بازدید 31128

جزییات دیدار محرمانه اخوان المسلمین با مقامات صهیونیستی

چندی پیش، شماری از رهبران جنبش اخوان‌المسلمین مصر با شماری از مقامات سیاسی ـ امنیتی رژیم صهیونیستی به میزبانی ترکیه درباره موضوعات حساس دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۲۲۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰ 04 February 2012
برخی از اعضای جنبش اخوان المسلمین مصر در ترکیه با مقامات رژیم اسرائیل دیدار کردند.

یک منبع آگاه مصر به خبرنگار صفحه عربی «تابناک» گفت: چندی پیش، شماری از رهبران جنبش اخوان‌المسلمین مصر با برخی از مقامات سیاسی ـ امنیتی رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کردند.

این منبع آگاه در ادامه افزود: این دیدار کاملا محرمانه بوده و با هماهنگی و میزبانی مقامات کشور ترکیه انجام شده است؛ تاریخ دقیق انجام این دیدار 8/9/2011 بود.

وی همچنین افزود: اطلاعات دقیقی درباره شمار اعضای جنبش اخوان المسلمین که در این دیدار حضور داشتند، در دست نیست، ولی آنچه مشخص شده این که «کمال الهلباوی» از مقامات ارشد و سخنگوی رسمی سابق این جنبش، مسئول هیأت مصری در این دیدار بوده است.

این منبع آگاه مصری درباره موضوعات مطرح در این دیدار مطلبی را بیان نکرد، اما در ادامه گفت: تحلیل بنده این است که جنبش اخوان المسلمین به این نتیجه رسیده که اگر می‌خواهد در فرایند سیاسی مصر پس از سقوط رژیم «حسنی مبارک»، نقش بسزایی داشته باشد و با دیگر احزاب و جریان‌های مصر و نیز شورای نظامی حاکم همکاری کند، ناگزیر است با پرونده اختلاف مصر و رژیم صهیونیستی کنار بیاید. از همین روی، به این نتیجه رسید که در دیداری محرمانه با برخی مقامات این رژیم، به برخی تبادل نظرها بپردازد و بنا بر نتیجه حاصل از این دیدار، مواضع خود درباره رژیم صهیونیستی را مشخص کند.

وی همچنین گفت: بنابراین، در چند وقت اخیر، ما دیده‌ایم که مقامات جنبش اخوان المسلمین در گفت‌وگوهای گوناگون رسانه‌ای خود، نه تنها رژیم صهیونیستی را مورد حمله و انتقاد قرار نداده‌اند، بلکه اعلام نموده‌اند که اخوان المسلمین موافق انجام مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه مذاکره میان قاهره و تل آویو از طریق وزارت خارجه را تأیید می‌کند و به هیچ وجه با آن مخالف نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان