بازدید 8209
‏26 روز تا بهارستان نهم؛‏

آخرین خبرهای انتخاباتی امروز

تائید صلاحیت 3 هزار و 100 نفر توسط شورای نگهبان،رد شدن طرح فوریتی نظارت کاندیداها بر انتخابات ‏مجلس،ترفند جبهه پایداری برای بالا بردن وزنش در مجلس نهم، حمایت باهنر از قرار گرفتن علی مطهری در ‏لیست جبهه متحد،برپایی شصت همایش گفتمانی جبهه متحد در تهران، و گلایه وزیر کشور از برخی تهمت ها به ‏دولت نسبت به تائید صلاحیت های صورت گرفته در هیات اجرایی از آخرین خبرهای انتخاباتی امروز است.‏
کد خبر: ۲۲۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۲ 05 February 2012
با توجه به نزدیک شدن به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و شکل گرفتن برنامه های انتخاباتی گروهها و جریانات سیاسی، این گزارش سعی دارد به مهمترین و آخرین اخبار انتخاباتی در 26 روز باقیمانده تا خلق حماسه ای دیگر از سوی ملت بصیر ایران بپردازد.

 امروز در مجلس؛

کلیات طرح فوریتی مربوط به نظارت کاندیداها بر انتخابات مجلس رد شد

 طرح الزام تحویل تصاویر صورتجلسات شمارش آرا به نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه  در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

این طرح با 93 رای موافق، 46 رای مخالف، 16 رای ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در مجلس به تصویب نرسید.

 لاریجانی:حرام است که بدنبال دسیسه‌های سیاسی باشیم

 علی لاریجانی شامگاه شنبه در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته گفت: این سخنرانی جزو بلیغ ترین بیانات رهبر انقلاب بود.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی هیچ گاه به اندازه امروز نیازمند وحدت و یکپارچگی نبودیم اظهار داشت: گروه‌های سیاسی باید گذشت کنند و انتخابات را به مشاجره تبدیل نکنند.

لاریجانی با بیان اینکه در برابر دشمنانی که برای انتخابات ایران دندان تیز کرده اند حرام است که بدنبال دسیسه‌های سیاسی باشیم .

 وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات مشاجره‌های سیاسی در کشور بیشتر خواهد شد، افزود: رهبر انقلاب به شورای نگهبان و احزاب و گروه‌های سیاسی توصیه‌های به جایی داشتند که نباید در این مسیر بدنبال اتهام زنی باشیم.

  رئیس قوه مقننه تاکید کرد: کسانی که امروز به دنبال اتهام زنی و تخریب دیگران هستند مصالح ملی را نمی‌فهمند و این عده نمی‌توانند عنوان کنند که پیرو رهبری هستند چرا که رهبری اینگونه مشاجرات سیاسی را قبول ندارند.

 وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی هیچ گاه به اندازه امروز نیازمند وحدت و یکپارچگی نبودیم اظهار داشت: گروه‌های سیاسی باید گذشت کنند و انتخابات را به مشاجره تبدیل نکنند.

 آیت الله غروی: نباید هر کدام جبهه مستقل ایجاد کنیم

 آیت الله غروی استادحوزه علمیه قم  با بیان این که این نظام از بخش‌های مختلف از جمله سه قوای مجریه، مقننه و قضائیه تشکیل شده که هر کدام باید در جای خود، کارشان را انجام دهند، تاکید کرد: نباید هر کدام جبهه مستقل ایجاد کنیم و از یکدیگر فاصله بگیریم و نسبت به ذهن و رای خود حالت عاطفی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: باید توجه داشت که در کنار ما قوای دیگری هم هستند و هر کجا اختلافی هم هست قانون بین ما داوری می کند و در جایی هم که قانون مبهم و اختلافی بود باید مسائل را با همدلی حل کرد و اجازه نداد تا کشمکشی به وجود آید.

وی با بیان این که نباید این طور باشد که از تصویب قانونی یک سال بگذرد و دولت آن را ابلاغ نکند و یا در جای دیگر مجلس با دولت همکاری نداشته باشد، یادآور شد: آنچه می‌تواند موجب رشد نظام شود همدلی مسئولان و قانع بودن آن به حدی است که قانون برایشان مشخص کرده است.

 اعلام حمایت باهنر از سه نماینده راه نیافته به لیست جبهه متحد اصولگرایان

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه بنده جزء طرفداران مطهری، کاتوزیان و عباسپور هستم، از تلاش برای ورود این سه نماینده تهران به لیست جبهه متحد خبر داد.

محمدرضا باهنر عضو جبهه متحد اصولگرایان و نایب رئیس مجلس روز یکشنبه در حاشیه برگزاری جلسه علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره انتشار لیست‌هایی از دو جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان در رسانه‌ها گفت: موافق دادن لیست مشترک با جبهه پایداری نیستم، بلکه معتقدم که لیست دو جبهه باید یا کاملا مشترک باشد و یا اینکه اسامی مشترک در آنها وجود نداشته باشد.

باهنر ادامه داد: هنوز در این باره در جبهه متحد بحثی نشده است البته در رابطه با مطهری، کاتوزیان و عباسپور نمایندگان فعلی تهران هم هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است ولی در عین حال اسامی تعدادی از افرادی که قرار است در لیست تهران قرار گیرند مشخص شده است ولی لیست تهران نهایی نشده است.

 وی گفت: به اعتقاد بنده مطهری، کاتوزیان و عباسپور نیز از یک جنس نیستند و آنها می‌ توانند در لیست جبهه متحد حضور داشته باشند چرا که این موضوع اشکالی ندارد و ما هم حرکت جدی خلاف اصولگرایی از آنها ندیده‌ ایم.

سخنگوی فراکسیون اقلیت:رهنمودهای رهبری را محور برنامه های انتخاباتی خود قرار می دهم

داریوش قنبری با بیان اینکه فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری را محور برنامه های انتخاباتی خود قرار می‌دهم، اظهارداشت: صحبت های مقام معظم رهبری درخصوص بحث انتخابات هم وحدت آفرین بود و هم موجب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی نیز باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، تاکید کرد: بیان توانایی ها بدون تخریب دیگران باید به عنوان یک اصل ، محور رقابتهای انتخاباتی قرار بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، افزود: بنابراین اگر فرمایشات رهبری و رعایت اصل پرهیز از تخریب محور رقابتهای انتخاباتی کاندیداها قرار بگیرد انتخاباتی مشروع و سالم خواهیم داشت که زمینه هیچگونه فتنه گری و سوءاستفاده دشمنان نیز در آن مهیا نخواهد شد.

شصت همایش گفتمانی جبهه متحد اصولگرایان در شهر تهران

رئیس ستاد انتخابات تهران، گفت: در جهت تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای ایجاد انگیزه و شور برای حضور گسترده در انتخابات و بصیرت افزایی برای انتخاب بهتر،  شصت همایش گفتمانی جبهه متحد اصولگرایان در شهر تهران در طول ایام الله دهه فجر در حال برگزاری است.

وی  همچنین با بیان اینکه در روزهای گذشته نیز چند همایش برگزار شده گفت: در روزهای آینده هم چند همایش دیگر برگزار می شود از جمله امروز در منطقه 21 تهران دکتر حسین مظفر سخنرانی دارند.

 وی اضافه کرد: روز دوشنبه پرویز سروری در منطقه 10، روز چهارشنبه  مهرداد بذرپاش در منطقه 7، و پرویز سروری در منطقه بیست، روز پنجشنبه مجتبی رحماندوست در منطقه 21، روز جمعه پرویز سروری در منطقه یازده و علیرضا نادعلی در منطقه 21 سخنرانی خواهند داشت که ساعت برگزاری همه ی این جلسات بعد از اقامه نماز مغرب و عشا خواهد بود.

 قاضی پور تاکید کرد: نامزد ها اعتراض‌های خود را در جارچوب قانون پیگیری کنند

قاضی پورنماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، پیگیری اعتراض‌ نامزدها را تنها در چارچوب قانون پذیرفتنی خواند و ادامه داد: اینکه کاندیداها اعتراض خود به نتیجه انتخابات را با تجمع مقابل فرمانداری و یا هیئت‌های نظارت پیگیری کنند به هیچ‌وجه زیبنده نبوده بنابراین کاندیداها باید اعتراضات خود را با ارائه مدارک و مستندات از کانال شورای نگهبان پیگیری کنند.

 عضو فراکسیون اصولگرایان، با تاکید بر اینکه شورای نگهبان هیچ نفعی از ورود کاندیدایی خاص به مجلس نمی‌برد، یادآور شد: عملکرد شورای نگهبان گویای آن است که این نهاد به دور از هرگونه غرض ورزی و بر اساس مستندات موجود به شکایت‌ها رسیدگی کرده و چنانچه حقی ضایع شده باشد در صدد جبران آن برخواهد آمد.

 وی با بیان اینکه پیگیری اعتراضات خارج از چارچوب قانونی راه به جایی نخواهد برد، تاکید کرد: هرگونه اقدام خلاف قانون در این زمینه ثمری جز تخریب وجهه نامزد موردنظر و اطرافیانش نخواهد داشت.

 آرین‌منش: قانون باید فصل‌الخطاب همه گروه‌ها باشد

 جواد آرین‌منش عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته برای دومین بار امنیت انتخابات را مورد تاکید قرار دادند، افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود خطاب به نامزدها، هواداران آنها و مسئولان هشدار دادند که در برابر توطئه‌های احتمالی دشمنان که درپی برهم زدن امنیت انتخابات هستند هوشیار باشند.

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ سلامت انتخابات را با هدف پیشگیری از بروز حوادثی مشابه اتفاقات پس از انتخابات سال ۸۸خواند و ادامه داد: در انتخابات ۸۸طراحی‌های دشمن در بخشی از موارد همچون به چالش کشیدن انتخابات، زیر سوال بردن سلامت انتخابات و مساله تقلب و تردید در صیانت از آرا به نتیجه رسید و کسانی که در این انتخابات به تعبیر مقام معظم رهبری سرشان کلاه رفت به دلیل این بود که در مسیر خواسته‌های دشمن حرکت کردند.

درخواست باهنر از وزرات کشور: امکان دسترسی نامزدهای انتخابات مجلس به جزئیات آرا فراهم شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از مخالفت مجلس با طرح فوریتی الزام تحویل تصاویر صورتجلسات شمارش آرا به نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از وزارت کشور خواست تمهیداتی را برای دسترسی نامزدها به تعداد آرایشان در صندوق ها از طریق فضای مجازی بیاندیشد.

وی تصریح کرد: ازهمین تریبون از وزارت کشور می خواهیم تمهیدی بیاندیشد که کاندیداها به تعداد آرایشان درصندوق‌ها از طریق سایت و فضای مجازی دسترسی داشته باشند.

کواکبیان خبر داد :لیست۱۵نفره اصلاح طلبان در تهران و ۱۰۰نفره در سراسر کشور

دبیرکل جبهه مردم سالاری از فعالیت​های ائتلاف مردم سالاری خبر داد وافزود: در غیر از تهران لیست 100 نفری ودر تهران لیست 15 نفری می​دهیم.

کواکبیان همچنین با بیان اینکه حدود 35 نفر از نمایندگان مد نظر ما هنوزتایید صلاحیت نشده​اند گفت: اتفاقا جمعی از نمایندگان همین مجلس که از خانواده شهدا همهستند، در جمع این ردصلاحیت شدکان هستند..

ترفند جبهه پایداری برای بالا بردن وزنش در مجلس نهم

باهنربا بیان اینکه با اشتراک بین لیست ها و حضور افراد مشترک در لیست جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری به شدت مخالفم ، همه اخبار و لیست های مطرح شده درباره لیست جبهه متحد در روزهای اخیر را گمانه زنی دانست و گفت: هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

باهنر همچنین از ترفند جبهه پایداری برای بالا ردن وزنش در مجلس نهم خبر داد و گفت: این گروه در بسیاری از شهرها نیرو و کاندیدا ندارد و برداشت ما این است که آنان می خواهند با اعلام حمایت از کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان در این نقاط ، وزن خود را در مجلس آینده بالا ببرند.

کدخدایی:۳هزار و ۱۰۰نفر تایید صلاحیت شده‌اند

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به رد صلاحیت برخی نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی، تاکید کرد که تعداد این نمایندگان رد صلاحیت شده کمتر خواهند شد.

عباسعلی کدخدایی اظهارکرد: بر اساس آخرین لیستی که شنبه شب به وزارت کشور ارسال کردیم، سه هزار و 100 نفر از مجموع حدود چهار هزار و 877 نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

وی ا بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها تا 21 بهمن ماه ادامه داردتاکید کرد: قطعا میزان تایید صلاحیت شده‌ها تا پایان وقت مذکور افزایش می‌یابد.

حدادعادل: لیست‌های متعدد اصولگرایان در دست ادغام است 

عضو جبهه متحد اصولگرایان در خصوص حضورش در دو لیست جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان گفت: ان‌شا‌الله هرچه به خیر و صلاح کشور باشد همان اتفاق بیفتد.

در ادامه حداد عادل در پاسخ به سوالی مبنی براینکه احتمال می‌دهد چند لیست انتخاباتی از سوی اصولگرایان ارائه شود و اینکه اخبار در مورد پنج لیست انتخاباتی درست است یا خیر؟، اظهار داشت: حالا شما می‌خواهید 6 تا لیست در بیاید، نظر جناب‌عالی است.

همچنین حداد عادل درباره پیش‌بینی‌ نهایی‌اش از لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان گفت: هنوز نمی‌توانیم در این زمینه اظهار‌نظر کنیم ان‌شا‌الله بهتر از آنچه شما حدس می‌زنید رخ خواهد داد.

نجار: برخی اظهارنظرها و تنگ نظری‌های انتخاباتی تهمت به دولت است

وزیر کشور در پاسخ به برخی اظهارنظرها و ادعاها مبنی بر تنگ‌نظری و هتک قانون‌گذاری در بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی گفت: بررسی‌ها کاملا بر اساس قانونی صورت پذیرفته که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده است.

 مصطفی محمدنجار با بیان اینکه هیات‌های اجرایی بر اساس قانون با استعلام از مراجع چهارگانه بررسی صلاحیت‌ها را در دستور کار خود قرار دادند و بر اساس همان قانون هم نتایج صلاحیت‌ها را اعلام کردند از نسبت دادن تهمت های انتخاباتی به دولت گله کرد.

 وی برخی اظهارنظرها و تنگ نظری‌ها درخصوص روند بررسی هیات‌های اجرایی را تهمت به دولت عنوان کرد و افزود: اگر ادعایی وجود دارد بهتر است با مدرک و سند مطرح شود در غیر این صورت افترا قلمداد می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی