بازدید 4875
نواب در گفت‌وگو با «تابناک»:

مجلس باید هم از دولت و هم از باندهای قدرت، استقلال داشته باشد

اگر خداوند متعال، توطئه اختلاس سه هزار ميلياردي را افشا نمي‌كرد و به اين ملت مستضعف لطف نمي‌فرمود، باندهاي آلوده با اين پول چند تا نماينده دوره آينده را با خود همراه داشتند و تا چه اندازه مي‌توانستند مجلس را هدايت كنند؟ نماينده مصونيت دارد، ولي همين نماينده مي‌خواهد كارش را انجام دهد، تهديدات غير از مسائل حقوقي و قضايي بوده است، مثلا برخوردهاي اقتصادي، تحريم‌هاي استاني و عدم همكاري مسئولان دولتي و ...
کد خبر: ۲۲۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰ 05 February 2012

سید ابوالحسن نواب گفت: مجلس مستقل، مجلسي است كه مي‌تواند مقتدر و توانا باشد؛ مجلسي با نمايندگان شجاع، مستقل، فرهيخته، نترس، توانمند، آزادانديش، بلندنظر و نمايندگاني كه نگاهشان به مسائل، نگاه جهاني باشد.


مسئول دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت‌وگو با «تابناک» با اشاره به استقلال مجلس نیز اظهار داشت: هم استقلال از قوا و به ويژه از دولت مهم است و هم آنچه رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند؛ يعني استقلال از باندهاي آلوده و مافيايي قدرت و ثروت. استقلال از دولت حتما بايد باشد، چراكه يك ركن است و مجلس مي‌تواند نقش ريل‌گذار، هدايتگر، اصلاحگر و نظارت‌كننده را به خوبي ايفا كند كه از دولت به عنوان مجري قانون، مستقل باشد.

وی افزود: فرض كنيد اگر خداوند متعال، توطئه اختلاس سه هزار ميلياردي را افشا نمي‌كرد و خداوند به اين ملت مستضعف لطف نمي‌فرمود، باندهاي آلوده با اين پول چند تا نماينده دوره آينده را با خود همراه داشتند و تا چه اندازه مي‌توانستند مجلس را هدايت كنند؟ بنابراین، مؤكدا بايد گفت، مجلس بايد از باندهاي قدرت و ثروت مستقل باشد.

مسئول دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز افزود: ما پس از انقلاب نمايندگان شجاع، فداكار و ايثارگر بسياري داشته‌ايم. نمايندگاني كه در ماجراي انفجار حزب جمهوري به شهادت رسيدند در واقع تاوان مقاومت در مقابل منافقين و بني‌صدر را پرداختند. ما در دوره‌هاي گوناگون مجالس شوراي اسلامي، نمايندگان بسيار شجاع داشته و داريم كه شجاعانه حرف ملت را مي‌زنند.

نواب درباره عملکرد مجلس هشتم نیز گفت: شرايط دروني مجلس خيلي مشكل شديدي نداشت، اما شرايط داخلي و بين‌المللي كشور شرايط بسيار سختي بود. مجلس هشتم در دوران گذر از يك بحران جدي فعاليت كرد و به خوبي توانست از اين بحران بگذرد؛ منتها توقعاتي كه از مجلس هست خيلي بالاتر و فراتر از اين حدود هست؛ اما مجلس تلاش خود را كرد.

وی درباره ضعف نظارتی مجلس هشتم نیز گفت: اين به دلیل شرايط دروني مجلس نبوده، شرايط بيرون مجلس خيلي شرايط سختي بود. در اظهارات نمايندگان هست كه ما اگر فلان موضوع را امضا كنيم، فلان محدوديت عليه‌ ما اعمال مي‌شود و فلان مشكل برايمان ايجاد مي‌شود.

نواب گفت: نماينده مصونيت دارد، ولي همين نماينده مي‌خواهد كارش را انجام دهد و در اجراي امور و انجام كارش پيشرفت داشته باشد، تهديدات غير از مسائل حقوقي و قضايي بوده است، مثلا برخوردهاي اقتصادي، تحريم‌هاي استاني و عدم همكاري مسئولان دولتي و ... .
 
مسئول دفتر سیاسی جامعه روحانیت مبارز درباره سهم خواهی انتخاباتی در لیست‌ها گروه‌ها نیز اظهار داشت: تا هنگامی که در جامعه، احزاب تابلودار و شفاف حضور نداشته باشند، اين سهم‌خواهي‌ها ادامه دارد. مقصودم از احزاب تابلودار و شفاف، احزابي است كه در جريانات گوناگون سياسي در جامعه، امتحان خود را پس داده و وزن واقعي‌شان در جامعه روشن است. مادامي كه اين وضع ادامه دارد و وزن سياسي تشكل‌ها در كشور روشن نيست، سهم‌خواهي‌ها ادامه خواهد داشت تا اينكه به جايي برسيم كه روند طبيعي امور و روند طبيعي مسائل سياسي در كشور، وزن هر جرياني را روشن كند.

ادامه مطلب را در ستون گفت‌وگوهای صفحه سرویس انتخابات تابناک بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی