان و فاصله طبقاتی که از جامعه پیدا کرده‌اند، خود را تافته‌ای جدابافته از جامعه در نظر می‌گیرند و به دنبال آن هستند تا با حرکات اجتماعی جالب توجه، در جامعه خود را مطرح کرده و از موقعیت اجتماعی خود سوءاستفاده کنند؛‌ فوتبالیست‌ها که هر روز به دنبال جلب توجه بیشتر در جامعه هستند، هر روز دست به کارهای نوینی می‌زنند که در نوع خود جای بسی تأمل دارد! رفتارهای عجیب در هواپیما و خوشحالی‌های ناشایست و غیراخلاقی در زمین فوتبال و دلالی‌های گران‌قیمت و ... همه از هنرمندی‌های افرادی است که نام ورزشکار را با خود یدک می‌کشند و الگو بسیاری از جوانان در جامعه هستند.

در جدیدترن اقدام جالب توجه ورزشکاران حرفه‌ای، این بازیکنان به جای آنکه ورزش را حرفه خود بدانند و با حضور در سر تمرینات به ارایه یک بازی بیننده‌پسند بپردازند، بیشتر وقت خود را پای شبکه‌های اجتماعی و در خیابان‌های شمال، غرب و شرق پایتخت می‌گذرانند. این روزها با گسترش شبکه‌های اجتماعی در جامعه فوتبالیست‌های مطرح و خوش درآمد برای جا نماندن از قافله به سوی این شبکه‌ها کشیده شده‌اند و رفتارها و نحوه فعالیت فوتبالیست‌های خوش چهره به زور بزک و گریم در این شبکه‌ها هم در نوع خود قابل توجه است.

این فوتبالیست‌ها برای ارضای عواطف دست نیافتنی و نیمه گمشده خود زمین، شبکه‌های اجتماعی را بر زمین سبز فوتبال ترجیح داده و شب‌ها را به روز، روز‌ها را به شب و حتی چند ساعت پیش از آغاز بازی تیمشان در دربی، در این فضای مجازی وقتشان را می‌گذرانند.

یکی از شبکه‌های اجتماعی که از نظر جامعه آماری مخاطب کمی هم ندارد، این روزها فوتبالیست‌های مشهور و مطرح بیشتر تیم‌ها را هم به خود جذب کرده است، تا جایی که فوتبالیست‌های مشهور تیم‌های مطرح مانند؛ «م.ا»، «آ.ب»، «ش .ر»، «ع.م»، «ا.م»، «م.م»، «ا.ف»، «ش.گ» و ... بیشتر از سر تمرینات خود پای این شبکه‌های اجتماعی نشسته و در حال چت کردن، تغییر عکس، دادن قول و گذاشتن قرار‌های مجازی و غیر مجازی هستند و اگر مخاطب دختر خانمی باشد، بهترین مکان برای گرفتن اطلاع شخصی او و گذاشتن قرار‌ها می‌شود.

ورزشکاران مطرح و مشهور با عکس‌های که به یاری گریم و روتوش زیبا شده است، در شبکه‌های اجتماعی در جستجو نیمه گم شده و ارضای عواطف دست نیافته خود هستند، تا جایی که یکی از تیم‌ها به دلیل حضور بی نظیر بازیکنانش، لقب تیم فیس بوکی را به خود گرفته است.

جالب توجه این که بیشتر مردم گمان می‌کنند، این الگوهای ورزشی! جامعه آنقدر مشغول دغدغه ورزشی خود بوده‌اند، که از این گونه مسائل غافل هستند، حال آن که نمی‌دانند آنان بیشتر از فکر تمرین و بازی، ذهنشان مشغول پیام‌های که در زمین دنیای مجازی می‌آید، است؛ بازیکنان مطرحی که گاهی از نیمکت نشینی خود به عنوان بازیکن حرفه ای در رسانه‌ها معترض هستند.

کاش به جای اعتراض و نشستن پشت این شبکه‌های اجتماعی، کمی پشتکار در تمرینات از خود نشان دهند!

در یکی دو دهه گذشته، بازیکنان با کمترین دریافتی، بهترین بازی را به معرض نمایش می‌گذاشتند، چرا که به فکر بینندگانی بودند که برای دیدن یک بازی زیبا از شهرهای بسیار دور آمده بودند، ولی فوتبال امروز با بازیکنان امروزی کجا می‌رود... این روزها مسائل غیراخلاقی و ورزشی از این الگوهای ورزشی! جامعه کم دیده نشده است.

حال، ورزشکاران به عنوان هنجار فرستان در جامعه، الگوهایی برای قشر زیاد به ویژه جوانان و نوجوانان به شمار می‌آیند. الگوبرداری از این هنجار فرستان، موجب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی توسط تماشاگران و هواداران در جامعه می‌شود. شاید در زمانی این بازیکنان از لحاظ رفتاری و اخلاق، الگوی جمعیت زیادی از جوانان و نوجوانان بودند؛ اما امروز الگویی جز مدل مو و ابرو، لباس، ماشین و گوشی تلفن همراه نیستند. آیا بهتر نیست بازیکنان حرفه ای کمی هم به دنبال اخلاق حرفه‌ای و راه و رسم پوریای ولی و تختی‌ها باشند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۹
فوتباليست ها با علامت (!)
جاي نگراني داره؟!
پس رد پاي بيشتر دانشجويان چي؟!
نتيجه كدوم اثرگذارتر و مهمتره؟
خوبه فوتبالیها ظاهر وباطن شون یکیه ولی امان از اونهائیکه چون به خلوت می روند......................
به تو چه ربطی داره تابناک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
آی گفتی!!! تازه مگه فیس بوک لولو هست خب یه شبکه اجتماعیه دیگه این لوس بازی ها چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
قربون ِ دهنت !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
اگه فيس بوك جمع بشه همه چي حله نه جان من اگه مي‌توني جواب بده؟!!!
مشهور مانند؛ "م.ا" " آ.ب" "ش .ر" "ع.م" " ا.م" "م.م"" ا.ف" "ش.گ" و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
تازه چند تای دیگه هم هستند که تابناک نگفته مثل: "ی.س" "س.ل" "ع.ش" "ح.ز" "ا.ی" "ش.ق" "آلف-ب" "پ-ت" "ث-ج" "چ-ح" "خ-د" و ........
یا رب مباد که گدا معتبر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
چی می گی حاجی ؟ با خودت چند چندی ؟
بله کلی فوتبالیست و خواننده و خبرنگارا و بازیگران و مجری های صدا و سیما !!!!
نمیدونم شما از کجا فهمیدید که این صفحات رو خودشون درست کردند؟؟؟اخه همه میتونن صفحه ای در شبکه های اجتماعی درست کنند.در صورتی که اگه هم خودشون درست کرده باشن مشکلی نداره.قتل که انجام ندادند.
این مطالب را چرا برای ما می گویید؟
بروید و به ر....ی بگویید که موقع افزایش حقوق کارمندان بعد از چند ماه بالا و پایین کردن و ... با وجود تورم های سه رقمی افزایش حقوق های 6 درصدی اعمال می کند. ولی همین شخص سخاوتمندانه نظاره گر قراردادهای میلیاردی و ... فوتبالیست های بی سواد و اکثرا بی اخلاقی است که از جیب مردم فلک زده پرداخت می شود.
راستی چرا مسئولین موقع راهپیمایی و انتخابات یاد مردم می افتند و اصلا یادی از این مفت خور ها نمی کنند؟ و لی موقع بذل و بخشش یادی از مردم نمی کنند؟
فيسبوك چيز بدي نيست ولي ميشه مثل هر چيز ديگه ازش استفاده نادرست كرد.
بهتر بود از اسامی مخفف استقاده نمیکردین
زورتون به دزد‌های کل گنده و آقا زاده‌ها که نمی‌رسه. یا بند می‌کنید به ورزش کارا یا به بازیگرا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
دمت گرم.حرف خوبی زدی.
فپبیشتر فوتبالیست‌ها خارجی هم صفحه اجتماعی دارند
مهم اینه که درست استفاده بشه و زیاده روی نشه
با پولي كه در يك سال به يك فوتباليست متوسط مي دهند از فرار ده ها مغز ميتوان جلوگيري كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
شما چرا فکر میکنی باید حتما از یکی بگیرند تا به یکی بدن ؟ مگه ما اونقدر ثروت نداریم توی این کشور که بتونیم همگی در رفاه باشیم ؟؟؟
اگر قديم ها فوتبال ليست هاي ما بدون پول يا با پول ناچيز خوب بازي ميكردن ...اين رو هم بايد به ياد بياريم
قديم ها توي مملكت ما 2تا 3روزنامه بود كه همه مطالب مهم مملكت را مي نوشتند و مردم استفاده ميكردند اما الان بيش از 10 هزار روزنامه وسايت خبري وجود داره كه هيچ كدم مطلب درست وحسابي توش نوشته نشده و فقط پول مفت بيت المال رو هدر ميدن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
عزیز جان بیت المال خصوصی نیست. تابناک هم مثل اکثریت غریب به اتفاق سایت های خبری خصوصی هست و حتما هزینش از تبلیغ جور میشه. اونایی هم که بازدیدشون اجازه گرفتن تبلیغ نمیده از جیبشون هزینه می کنند. این اسمش پول شخصیه نه بیت المال!
khodet ham dare haaaaaaaa sheyton vagarna az koja midoni
به نظر من کسانی که از راه و حرفه خود منحرف میشوند و از موقعیت خود سواستفاده میکنند باید به سزای عملشان برسند حالا چه اون کس که دزدی کرده یا فلان بازیکن که میخواهرد از موقعیت خود سواستفاده کند
ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ارزق نکنیم
عیب درویش و توانگر به کم وبیش بد است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
حافظ
امروزه در این دنیای مجازی هر کاری امکان پذیر است. ممکن است کسی خودش رو به جای یک فوتبالیست جا بزند و این کار به راحتی انجام می گیرد و حتی خود فوتبالیست هم خبر نداشته باشد. فوتبالیست ها خارج از این محیط ها هم می توانند به راحتی قرار بذارند و نیازی به فیس بوک ندارند.مگه آنقدر هوششون پایین باشد که متوجه پیامدهای عضویت در این شبکه های اجتماعی نشوند.
حلا که چی
حقوق من کارگر بدبخت 330300 تومن است
که طبق امار خود شما زیر 1000000 تومن خط فقر محسوب میشه
کی بداد من بدبخت میرسه
همه میدونن تورم 40% است
اما ناقافل برج 12 که میخواهند حقوق را افزایش بدهند تورم میشود 9%
بپرسید همین اقای وزیر کار و ........... حقوقش چند است و سالی چقدر افزایش می یابد و چقدر پاداش میگیرد و ...............................
بخدا ما هم ادمیم و نفس میکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
تو با این حقوقت پول اشتراک اینترنت را از کجامی دی.بجای چرخیدن تو اینترنت برو دنبال اینکه کارتو بهتر انجام بدی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل